Тема: День доброти! Світ врятує доброта.
Мета: поглибити знання дітей про такі моральні категорії як доброта, вдячність. Формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки, переконання про те, що добре жити з добрими людьми. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. Дати поняття спонтанне добро. Вправляти в умінні правильно виражати свої почуття. Розвивати оцінні навички, вміння дітей оволодівати адекватними формами, прояву своїх почуттів у спілкуванні. Виховувати у дітей бажання бути добрими людьми, бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування про старших людей.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Вправа «Поділися добрим словом»
Діти стають разом з вихователем у коло , передають один одному клубочок, по черзі називають добре слово і намотуючи ниточку на палець, утворюють нитяне коло.
ІІІ. Бесіда
ІV. Казка про добро і зло
Я вам розповім казку про добро і зло.
Одного разу Добро прийшло в гості до Зла. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлику замість цукру Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
А коли Добро йшло від Зла, воно сказало : «Щось цукор у вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть цукерок до чаю». Так добро віддячило Злу добром за зло.
- Чому Зло замість цукру у кухлик із чаєм поклало сіль ?
- Як Добро віддячило Злу ?
Що таке добро ми з вами знаємо, а що таке спонтанне добро?
V. Розповідь про свого домашнього улюбленця
(Діти по черзі розповідають про свого домашнього улюбленця, демонструючи їх фото чи малюнки.)
VI. Вправа «Пам’ятка доброти»
1.Ставтесь до інших так, як ви б хотіли, щоб ставились до вас.
2.Стережися злого, чини добре.
3.Все добре переймай. А злого уникай.
4..Не смійся над калікою.
5..Не пройди байдуже мимо людської біди.
6.Умій не тільки співчувати в горі, а й радіти чужому успіху.
Доброта та милосердя - два крила, на яких у всі віки трималося людство.
Ми не повинні забувати про тих людей, які дуже потребують нашої допомоги.
В Україні більше 2 млн. самотніх, із них 15 тис.- у будинках - інтернатах.
VII. Гра «Ввічливо чи не ввічливо»
Перевіримо чи вмієте ви правильно поводитись, якщо ви погоджуєтесь то плекайте в долоні, а якщо ні, по тупайте ногами.
Прибирай мерщій в кімнаті,
Й чистим вмитим за сніданком,
привітайся до матусі
У дівчаток гарні кіски
Але надто вже малі
А щоб більші виростали
Ми їх тягнем до землі.
Без запрошення йти в гості
не війся там ні з ким
І ні за що слів «будь ласка»
І «пробачте» не кажи.
Друг в біді не лишить
Щирим словом втішить,
Отакий він незрадливий,
справжній друг.
Молодці діти ви обрали такі чесноти які, притаманні добрим і чуйним людям. Тож давайте складемо з вами правила доброти.
VIII. Правила доброти
ІХ. Підсумок заняття
Ну що ж, любі діти, підходить до завершення наше заняття. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, що у ваших сердечках запалився вогник доброти і добрих справ.