Виховна година для учнів 6 класу "Щастя для всіх однакове, кожна окрема людина нещаслива по-своєму..."

Про матеріал
Виховна година містить матеріали роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА

 

«Щастя у всіх однакове,кожна окрема людина нещаслива по-своєму...»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Підготувала

Фесенко Галина Миколаївна

вчитель географії,

класний керівник 6 класу

КЗ «Артільський ліцей»

Лозівської міської ради

Харківської області

 

 ТЕМА. «Щастя у всіх однакове, кожна окрема людина

нещаслива по-своєму... »

 

Мета: ознайомити дітей з труднощами та проблемами людей із особливими потребами, розвивати навички тактовного ставлення до людей з особливими потребами та вміння проявляти співчуття і допомогу; виховувати почуття милосердя та любові.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, м'ячики резинові невеликого розміру, картки із завданнями для вправи «Вежа», мультимедійна дошка для перегляду відеороликів.

Рекомендації: доречно використовувати вислови: «люди з особливими  потребами», «люди з інвалідністю», «з порушеннями здоров'я», але не використовувати термін «інвалідність».

 

Хід заняття

 

І Організаційна частина

 

Вчитель. Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами будемо говорити про вкрай важливу тему, яка стосується багатьох факторів: нас самих та нашого оточення, нашої унікальності та несхожості, уміння проявляти добросердечність і співчуття, вчасно приходити на допомогу і дарувати добро та щастя (перегляд короткометражного мультиплікаційного фільму https://www.youtube.com/watch?v=kIMKM2J2LJc).

 

ІІ Основна частина

 

Вчитель. Розпочати наше з вами заняття я хочу з однієї невеличкої вправи, для цього кожен з вас отримає звичайну скрепку. Що робити далі ви дізнаєтеся, прослухавши казку про маленьку дівчинку, яку звали  Скрепка.

Інструкція: вчитель розповідає учням казку. Під час розповіді  учні роблять певні трансформації зі скрепкою.

Описание: Картинки по запросу "скрепка"Описание: C:\Users\Влад\Desktop\Безымянный.png1. Жила-була дівчинка-Скрепочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, доброзичлива дівчинка, але в неї не було однієї ніжки. (Просто скрепка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло питання «Чому?». (Знак питання) Описание: Картинки по запросу "вопросительный знак"

3. Іншим разом вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася, навіть розплакалася. (Сумна посмішка) Описание: Картинки по запросу "грустный смайлик"

4. Після закінчення уроків Скрепочка вийшла погуляти у двір, де інші дівчата почали приставати до неї, ображати, штовхати. (Знак оклику). Описание: Картинки по запросу "вопросительный знак"

5. І Скрепочка подумала, що їй робити? Хто ж її захистить? (Знак питання). Описание: Картинки по запросу "вопросительный знак"

Описание: Картинки по запросу "скрепка"6. Але, все одно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було як раніше. (Зробити смайлик). Описание: Картинки по запросу "грустный смайлик"

А тепер спробуйте зробити скрепочку такою, якою вона була раніше.

Обговорення: чи можемо ми повернути скрепку до свого попереднього стану? Чому ні? Як ви думаєте, чому над дівчинкою глузували інші діти? Як ви гадаєте, як почувала себе героїня казки, коли з нею так жорстоко поводилися? Як би хтось із вас був поруч з тією дівчинкою, як би ви їй допомогли?

Вчитель. Діти, хочу, щоб ви знали, що завдати шкоди, образити когось набагато легше, аніж  допомогти, підбадьорити чи підтримати.

Зараз ми з вами пограємо в одну гру. На парті у вас лежать аркуші паперу та кольорові олівці. Намалюйте, ні до кого не підглядаючи, велику синю вазу, в якій стоять квіти.

А тепер покажіть свої малюнки. Ви помітили, що не давалося ніяких уточнюючих питань, конкретних інструкцій. Кожен із вас намалював велику синю вазу із квітами, але в кожного ваза різного розміру, різної форми, квіти колір, кількість, розмір, вид квітів, в когось є ще є якісь додаткові деталі до основного завдання, а хтось намалював взагалі цілу історію про те, як квіти потрапили до цієї великої синьої вази. Про що це все, як ви гадаєте?

Вчитель. І дійсно, завдання у нас було однакове для всіх, але кожен його виконав по-своєму. Це не значить, що хтось більш правий, хтось краще зрозумів, а це означає, що всі ми різні.

Ми перебуваємо в соціумі, де проживає досить багато людей, які мають різні порушення, наприклад: втрата зору, слуху, порушення опорно-рухового апарату, інтелектуальні порушення, втрата якоїсь частини тіла (руки, ноги, пальців)  це люди з особливими потребами.

Вчитель. Зараз ми спробуємо виконати декілька вправ, допоможуть зрозуміти  відчуття людини, яка має різні види порушення.

Вправа «Вежа»

Мета: наочно показати, які труднощі виникають у людей, які втратили слух.

Інструкція: учні поділені на групи по 5-6 чоловік, для кожного на картці написане завдання (додаток 1), про яке не можна говорити вголос. Завдання команди не розмовляючи намалювати те, що написано у завданні і презентувати свої роботи.

Обговорення: чи легко вам було впоратися із завданням? Які труднощі виникали? Чи вдалося знайти порозуміння із учасниками команди і якщо «так», то яким чином?

Вчитель. Людям, які частково або повністю втратили слух дуже важко орієнтуватися. Тому вони спілкуються за допомогою мови жестів, її ще називають дактильна мова. Ви могли спостерігати приклад мови жестів, коли переглядали новини і в нижньому правому кутку екрану, зазвичай, є сурдопереклад, а людина, яка його здійснює називається сурдоперекладач.

 

Вправа «Геометричні фігури»­­

Мета: наочно показати, які труднощі виникають у людей, які втратили зір.

Інструкція: поділити учнів на дві команди. Із закритими очима побудувати коло, трикутник, квадрат, пряму лінію. Після кожної фігури відкривати очі та дивитися на результат роботи.

Обговорення: що заважало побудувати гарну, правильну геометричну фігуру? Як ви себе почували під час гри?

Вправа «Гнучка шия»

Мета: в доступній формі донести про можливості людей, які мають порушення ОРА.

Інструкція: учні поділені на команди по 5-6 чоловік. Завдання команди передати кожному по черзі, не використовуючи руки, невеликий резиновий м'ячик, затискаючи його підборіддям. Вправа не на швидкість, головне, щоб м'ячик дійшов до останнього учасника.

Обговорення: вдалося вам виконати цю вправу? Чи легко було її виконувати? Якими частинами тіла ви допомагали собі, щоб передати м'ячик своєму товаришу?

Описание: Картинки по запросу "мультфильм хоботенок"Вчитель. Діти, ми з вами в деякій мірі спробували відчути на собі, як почуваються люди з різними порушеннями здоров'я. Як важко їм іноді виконувати повсякденну роботу чи просто пересуватися. Людина, яка має поганий зір або зовсім його втратила натомість розвиває свій слух або тактильні відчуття; людина, яка втратила руку, навчається добре володіти своїми ногами: відомі, наприклад, випадки, коли людина вишиває цілі картини бісером лише тільки за допомогою ніг і таких прикладів дуже багато. Інколи якась особливість здоров'я сприймається іншими як щось не таке, як повинно бути, але хто знає можливо, саме ця особливість є сильною стороною людини, є її створюючою та творчою силою.

Наприклад, як у чудовому короткометражному мультфільмі «Хоботёнок» https://www.youtube.com/watch?v=TlrB1JQ6dIw.

Обговорення: про що цей мультфільм? Що вас вразило найбільше?

ІІІ Заключна частина

Вчитель. Діти, ми всі з вами різні, але кожен із нас особливий, неповторний, унікальний.

Ми люди  живемо для того, щоб бути щасливим і дарувати щастя тому, хто цього потребує.

І наостанок, послухайте притчу про двох вовків.

Колись давно старий індіанець відкрив своєму онукові одну життєву істину.

- В кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків.

Один вовк представляє зло заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, брехню ...

Інший вовк представляє добро мир, любов, надію, істину, доброту, вірність ...

Маленький індіанець, зворушений до глибини душі словами діда, на кілька секунд задумався, а потім запитав:

- А який вовк в кінці перемагає?

Старий індіанець ледь помітно посміхнувся і відповів:

- Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Вчитель. Тільки нам, діти, обирати якою дорогою йти: дорогою жорстокості, чи дорогою щастя, добра, дружби і любові до свого товариша.

 

Спробуйте вдома написати листа дівчинці-Скрепочці, про яку ви дізналися на початку заняття. Подумайте, що ви хотіли б їй побажати?

Описание: Картинки по запросу "инклюзия картинки для детей"

 

Додаток 1

Завдання для вправи «Вежа»

Описание: Картинки по запросу "башня картинка для детей" 

Намалювати вежу, яка має 9 поверхів

Біля вежі, зліва, намалювати дерево з червоними яблуками

Розмалювати 1,2,3 поверхи в коричневий колір

На 1 поверсі намалювати 1 двері

На 6 поверсі намалювати квіти, які стоять у вікні

Розмалювати 4,5,6 поверхи в синій колір

На даху 9 поверху намалювати прапор своєї держави

Намалювати на кожному поверсі по 1 вікні

Розмалювати 7,8,9 поверхи в зелений колір


 

 

doc
Додав(-ла)
Фесенко Галина
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку