Свято «Живе обличчя моєї Землі»
Мета: розширити поняття дітей про довкілля і прищеплювати бажання бути у своєму довкіллі турботливим господарем. Виховувати любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.
Голос за кадром, ( На екрані презентація з теми)
Є у Космосі зорі великі й малі,
Є холодні й гарячі планети.
Я — Людина! Живу на казковій Землі
І пізнати всі мрію секрети.
З чого зроблена наша планета жива?
Таємниці я хочу відкрити.
І чому є повітря, вода і трава —
Всі умови для того, щоб жити?
Світ-загадка лежить під ногами у нас:
Форму кулі Земля наша має.
Всередині гаряче ядро, далі газ —
Все тверда оболонка вкриває.
Літосфера це. Зверху земна є кора,
У заглибинах — водні простори.
Океанів — чотири, озера й моря,
А на суші — рівнини і гори.
Твердь земна розділилась на материки,
Їх є шість. І цікаво усюди!
Серед вод острови і малі острівки,
Та не скрізь можуть вижити люди.
В Антарктиді мороз, люди там не живуть,
Та й повсюди загрози існують.
Землетруси й вулкани планету трясуть,
Урагани й цунамі руйнують.
Ну, а з давніх часів, з вікової пори,
Де ми з вами усі проживаєм?
Ми живем на поверхні земної кори,
В море ходим, в повітрі літаєм.
Добуваєм корисні копалини ми,
Ростимо хліб, дерева і квіти.
На планеті Земля ми звемося людьми
І вчимося в природі цій жити.
Ведучий 1 . Доброго дня шановні учні, вчителі , батьки та гості нашого центру. Ми раді вас бачити сьогодні на нашому заході, присвяченому захисту Землі від діяльності людства.
Ведучий 2.
Переглядаючи цей ролік ви зрозуміли , що природа нашої планети не лише гарна і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. І ставитися до неї треба дуже бережно і дбайливо. Адже людина назвала себе господарем планети, тому на ній лежить відповідальність за її збереження. Тому ж давайте, дорогі друзі, сьогодні пройдемося стежками рідної Землі , звернемо увагу на екологічні проблеми та з’ясуємо що ж за для її охорони може зробити кожен із нас.
Виходять учні 8-Б кл.
Учень1
Нам без природи не прожити —
Це сонце й небо голубе.
Вода, земля, повітря, квіти —
Все, що оточує тебе.
Учень2
Дерева, луг, ріка глибока,
Мале джерельце і струмок.
Низовина й гора висока —
Це все довкілля, мій дружок!
Учень3
Сади й хати, міста і села,
Звір, пташка і жучки малі.
Всі звуки й пісенька весела
І люди, що на цій Землі.
Учень4
Це все довкілля, це природа.
Частинки й ми її малі.
Потрібне нам життя й свобода,
Щоб вік прожити на Землі.
Учні 8-Б кл. співають пісню « Зелений вітер»
Ведучий 1 .
Показати екологічні проблеми можна по різному, в малюнках, в піснях, віршах та казках.
І сьогодні ми намагатимемося використати всі ці засоби , щоб наголосити : Кожна людина, не зважаючи на її вік, повинна задуматися над тим, що ЗЕМЛЯ потребує її турботи й захисту.
Важко стало на землі
Жити птахам, звірині.
Люди хворі теж страждають, Ліки не допомагають!
Як же бути, що робити?
Як на світі далі жити?
Ось послухайте, будь ласка
Нашу екологічну казку.
На сцені діти показують екологічну казку.
Після показу казки виходить Матінка Природа.
Погляньте навкруги. Природа погибає!
Від нашої байдужості вона лише страждає!
Благаю бережіть її, тому що того варта.
Людина мисляча, вона на краще здатна.
Якщо довкілля знищимо - навік осиротіємо.
Хіба ми варвари? Ми що любить не вміємо?
І деревце, і квіточку, травиночку - усе цінуймо.
І обережно, вдумливо усе шануймо!
Джерельце, річку, озерце від бруду захищайте.
Спішіть робить добро, даремно час не гайте.
Виходять учні, які грали звірів в казці і співають пісню « Збережіть довкілля»
Поглянь-но, що навкруг:
Під сміттям стогне луг
І плаче, загиба
Порубана верба!
А в ріках і ставках
Так само - страх і жах,
А в небі голубім
Ширяє чорний дим,
І що ж робити з цим!
Приспів:
І луки у росі,
І ріки, і ліси,
І він, і я, і ти
Давайте берегти!
Щоб наш коханий край
Буяв, неначе май,
Давай і я, і ти
Природу берегти,
Давайте берегти!
Ми просим, люди, вас
Подумать, бо вже час,
Що треба починать
Природу рятувать!
Щоб наш коханий край
Буяв, неначе май,
Щоб ми могли в нім жить -
Природу не губіть,
Довкілля збережіть,
Благаєм - збережіть!
Приспів.
Ведучий 2.
Деякі люди, спілкуючись з природою завдають їй великої шкоди. Тому від нашої поведінки залежить, чи побачить ще хтось красу лісу і голубінь ріки, перші проліски і квітучі сади. І зараз ми пропонуємо вам , дорогі діти, пограти в вікторину, щоб розширити ваші знання про оточуюче нас довкілля та його охорону.
Увага на екран.
Проводиться екологічна вікторина
Ведучий 1. Спілкування з навколишнім середовищем просто дає нам радість. Чому? Мабуть тому, що природа — це невичерпне джерело краси, яка не може залишити байдужою кожну людину. Красиві явища супроводжують нас ще з дитинства. Це і яскраве весняне сонечко, морозний сніговий ранок та осінній дощик. І ми з задоволенням приймаємо все те , що дає нам матінка Природа.
Ведучий 1. Вашій увазі музично-хореографічна композиція «Танець під дощем»
Ведучий 2. Любі діти, а як ви бережете природу?
Провівши загальний флешмоб, дізнаємось. Ми просимо всіх піднятися і уважно слухати.
Ведучий 2.
- Якщо ти не нариваєш в лісі великих букетів квітів, сплесни у долоні над головою.
- Якщо ти ніколи не залишаєш сміття після відпочинку на природі, тупни ногою.
- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев та кущів, присядь.
- Якщо ти взимку підгодовуєш птахів, помахай руками, як крилами.
- Якщо ти посадив хоч одне деревце, кивни головою.
- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватись про природу, простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.
Давайте ось так, як ви дружно взялись за руки, ми будемо єдині у прагненні вчитися зберігати нашу природу - матінку.
Ведучий 1 Любі діти! Нам дуже хочеться вірити, що після сьогоднішньої заходу душі ваші стануть добрішими, серця теплішими й ви назавжди запам’ятаєте, що :
Земля – не рабиня наша, а мати.
Сонце – не вітчим наш, а рідний батько.
Ведучий 2 Ліси – наші брати, Річки – сестри,
Дощі, Вітри, Сніги мусять бути добрими гостями.
А ми на своїй планеті – не тимчасові мешканці, а Мудрі господарі!
Звучить пісня «Небо синнє, синнє і трава зелена» Співають учні 8-Б та 7-А кл.
Ведучий 2. На протязі всього навчального року в нашій школі проводився екологічний проект «Врятуємо Землю разом!» в якому приймав участь кожен учень нашого центру. І зараз я передаю слово заступнику директора по виховній роботі Бриль Д.В. яка і розповість нам про результати цього проекту.