Виховна година. "Це повинен знати кожен".

Про матеріал
Виховна година. "Це повинен знати кожен". Доступно для кожного, хто вивчав біологію людини, висвітлюються питання, як залишатися здоровим.
Перегляд файлу

 

 

 

 

                       Виховна година

 

               Це повинен знати кожен

 

                                       «Здоров’я не купиш – його розум 

                                                         дарує».                                                         

Мета: ознайомити учнів із інформацією, яка важлива для збереження здоров’я;

Виховувати прагнення берегти своє здоров’я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя. Не ігнорувати знання будови і функцій свого організму.

 

Учитель. На уроках біології ми вивчаємо власний організм. Ці знання нам необхідні для збереження здоров’я. але люди не завжди користуються цими знаннями, ігнорують їх.

 

 

Учень. У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров’я, піклувалися про нього, винаходили все нові і нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишитися бадьорими на довгі роки.

     Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов’язували із карою богів, рятуючись від якої, люди намагалися здобрити їх дарами і жертвами.

     Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок – Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини – гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

 

Учень. Чи будемо ми здорові – великою мірою залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від яких залежить здоров’я людини, яка проживає в цивілізованій країні в умовах миру за відсутності природних катаклізмів (землетруси, повені, засухи), приблизно 20% припадає на економічні умови; 20%- на спадковість і генетичні порушення; 10%- на розвиток медицини і якість медичного обслуговування, а близько 50% припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного життя .Отже, наше життя в наших руках.

       Ученими доведено, що людині відпущено для життя на землі від 150 років і далі. А чому ми живемо в кращому випадку 70 і в 50-60 років маємо десятки хвороб, які заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров’я, лінощі і небажання працювати над собою.

 

Учитель. Ви вивчили ряд систем органів людини. На прикладі цих систем я постараюсь переконати вас у важливості знань для попередження захворювань та ускладнень.

  1. опорно-рухова система. Учні розказують і показують правила надання першої допомоги при різних типах травм:

-         при сильній кровотечі (правильно накласти джгут).

-         При переломах - знерухомити (особливості надання першої допомоги при пошкодженні шийного відділу хребта, та грудей).

2.кровообіг.

Учитель. –що собою представляє серце? М’яз.

-         а що відбувається із м’язами при тренуванні?  Розвиваються.

-         Чи можна тренувати серце? (приклад із життя: проректор медичного університету ім.. Богомольця Олександр Яворівський в дитячому віці тренуваннями позбувся вади серця).

Щоб тренування не нашкодили, потрібно знати свій індивідуальний пульс для тренування. Ви подібну роботу виконували: якщо через 5 хв. після навантаження пульс перевищує норму то таке навантаження потрібно: а) збільшити, б) зменшити?

3 травлення. 

Учитель. – чи потрібно снідати? Чому?

На сьогоднішній день людина веде малорухливий спосіб життя, вживає переважно суху і прохолодну їжу. Це сприяє застою жовчі в жовчному міхурі і, як результат, утворенню каменів. Щоб таке явище не виникало, вранці потрібно бодай випивати теплої води. І ні в якому разі не пити натощак каву. 

( розповідь «утворення каменів у жовчному міхурі» по схемі - малюнку).

5. терморегуляція.

- Який орган виконує функцію терморегуляції?

- Яке значення терморегуляції?

- Чому людина застуджується?

- Як покращити функцію терморегуляції шкіри?

Умови загартування: 1. вода повинна бути якомога холоднішою (це заставляє працювати усі рецептори та виділяються адреналін і норадреналін- гормони, що забезпечують вихід організму із стресу). 2. перед обливанням і після нього людина не повинна довгий час мерзнути. 3. можна починати із обливання ніг.

5. Виділення.

- Чому у захворюваннях нирок є багато причин? Тому, що через них проходить багатократно кров (приблизно 1,5 тони в день), а це різні мікроорганізми, токсичні речовини, переохолоджена кров.

    Ми розглянемо одну проблему – утворення каменів та дві причини її виникнення: якщо людина п’є мало чистої води (не чай, компот…), або якщо нирка опускається (природно у людини припущенна права нирка). У мисці формуються камені, які перешкоджають нормальному виходу сечі із нирки, а при значному збільшенні можуть зовсім перекрити відтік або розірвати ниркову миску. (Показ каменів, видалених із правої нирки у жінки).

6.Дихання.

 Усі знають, що куріння шкодить здоров’ю. під час викурювання 20 г. тютюну утворюється 1 г. дьогтю (суміш різних речовин, наприклад – миш’як).

Ви знаєте, що легені – це пухирці, загальною площею 100 м. кв.. при курінні людина із силою втягує дим – заповнюються усі робочі альвеоли і на них осідає дьоготь. Він склеює або закупорює собою альвеоли.(демонстрація досліду із спалюванням паперу на керамічній поверхні).

 

 

Закріплення.

-         Ті знання, які ви отримали сьогодні, важливі для збереження здоров’я?

-         Це повинен знати кожен?

-         За епіграф узята приказка, як її можна пояснити?

На сьогоднішній день, щоб бути здоровим, потрібно багато знати і ці знання вміло використовувати у своєму житті.

doc
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку