Виховна година "Дружній колектив: який він?"

Про матеріал
Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Перегляд файлу

Виховна година

 Дружній колектив: який він? 

Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.

Обладнання: малюнок-ребус, плакат «Правила дружби», квітка-семицвітка з пелюстками-надписами.

 

Зміст заходу

  1. Організаційний етап
  2. Оголошення теми виховної години і очікуваних результатів
  1. Розгадування ребуса «Дружба».

  1. Оголошення теми і очікуваних результатів.

Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини. Гадаю, після сьогоднішнього спілкування ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінити друзів.

  1. Мотивація навчальної діяльності
    1. Читання і обговорення вірша А. Костецького «Велосипед».

Славкові, що з квартири сорок,

велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг

прудкого та дзвінкого,

все хизувався ним

і нас не підпускав до нього.

Просив Юрко: «Ну дай хоч раз

проїду метрів двісті!»

А він Юркові: «Ач який!

Свого купи та їзди».

І я просив. Та він: «Моє!» –

І нам кататись не дає…

Ну й що ж, нехай! А ми зате

разом в кіно ходили,

разом у нашому дворі

співали скільки сили,

а потім грали у квача,

аж поки вечір не почавсь.

А що Славко? Він сам-один

сидів з велосипедом,

і вже кататись не хотів.

Отак йому і треба.


  1. Бесіда за змістом вірша.
  • Кому було весело?
  • Хто виявився покараним?
  • Чому так сталося?
  • Якого правила дружби не знає Славко?
  • А чи не буваєте ви жадібними?
  • Чи хочете навчитись дружити по-справжньому?
  1. Обговорення теми виховної години
  1. Вступне слово вихователя.

Що ж означає слово «дружба» в науковій літературі?

Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів, приязнь, дружність.

  1. Гра «Мікрофон» і «Незакінчене рішення»
    • Підніміть руку, у кого з вас є друг, чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада.

  • А що для вас означає дружити?

Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)

  1. Складання «асоціативного куща»
  • Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

  1. Розповідь вихователя

Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.

Дружба, братерство народжуються не кров’ю, а спорідненням думок, мети, справ. Дружбу надзвичайно цінували в усіх культурах.

  • Як на вашу думку, між ким може існувати дружба? А скільки може бути друзів у однієї людини?
  • Дійсно, дружити можна парами, групами, колективами, навіть містами і державами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком. А чи може дружити хлопчик з дівчинкою? Звичайно ж.

Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».

  1. Інтерактивний метод «Квітка дружби»

Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.

  1. Перше правило дружби.
    •    Виведемо його, і відкриється нам перша пелюсточка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному) Що ви побачили на лиці у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.
  •    А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)
  •    Правильно!
  • Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  • Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  • Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  • Посміхайтеся, коли поганий настрій, - і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  • Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перша пелюсточка квітки - семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

  1. Друге правило дружби – мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. А чи знаєте ви якісь з них?  (відповіді дітей)

Гра «Закінчи прислів’я», з’єднавши правильно ліву і праву сторони.

Людина без друга,    велика туга.

Без вірного друга    як дерево без коріння.

Маєш друга - бережи,   а не маєш - знайди.

Відкриття другого правила дружби на квіточці – семицвіточці: «Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів:

  • послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація

Оленка прийшла до Іринки.

  • Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
  • Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
  • Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.
  • Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
  • Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Чи правильно вчинила Іринка?

Щоб ви зробили на її місці?

  1. Третє правило дружби: «Допомагай»

Гра «добре-погано» (у парах).

Завдання. Допоможіть один одному:попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».

    

розірвав

образив

посварилися

відібрав

штовхнув

ударив

зруйнував

злякав

схитрував

обманув

зрадив

насміхався

зрадів

відвідав

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.

  1. Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити? Послухайте віршик і вирішіть самі, як.

«Ми розбили чашку з чаєм».


Ми розбили чашку з чаєм

І тепер сидим, зітхаєм.

З подружкою просто грались.

Та біда така от сталась...

Думаю: сиди сама ти,

З тобою я не буду грати,

І до школи вдвох ходити,

І уроки разом вчити,

На перервах пустувати

І про хлопців розмовляти.

Буду я тепер сама.

В мене подружки нема.

Сльози у очах у мене.

Сльози у очах в Олени.

В вічі подружці дивлюся

І кажу: «Пробач, Лінусю,

Кляту чашку я впустила.

– Ні, це я її розбила!

Нумо черепки збирати

І скоріш ходімо грати.

Щоби всім нам не сваритись,

Краще, друзі, помиритись!


Розучування «мирилки».

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

Через тин вишня похилилася,

А дружка з дружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

 

Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

 

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

Яка вам більше сподобалась? Давайте її вивчимо.

Відкриття четвертої пелюсточки «Вибачаймося».

  1. П’яте правило дружби «Добрела».

Гра «Добрі слова» (в парах).

– «Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Тоді поверніться до сусіда по-доброму, з приємною посмішкою по черзі скажіть один одному ці слова.

Раз, два, три - почали!

Відкриття п’ятої пелюсточки «Будь добрим завжди».

  1. Шосте, сьоме правила дружби «Єдність», «Радість».

Гра «Давайте жити дружно!»

– А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

– Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

Відкриття шостої і сьомої пелюстки квітки-семицвітки «В єдності наша сила» і «Радій за себе і за товариша».

  1. Підсумок

Розгляд цілої квїтки-семицвітки.

– Ось і зібрали ми «Квітку Дружби». Хай же цвіте вона і розквітає у ваших душах добротою і ласкою, справжніми людяними вчинками, хай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашій групі

1

 

doc
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
1459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку