6-А клас, 2019
Мета. Формувати в підростаючих поколінь лицарські якості, шляхетність, моральні чесноти, почуття милосердя; узагальнити знання учнів про дотримання правил поведінки вдома, в школі, в громадських місцях; виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків, турботу і піклування про молодших, слабких.
Обладнання. Ігрові столи, завдання, картинки, предмети для сервірування столу
Форма проведення. Гра-конкурс.
Вчитель: Доброго дня, любі діти!
Ви так гарно відповіли мені "Добрий день!” Отож, ми побажали один одному, щоб день був добрий для кожного з нас, приніс радість, задоволення, добрий настрій.
Давайте всі разом пригадаємо якими ввічливими словами ще ми вітаємося?
(Добрий день, ранок, вечір, доброго здоров’я)
Кожен з нас знає, що від того, як людина поводить себе з іншими людьми, залежить ставлення до неї оточуючих людей.
Культура поведінки — ось візитна карточка людини при знайомстві, розмові. Сьогодні нашою метою буде дізнатись наскільки правильно ви засвоїли правила поведінки, чи вмієте ви ними користуватись, чи допомагають вони вам у житті.
Ведучий: Сьогодні у нас відбудеться турнір ввічливості.я поділю вас на дві команди методом «Жеребкування». Після того, як ви розподілитесь по командах, у вас є 3 хв, щоб обрати назву. Після цього розпочнеться наш перщий конкурс «Представлення».
1й конкурс - Представлення команд
Перш ніж приступити до конкурсної програми, ми пропонуємо командам представити себе.
2й конкурс «Продовжіть висловлення». За правильну відповідь, учень одержить фантик, у кого буде найбільше фантиків, того ми можемо назвати ввічливим учнем.
Сердечне слово …..(дякую)
То скажеш мамі що?..... (спасибі)
Й зоря лягає лагідно на плечі,
Серед знайомих рідних голосів
Ми чуємо привітне … (добрий вечір)
Ти вчителя розчулиш:…. (вибачте, будь ласка)
Кажу щиро завжди я всім …( До побачення)
(Оголошуються результати конкурсу).
3й конкурс-Гра «Ввічливо чи неввічливо»
Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то мовчите.
Прибери мерщій в кімнаті
Й чистим, вмитим за сніданок
Привітайся до матусі:
-Рідна з добрим ранком!
Потім радісним, привітним
Поспішай до трав до квітів.
А щоб день пройшов не марно
З усіма поводься гарно.
У дівчаток гарні кіски
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали
Ми їх тягнем до землі.
Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким,
І ні за що слів «Будь-ласка»
І «Пробачте» не кажи.
Не вмивайтеся ніколи
І не мийте навіть рук,
Не потрібне це заняття
І не варте стільки мук.
Друг в біді не лишить
Щирим словом втішить
Ось який він незрадливий
Справжній друг.
Галасуй, пищи, гукай,
Коли хтось відпочиває.
Усміхнися сонечку
«Здрастуй,золоте»
Усміхнися квіточці
Хай вона цвіте.
Усміхнися дощику:
«Лийся мов з відра.»
Друзям усміхнися
Побажай добра.
4й конкурс «З*їж кульку»
-Кожній команді ми пропонуємо кульку. Її треба надути так, щоб вона лопнула. Зібрати слова з букв, які в ній знаходились і скласти прислів’я.
Прислів’я:
1.Доброму слову ціни немає.
2.Велике діло – добре слово.
5й Конкурс «Розв’язування ситуативних задач»
Я по черзі буду читати задачу, яку необхідно розв’язати. За кожну правильну розв’язану задачу, ви отримаєте 2 бали.
-Вікторе, привіт! – щосили заволав Нехочуйко. Де ти зник? Як справи?..
Пасажири здивовано знизували плечима.
-Якої помилки припустився Нехочуйко, адже привітати друга – ознака ввічливості.
-А як ви вважаєте, для чого потрібен театральний бінокль і чи можна за їх допомогою розглядати глядачів?
-Чому у продавця зіпсувався настрій? Яких помилок припустився хлопчик?
-Ну, добре, мені вже час!
І пішло так несподівано, як прийшло.
-Чи знає Поросятко правила етикету? Яких помилок воно припустилося?
-Алло, покличте, будь ласка, маму, – ввічливо попросив хлопчик.
-Вибачте, але в нашій фірмі працюють 25 жінок і всі вони мами! – так відповіли Нехочуйкові.
-Допоможіть Нехочуйкові виправити помилку і зробити телефонну розмову ввічливою. Де він припустився помилок?
-Яких помилок припустилися Ведмежата?
-Як можна уникнути таких помилок?
6й конкурс "Від теорії до практики”.
Завдання:
(Тарілку, зліва – виделку, праворуч – ніж та ложку. Ложку і виделку увігнутими сторонами донизу).
(Дають випити компот не порушуючи правил хорошого тону. Випити рідину, ложечкою дістати ягідку, кісточку випльовують у ложечку, потім у блюдечко).
Вчитель (робить підсумок). Будьте завжди ввічливими, чуйними, уважними. Зустрінете знайомого — привітайтесь. Допустивши помилку, виявивши грубість, попросіть вибачення. Завжди допомагайте старшим, молодшим, друзям. Ніколи не перебивайте співрозмовника навіть тоді, коли ви з ним не погоджуєтесь, вислухайте його до кінця і тільки тоді висловіть свою думку. Дружіть із «ввічливими словами». Будьте завжди шляхетними і вас любитимуть і поважатимуть.
1