Виховна година "Наркоманія — крок у безодню" 6 клас

Про матеріал
Виховна година "Наркоманія — крок у безодню" розрахована на учнів 6 класу. В додаток до виговної години йде розроблена мною презентація, яка на мою думку, є обов'язковим доповненням.
Перегляд файлу

Конспект виховного заняття №4

Клас: 6-А                        Школа: ЗОШ№5                    

Тема.  Наркоманія — крок у безодню

Мета: сформувати в учнів негативне ставлення до наркоманії, переконати підлітків, що наркоманія — страшна хвороба, а не веселе проведення часу; пропагувати здоровий спосіб життя; виховувати в учнів дбайливе ставлення до власного здоров'я.

Тип заняття: година спілкування.

Форма проведення: бесіда.

Література:

Левкова О. Прозріння колишнього наркомана // Молодь України. — 2003.- 24 січ.(№ 9-10). -С.4.

Лубенский, А. Наркомания начинается с семьи / А. Лубенский // Киев. ведом. — 2002.- 21 мая (№ 105). — С.6. — Реабiлiтацiйна програма допомоги наркоманам.

Млинченко В. Вихід. В які двері постукати? // Столиця. — 2005.- 28 січ.(№ 4). — С.23.

Піщенко, Г. Кримінологічна характеристика наркоманії в Україні / Г. Піщенко, С. Мінченко // Право України. — 2005.- № 9. — С.63-66.

Салєй, К. Навчіть дитину казати «ні» // Хрещатик. — 2003.- 24 жовт. (№ 158). — С.4.

Трифонова, О. Мертві душі — наркомани // Столиця. — 2003.- 14-20 лют. (№ 7). — С.23.

Як розпізнати наркомана // Безпека життєдіяльності. — 2003.- № 11. — С.32-34.

Хід заняття

  1. Організація учнів до заняття

Доброго дня, діти! Сідайте.

  1. Оголошення теми заняття

Щоб дізнатися тему нашого заняття послухайте ці слова.

Це питання постало перед суспільством з прадавніх часів. Ніхто і не підозрював, що ця хвороба призведе до великих втрат, а найголовніше до втрати молодих, енергійних, талановитих особистостей у руках яких знаходиться майбутнє нашої держави.

Ця епідемія в Україні набуває все більшого розмаху: за даними експертів нині кількість споживачів психоактивних речовин сягає понад 500 тисяч осіб переважно молодого віку. У світі нині немає жодної країни, яка б могла доказово заявити, що їй вдалося подолати це зло. На жаль, не становить винятку й Україна.

  1. Роз’яснення теми

Вчитель: У людства є «зовнішні» вороги: війни, епідемії, стихійні лиха. Ці вороги забирають життя сотень тисяч людей. Але є вороги набагато страшніші — «внутрішні». Це так звані пороки суспільства: куріння і пияцтво, наркоманія, розпуста. Від цих ворогів щорічно гине набагато більше людей.
1-й учень. Далеко в минуле з історії людства пішли епідемії віспи, чуми... Але на початку XXI століття «біла смерть» — наркоманія — забирає життя мільйонів людей.
2-й учень. Наркоманія — це хворобливе ваблення до вживання шкідливих і небезпечних речовин, що паралізують центральну нервову систему, викликають тимчасове притуплення відчуттів свідомості. У перекладі з грецької «нарке» означає заціпеніння, а «манія» — безумство, божевілля.
3-й учень. Перші наркотики були рослинного походження і застосовувалися в релігійних ритуалах, при лікуванні важких захворювань. Опіум одержували із зелених стебел маку, гашиш і марихуану — з квіток конопель, кокаїн — з листя коки.
4-й учень. Але коли людина перевищувала дозволений для вживання обсяг ліків, вони перетворювалися на страшне зілля, здатне повністю знищити особистість цієї людини, перетворити її життя на жалюгідне і жахливе існування.
5-й учень. З розвитком хімії стали з'являтися замінники рослинних наркотиків. Так, наприклад, морфін вперше був одержаний у XIX столітті німецькими хіміками. Вони вважали його хорошим снодійним, замінником опіуму, але як виявилося пізніше, морфін викликає ще більшу залежність, ніж опіум.
6-й учень. Пізніше подібна історія повторилася з героїном. Спочатку він рекламувався як порошок від кашлю. І лише потім відкрилися його справжні властивості. Тепер він вилучений з медичного вживання і його виробництво та розповсюдження переслідуються законом в багатьох країнах світу.
7-й учень. У наш час створено неозору кількість новітніх препаратів, що впливають на нервову систему і формують наркотичну залежність. Схоже, що історія наркотиків і наркоманії так нічому людей і не навчила.

Вчитель: Наркоманія — лихо нашого часу. Наркомани не доживають навіть до середнього віку. Вживання наркотиків скорочує життя в 2—2,5 рази, тобто на 30—40 років!
Засудити1 себе до смерті і загинути втому віці, який не випадково називають квітучим! Власними руками рознести вщент свій організм! Чи можна уявити що-небудь більш нерозумне?
В світі близько мільярда наркоманів. Кожен шостий житель Землі — наркоман!


8-й учень. Наркоманія — хвороба особлива, в ній багато чого незрозумілого. Чому, наприклад, вона підстерігає переважно молодь? Чому в однієї молодої людини не виникає пристрасті до вживання наркотиків, а інша вбачає у цьому зіллі хіба що не сенс свого життя?

9-й учень. Причин багато. Та все-таки, головний винуватець трагедії — сам наркоман. Тому треба не замовчувати проблем наркоманії, а говорити про страхітливі наслідки цієї страшної біди.


Більшість підлітків знає, що вживання наркотиків шкідливе для організму, призводить навіть до смерті. Чому ж вони їх вживають? Можливо, підлітки стають жертвами негідників, які їх штовхають до цього, роблять залежними від наркотиків?        
Вчитель: За статистичними даними, найчастіше прилучання підлітків до наркотиків відбувається в колі друзів, в атмосфері дружнього спілкування. Марихуану і деякі інші наркотики їм нерідко пропонують спробувати на вечірках, коли незручно відмовитись: підліток не хоче показати себе , людиною неосвіченою і «занадто правильною». Багато підлітків готові, в буквальному розумінні, ризикувати власним життям заради ствердження у колективі однолітків. Така потреба в громадському схваленні відіграє в більшості випадків основну роль у залученні юні до вживання алкоголю та наркотиків.
Можна навести величезну кількість назв наркотичних засобів, але результат їх дії — один. Наркомани, які звикли збуджувати себе зіллям, стають соціально небезпечними, йдуть на все, щоб придбати необхідний для. них препарат. Злодійство, проституція, вбивство — будь-які засоби для них прийнятні. Мало хто з наркоманів доживає до зрілого віку.

Гра «Аргумент».

Учитель поділяє учнів на дві команди. Одні наводять ар­гументи за наркоманію, інші — за здоровий спосіб життя. Усі наведені учнями аргументи вчитель записує на дошці у два стовпчики, потім перелічує аргументи за наркоманію І за здоровий спосіб життя.

Вчитель: У чому сила, привабливість, «краса» наркотиків? У тому, що вони приносять задоволення. Тобто — викликають збуджений емоційний стан, що імітує радість і навіть щастя, підсилюють статеве ваблення, створюють відчуття повноти буття, що супроводжується фантастичними образами (галюцинаціями). На якийсь час зникає тривога, з'являється відчуття повної безпеки і можливості робити що завгодно, аж до самогубства і вбивства. Для людини, яка перебуває у наркотичному стані, немає обмежувань. Але триває все це недовго. Потім наступає депресія, виникають страхи, галюцинаторні образи набувають загрозливого і навіть жахливого вигляду, в усьому тілі і в голові біль... І щоб втамувати цей біль і позбутись привидів, треба  знову вколотися... І так без кінця, Вірніше — до кінця,, до повного саморуйнування і загибелі.
Отже, спочатку, після прийому наркотику,— сила, бадьорість, веселість, а потім — розбитість, спустошеність, сильний головний біль.

Учень 10: Наркоман проходить дві стадії своєї хвороби — наркотичної залежності. На першій стадії його організм активно бореться з наркотичною агресією, захищається всіма засобами. Ферменти, деякі елементи крові і лімфи («пожежні» й «санітари» організму) нейтралізують отруту: виводять її за допомогою нирок, печінки, легенів. Боротьба з наркотичними отрутами проявляється як серйозне нездужання: безперервно ллються сльози і, нудить, з'являються блювота, розлад шлунку, головний біль. Людина в такому стані часто агресивна. Рятівною виявляється нова порція отрути. Звичайно, це помилковий, тимчасовий порятунок, що веде до посилювання хвороби.
На другій стадії вже щосили йде накопичення в організмі наркотичної отрути у всіх органах і тканинах. Вона входить до складу крові наркомана, дезорганізуючи обмін речовин. Починається пряме і стрімке руйнування організму, яке супроводжується нестерпними стражданнями, а припинити їх можна лише введенням нових порцій наркотиків. Відтепер блаженство для наркомана — це відсутність жахливих болів. Тут вже не до «кайфу» — аби не корчило.

11-й учень. У всіх наркотиків одна підступна властивість: організм швидко звикає до цих речовин і починає вимагати нових, більших доз.
12-й учень. От як описують муки наркомана: «Висока людина кидалася по ліжку в лікарняній палаті із заґратованими вікнами. Його тіло билося і корчилося в конвульсіях, покривалося крупними краплями поту. Час від часу починалися болісні судоми. Хворий плакав, лаявся, благав,  загрожував, несамовито кричав: «Врятуйте! Благаю! Лікарю, укол! Будьте прокляті! Черв'яки білі, черв'яки гризуть мене, убийте черв'яків!».
13-й учень. Так буває з кожним із них, якщо немає нової дози. Природа мстить людині, мстить смертю. За нову дозу наркоман переступить через все: крастиме, калічитиме, грабуватиме і навіть вдасться до вбивства.
14-й учень. Ось інші описи «ломки» нещасних: «Біль нелюдський. Ніби всередину забралася ціла зграя садистів, одні сплющують тобі кістки, інші вивертають суглоби, треті усюди вбивають цвяхи. Кишки рвуться на частини, ти натурально божеволієш. Все з мене тече — з очей, з носа, розлад шлунку замучив, від туалету далі ніж на два кроки краще не відходити. Рве однією жовчю.
Якби перша доза наркотиків викликала такий стан, жодного наркомана не було б.

 

Колективне обговорення.

Учитель роздає роздруковані аркуші, на яких записа­ний матеріал для обговорення у вигляді тез, і просить учнів по черзі зачитати по одній тезі й коротенько своїми словами прокоментувати її.

Матеріал для обговорення

1.              Наркоманія — захворювання на все життя, яке набувається за власним бажанням і не піддається лікуванню.

2.      Наркобізнес — один із самих прибуткових у світі.

3.      Народження здорових дітей у наркомана неможливе.

4.      Поділу на чоловічу і жіночу наркоманію не існує. Залежність може виникнути з першого уколу.

5.      Щоб придбати кілька грамів героїну, наркоману потрібно 100 доларів щодня. Шлях добування грошей найчастіше кримінальний.

6.      Наркотик — товар, який перший раз можуть запропо­нувати безкоштовно, щоб втягнути нову людину у своє коло.

7.              Щоб мати постійного поставника товару, клієнт пови­нен привести до нього протягом місяця не менше двох новачків.

8.      Перше знайомство з наркотиком відбувається, як пра­вило, на молодіжних дискотеках.

9.      Наркомани — категорія людей, які прирікають себе на самознищення.

10.  Дієвих державних методів боротьби з наркоманією не­має. Примусове лікування не дає позитивних резуль­татів.

11.  Причини наркоманії: психологічні (надопіка у сім'ї, байдужість рідних, закомплексованість, душевна трав­ма та ін.); соціальні (бідність, безробіття, погані умови
життя та ін.); фізичні (спадковість, хвороба, під час якої кололи наркотик).

 

Робота в парах.

Учитель роздає роздруковані картки, на яких подані ситуації, що стосуються ризику нарковживання, і просить учнів їх розібрати.

1. Андрій познайомився з новим сусідом по під'їзду і вирішив зайти до нього в гості. Там сиділо ще кілька юна­ків та дівчат. Вони слухали музику, розмовляли. Один на кухні варив якесь зілля, по всій квартирі розповсюджував­ся «аромат» хімічних речовин... Новий знайомий запропо­нував Андрію «спіймати кайф» разом.

Що треба зробити Андрію? Чому?

2. Наталка була дуже стривожена, вона боялася іспитів до коледжу. До неї зайшла подруга і запропонувала випити зараз та перед іспитами по парі таблеток. «Знаєш,— казала вона,— я їх завжди п'ю у складних обставинах. Після цього все стає байдужим, почуваєшся дуже спокійно...»

Що треба робити Наталці? До чого може призвести вжи­вання цих ліків?

  1. Підсумок заняття

І так діти, настав час підведення підсумків, і я хоті б щоб ви запам’ятали такі правила(діти читають правила та кріплять їх на ватман)

1. Не пробуй наркотики з цікавості або «за компанію»!
Більшість їх викликає звикання вже з першої дози.
2.    Ніколи не піддавайся на підбивання на кшталт: «Несила
спробувати? Хіба ти дитина?».
3.    Пам'ятай про те, що будь-які наркотики коштують доро¬га і, роздаючи перші безкоштовні або дуже дешеві порції, їхні розповсюджувачі чіпляють на гачок нові жертви.
4.    Якщо ти проводиш час у незнайомій компанії, то можеш
випадково привернути увагу тих, хто заробляючи собі
на «дозу», залучає до наркотиків новачків. Стережись, цих людей!
5.    Якщо знайомі на твоє наполегливе відмовляння від нар¬котиків ображаються: «Ти що не з нами?» — задумайся, чи варто продовжувати знайомство з людьми, які під¬штовхують тебе до наркотичної прірви.
6.    Якщо тобі стали відомі випадки вживання твоїми знайо¬мими наркотиків, обов'язково повідом про це дорослих.
Таким чином ти станеш на перешкоді злочину! 
7.    Якщо ти став свідком, як підозріла незнайома людина
пропонує у школі якусь речовину твоїм однокласникам, обов'язково повідом про це класного керівника чи дирек¬тора. Таким чином ти станеш на перешкоді злочину!
8.    Пам'ятай, запорука твого майбутнього — твоя розваж¬ливість і дбайливе ставлення до власного здоров'я!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шепетило Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
2189
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку