Виховна бесіда " Безпека руху пішохідів"

Про матеріал
Мета: Вивчити і закріпити з дітьми правила дорожнього руху,розширити знання дітей про вулицю ( прожджу частину , тротуар,перехрестя, узбіччя),про кольори і принцип дії світлофора, дорожні знаки та правила переходу вулиць. Виховувати обережність, культуру поведінки на вулицях міста. свідоме ставлення до виконання правил дорожнього руху, бажання бути в безпеці на дорогах.
Перегляд файлу

 

Мета :• удосконалювати знання основних правил безпеки поведінки пішоходів на вулиці;

• сприяти усвідомленню важливості дотримання ПДР;

• створити умови для навчання дітей бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я;

• розвивати вміння контролювати свою поведінку;

• виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.

Обладнання:

слайди, таблиці, дорожні знаки, малюнки.

 

                                            Хід бесіди                                                                         Організаційний момент.

Вихователь: Доброго дня!

Рада вітати вас. З нетерпінням чекала цієї зустрічі. Приємно бачити вас всіх здоровими, з усміхненими обличчями. Сподіваюсь, що наше спілкування буде приємним.

Сьогодні до нас вирішили завітати казкові герої з мультиків .

Вони просять нас допомогти їм вивчити правила дорожнього руху. Давайте допоможемо нашим героям, запросимо їх разом з нами повторити знаки дорожнього руху, всі правила поведінки на дорозі та правила безпеки на проїжджій частини. Тому , діти тема нашої з вами виховної години «Пішоходи. Безпека руху пішохода».

Вихователь:     ( розповідь вихователя)                                                                                                          Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Вони є учасниками дорожнього руху. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт – ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.

Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.

 

 

C:\Users\Максим\Desktop\IMG-be89ff0db61e5eb3fd202afc29d6286f-V.jpg

 

Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.

І наше завдання сьогодні вивчити Правила дорожнього руху.

Світлофор, його сигнали.

Вихователь: Давайте згадаємо правила світлофора.

- зелений сигнал — дозволяє рух транспортних засобів і пішоходів. Мигання зеленого сигналу запобігає, що час його дії витікає і незабаром буде включений жовтий сигнал ;

- жовтий сигнал — запобігає про зміну сигналів світлофора і забороняє рух транспортних засобів і пішоходів;

- червоний сигнал — забороняє рух транспортних засобів і пішоходів

Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.

Перехід дороги. Види переходів

Вихователь: Пішоходи повинні переходити проїжджу часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні.

Наземні - це ділянка проїжджої частини.

Надземні - це перехід над проїжджою частиною.

Підземні - перехід під проїжджою частиною.

Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки.

Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов

Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови.

Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:

- переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;

- не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;

- у темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети що відбивають світло предмети білого кольору).

При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.

Як ми вже говорили рух на дорогах дуже жвавий. За додержанням порядку на дорогах є спеціальні служби ДПС.

Гра  « Вгадай вірну відповідь»

Вихователь задає запитання дітям

Хто такий пішохід?

Назвіть кращих «друзів» пішоходів.

Де мешкає «зебра»?

Як може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?

Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?

Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?

Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?

З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?

Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?

Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?

Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?

З якого боку треба обходити автобус?

Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?

Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?

Чому перехрестя є небезпечним місцем?

Як треба поводитись на залізничному переїзді?

Вихователь: Ми вже знаємо багато правил дорожнього руху і сьогодні можемо всі бути експертами.

                                  Руху правила єдині,

                                  Їх повинні поважати,

                                  Знати їх усі повинні —

                                  І дорослі, і малята.

                                  Добрий друг наш — знак дорожній

                                  Ставиться не так собі,

                                  Як подружиться з ним кожен,

                                  Допоможе він тобі.

 

                                  Щоб не трапилося всяке,

                                  Шанувати треба знаки.

                                  На дорозі небезпечно,

                                  Т ож обачним бути доречно.

Гра – завдання „У королівстві Дорожніх знаків”.

Коли по дорогах мчать автомобілі, тролейбуси, автобуси, навіть велосипедисти, то виникає потреба у спеціальній мові вулиць і доріг. Цією мовою з водіями і пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Це дорожні знаки або сигнали у вигляді круга, трикутника, прямокутника.

 

C:\Users\Максим\Desktop\P90521-173825.jpg

Такі знаки є на учнівських столах. Щоб потрапити у королівство необхідно їх розрізнити. На дошці таблиця "Дорожні знаки".

                                    1. Попереджувальні знаки

                                    2. Знаки пріоритету

                                    3. Заборонні знаки

                                    4. Наказові знаки

                                    5. Інформаційно – вказівні знаки

                                    6. Знаки сервісу

І щоб згадати ці знаки пропоную подивитися цікаві слайди ( Азбука безпеки на дорозі. Дорожні знаки)

 

Гра « Назви знак» .

 Молодці всі експерти, добре знають дорожні знаки. Ну а є ще один дуже важливий знак,без якого не можуть обійтися ні пішоходи, ні транспорт.

Це -……………..(Світлофор)

Світлофор:

Вихователь зачитує вірш

Світлофор потрібен всім:

І дорослим, і малим.

Друзі, він багато може,—

Пішоходам допоможе

Він дорогу перейти

Без лихих пригод в путі.

Фізкультхвилинка.

Рухлива гра «СВІТЛОФОР»

Діти стоять. Ведучий – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Діти ходять. Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка, зелений – можна йти далі.

На переході біля світлофору

Правил дотримуйся дуже суворо:

Спочатку ліворуч ти подивись

Немає машин? – То йди, не барись!

Далі йти теж маєш право!

Як машин немає справа!

 

Тротуари це доріжки,

Ми по них ідемо пішки.

Всі, хто тротуаром ходить,

Звуться просто – пішоходи.

Гра: "Це я, це я, це все мої друзі."

 

 

Вихователь: Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, то дружно відповідаєте: «Це я, це я, це все мої друзі!», а якщо яке-небудь із правил не відповідає нормі, тоді мовчите, виходить, воно потрапило до нас у гру помилково, випадково.

- Хто з вас, ідучи додому,

Тримає шлях по бруківці?

(Учні мовчать).

Хто з вас йде вперед

Тільки там, де перехід?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто біжить уперед так незабаром,

Що не бачить світлофора?

(Учні мовчать).

Знає хто, що світло зелене

Означає: шлях відкритий?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

А що жовте світло завжди нам

Про увагу говорить?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто, нехай чесно говорить,

На трамваї не висить?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

Знає хто, що червоне світло -

Це значить: ходу немає?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто з вас у вагоні тісному

Поступився бабусі місцем?

(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто квапиться, біжить

Перед знаком «Шлях закритий!»?

(Учні мовчать).

 

Вихователь: Діти, вам сподобалась сьогоднішня виховна година ?- Що сподобалося найбільше?

- Що нового дізналися ви на сьогоднішній бесіді?
- Чому новому ви навчилися сьогодні (Вивчили дорожні знаки, повторили правила дорожнього руху тощо)
- Давайте перевіримо, як добре ви засвоїли нові знання. Приготуйте долоньки, якщо твердження правильне – ви робите один оплеск, а якщо ні – в долоні не плескаєте.

1.) Людей, які йдуть по тротуару, називають:
А) пішоходами;
Б) пасажирами;
В) водіями.

2.) Пішоходам дозволяється ходити:
А) тротуарами;
Б) проїжджою частиною;
В) пішохідними доріжками.

3.) Перейти вулицю можна:
А) на пішоходному переході;
Б) де заманеться.

4.) Гратися можна:
А) на спортивному майданчику;
Б) на будівельному майданчику;
В) на дитячому майданчику;
Г) біля дороги.

- Молодці, ви всі добре знаєте правила дорожнього руху.
- Сьогодні ви добре працювали на уроці, були активними, показали, що ви знаєте Правила дорожнього руху, і я сподіваюсь, що ви завжди будете їх виконувати.

Вихователь: : Здоров’я вам всім: водіям, пасажирам.
В здоровому тілі – здоровий вам дух!
Щасливих доріг вам усім я бажаю,
Діти: Бо ми – за безпечний,
За вічний ми рух!

C:\Users\Максим\Desktop\Новая папка (4)\Новая папка (2)\IMG-ef339ff5ef5667cd4db1e701761a9849-V.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
3 січня 2020
Переглядів
5295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку