Виховна година - вікторина
Здоров’я природи - здоров’я людини
Мета: Збагатити знання дітей про навколишнє середовище, показати тісний зв’язок природи і людини. Розвивати мовлення учнів, уміння висловлювати свої думки. Розвивати бажання робити все для того, щоб бути завжди здоровим. Виховувати бажання оберігати природу, вносити свою часточку для збереження навколишнього середовища.
Хід виховної години
І.Організаційний момент
1. Оголошення теми і мети виховної години
Доброго дня! Приємно бачити вас здоровими та енергійними. Здоров’я — це найбільше багатство, яке має людина. А людина — це частина природи. І тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини.
ІІ. Вікторина.
Уявіть, що ви на відпочинку. Ви їсте шоколаді цукерки але ніде не має смітника. ЩО ВИ ЗРОБИТЕ?
а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.
б) кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.
в) Це залежить від багатьох чинників.
2. По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ви купите?
а) Щось в пластиковій пляшці
б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.
в) Щось в коробці.
3.Ваш особистий плеєр потребує нові елементи живлення. ЩО ВИ ЗРОБИТЕ?
а) купити акумулятор.
б) Покладіть старі батарейки у відро для сміття і купити нові батарейки.
в) купувати нові і здати старі на переробку
4. Якщо б ви жили недалеко біля зони відпочинку, як би ви відреагували, якщо фаст-фуд ресторан відкрився недалеко від вас?
а) Радієте, але і турбує велика кількість сміття.
б) Радієте. Тепер ви можете з'їсти щось смачненьке.
в) Ви ніколи не їсте у фаст-фудах.
ІІІ. Бесіда.
1. Які пори року ти знаєш? (осінь, зима, літо, весна).
2. Зранку на траві з’являється... (роса).
3. Природа буває... (жива, нежива).
4. Чим укрите тіло птахів? (Пір`ям).
5. Вилучи “зайве слово”: ведмідь, парта, заєць, білка, лисиця (парта)
6. Які круглі озерця ніколи не замерзають? (очі)
7. Будинок, зошит, стілець, ручка – це природа? (ні)
8. Що належить до природи? (сонце, люди, рослини, тварини)
9. Що є причиною зміни пір року? (сонце)
10. Як називається прилад для вимірювання температури тіла людини, води, повітря? (термометр).
11Які спільні ознаки мають дерева і кущі?(Корінь, стовбур, квіти, плоди, насіння).
12. Чим людина відрізняється від тварин?(Людина працює, розмовляє, думає).
13. Які рослини шанують в Україні? (верба, калина, чорнобривці, мальви)
IV. Тестування
1.В результаті людської діяльності рідкісний птах дронт вимер:
а) 200 років тому;
б) 300 років тому;
в) 170 років тому.
2. Деякі види орхідей, бенгальські тигри, носороги:
а) знаходяться на межі вимирання;
б) їм вже не загрожує вимирання;
в) повністю зникли з лиця Землі.
3. Вирубування лісів – це:
а) спосіб збільшення кількості дерев;
б) помилка людей;
в) гарна ідея людей.
4. Ліс – це:
а) недоцільно зайняті території;
б) тільки сировина для деревопереробної промисловості;
в) легені планети.
5. З вирубуванням лісів:
а) полегшується життя тварин та рослин;
б) тварини отримують більше місця для житла;
в) тварини втрачають житло та їжу.
6. Відходи промислових підприємств:
а) можуть отруювати повітря і воду;
б) очищають повітря і воду;
в) не впливають на стан повітря і води.
7. Автомобілі:
а) забруднюють повітря і грунт;
б) не забруднюють повітря і грунт;
в) забруднюють тільки повітря.
8. Більшість країн підписали угоду:
а) про збільшення викидів небезпечних речовин в атмосферу;
б) про спільну охорону природи;
в) про збільшення викидів небезпечних речовин у воду.
9. Міжнародний союз охорони природи був створений:
а) у 1945 році;
б) у 1848 році;
в) у 1948 році.
10. Червона книга України вперше була видана:
а) у 1980 році;
б) у 1989 році;
в) у 1890 році.
V. Додатковий матеріал
Прислів′я та приказки про здоров′я
Доки здоров′я служить, то людина не тужить.
Було б здоров′я, а все інше наживемо.
Здоров′я – всьому голова.
Глянь на вигляд і про здоров′я не питай.
Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
Здоровому все на здоров′я йде.
Здоров′я – найдорожчий скарб.
Хворому і мед гіркий.
Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
Здоров′я – всьому голова.
VI. Підведення підсумків.
Заключне слово вчителя:
Отже ми разом розібралися у такому складному питанні: Як впливає здоров’я природи на здоров’я людини.
Думки учнів.