Виховна година - виховання творчості, колективізму. Даний матеріал сприяє формуванню у дітей поняття про козацтво, розширює знання про історію козаків, виховує моральні якості, почуття патріотизму.
Тема: «Олімпіада для справжніх чоловіків»
Мета: сприяти формуванню у дітей поняття про козацтво, розширити знання про історію козаків, виховувати моральні якості, почуття патріотизму.
Обладнання: ордена, медалі, наочні матеріали
Вид заняття:шоу програма
Хід роботи
I. Організаційна частина
Воїне, лицарю славний,
Ти зброю тримаєш в руках,
Щоб на нашу країну-державу
Злий не позарився враг.
Будь мужній і будь достойний
Ти слави своїх батьків,
Відважний вкраїнський воїне,
Нащадку славних віків.
Сядьте, діти, всі гарненько
Руки покладіть рівненько
Вище голову здійміть,
Свої плечі розверніть,
Нам, діти, посміхніться
Веселіше подивіться.
3.Повідомлення теми заняття
Давайте дізнаємось тему заняття. А для цього вам потрібно відгадати загадку:
Правильно діти це День Захисника Вітчизни. Тож наше заняття буде присвячено саме цьому чудовому святу.
II. Основна частина
1.Введеня казкового героя
Діти, а чи знаєте ви що «День Захисника Вітчизни» це справжнє чоловіче свято! А серед вас є справжні чоловіки?(Так)
Ну це нам допоможе дізнатися сьогоднішній гість Веліант. З собою він приніс ордена і медалі, якими буде вас нагороджувати, якщо ви будете уважно і слухняно, як справжні чоловіки, виконувати його завдання.
2.Бесіда
Але перш ніж розпочати давайте послухаємо історію цього чоловічого свята.
3.Розповідь вчителя
День захисника Вітчизни - це всенародне свято. Воно є символом непорушного зв’язку багатьох поколінь захисників Батьківщини та проявом поваги народу до них. У нього славні традиції, за ним стоїть сама історія, сповнена героїки подвигів, яскравих вчинків.
Історія виникнення свята 23 лютого йде в 1918 рік, в дні коли німці відновили наступ по всьому Східному фронту і більшовики у спішному порядку намагалися сформувати Червону Армію. У 1918 році 23 лютого ніяких особливих подій не відбувалося і в якості свята ця дата була обрана швидше з волі випадку. За радянських часів свято називалося спершу «Днем Червоної армії і флоту», а з 1949 року «Днем Радянської Армії і Військово-Морського флоту». Після розпаду Союзу, залишившись далеко не на всій території колишнього СРСР, було перейменовано у День захисника Вітчизни. За давністю років про політичну та історичну складові цієї дати мало хто згадує і 23 лютого багатьма сприймається просто як чоловіча альтернатива жіночого свята 8 березня, що проходить двома тижнями пізніше.
День захисника Вітчизни уособлює такі прекрасні людські якості, як доблесть і мужність. Фактично воно є святом усіх чоловіків, чиє головне покликання - обороняти рідну землю. Це свято символізує любов і повагу українців до своїх захисників і визволителів, до тих, хто сьогодні стоїть на варті незалежності держави.
У цей день ми з вдячністю згадуємо і вітаємо тих, хто захищав національні інтереси та безпеку нашої держави. У цей день традиційно вшановуємо усі покоління, які показали приклади вірності і героїзму, захищаючи Вітчизну, від часів Запорозької Січі до наших днів.
Мужність і героїзм, доблесть і слава, відвага і честь - саме ті чесноти, на яких базується вся багатовікова історія нашої України. На долю воїнів-захисників усіх поколінь випало багато випробувань, однак вони завжди долали їх з гідністю. Захищати Батьківщину, свою землю, свою домівку - це святий обов`язок кожної людини.
Захисники Вітчизни - це ті, хто в грізні воєнні часи відстояв рідну землю від фашистської навали. Це ті сивочолі ветерани, чия юність співпала з нелюдськими випробуваннями, з горем, кров’ю та лихоліттям. Та вони вистояли і в післявоєнні роки відбудовували та розвивали країну.
4.Бесіда
А чи знаєте ви що справжні воїни вміли спілкуватися не вимовляючи жодного звука і це їм допомагало зберігати анонімність і не попастись до полону фашистських загарбників. А серед вас є хлопці які б змогли показати будь яке слово за допомогою мови свого тіла та жестів?(Так)
Тож мені потрібен хлопець для цього конкурсу.
5.Гра «Крокодил»
Тож ми говоримо тобі слово і ти повинен показати це слово за допомогою жестів не вимовляючи жодного слова!А ви діти повинні відгадати його. Хто відгадає, наступним буде показувати слово.
Слова:
1)Ракета2)Танк3)Солдат4)Медсестра5)Бомба6)Поранення
Молодці! Ви з цим завданням дуже добре впорались. А тепер конкурс для дівчат.
6.Конкурс «Вузлики»
Іноді панночка з якихось причин не могла відкрито зустрітись зі своїм лицарем і тоді він таємно підіймався до неї у вікно по мотузяних сходах, які йому кидала кохана. Тож умови конкурсу за 10 секунд вам потрібно зав’язати як можно більше вузликів на стрічках які ви зараз отримаєте . Для цього нам потрібно 3 дівчинки.
Які в нас дівчатка молодці!Вони за це отримують медалі!
7.Бесіда
А чи знаєте ви яку роль відігравали жінки на війні?
“Війна – справа чоловіча”. Однак у ХХ-му сторіччі участь жінок у війні, причому не тільки як медичного персоналу, але й зі зброєю в руках, стає реальністю.
У період Великої Вітчизняної в армії служило 800 тисяч жінок, а просилося на фронт ще більше. Не всі вони опинилися на передовій: були й допоміжні служби, на яких було потрібно замінити чоловіків, що пішли на фронт, були і служби “чисто жіночі”, як, наприклад, у банно-пральних загонах. Наша свідомість спокійно сприймає жінку-телефоністку, радистку, лікаря або медсестру, кухаря або пекаря, шофера й регулювальницю – тобто ті професії, які не пов’язані з необхідністю вбивати. Але жінка-льотчик, снайпер, стрілець, автоматник, зенітниця, танкіст і кавалерист, матрос і десантниця – це вже щось інше. Пекуча потреба штовхнула її на цей крок, бажання самої захищати Батьківщину від нещадного ворога, що обрушився на її землю, її будинок, її дітей. Священне право! Але однаково в багатьох чоловіків було почуття провини за те, що воюють дівчиська, а разом з ним – змішане почуття замилування й відчуження. “Коли я чув, що наші медичні сестри, потрапивши в оточення, відстрілювалися, захищаючи поранених бійців, тому що поранені безпомічні, як діти, я це розумів, – згадує ветеран війни М. Кочетков, – але коли дві жінки повзуть когось убивати з “снайперкою” на нейтральній смузі – це все-таки “полювання”… Хоча я сам був снайпером. І сам стріляв… Але я ж чоловік… У розвідку я, може б, з такою і пішов, а дружини би не взяв”.
8.Фізхвилинка
Ну що ж є час для відпочинку
Тож проведем фізкульт хвилинку
Встаньте діти посміхніться
Землі нашій поклоніться
За щасливий зимний день
І до неба потягніться
В різні боки похиліться
Веретеном покрутіться
Раз присядьте два присядьте
І за парти тихо сядьте.
9. Гра «Дама серця»
У давні часи лицарі завжди носили із собою портрет улюбленої пані який часто малювали самі. З кожного ряду викликаємо по одному хлопчику.
Вони повинні із зав’язаними очима намалювати обличчя дівчини. Овал лиця, очі, ніс, вуста, волосся.
10.Гра «Ліворуууч»
Справжні герої та переможці повинні бути дуже розумними та володіти гарним мисленням та вправністю!
Діти а ви вправні?(так)дуже вправні?(так)?тоді зараз ми це і перевіремо!для цього конкурсу потрібні усі хлопці!
Хлопці мають вишикуватись у шеренгу. По команді , ви повинні різко (рівнятися) повертатися у той бік, у який я вам накажу. Ця гра на координацію і реакцію. Чому на реакцію? Тому що головним завданням є не просто давати команди, а затягувати слова, акцентуючи на останню частину команди "…руч". Тобто: "ЛівоооооооооооооРУЧ!", "ПравооооооооооооРУЧ!". І тільки на "…РУЧ" хлопці мають повертатися.
Хто повернувся останнім, чи не в той бік - виходить з гри. І так поки не залишиться один хлопець з шеренги.
III. Заключна частина
1.Підсумки
Ну що діти вам содобалось сьогоднішнє заняття? Тож давайте перевіримо ващі знання!Для цього ми проведемо гру «Так чи Ні»
2.Нагородження
Молодці ви показали нам і доказали Вєліанту, що серед вас є багато воїнів та захисників.
Тому він вам дарує ось ці подаруночки як символ мужності та відваги!
3.Прощання
- На цьому наше заняття закінчено.
- До побачення.