Виховна діяльність "Ми обираємо здоров'я"

Про матеріал
розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров'я; вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття відповідних навичок; виховувати відповідальність.
Перегляд файлу

Тема: Ми обираємо здоровя!

Мета:розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що — негативно впливає на здоров'я; вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя з метою набуття відповідних навичок; виховувати відповідальність.

Обладнання:презентація, циферблати, картки з поняття «режим дня», пісочні часи, режим дня дії, режим дня малюнки, картки з питаннями про режим дня, картки з анаграмою «харчування», колажі, малюнки з шкідливою і корисною їжею, картки з прислів’ями про шкідливі звички,ігри з м’ячем.

Хід діяльності

  1. Організація класу
    1.        Привітання
    2.        Розподіл по командам
  • Пропоную вам поділитися на команди. Витягніть номер і займіть місце за столом свого номера.
  1. Створення психологічного настрою, оголошення теми
  • Перед вами циферблати, але цифри позначають не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися, потім росли. Стрілка рухалася від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте стрілочкою. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років? Продовжте речення на циферблаті «Я хочу бути…». Якими ви хочете бути? Що вийшло? (відповіді учнів). Усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього всім необхідне здоров’я. Сьогодні я пропоную здійснити невелику мандрівку «Правилами здорового способу життя». СЛАЙД № 1
  1. Основна частина
    1.        Режим дня    СЛАЙД № 2
  • Розшифруйте анаграму і дізнайтеся перше правило здорового способу життя.
  • На партах лежать картки прочитайте командою, що означає режим дня.

Режим - слово французьке і в перекладі означає "управління".  В першу чергу це управління своїм часом.  Але зрештою - і своїм здоров'ям, і своїм життям.  Якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня — спати, їсти,гуляти, читати, готувати уроки завжди в одинi той же час,— вашому органiзмовi буде легко працювати,i ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.

  • Перед першою командою лежать сюжетні малюнки режиму дня казкового героя, перед другою дії. Пропоную вам розставити малюнки та дії по порядку. Ви маєте 1 хвилину.

C:\Users\Олеговна рулит)\Desktop\192084_600.jpg

Підйом

Ранкова гімнастика

Вмивання

Сніданок

Похід у школу

Заняття в школі

Обід

Прогулянка на свіжому повітрі

Підготовка уроків

Вечеря

Перегляд телевізору, домашні ігри

Водні процедури

Сон

 

  • Зробимо висновки: (на дошку)

Режим дня – це розумний розподіл часу протягом дня, при якому правильно чергуються праця і відпочинок. Вам вибирати, який режим дня найбільше для вас підходить.

  1.        Особиста гігієна.
  • Дивлячись на дії дітей, назвіть одним словом чим вони займаються? (слідкують за собою, дотримуються правил особистої гігієни). СЛАЙД № 3
  •     Особиста гігієна - це важливий елемент здорового способу життя. Він включає раціональний добовий режим, догляд за тілом, гігієну одягу, взяття і житла.
  •     Перевіримо як ви знаєте правила особистої гігієни за допомогою вікторини. СЛАЙД № 4
  1. Як часто потрібно митися?  (кожен день)
  2. Як часто потрібно чистити зуби? (вранці і ввечері)
  3. Як часто потрібно підстригати нігті? (не рідше 1 разу на 10 днів)
  4. Як часто потрібно міняти нижню білизну? (кожен день)
  5. Як  часто потрібно мити вуха? (кожен день)
  6. Мило, шампунь, мочалка, зубна паста, щітка, душ, гребінець, чиста білизна  це… (засоби гігієни)
  7. Обтирання вологим рушником, сонячні ванни, ходьбабосоніж, обливання водою  це … (загартовування).
  8. Чому не менше 4 разів на день потрібно провітрювати приміщення?
  • Зробимо висновок: дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.             
    1.        Здорове харчування
  • На листочках закреслить всі літери О і дізнаєтесь наступне правило здорового способу  життя. СЛАЙД № 5
  • Ми харчуємося по – різному: хто ситніше, хто бідніше. Але є правила, які повинні знати і виконувати всі.
    1.   їжа дає організму людини енергію;
    2.   їжа забезпечує побудову і відновлення клітин організму;
    3.   їжа повинна бути різноманітною і забезпечувати організм 6 основними складовими: білками, жирами, вуглеводами, вітамінами, водою, мінеральними солями.
  • Перед вами лежать малюнки їжі, пропоную зробити колажі: 1 –  корисна їжа, 2 – шкідлива їжа. І зробити висновки. Ви маєте 3 хвилини.

(діти роблять підсумки)

  • Подивіться відео і скажіть чому у дівчинки не було сил кататися на скейті? СЛАЙД № 6

(перегляд відео)

  • Чому обравши правильний перекус дівчинка набралася сил для гри з друзями?

(на дошку)

Пам'ятаємо: від того, що і як ми їмо, залежить наше здоров'я, наш розвиток, наш настрій і самопочуття.

(музична руханка)

  1.        Шкідливі звички
  • Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку. З початкової школи ви пам’ятаєте,  що звички бувають корисні і шкідливі.СЛАЙД № 7
  • Які ви знаєте корисні звички? (мити, роззуватися на порозі, приймати їжу за столом, пити чисту воду, робити зарядку, чистити зуби два рази вдень).
  • Які шкідливі? (брати до рота ручки, олівці, гризти нігті, говорити неправду,  куріння, наркоманія, алкоголізм)
  •  Шкідливі звички негативно впливають на здоровя та розвиток людини.
  • Зберіть і прочитайте прислів’я. У вас є  2 хвилини.СЛАЙД № 8
  1. Той довго живе, хто не курить і не п’є.
  2. Хто з цигаркою ходить, той здоров’ю шкодить.
  3. І старшим, і молодим шкідливий тютюновий дим.
  4. Хто не курить і п’є, того життя береже.
  5. Тютюн і камінь сушить.
  6. За шкідливі звички не тримайся.
  • Діти, вам необхідно продумувати свої дії, вчинки відповідати за їх наслідки. У житті існує багато ситуацій і випадків, коли необхідно рішуче раз і назавжди сказати "Ні!". Це може зробити людина, яка поважає себе та інших, усвідомлює, що наше майбутнє - за здоровими людьми. Що ми скажемо шкідливим звичкам «Ні!». (на дошку)
  • Наша наступна зупинка…
    1.        Спортивні та активні СЛАЙД № 9

- Діти,  багатьом з вас подобається урок – фізкультура. Поясніть, чому?

-  А як ви розумієте прислів`я «Хто спортом займається – той сили набирається»?

- Виберіть одного гравця з команди. У  вас буде 3 спроби натиснути на кнопку і зловити м’яч. Подивимось хто спритніший.

-  Бути спортивними та активними це не значить тільки займатися професійним спортом. Можна просто робити зарядку, рухатися на перервах, грати в цікаві ігри.

Висновок:

Без уроків фізкультури

Не здобуть мускулатури.

Для здоровя спорт – це плюс,

Намотай собі на вус.

  1. Рефлексія
  • Ми згадали з вами п’ять правил здорового способу життя. Зробимо висновки. Перед вами три долоні, продовжте речення «Ми здорові і щасливі, коли …. (команди по черзі підписують і вивішують на дошку)
  1. Дотримуємося режиму дня.
  2. Не маємо шкідливих звичок.
  3. Займаємося спортом.
  4. Дотримуємося правил гігієни.
  5. Дихаємо свіжим повітрям.
  6. Ми активні та позитивні.
  7. Правильно харчуємося.
  • Я сподіваюсь ви зробите для себе правильні висновки з сьогоднішнього спілкування. (перегляд відео)
  •  Дякую за увагу!
docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку