Виховна година «Егоїзм - добро чи зло?»

Про матеріал
Мета. Формування в студентів навичок самоаналізу, вміння вести дискусію, висловлювати власну думку. Сприяння розвитку моральних почуттів і рис особистості.
Перегляд файлу

 

 


Егоїзм - добро чи зло?


 


Мета. Формування в студентів навичок самоаналізу, вміння вести дискусію, висловлювати власну дум­ку. Сприяння розвитку моральних почуттів і рис особистості.

Ведучий.  Добрий день, пані та панове, ми раді вас вітати. Ми ведемо прямий репортаж зі студії каналу «Вільне слово».

Тема, яку ми хочемо сьогодні розглянути, вод­ночас і складна, і проста. У кожного в житті бу­вають різні ситуації, коли треба вирішувати як себе поводити: поступатись чимось чи ні, жертву­вати всім, чи вести спокійне життя; вести себе як заманеться, чи підкорятись законам суспільства. Отже, ви, мабуть, здогадались, що темою сьогоднішнього обговорення є егоїзм. «Егоїзм – добро чи зло?» В нашій студії присутні експерт з даної теми; представники партій «Кожен сам за себе», «Допоможи всім – будь людиною» та глядачі.

Нас всіх цікавить зміст поняття «егоїзм» та пов'язаних з ним термінів. Слово надається екс­перту.

Експерт. Є дуже багато слів, які можна зістави­ти зі словом «егоїзм», але ми зупинимось на та­ких, як: «егоїзм», «душа», «щедрий», «душевна щедрість», «альтруїзм». А зараз послухайте виз­начення цих понять.

Егоїзм – моральний принцип і негативна риса характеру, що полягають у нехтуванні інтереса­ми суспільства й інших людей заради особистих інтересів (Словник іноземних слів).

Егоїзм – себелюбство, нехтування суспільним інтересом та інтересами інших людей заради за­доволення власних особистих інтересів і праг­нень (Тлумачний словник).

Душа - внутрішній психічний стан людини (Тлумачний словник).

Душевна щедрість – внутрішній психічний стан людини, яка радо надає допомогу, нічого не шкодуючи для інших і нічого не чекаючи взамін.

Альтруїзм — безкорисне ставлення до діяльності на благо інших, го­товність заради цього зректися влас­них інтересів (Словник іноземних слів).

Ведучий. Дякуємо вам за надану інформацію. А зараз приступаємо до обговорення. Одразу  ж  попереджаю,   що   в   нашій   студії діють   певні   правила:   обмеження   виступу  до трьох  хвилин,   заборона  викрикувати  з  місця, слово надається лише тому, хто підняв картку Отже, на ваш розгляд виносимо такі ситуації:

 

Ситуація № 1. «Випадок на річці»

Був теплий літній, спекотний день. Більшість людей відпочивала на річці. Тут були і дорослі і малі, пенсіонери і молодь. Неподалік від відпо­чиваючих, нібито соромлячись, сиділа людина. З першого погляду в її вигляді нічого не здава­лося дивного. Але коли ця людина проходила берегом, одразу ж помічалося, що вона кульгає на праву ногу. Якби люди були більш уважні, то помітили б, що нога у неї не згинається у коліні. Невдовзі ця людина попрямувала до річки. Вона повільно зайшла у воду, просуваючись все далі і далі. Ніхто не звертав на це уваги. Раптом ця людина оступилася і скрилася під водою. Це помітила компанія молодих людей, які відпочи­вали поруч. Один з них нібито зрозумівши, що щось не так, стрімко кинувся у воду. Не пройш­ло і хвилини, як юнак разом з потерпілим вийшли із води. Виявилось, що потерпілий був інвалідом.

Ведучий. Для обговорення даної ситуації слово надається представнику партії «Кожен сам за себе».

Дякуємо. А зараз послухаємо думки наших опонентів. Слово надається представнику партії «Допоможи всім – будь людиною».

Ми з вами прослухали думки наших учасників, а тепер, будь ласка, шановні глядачі, можете вис­ловити власні думки з приводу ситуації. Давайте проведемо голосування.

                А зараз на розгляд виноситься інша ситуація.

Ситуація № 2. «Черга»

Місто; вечір. Всі повертаються додому з роботи. Скрізь в продуктових магазинах черги. Люди нервуються, хочуть швидше потрапити додому. І ось до одного із прилавків підбігає молода жінка і благає пропустити її без черги. Це викликає силь­не обурення серед покупців, адже люди простоя­ли вже тривалий час. Своє нетерпіння жінка по­яснює тим, що вдома у неї без нагляду залиши­лась мала дитина. Люди ніяк не реагують, але один чоловік пропускає її перед собою. Отже, хто ж вчинив правильно в цій ситуації?

Ведучий. Слово для обговорення надається представнику партії «Кожен сам за себе».

Дякуємо. А зараз послухаємо думки наших опонентів. Слово надається представнику партії «Допоможи всім – будь людиною».

Ми з вами прослухали думки наших учасників, а тепер, будь ласка, шановні глядачі, можете вис­ловити власні думки з приводу ситуації.     

                Давайте проведемо голосування.

                Пропонуємо ситуацію № 3.

Ситуація № 3. «Бійка в провулку»

У вечірній час по вулиці іде гарно одягнений чоловік, він несе букет квітів та щось в пакеті. Напевно, він поспішає на побачення або на якесь свято. Раптом із ближнього провулку доносяться якісь крики. Чоловік зупиняється і прислухаєть­ся, він чує такі слова: «допоможіть», «б'ють». Спочатку чоловік поривається зайти в провулок та допомогти, але його щось зупиняє, він швидко повертається і йде далі.

Ведучий. А тепер обговоримо дану ситуацію. Слово надається представнику партії «Допоможи всім – будь людиною».

 Дякуємо. А зараз послухаємо думки наших опонентів. Слово надається представнику партії «Кожен сам за себе».

Ми з вами прослухали думки наших учасників, а тепер, будь ласка, шановні глядачі, можете вис­ловити власні думки з приводу ситуації. Давайте проведемо голосування.

                Наступна ситуація для загального обговорення.

Ситуація № 4. «Дай списати»

Літо. Гаряча пора вступних іспитів. В одній з аудиторій ВНЗ проводиться письмовий іспит з ма­тематики. Цей іспит разом складають два добре знайомі юнаки. Один з них розгубився. Він бла­гає свого знайомого передати правильне рішення однієї із задач. Знайомий погоджується і хоче пе­редати йому папір із відповіддю. Це помічає екза­менатор і виганяє «рятівника» з аудиторії. Нас­тупного дня в списках людей, які здали вступні іспити, юнака, який хотів допомогти не було, а його знайомий став студентом.

Ведучий. Шановні гості, глядачі та всі присутні давайте обговоримо цю складну ситуацію. Буде цікаво послухати різні думки. (Обговорення).

Ведучий. Отже, ми з вами обговорили різні си­туації і почули різні думки. Було проведено голо­сування по кожному випадку. А зараз ми побачи­мо представники якої партії отримали найбільше голосів.

(Оголошення результатів).

Ведучий.   Ось   такі   цікаві   цифри.   Можливо хтось з гостей хоче висловити свою думку? (Виступи гостей).

Ведучий. Прозвучали різні судження. В кожно­му із них є своє раціональне зерно, але на кінець хочу все ж таки сказати, що право називатись лю­диною все таки залежить від нас особисто.

До побачення. До нових зустрічей на нашому каналі. Дякуємо за ваші думки і увагу.

Викладач. Шановні учні та гості, сьогодні ми на­магалися зрозуміти, що ж стоїть за словом «егоїзм», добро, зло, повага до людей, зверхність. Звісно, у всіх не може бути однакової думки, на те й і є прислів'я : «Скільки людей - стіль­ки думок». Учасники намагалися з власного погляду оцінити подані ситуації, причому ре­зультат був діаметрально протилежним. Звісно, в реальному житті стосунки між людьми не ма­ють чіткого поділу на чорне та біле, погане чи добре. Можна сказати, що світ забарвлений у відтінки сірого. Як себе поводити, людина вирішує сама в залежності від її виховання, оточуючого середовища. Іноді П рішення мо­жуть не сходитися із загальноприйнятими у суспільстві, але на кінець треба наголосити: Де б ви не були, з ким би ви не розмовляли, в які б ситуації не потрапляли, завжди залишайтесь людьми. Нашу зустріч можна завершити таки­ми словами:


 

Не говори про доброту.

Коли ти сам не сяєш.

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

 

 

 

Бо доброта не тільки те.

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа.

Яка з глибин душі росте.

 

 

Коли її не маєш ти.

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині.

Ніж чисте слово доброти.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЗ УКРАЇНИ
КОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
“КОВЕЛЬСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ” 
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

Виховна година

«Егоїзм - добро чи зло?»

 

 

 

 

Підготували

студенти ІV курсу

групи «Б» спеціальність «Лікувальна справа»

  Куратор групи

  Дружинович О.Б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ковель 2016

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку