Екологічне виховання – цілісна система, що охоплює все наше життя. Головна його мета – формування у людини світогляду, заснованого на усвідомленні своєї єдності з природою.
«Екологічна культура», «екологічна етика», «еколюдина» - в наш час постала гостра необхідність створення нової форми свідомості – екологічної . А «Екологічна грамотність і здорове життя» - одна з ключових компетентностей Нової української школи.
В екології природи й екології душі – єдиний шлях Об’єкт дослідження – екологічний світогляд старшокласників формування внутрішньої позиції по відношенню до себе, інших людей і навколишнього світу,пошуку свого місця в ньомусензитивний період вибору життєвих цінностейрозвиток власної потреби здійснити значущий “внесок” в життя суспільства СТАРШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК
В екології природи й екології душі – єдиний шлях Предмет дослідження – психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників Мета дослідження – розглянути принципи використання тренінгових методик як засобу формування екологічного світогляду особистості та розкрити ефективність їх застосування в школі
41235 В екології природи й екології душі – єдиний шлях Завдання: Обґрунтувати принципи екологічної освіти. Визначити структуру екологічного світогляду людини. Розкрити психологічні особливості старшого шкільного віку. Опанувати методику проведення тренінгу. Довести роль еколого-психологічних тренінгів у формуванні екологічного світогляду старшокласників.
В екології природи й екології душі – єдиний шлях Методи роботи:теоретичний аналіз, узагальнення та систематизація матеріалу,методи еколого-психологічного тренінгу: проективні, комунікативні, імітаційні та рольові ігри, дискусію, методи екологічних асоціацій, екологічної лабілізації, художньої репрезентації природних об’єктів
В екології природи й екології душі – єдиний шлях Передумова формування екологічного світогляду людини (О. Г. Асмолов)Психічна структура, що висвітлює ставлення людини до оточуючої дійсності, діяльності інших суб’єктів, суспільства в цілому, а також наслідків цієї діяльності(М. Г. Васильєв)Результат екологічного мислення людини, творчого потенціалу її особистості(Ю. М. Швалб)Найвища особистісна цінність, що знаходиться в одному ряду з гуманністю, людяністю, цивілізованістю, мораллю(Б. Т. Лихачов)Екологічна свідомість
ЕКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ СТАРШОКЛАСНИКАРОЗУМІЮВИЗНАЮВЗАЄМОДІЮУСВІДОМЛЮЮРОЗУМІННЯ ТА ОЦІНКА ЕКОЛОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇПРИЙНЯТТЯ ЕКОЛОГІЧНО ДОЦІЛЬНИХ РІШЕНЬУСВІДОМЛЕННЯ ЄДНОСТІ З ПРИРОДОЮРОЗВИТОК ПОТРЕБИ СПІЛКУВАННЯ З ПРИРОДОЮ, ТУРБОТА ЩОДО ЇЇ СТАНУПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ВЗАЄМОДІЇ З ОТОЧУЮЧИМ СЕРЕДОВИЩЕМ ГОТОВНІСТЬ ТА ПРАГНЕННЯ ДО ТАКОЇ ВЗАЄМОДІІЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИВИЗНАННЯ ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА СУСПІЛЬНОЮ ЦІННІСТЮ
«ЕКОДІАГНОСТИКА»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст відповіді Кількість відповідейстаршо-класників 1 Гармонійнота12 повноцінно жити 2 Насолоджуватися 18 нею та відпочивати 3 Приносити користь43 людям 4 Охоронятита10 берегти її 5 Як самоцінністьта16 засібдуховного розвитку Варіанти продовження старшокласниками висловлювання “Природа потрібна, щоб...” опитувальника “Самооцінка ставлення до природи” (вересень, 2017р.)
Еколого-орієнтувальні цінності та норми що є особистісно значущими для старшокласників(грудень, 2017р.){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Еколого-орієнтувальні цінності та норми Кількість виборів 1 Здатність до естетичного сприйняття природи182 Любов до природи193 Турботливе та відповідальне ставлення до16 оточуючого світу 4 Дотримання екологічних норм та правил16 поведінки 5 Розвиток екологічної культури особистості156 Наявність екологічних ідеалів147 Сформованість екологічних інтересів168 Наявність екологічних цінностей179 Екологічна спрямованість ставлень до природних16 об’єктів 10 Бережливе ставлення до природи1511 Активний захист оточуючого середовища1512 Здатність до емоційно виваженої оцінки дійсності1713 Готовність до природоохоронної діяльності1714 Відповідальність за сучасне і майбутнє цивілізації15
«ВИХОВУЄМО МОЛОДЬ З ЕКОЦЕНТРИЧНИМ МИСЛЕННЯМ»Учнями Каховської СЗОШ №2 складено наукове обґрунтування створення пам’ятки природи місцевого значення “Балка Вали-Воли” та завдяки співпраці з Херсонським державним університетом балці присвоєно охоронного статусу. Джерело: Розпорядження голови Херсонської обласної державної адміністрації від 21.05.2014 № 341 «Про проект Переліку резервованих цінних для заповідання територій та об’єктів Херсонської області» http://khoda.gov.ua/image/catalog/files/archive/341-1.doc.