Виховна година "День Захисника України"

Про матеріал
Виховна година до Дня захисника України для учнів 5-11 класів, в якій дана тема розглядається в історичному аспекті.
Перегляд файлу

Лівецький Андрій Антонович

учитель історії  і географії

КЗ «Михайлівський ліцей»

 

Виховна година до Дня Захисника України

 

Тема: День захисника України: корені та сьогодення

Мета: виховувати в учнів національно-патріотичні почуття, повагу до захисників вітчизни. Прослідкувати розвиток українського патріотизму в різних історичних періодах та становлення патріота - захисника України.

Обладнання: мультимедійний проектор

Форма проведення:  конференція

 

Хід конференції

 

Учитель   повідомляє  учням, що 14 жовтня ми    відзначаємо День захисника України.  Пропонує  учням заглибитись в історію та спробувати відшукати корені даного свята в українському минулому.

«Ланцюг асоціацій».

 Учитель пропонує учням висловити свою думку про те, хто такі захисники вітчизни.  Після висловлювання учнів вчитель узагальнює сказані учнями фрази  та разом    з учнями наводить  загальні    риси притаманні справжньому патріотові  - захисникові Вітчизни.

Учитель нагадує учням, що вони завчасно були розподіленні на групи і отримали завдання підготувати виступи до конференції:

1-група про захисників Русі-України;

2-група про козаків захисників України;

3-група про події української революції 1917-1920 рр.

4-група про українців-воїнів у Другій світовій війні.

Робота в групах:

( виступи учнів супроводжуються презентацією розробленою відповідно до плану роботи учнів у групах)

1-група

Розпочинає виступи 1-група, яка повинна розповісти про князів-захисників земель Русі-України. За погодженням з учителем учні повині були підготувати доповіді про князя Ігоря і князя Володимира та їх діяльність на захист кордонів держави.

(Приблизні матеріали для створення повідомлень учнів з даної теми наведено в додатках)

Після того як учні  виступили, учитель робить загальний підсумок: у діяльності  князів Русі ми бачимо не лише прагнення до збереження державності,  а і прояви любові до рідної землі та патріотичні почуття.

 

2-га група

Учасники 2-ї групи готують розповіді про добу  козаччини.

Учні готують розповіді про морскі походи козаків на чолі з П. Сагайдачним та про діяльність козаків доби Б. Хмельницького.

 (Приблизні матеріали для створення повідомлень учнів з даної теми наведено в додатках)

 Учитель доповнює розповіді учнів. На основі почутої інформації робимо висновки: за доби козаччини ми спостерігаємо значну активізацію національно-патріотичних почуттів, що проявляються в боротьбі українців з іноземними поневолювачами, та в прагненні до побудови власної самостій-ної держави.

Учитель нагадує учням, що козаки були віруючими людьми, їх покровительницею вважають  Святу Покрову. День Святої Покрови відзначають 14 жовтня - саме цей день пізніше почали відзначати як день українського козацтва - звідти й бере свої корені сучасне свято – День захисника України, яке ми й відзначаємо теж 14 жовтня.

 

 

3-тя група

Вчитель наголошує на тому, що на козацтві розвиток українського захисника-патріота не завершується, він продовжується і наступною сторінкою в даному процесі є період української революції 1917-1920 рр.  пропонує виступити третій групі.

Учні розповідають про діяльність українських патріотів у добу Української національної революції. Зазначають, що в їхній діяльності чітко простежується розуміння національної ідентичності українців як нації та прагнення до національної незалежності та створення власної державності.

 (Приблизні матеріали для створення повідомлень учнів з даної теми наведено в додатках)

Після виступу групи, учитель доповнює їхні розповіді, вдаючись до історії рідного краю, зазначає, що на території Черкащини  велася активна боротьба за незалежність. Яскравим прикладом чого є Холодноярська та Мліївська  республіки.

4-та група.

 Учні підготували розповіді про захисників вітчизни під час Другої Світової війни. Учням пропонувалось підготувати доповіді про роль українців у Другій світовій війні .

(Приблизні матеріали для створення повідомлень учнів з даної теми наведено в додатках)

Після виступів учнів учитель доповнює їхні слова. Також учитель може звернути увагу і на той факт, що одним із напрямків у боротьбі   з окупантами  була  діяльність УПА - днем заснування УПА- теж вважається 14 жовтня.

Учитель робить загальний підсумок систематизуючи сказане учнями та поступово переходить до сучасності.  Розповідає про патріотів  українців, що у 1991 році мирним шляхом вибороли незалежність нашої держави.

 Розповідає про те, що нажаль і сьогодні українцям доводиться боротись і відстоювати свою незалежність. Розповідає про сучасний стан на Сході, про бойові дії, про патріотів-воїнів, що захищають мирне життя українців. Наголошує  на тому,що лише патріоти можуть стати справжніми захисниками України і про те, що ми повинні бути вдячними і поважати їх.

За можливості учням можна показати короткий фільм про сучасні бойові дії на сході України.

Мікрофон

Вчитель запитує учнів чи змінилось їхнє уявлення про поняття « захисник  Вітчизни» після почутого сьогодні, пропонує  на основі почутого і побаченого сьогодні сказати кожному з учнів кількома словами хто для них є захисником Вітчизни, яким він повинен бути, які риси йому притаманні.

 

Наприкінці заходу, підводячи загальний підсумок, учитель ще раз дуже коротко нагадує названі сьогодні основні віхи становлення захисника-патріота в українській історії, наводить основні риси притаманні справжньому захисникові Вітчизни, та висловлює сподівання, що всі присутні є справжніми  патріотами захисниками України, але доводити це бажає лише в мирний час.

 

Використана література:

 

1. Шамрай М.Г. Етапи державності України. – Черкаси: Видавництво ЧНУ, 2003. - 244 с.

2. Цибульова Л.В. Довідник класного керівника. – Х.: Веста, 2007. – 160 с.

3.http://referat.hhos.ru/2013-09-10-19-00-56/4102-7777-00l0-909544tg.html

4. http://osvita.ua/vnz/reports/world_history/32284/

5. Морсhttps://uk.wikipedia.org/wiki/

6. http://getmanat.org/khmel-2/

7. http://www.knutd.com.ua/pod-ta-publkats/ukr_history/ukrhistory_revolution/

8. http://bucha-rada.gov.ua/?p=325

 

docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку