Виховна година "День української армії"

Про матеріал

Мета: сформувати уявлення учнів про мужність, героїзм, розвинути почуття гордості за подвиги свого народу, здійснені людьми що боронили свою країну; виховати почуття моральної свідомості.

Перегляд файлу

Тема: День української армії

Мета: сформувати уявлення учнів про мужність, героїзм, розвинути почуття гордості за подвиги свого народу, здійснені людьми що боронили свою країну; виховати почуття моральної свідомості.

Обладнання: презентація «Історія козацтва», фото козака, Героїв Небесної сотні,Романа Ільяшенко, відео «Козацький танець – гопак»

Хід заняття

І. Організаційна частина

Доброго дня! Тема нашої сьогоднішньої виховної години «День української армії» і сьогодні ми з вами поговоримо про сильну половину людства, захисників нашої країни.

ІІ. Основна частина

Коли у нашій країні відзначають день української армії? (6 грудня).

Чи знаєте ви історію заснування козацтва?

Історична довідка

Перегляд презентації: «Історія козацтва»

Аналіз

  1. Скільки років тривав період козачини? (бл. 300р.).
  2. Від якого слова походить слово «козак»? («коза»).
  3. Чому саме слово «коза»? ( бо козаки були спритними, як кози і одягалися в козячі кожухи,голосно розмовляли).
  4. Які якості властиві козакам?(доброзичливість, безкорисливість, щедрість, сміливість).
  5. Яке місто було столицею козацтва? (Запоріжська Січ).
  6. Хто збудував першу козацьку фортецю? (Дмитро Вишневецький).
  7. У якому році її збудовано? (16 ст.)

Саме цього дня у нашій країні відзначають день української армії. І цього дня необхідно згадати героїв нашої країни.

Кого ви можете назвати? (Герої Небесної сотні, воїни АТО).

Хто із наших земляків боронив країну на сході? (Роман Ілляшенко).

Одним із загиблих на сході нашої країни є наш земляк – Роман Ільяшенко. Закінчив Чортківську школу-інтернат, буй майстром спорту України. Мобілізований 11 квітня 2014р. Воював у складі 51 бригади. Загинув 30 серпня 2014 р. під Іловайськом, потрапив під обстріли військ.

Так, це є мужні і та сильні люди, які поклали своє життя за наш з вами мир та Незалежність нашої країни.

Вам потрібно дати вірну відповідь на визначення козацьких термінів.

 

1)     Кошовий – головний воєначальник, що обирався на рік.

2)     Ляхи – поляки.

3)     Хортиця – острів на Дніпрі.

4)     Курінь – приміщення, де жили козаки.

5)     Гетьман – старший, головний у козаків.

6)     Реєстр – список, до якого заносилися козаки.

7)     Гаківниця – довга рушниця, яка до землі причіплялася гаком.

8)     Козацька рада – збір усіх січовиків для з’ясування важливих питань.

9)     Слобода – поселення, вільне від податків.

10)   Оселедець – пасмо волосся на голові у козака.

11)   Жупан – верхній одяг у козака.

12)   Чигирин – столиця Гетьманщини часів Б. Хмельницького.

13)  Чайка – легкий козацький човен.

14)  Козак – вільна озброєна людина.

 

Козаки показували свою силу, мужність, вправність у боях, але коли бої не відбувалися вони також хотіли похвалитися один перед одним у битвах на шаблях, кулачних боях та у танцях.

Як називається козацький танець? (гопак).

Перегляд відео «Гопак»

Як ви можете описати цей танець, яким він є? (швидким, енергійним).

Кожен із вас є сміливим і вправним, хто зможе продемонструвати деякі елементи із цього танцю. Запрошується 2 хлопці які танцюватимуть гопак, а ваші однокласники оцінять вашу вправність.

Конкурс 1

2 хлопці  з класу танцюють гопак.

Хто з ваших однокласників був вправнішим та краще затанцював цей танець.

Молодці хлопці, ви справжні козаки, які володіють цим енергійним танцем.

Конкурс 2

Козаки також були витривалими, їм доводилося долати великі відстані для того щоб дістатися до поля бою.

Тож давайте перевіримо вашу витривалість.

Потрібно 2 учасники.

Хто більше разів присяде на одній нозі.

Як ви вважаєте, чи потрібна  армія сьогодні?

Для чого?

Чи готові ви піти служити в армію та стати на захист нашої країни?

(відповідає кожен учень)

І на завершення хочу продемонструвати вам відеоматеріал, який говорить сам за себе.

Перегляд відео.

Як ви думаєте, для чого я показала вам це відео?

ІІІ. Підсумок

  1. Від якого слова походить слово козак?
  2. Що ви запам’ятали із нашої сьогоднішньої виховної години?
  3. Що вам найбільше сподобалося?
docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку