ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ НОВИХ СТАНДАРТІВ ОСВІТИ

Про матеріал
Сучасні діти України прагнуть бути освіченими, кваліфікованими, дисциплінованими, політично розвиненими та відданими Батьківщині. Тому завдання педагогів - виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, уміння підкоритися товаришеві й наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов життя.
Перегляд файлу

ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ НОВИХ СТАНДАРТІВ ОСВІТИ

(виступ на педраді)

 

„Світ, у якому належить жити нашим дітям, змінюється у чотири рази швидше, ніж наші школи” Д-р Виллард Даггет

„Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, - ми вкрадемо у наших дітей завтра” Джон Дьюї

„Не навчайте дітей так, як навчали вас, – вони народились в інші часи” Єврейське прислів’я

 

14 грудня 2016 р. розпорядженням Кабінету Міністрів України схвалено Концепцію реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року. 

Як зазначає Міністр освіти України Лілія Гриневич:(слайд №2   «Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати»

Тобто ось це мала на увазі Лілія Михайлівна Гриневич  - модель НУШ (слайд № 3) 

     Метою Концепції є забезпечення проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти. Я зупинюсь на виховних напрямках: (слайд№  4 )

  • запровадження нового принципу педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків;
  • удосконалення процесу виховання;
  • створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків.

Згідно з реформою загальної середньої освіти випускник нової української школи — це: (слайд №  5  )

  • цілісна всебічно розвинена особистість, здатна до критичного мислення;
  • патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини;
  • інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, навчатися впродовж життя.

Реформування змісту загальної середньої освіти передбачає розроблення принципово нових державних стандартів загальної середньої освіти, які повинні ґрунтуватися на компетентному та особистісно-орієнтованому підході до навчання, враховувати вікові особливості психофізичного розвитку учнів, передбачати здобуття ними умінь і навичок, необхідних для успішної самореалізації в професійній діяльності, особистому житті, громадській активності.

Зазначені стандарти повинні також ґрунтуватися на Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу “Про основні компетентності для навчання протягом усього життя”.

Ключовими компетентностями є: (слайд № 6 ) спілкування державною і рідною в разі відмінності мовою, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість та фінансова грамотність, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і ведення здорового способу життя.

І якщо ми будемо навчати наших дітей  цих компетентностей, то  отримаємо ось такого випускника. (слайд №  7 )

Батьки – партнери. Вчителі допомагатимуть батькам здобувати спеціальні знання про розвиток дитини.  

За основу концепції беруть педагогіку партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу.

Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, обирати підручники, методи, стратегії, засоби навчання. Серед методів навчання застосовуватимуть: ігри, соціальні, дослідницькі проекти, експерименти, групові завдання.

Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Основні принципи цього підходу: (слайд № 8  )

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах та стосунках;
  • діалог-взаємодія-взаємоповага;
  • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв`язків);
  • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язковість виконання домовленостей)

В Концепції «Нової школи» зазначено, що для базової школи актуальні наскрізні теми:

Перша тема — безпека і здоров'я людини. Це дуже важливо і без сумніву актуально, зокрема в нашій країні під час агресії та інформаційної гібридної війни, яка відбувається.

Друга тема — це громадянська активність. Ми розуміємо, що країну може змінювати саме активна громадянська позиція і формувати її в дітей — важливе завдання оновленої школи.

Третя — фінансова грамотність і підприємливість.

Четверта — охорона навколишнього середовища і сталий розвиток.

Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу й орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід.

Тож, оновлення змісту освіти передбачає планування індивідуально-психологічних особливостей та інтересів школярів, забезпечення індивідуальної та особистісної реалізації потенціалу кожного учня, що є одним із основних принципів діяльності закладу. Адже, “схильність до змін, – як говорив французький теоретик Нікола Буало, – доля всього живого”.

Сучасні діти України прагнуть бути освіченими, кваліфікованими, дисциплінованими, політично розвиненими та відданими Батьківщині. Тому завдання педагогів - виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, уміння підкоритися товаришеві й наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов життя. 

Завершуючи свій виступ, хотіла б вам, шановні мої колеги, розповісти одну притчу.

Притча «Насіння»

 Одного разу жінці наснився сон, що вона потрапила до магазину, де продавалися чарівні товари. -Добрий день. Який чудовий магазин! ‒ вигукнула вона з радістю. -І вам доброго дня. ‒ відповів продавець. -А що у вас можна купити? ‒ запитала жінка. -У мене можна купити все. ‒ прозвучала відповідь. -У такому випадку дайте мені, будь-ласка, здоров'я, щастя, любові, успіхів і багато грошей. Чоловік доброзичливо посміхнувся і пішов у комірчину по товар. Через деякий час він повернувся з маленькою паперовою коробочкою. - І це все?! ‒ вигукнула здивована і розчарована жінка. - Так, це все. ‒ відповів продавець.

  • Що ж знаходиться у коробочці? (пропонується дати паперову коробочку з різним насінням одному з учасників педради).
  • Чому саме насіння? Що мав на увазі продавець і як можна це пояснити?

Висновок: Готових «рецептів» по роботі та вихованню  з дитиною не існує, оскільки не існує як двох однакових дітей та життєвих ситуацій, так і однакових вчителів чи просто дорослих людей, які працюють з дітьми. Кожен вчитель повинен виробити свій власний «рецепт» ефективної співпраці з дитиною, керуючись певними правилами, якими пропонує нам Нова українська школа.

Щоденний труд учителя – це знахідки, новації,

У молодих й досвідчених - різноманітність ідей!

Винагорода вчителю – не орден, не овації.

Досягнення учителя – це успіхи дітей!

 

Здоров’я, терпіння та успіхів вам у роботі!

Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку