Виховна година «Подорож до країни Доброти і Ввічливості» для 3 класу

Про матеріал

Виховна година «Подорож до країни Доброти і Ввічливості» для 3 класу допоможе учням

пройти мовним лабіринтом, осягнути глибину слів знайомих всім з народження, поєднати слова з добрими справами, зрозуміти як потрібно спілкуватися з людьми. Вчителям - виховувати у дітей вміння розуміти один одного, поступатися, прощати.



Перегляд файлу
Урок етики

Подорож до країни Доброти і Ввічливості

  1. Організація класу.
    • Сьогодні вас чекає подорож до країни Доброти і Ввічливості.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя

- У великому мовному запасі вибрати слово – то велике вміння. Коли ви користуєтесь словом неточним, то це теж саме, коли б замість відточеного олівця на уроках малювання ви користувалися б цвяхом. А ще треба пам’ятати, що слово – то є велика зброя, якою можна людину вбити, а можна й звеличити. Сьогодні ми спробуємо пройти мовним лабіринтом, осягнути глибину слів знайомих всім з народження, поєднати слова з добрими справами.

 

  1. Усвідомлення набутих знань.

1. Перша зупинка в нашій подорожі – вікторина “Підкажи словечко”. Відповідати дружно, хором.

  • Розтопить серце всякого сердечне слово ... (дякую).
  • Розтанути треба навіть глибі від теплого слова ... (спасибі).
  • Зазеленіє навіть старий пень, коли почує ... (добрий день).
  • Коли згасає сонце й зоря ляга на плечі,

Серед знайомих голосів ми чуєм ... (добрий вечір).

  • Щоб зустрітися знову в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім ... (до побачення).

  • Якщо ти їсти вже не в силі,

То скажем мамі що? ... (спасибі).

 

  • Ви всі гарно працювали, вірно добирали слова. А як ми звикли називати ці слова?
  • А чому ми їх так називаємо? В чому їх чарівність?
  • Це звичайні, прості, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали саме тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися в житті. Їх треба вживати скрізь, і навіть вдома, бо вашим рідним теж приємно чути ці слова. Наша мова настільки багата, що в ній завжди знайдеться тепле і привітне слово для будь-якої людини. Добре слово – це зернятко, що зійшовши, дарує нам радість. Катюша підготувала для вас вірш. Прослухайте. Скажіть, яка його головна думка?

 

Т. Коломієць “Сію дитині”

 

Сію дитині в серденько ласку.

Сійся – родися ніжне “будь ласка”,

Вдячне “спасибі”, як зернятко в ниві,

“Доброго ранку”, “світлої днини”

Щедро даруй ти людям, дитино.

Мова барвиста, мова багата,

Рідна і тепла, як батьківська хата.

             

  • Що хотіла сказати нам Тамара Коломієць?

 

  1. Друга зупинка – “Скарбниці народної мудрості” (групова робота з прислів’ями).

Народ завжди схвалював вміння дібрати вірне слово, висміював тих, хто порушував традиції, звичаї. І як же ми можемо обійтися в нашій подорожі без зупинки на станції “Народної мудрості”. Пропоную вам пригадати деякі народні прислів’я. Працювати будемо у групах. В конвертах завдання для кожної групи – картки із словами. Із слів і навіть частин слів треба скласти прислів’я, і захистити свою роботу: пояснити, чому так говорять.

 

4 групи дітей одержують конверти з розкиданими словами

 

Від

 

доб

 

рого

 

слова

 

і

 

лід

 

роз

 

тане

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доб

 

рого

 

дер

 

жись

,

а

 

лихого

 

стере

 

жись

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Твоя

 

кра

 

сота

 

в

 

тво

 

їй

 

доброті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший

 

крок

 

до

 

добра

 

це

 

не

 

робити

 

зла

 

Утворюються і захищаються прислів’я:

  1. Від доброго слова і лід розтане.
  2. Доброго держись, а лихого стережись.
  3. Твоя красота в твоїй доброті.
  4. Перший крок до доброти – це не робити зла.

-  В житті трапляються різні несподіванки, навіть неприємності. Вам завжди прийдуть на допомогу добрі, теплі, прості слова, слова ввічливості.

 

  1. Третя зупинка – мовно-розумова.
    • Наступна наша зупинка – зупинка ввічливості. Я хочу прочитати вам оповідання, яке називається “Найввічливіший”. Прослухайте і скажіть, хто на вашу думку тут найввічливіший. (Журнал “Розкажіть онуку” № 19-20, 2006 р., с. 95)

 

  • Хто ж був найввічливішим?
  • Чому?

 

  1. Четверта зупинка – дослідницька: “Знайди друзів добра” (робота у парах).

- Ввічливість – це основа людських відносин, вона невід’ємно пов’язана з людськими якостями і перш за все з добротою. Зараз я пропоную побути вам вченими – дослідниками і спробувати осягнути всю глибину слова – доброта.

У добра широке коло друзів, давайте з ними познайомимось.

На партах у вас картки. В них написані вірні друзі ввічливості, добра. Вставивши пропущені букви, ви зможете зрозуміти які найважливіші риси характеру кожен повинен виховувати в собі з дитинства.

 

 

 

аска    

л

 

 

 

 

л

 

бов

ю

 

 

 

 

 

 

оброта

д

 

 

 

 

св

 

тиня

я

 

 

 

 

вихова

 

ість

н

 

 

 

 

чуйн

 

сть

і

 

 

 

 

раді

 

ть

с

 

 

 

 

турбо

 

а

т

 

 

 

 

 

ь

 

ь

 

  • Які слова вийшли?
  • Яке слово ви утворили?
  • Як розумієте його значення?

 

  1. П’ята зупинка – “Що таке клас?”

- Скажіть відверто, а чи завжди ви дотримуєтесь правил людяності, доброти. Чи завжди нам добре у дворі, у школі, в класі?

Ось прослухайте про події, які відбувалися в одному класі.

 

Хіба це клас?

 

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і щезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

 

Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі:

Хтось Колі ручку поламав.

 

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображено мовчить,
З книжками кинули поличку,

Ну, як в такому класі жить?

 

Де хлопці і дівчата б'ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються,

Скажіть мені, хіба це клас?

 

  • Як ви вважаєте?
  • Чому?

 

  1. Шоста зупинка – “Будинок радості” (групова робота).

- Діти цього класу не можуть чи не хочуть зрозуміти один одного поступитись, простити, тому і виникають сварки, образи, конфлікти і навіть бійки. А коли сварять цілі народи, то бій вже йде на смерть – виникають війни. Мені дуже хочеться, щоб у вашому класі весь час панували мир і злагода, і тому я пропоную вам побудувати символічний “Будинок радості”.

 

 Кожна група отримує конверт із словами. Треба вибрати слова, які будуть характеризувати атмосферу в будинку.

 

 

 

 

 

1 гр.

 

мир

 

 

 

злість

 

 

чуйність

 

 

злагода

 

 

 

дратівливість

 

 

 

 

2 гр.

 

 

 

ввічливість

 

впертість

людяність

 

 

 

 

 

 

взаємоповага

 

образливість

 

 

 

 

3 гр.

 

любов

 

 

 

крикливість

 

 

доброта

 

 

турботливість

 

 

 

заздрість

 

 

 

 

4 гр.

 

 

 

вихованість

 

жадібність

люб’язність

 

 

 

 

 

 

чесність

 

бійки

 

Діти вибирають слова, потім по черзі передають їх і вчитель будує на дошці будиночок із слів (магнітна дошка)

 

 

 

 

3 - Б

 

турботливість

чуйність

злагода

ввічливість

взаємоповага

мир

людяність

доброта

люб’язність

любов

вихованість

чесність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- У вас залишилися слова на партах. Чому ви їх не використали?

- А що люди роблять з речами, які їм не потрібні?

- Я пропоную вам теж викинути ці слова на смітник й назавжди викинути погані слова, дії, вчинки з життя свого класу (викидаємо).

- Наша подорож наближається до кінця. І на закінчення нашої подорожі я хочу переконатися, що ви розумієте якою повинна бути вихована людина, тому пропоную гру “Так чи ні?”

Якщо ви вважаєте, що герої ситуацій поступили вірно, відповідь “так” – плескаєте у долоні. Якщо “ні” – розводите руки.

 

  1. Закріплення

Сьома зупинка – гра “Так чи ні?”

1. Ти йдеш з другом вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, ти теж сказав: “Добрий день!”

2. “Дайте мені хлібину!” – звертається хлопець до продавця.

3. Після обіду Коля сказав: “Дякую, борщ дуже смачний!”

4. У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Ігор побачив свого класного керівника і привітався: “Добридень, Олег Васильович!”

5. Маринка вийшла у двір і побачила сусідського дорослого юнака і першою привіталася.

6. Коло дверей у клас зустрілися Василько і Оленка. “Привіт!” – привітався Василько і першим зайшов у клас.

7. “Вибач, будь ласка, я штовхнула тебе ненавмисне,” – сказала Маринка.

8. Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, журнал. На зустріч їй учень: “Добрий день,” – і пішов далі.

- Виправте невірні вчинки дітей. Як треба було діяти?

 

Восьма зупинка –“Цікавинка”

Розв’язання цікавих задач. (“Розкажіть онуку № 19-20, 2006 р., с.95)

 

  1. Підсумок заняття

 

- Діти, що цінного для себе ви взяли з цього уроку?

  • Як потрібно спілкуватися з людьми?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Куликова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Еюбова Тетяна Петрiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванов Віктор
    Доступно для опрацювання вдома! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Коноваленко Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Рожко Наталья
    Дякую, актуально!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ilnikova Tetyana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Пусько Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Карпова Яна Сергіївна
    Дуже цiкава та актуальна робота у наш час. Вчить як спiлкуватися з людьми.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1926
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку