Виховна година "Допоможи собі сам"

Про матеріал
Матеріал допоможе познайомити учнів з різноманітними надзвичайними ситуаціями. Навчить правильної послідовності дій при надзвичайних ситуація.
Перегляд файлу

Виховна година

 

Тема: Допоможи собі сам. (Дії населення при надзвичайних ситуаціях).

Мета: поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.

Форма проведення: класна година (робота в групах, проектна діяльність).

Обладнання: виставка «Домашня аптечка першої допомоги» (додаток 1).

  

Хід  заняття

 

  1. Організаційний момент.

 

  1. Слово вчителя.

Життя, як бачимо, не завжди можна проконтролювати. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них новин, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

 

3.    Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда:

- Що таке небезпека?

- Що таке надзвичайні ситуації?

- Що відносять до надзвичайних ситуацій? (НС – це подія, порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинених аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних збитків.)

Інформаційне повідомлення підготовлених учнів:

  Ось декілька прикладів найбільших катастроф за останнє століття:

  • 3.12.1984 – вибух на заводі з виробництва пестицидів у Бхопалі (Індія); у повітря потрапило більше 40 тон отруйних речовин. Миттєво загинуло 8 тис людей. Протягом наступних 10 років від ускладнень загинуло ще 8 тис людей.
  • 11.09.1927 – у Чорному морі стався землетрус силою у 9 балів. Ялта зазнала найбільших руйнувань: матеріальні збитки склали 25 млн карбованців.
  • 1985 – у Колумбії виверження вулкану Руїс викликав гігантський сель, який, пройшовши 40 км, знищив місто Армеро, у результаті чого загинуло 22 тис людей і було знищено 4,5 тис будівель.
  • Під час Першої світової війни на австрійсько-італійському фронті в Альпах в лавинах загинуло близько 60 тис солдатів (більше, ніж у боях). У наш час середня річна кількість жертв лавин складає близько 150 чоловік.
  • 26.04.86 – вибух на Чорнобильській АЕС. У момент аварії загинуло 31 людина. Загальна кількість жертв та потерпілих складає 500 тис людей.
  • 7.12.1988 – Вірменія, Спітак, землетрус 7 балів – 25 тис загинуло, близько 100 тис поранено.
  • 03.1991 – війна у Перській затоці. Пожежу, що охопила більше 100 кувейтських нафтових свердловин та нафтопереробних заводів, вдалося загасити лише через 10 місяців.
  • 01.2001 – отруєння Тиси і Дунаю ціанідами. Концентрація ціаніду перевищила граничну припустиму норму в 300 разів.

 

5.     Оголошення теми і мети години.

  - Отож, сьогоднішнє заняття, яке має назву «Допоможи собі сам», ми з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, як  виходити зі скрутних життєвих ситуацій.

        

6.  Робота в групах (проектна діяльність).

А) Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму на форматному аркуші з використанням роздаткового матеріалу (додаток 3).

Група 1 – складіть алгоритм дій під час та після виникнення землетрусу.

Група 2 - складіть алгоритм дій під час та після повені.

Група 3 - складіть алгоритм дій під час та після НС метеорологічного походження.

Група 4 - складіть алгоритм дій під час пожежі у приміщенні

Група 5 - складіть алгоритм дій під час пожежі  в лісі, степу.

Група 6 – складіть алгоритм дій під час хімічної небезпеки.

 

Б) Представлення творчими групами своїх проектів (додаток 4).

 

7.     Отримання зворотного зв’язка.

- Що нового я дізнався для себе на сьогоднішньому занятті?

8. Підсумок.

 А) Тест.
- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.
- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
а) поради друзів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.
- У разі землетрусу ти:
а) будеш дивитися у вікно;
б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
- У випадку пожежі ти:
а) залишиш приміщення;
б) сховаєшся у шафі.
- Які засоби захисту тобі відомі?
а) гарний одяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлева пов’язка.
- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
а) іграшки;
б документи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.

  Б) Заключне слово вчителя.

   - Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, що тепер і наші діти, і батьки зможуть подолати будь-які проблеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №1

алгоритм дій під час та після виникненні землетрусу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №2

алгоритм дій під час та після повені

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №3

алгоритм дій під час та після НС метеорологічного походження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №4

алгоритм дій під час пожежі у приміщенні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №5

алгоритм дій під час пожежі  в лісі, степу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУПА №6

алгоритм дій під час хімічної небезпеки

 

необхідно зупинитися, повністю закрити жалюзі машини, укрити двигун зі сторони радіатора

щільно закрийте вікна та двері, піднятися на верхні поверхи; якщо будинок одноповерховий – зайняти приміщення на горищах

якщо на вас зайнявся одяг, лягайте на землю і, перекочуючись, збийте полум'я; бігти не можна — це ще більше роздуває полум'я

при гасінні пожежі використовуйте вогнегасники, пожежні крани, воду, пісок, землю, покривала й інші засоби;

 

необхідно перейти кромку пожежі протии вітру, накрити при цьому голову і обличчя верхнім одягом. 

 

при підозрі на ураження СДОР необхідно уникати будь-яких фізичних навантажень, вживати велику кількість рідини (чай, молоко, сік, вода);

 

 

 

 

В)Розрізати малюнки для колажу та покласти у конверти з попереднім Б роздатковим матеріалом

 

 

 

 

 

 

 

101  102 

 103    104

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
2156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку