Виховна година. Формування екологічної компетентності учнів початкових класів. "Умійте природу любити."

Про матеріал
Виховна година. Формування екологічної компетентності учнів початкових класів. "Умійте природу любити."
Перегляд файлу

                                               

 

Виховна година.

Тема: Формування екологічної компетентності  учнів початкових класів. "Умійте природу любити."

 

І.  Привітання. Створення емоційного фону уроку.  

         Я усміхаюсь сонечку – 

 Здрастуй, золоте!

 Я усміхаюсь квіточці –

 Хай вона цвіте!

 Я усміхаюсь друзям –

 Зичу їм тепла.

 Людям усміхаюся –

 Зичу їм добра.

ІІ. Відеодиспут.

Звучить музика. Діти, чуєте? Це сама весна запрошує нас до картинної галереї художниці Природи  помилуватись її картинами. Під час перегляду зверніть увагу на те, які почуття вони у вас викликають, який  настрій?

(Перегляд слайдів, слухання вірша).

 Стань, послухай, роздивись!

 Мову рідної природи

 Розуміти серцем вчись.

 Озирнись навколо ти

 І побачиш диво:

 Небо, сонце і пташки…

 Як же тут красиво!

 Ось береза розплела коси свої жовті,

 А ялинки, як були, не змінились зовсім.

 Світ же прекрасний навколо тебе –

 Сонце ясне і синє небо.

 Птахи і звірі,

 Гори і ріки – 

 Нехай він буде таким навіки.

2. Бесіда.

- Які почуття викликали у вас побачені картини?

- Який був настрій?

- На що надихають ці картини?

Найвідоміші художники, поети створювали свої найкращі твори, писали картини під впливом чаруючої краси природи.

А тепер погляньте на інші картини, з якими Природа звертається до нас людей.

- Зверніть увагу : які почуття у вас викличуть ці картини?

- Чи зміниться настрій?

 

( Перегляд слайдів).

 Як тихо над краєм,

 А серце тривожно б’ється.

 Земля промовляє,

 Як їй нелегко живеться.

 Людино! Ти подивись, що в світі діється?                                                  

 Але за цим усім твоя діяльність криється!

 Річки розведені стічними водами.

 Усі ґрунти  насичені відходами.

 Скрізь на планеті потеплішало,

 Повітря від чаду посірішало.

 Дерева від отрути похилилися.

 Берізки чорними зробилися.

 Що буде з природою?

 Напевне загине,

 Як зміни на краще не буде.

 Якщо не отямляться нині

 На планеті цій люди.

 

- Які почуття у вас викликали ці картини?

- Як змінився настрій?

-Які екологічні проблеми ви помітили?

- Давайте поміркуємо над таким питанням: (слайд )

«Охорона природи – це особиста справа кожної людини  чи справа держави?» ( метод  « обери позицію»).

Презентація із зарубіжної літератури "Таємниця Різдва" (урок-зустріч з  героями творів Ч.Діккенса "Різдвяна пісня в прозі" та М.Гоголя "Ніч перед  Різдвом") 

 

                           Так – справа кожної людини.

 

 

 

                            Ні – виключно справа держави

 

 

 

Обговорення проблемного питання.

 

Висновок.  Змінити світ на краще можна тільки тоді, коли для кожної людини найвищим законом про охорону природи буде людська совість.

 

 

 

 

 

ІІІ. Відеотренінг.

Нас кличе в дорогу –

Скоріш вирушай.

В мандрівках чудових

Пізнай рідний край.

Відкрий таємниці для себе, мій друг

Для тебе іскриться і річка, і луг.

А розкрити таємниці ми зможемо, одягнувши чарівні окуляри. З їх допомо - гою  нам вдасться поглянути на нас людей очима рослин і тварин.

Відгадайте загадку і дізнайтесь до кого першого ми відправимось в гості.

1. Восени не в’яне , а взимку не вмирає. ( Ялинка).

- Подивіться на ялинку. Якою ми її бачимо?

- Які почуття вона у вас викликає? Які спогади  пов’язані з ялинкою?

- А тепер одягніть окуляри і подивіться на людей очима ялинки. Уявіть себе такими ж ялинками, які ростуть серед сестричок - ялинок . Радієте сонечку, вітерцю,  пухнастому снігу, який дбайливо кутає вас сніжними шубами. І ось ви бачите на галявині людину з сокирою, що пильно придивляється, вибираючи ялинку.

 

- Що ви, як ялинки,  відчуваєте в цей момент?                                                       - Давайте подумаємо : «До яких почуттів необхідно  прислухатись: страх ялинок і їхнє бажання жити чи кількаденна радість людей? Що повинно переважити?

- Як же допомогти ялиночкам? Що можна запропонувати ?

- Перегляньте слайди і подивіться чим можна замінити лісову красуню на Новий рік.

2. Відгадайте загадку і дізнайтесь до кого наступного ми завітаємо в гості.

 Заспіва весна в ріжок -

 Квітка робить перший крок.

 Прошиває ковдру снігу

 І веде до нас відлигу.

 Як звуть цю ранню квітку,

 Що її не стане влітку?

Підсніжники і проліски першими з’являються навесні. Помилуйтесь ними (перегляд слайдів).

- Якими ви їх побачили? Які почуття викликали ці квіти? Які бажання?

( Стратегія " Вхід у картину")

- Діти, ввійдіть тихенько у картину. Присядьте поруч з пролісками і підсніжниками. Послухайте про що говорять між собою квіти, коли бачать навесні людей, що простягають до них свої руки, щоб зірвати. Що ви відчуваєте  в цей момент?

 - Як же можна допомогти  квітам?

 

 

 

3. Відгадайте хто наступний чекає на нас.

 У зеленому жакеті

 Галасує в очереті,

 Хоч і плавати мастак,

 А не риба і не рак. (Жаба).

- Подивіться на неї . Які почуття вона у вас викликає?

- А тепер одягніть чарівні окуляри, послухайте лист-скаргу від жаби і спробуйте подивитись на людей очима жаби.

 

Сама знаю, що не красуня! Опинившись поруч – більшість шарахається від мене , а то і камінням кинуть або штовхнуть ногою. А за що? Не всім же бути красунями! Зате користь від мене людям велика: я знищую комах-шкідників садів і городів. Одна жаба зберігає від гусені та черв’яків цілий город. Якщо у домі  з’явились таргани, принесіть жабу – вони зникнуть.

Дорогі діти, думаю, що тепер ви будете ставитись до мене шанобливо, бо, як ви пересвідчились, я дуже корисна тварина.

- А тепер перегляньте слайди і скажіть : Чи такою ж огидною і неприємною вона вам здається?

 Вчитель.Діти, після того, як ви спробували подивитись на людей очима тварин, спробували зрозуміти їхні проблеми, їхні почуття – що б ви побажали  нам, людям, від імені тварин і рослин?

Вправа " Мікрофон"

Висновок. Давайте частіше замислюватись над тим, якими бачать нас насторожені очі птахів і звірів, очі полів і лісів? А щоб зрозуміти , чи є у тварин і рослин душа, треба самому мати душу.                                               

IV. Тема наступного нашого  відеотренінгу «Прокинувся, умився – прибери свою планету».                                                                               

  1. Розповідь учителя.

 Щоденно ми спостерігаємо безліч побутового сміття, який залишають люди просто навколо себе: па вулиці, в лісі, біля річки. Особливо шкідливі деякі види пластикової тари, які виділяють шкідливі речовини.

Не слід також забувати, що коли ми бачимо безлад, який створюємо самі в природі –це спричиняє розлад нервової системи, а отже шкодить здоров’ю не менше, ніж вплив отруйних речовин. Слід також пам’ятати, що викинуте нами  сміття на довгий  час забруднює природу.

Папір розкладається –більше 2 років

Консервна банка –більше 30 років

Поліетиленовий пакет –більше 200 років

Скло -1000 років

А тепер подивіться якої шкоди побутове сміття  спричиняє тваринам і птахам. ( Перегляд фільму).

- Дайте відповідь. Чим загрожує тваринам і птахам залишене в лісі сміття?

- Що треба зробити з пакетом перш ніж його викинути? Візьміть пакет, ножиці  і спробуйте зв’язати пакет і розрізати ручки.

- Ще у фільмі ви побачили, що сміття перед тим, як викинути слід сортувати і викидати у спеціальні контейнери. Розсортоване сміття з контейнерів забирають спеціальні автомобілі і везуть на завод де переробляють сміття. Після переробки сміття і відходів створюють нові корисні речі. Харчовими відходами удобрюють землю. З битого скла отримують новий посуд. Із старого паперу—нові газети і журнали. Таким чином сміття не забруднює місто, а приносить користь людям.

В нашому місті теж є контейнери  для різного виду сміття. Треба привчатися сортувати сміття. Пригадаймо, що в контейнер з синьою кришкою слід викидати скло, консервні банки та інші тверді упаковки.

В контейнер з жовтою кришкою викидають пластикові упаковки, плівку, тетропак, папір. А в контейнер з чорною кришкою треба викидати інше сміття. Давайте потренуємось розподіляти сміття в необхідні контейнери.

Робота в парах. Допоможіть білочці розподілити сміття в контейнери.

А ще хотіла б зауважити, що перед тим, як викинути щось у смітник –треба уважно подивитись. Можливо цю річ можна ще використати. Підтвердженням цього служить наша виставка поробок із відходів.

Закінчити наш тренінг, мені б хотілося словами:

                                Наш дивний світ такий, як казка,

                                 Он в небі хмаронька пливе.

                                 Тож бережи його, будь ласка,

                                 Все в ньому гарне і живе.

                                  

 

 

                                                      

                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

                                                

 

doc
Додано
19 березня 2022
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку