Урок – проєкт з «Я лосліджую світ»
Тема: Харчування та здоров’я
Тип за складом учасників: груповий
Тип за реалізацією між предметних зв’язків: між предметний
Тип з а тривалістю виконання: середньостроковий
Тип з арезультатом діяльності: дослідницько-пошуковий.
Мета та завдання: на основі дослідницької та пошукової роботи учнів у групах здійснити обмін інформацією про різноманітність харчових продуктів;вчити дітей правильно харчуватися;розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі;розвивати допитливість,самостійність,спостережливість;інтерес до роботи в малих групах;активізувати творчу ініціативу учнів; формувати у дітей вміння складати звіти про виконану роботу;прищеплювати естетичні смаки щодо сервірування столу,прикрашення страв.
План підготовки проекту
1.Обговорення з дітьми ідеї проекту. Розподіл на групи.
А) Група «Прихильники раціонального харчування»
Б) Група «Порадники»
В) група « Народознавці»
2.Складання ключових питань з теми,на які діти шукають відповіді.
А) Як раціонально харчуватись,правила прийому їжі?
Б)Які страви є традиційними у твоїй сім’ї?
В) Які лікувальні властивості овочів і фруктів?
3.Обговорення джерел,у яких можна знайти необхідну інформацію.
А)Відвідування бібліотеки.
Б)Бесіда з медичним працівником.
В) Бесіда з вчителем біології та хімії.
Г) Інформація з інтернету.
4. Обговорення результатів виконаної роботи,форми представленої роботи.
5. План роботи. Виконання роботи. Презентація.
6.Самооцінювання.
Обладнання: плакат « Наша їжа»; малюнки овочів і фруктів; рецепти української кухні.
Хід презентації проекту
І Організація класу.
ІІ Повідомлення теми,завдань уроку.
До цього уроку ми ретельно готувались,бо це незвичайний урок.а урок-захист проекту. Працювали в малих групах,а також колективно. Досліджували,як раціонально харчуватись,правила прийому їжі,яку їжу не можна вживати,про лікувальні властивості овочів і фруктів. Займалися пошуковою діяльністю,знаходили рецепти української національної кухні і склали збірочку « Рецепти української кухні в моїй сім’ї»
Новонароджена дитина ще не вміє нічого робити,та це їй і не потрібно. Головне,що вона вміє їсти. Їжа постачає організм дитини речовинами,які дають йому змогу рости і розвиватися. Клітини нашого організму постійно руйнуються й оновлюються. Наприклад,клітини шкіри повністю оновлюються за п’ять тижнів,слизової оболонки шлунка-за п’ять діб.
Звичайно,для відновлення клітин потрібні будівельні матеріали та енергія – «пальне». Все це забезпечується їжею.
ІІІ Захист проекту
- Чого ви очікуєте від нашого уроку?
- У кожного на партах намальовані овочі і фрукти.На тильній стор.напишіть свої очікування.а потім з ваших овочів і фруктів складемо натюрморт.( Складання на магнітній дошці натюрморту)
- 2) Виступ групи « Прихильники раціонального харчування»
а)Розповідь учнів про раціональне(збалансоване) харчування,які ростуть на території нашого краю.
б) Складання основних принципів раціонального харчування.
в) презентація таблиці « Наша їжа»
3) Сценка «Ми-корисні для людини ваші друзі вітаміни».
Розповідь вчителя про походження та значення слова «Вітаміни»
4) група « Порадники»
Розповідь учнів про правила прийому їжі»
5) Гра « Корисні поради»
Учитель показує картинки овочів,фруктів і лікарських рослин,а учні мають сказати про лікувальні властивості.
(Картопля,морква,калина,яблуко,цибуля,лимон,часник,шипшина,смородина,гарбуз)
6) Робота в зошитах
Написання диктанту «Небезпечні гриби»
Фізкультхвилинка
а) «Фантазування»
-Вгадати на смак і запах або на дотик:різні соки,цукор,сіль,часник.
-Інсценізація « Я-господар вдома»
Прийом гостей.(Учні демонструють вміння бути гостинними господарями).
7) Виступ групи « Народознавці»
1 учень. Найпоширенішими стравами в Україні були тіЮякі виготовлялися з рослинних складників.
2 учень. Каші становили більшу частину народної їжі.Вони готувалися з гречки.ячменю,вівса,кукурудзи,проса.
3 учень. Найулюбленіші-осовчевіі страви6 борщ,капусняк,печений гарбуз,огірки,часник,цибуля,перець,хрін.
4 учень. Наші предки готували різноманітні страви з картоплі:деруни,галужки,оладки.
5 учень.М’ясні страви були рідкістю,натомість споживали багато сала.
6 учень. Страви з птиці готували лише в неділю.Яйця споживали на свята.Молочні страви вживали частіше.
7) В давнину українці очищали свій організм-постилися.Перед великими святами є піст.У ці дні люди не вживали молочної та м’ясної їжі.
Б) «Рецепти моєї сім’ї»
Презентування найулюбленіших рецептів своєї родини.
8) Гра « Зваріть борщ»
Назвати,які продукти і в якому порядку кладуть у борщ.( Виставка дитячих малюнків)
9) «Пісенний вернісаж»
Виконання пісень з словами про їжу.
ІІІІ Підсумок уроку
- Чим є для людини їжа?
- Що таке вітаміни і навіщо вони потрібні людини?
- -Які основні правила харчування ви запам’ятала?
- -Яких правил поведінки слід дотримуватися під час прийому їжі?
- Назвіть кілька національних українських страв?.
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
- Самооцінка.
Домашнє завдання.
Скласти міркування « Моє ставлення до їжі»