Виховна година "Думай, дій, допомагай!"

Про матеріал
Мета даного заходу : показати значення природи в нашому житті, привернути увагу учнів до проблем екології; розвивати пізнавальний інтерес у учнів, вміння працювати в команді; виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwcFXaQewxKKe-kw5NRle-XXQu6TQsaDMzC3QYfmUfJDptUozx

 

 

 


 

http://www.maxxservice.com.ua/sites/default/files/cCxb2uhZTN8.jpg

 

 

Модвал Олена Василівна

ЗДВР

Комунальний заклад

«Кривобалківська загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів»


 

Мета:

-  навчальна: показати значення природи в нашому житті, привернути увагу учнів до проблем екології;

- розвивальна:  розвивати пізнавальний інтерес у учнів, вміння працювати в команді;

- виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю.

 

Обладнання: маршрутні листи, ілюстрації, пазли, старі журнали, пластикові пляшки, пакети, коробки, банки тощо, ребуси.

ХІД ГРИ

Словничок :

22.09.2014-1-6

 

Учасники : команди 4-6 класів у кількості 7-8 чоловік. У підготовці і проведенні гри потрібна допомога вчителів або батьків. Для початку треба обрати місце для гри, визначити кількість станцій .

 За сигналом ведучого команди шикуються. Капітани отримають маршрутний лист зі схемою руху по станціях. По команді організатора команда починає гру у напрямку заданої станції. Біля кожної станції перебуває охоронець, який дає завдання та дозволяє рух до наступної точки. На кожній станції на учасників чекає практичне завдання та теоретичне. Дозволяється зупинка на кожній точці не більше 5 хвилин. Якщо час вийшов, а команда не впоралася із завданням( практичним чи теоретичним) , то їм не враховуються за нього бали – практичне завдання оцінюється у 5 балів, теоретичне - 3 бали.

І зупинка « Квітковий калейдоскоп»

1.Практичне завдання : на дошці підготовлені ілюстрації лісу, поля та луків. На парті предметні малюнки із зображенням рослин . Завдання : «розселити» рослини у свої природні угруповання.

2.Теоретичне завдання:

- Ці квіти , за легендою, можуть розмовляти із зірками (Айстри).

- Швейцарець Жорж Деместрель у 1956 р. винайшов застібку «липучку». Яка рослина була праобразом цього винаходу? (Репях)

- З якої рослини роблять манну крупу? (Пшениця)

- У селі Горбіївка Черкаської області росте груша. Чим вона відома? (Це найстаріша груша в Україні. Її близько 250 років.)

- Квітки бузкові гарні й чудові,

Як настав час іспити  складати,

Учні до саду йшли квітки шукати.

- Як саме учні використовували квіти перед іспитом?( Вони їх їли. )

- З деревини якого дерева виготовляють сірники? (Осика)

- Яке дерево цвіте пізніше всіх ? (Липа)

- Яка рослина викликала негативні емоції  в українських парубків? (Гарбуз)

- Назви яких місяців мають рослинне походження?

- Цю квітку дарували на пам’ять частіше, ніж троянду. Німці називають її Vergibmeinniicht, англійці - forget me not. А як називаємо її ми ? (Незабудка)

ІІ зупинка «Хто у теремку живе?»

 1.Практичне завдання: зібрати пазл-годівничку (фанерна заготовка).

 2. Теоретичне завдання:

- «У мене морда гостра, вуха стоячі, дуже тонко розвинений нюх. Я дуже ненажерливий. Харчуюся м'ясом, нападаючи на оленів, лосів, гризунами, але іноді, коли не вдається нічого знайти, перебивався рослинною їжею - ягодами. Люблю полювати вночі, поодинці. Іноді я переслідую видобуток годинами, пробігаючи ні один кілометр. Але взимку, щоб прокормится, ми збираємося в зграї». (Вовк.)

- «Я товстий кумедний звірок з гострими передніми зубами. Мій будиночок називається хаткою. Місцем для своєї хатки я вибираю невелику річку або струмок з проточною водою. Я спилюю зубами гілки дерев і строю з них греблю, щоб підтримувати воду на постійному рівні і завжди мати підводне повідомлення з житлом. В хатині є дві кімнати: спальня і комора». (Бобер.)

- «Нюх у мене дуже гострий. Найбільші ласощі для мене - польові миші. Трохи пискне миша - і я почую її за сотню метрів, навіть взимку, коли та ховається під снігом. В день я можу з'їсти їх до 20 штук. Полюю я вночі, а вдень люблю відпочити. Часто мене називають рудою плутовкою». (Лисиця.)

- «Я живу разом зі своєю родиною в нірці, яку я вирив передніми лапками і застелив м'якою травичкою і пухом. Я дуже обережний. Перш ніж підійти до нірки зроблю кілька стрибків в сторону, потім кілька стрибків в іншу сторону, і тільки потім стрибаю в свій будиночок. Взимку, щоб бути непомітним на снігу, я міняю свою шубку». (Заєць.)

- «У мене дуже гарні роги, але кожну зиму мені доводиться їх скидати. Тіло вкрите красивими дрібними світлими цятками. Шерсть добре охороняє від морозів, а широкі копита не дозволяють мені провалюватись у снігу. Я пишаюсь хорошим зором, а мій слух і нюх дозволяють без особливої праці виявити небезпеку». (Олень.)

- «Я схожий на незграбну товсту миша з великими щоками. У мене круглі блискучі очі, короткі ноги і загострений маленький хвостик.

Я будую нірку на глибині 1-2 метрів під землею, яка складається з декількох кімнат: в одній я сплю взимку, а в іншій - зберігаю запаси. Іноді мене тримають і вдома, в клітці». (Хом'як.)

- «Я, маленька і сіренька, будую собі нірку чи у полі, чи в лісі, під корінням дерев в затишному місці. Моя нірка схожа на пташине гніздо. Тут я роблю запаси насіння, ягід, горіхів, сухих корінців трав і дерев. Взимку я часто виходжу з нірки, щоб поповнити запаси. Для цього я рию спеціальні тунельчики і по ним пересуваюсь». (Миша.)

- «Я, добра метушлива звіринка, живу всюди. У мене довгий пухнастий хвіст і очі-намистинки. Хвіст, що майже дорівнює довжині тіла (близько 20 см), служить мені парасолькою, дозволяючи зберігати рівновагу і стрибати по гілках. На вушках маленькі пензлики, які захищають мої вушка від морозу. В люті морозні дні я сиджу в дуплі і харчуюся жолудями, сухими грибами, горіхами». (Білка.)

- «Я маленький звір з оксамитовим хутром темно - сірого кольору. У мене сильні передні лапи, схожі на великі лопатки. На них ростуть кігті, якими я копаю землю і відкидаю її назад. У мене є очі, але це всього лише маленькі намистинки, вкриті шерстю та шкірою. Очі мені не потрібні, так як я постійно живу під землею в непроглядній темряві. Але у мене чудовий нюх. Я відчуваю запах дощового черв'яка за кілька метрів». (Кріт.)

 

 

 

ІІІ зупинка «Екологічне лото»

Практичне завдання: із старих газет та журналів створити плакат  «Встаньте, люди, миром за природу» ( Оцінюється зміст та естетичний вигляд).

Теоретичне завдання:

Знайти відповідні закінчення до народних прислівїв

 

Ластівку вбити

як матір над дитиною

Посадиш тополю

буде звістка

Ластівка над ластівям

то не буде горя

Пташка бється у вікно

совість загубити

Якщо лелека в полі

матимеш світлу долю

 

ІV зупинка «Якби я був чарівником, то став би я помічником природі в цілім світі».

Практичне завдання: знайти нестандартне рішення для використання пустих пластикових пляшок, пакетів, коробок, банок тощо (оцінюється креативність та творчість).

Теоретичне завдання: розгадати якомога більше ребусів.

http://allforchildren.com.ua/20-012.gif - носоріг

http://allforchildren.com.ua/20-002.gif- броненосець

http://allforchildren.com.ua/20-003.gif- верблюд

http://allforchildren.com.ua/20-006.gif- горила

http://allforchildren.com.ua/20-007.gif-дикобраз

 

http://allforchildren.com.ua/20-009.gif- крокодил

http://allforchildren.com.ua/20-011.gif- ведмідь

 

V зупинка «Сніданок туриста»

Практичне завдання : правильно розкласти  багаття, щоб воно було безпечним для усіх лісових мешканців( лопата, камінці, гілки).

Теоретичне завдання: скласти правила поведінки на природі, використовуючи картки  - підказки:

 

http://xn--80aaaibnncimwj3ab4c.xn--p1ai/wp-content/uploads/2015/05/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5.jpg

VІ  зупинка «Один за всіх» (конкурс капітанів)

Капітан отримує картку з описом природних явищ та за допомогою міміки і жестів повинен показати це явище  іншим учасникам. На виконання завдання є лише 1 хвилина. Тому треба відгадати за цей час якомога більше слів.(Оцінка за конкурс – кількість правильно відгаданих слів).

 

Джерела:

1.http://eco.ks.ua/games_about_plants.htm

2.http://ped-kopilka.com.ua/vneklasnaja-rabota/viktoriny/viktoriny-dlja-shkolnikov-viktoriny-pro-zhivotnyh.html

3.http://allforchildren.com.ua/rebus20.php-page=13.htm

4.http://ukped.com/statti/teorija-vihovannja/5654-lyuby-znay-oberihay-sviy-ridnyy-kray-stsenarii-ekolohichnoho-kvestu-dlia-uchniv-3-4-kh-klasiv.html

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку