Виховна година "Хочу- можу – треба"

Про матеріал
Даний захід допоможе з’ясувати рівень знань учнів про професії; розширити знання дітей про професії; розвивати вміння працювати самостійно та в групах; розвивати вміння планувати та оцінювати свою діяльність; познайомити з поняттями «майстер», «посада»;виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій
Перегляд файлу

Тема: Хочу- можу – треба.

Мета: З’ясувати рівень знань учнів про професії;Розширити знання дітей про професії; Розвивати вміння працювати самостійно та в групах;Розвивати вміння планувати та оцінювати свою діяльність; Познайомити з поняттями «майстер», «посада»;Виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій

Обладнання: На центральній частині дошки тема заходу «Ким бути? Яким бути?»

 

Хід виховного заходу

Класний керівник.

Доброго дня шановні учні та гості!

Цього чарівного по-зимньому весняного дня ми зібралися, щоб обговорити одне дуже важливе питання -  Який вибір зробити? Для емоційного налаштування я пропоную вашій увазі пісню «Вибір є у кожній долі!»

 (прослуховування пісні)

Отож, наше з вами завдання спробувати знайти відповіді на питання Ким бути? і Яким бути?

Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.

У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками.

Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, – одна з умов відчуття життєвої повноцінності.

   Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не 3, як в казці, а 50 тис. доріг - саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить дуже багато: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя в житті. Недарма кажуть, що, обираючи професію, людина вибирає свою долю.

Що ж таке професія?

На дошці написані 4 слова, які мають відношення до професійної діяльності людини: професія, спеціальність, кваліфікація, посада. Як би ви пояснили відмінність між цими словами?   (Діти дають відповіді.)
Підведемо підсумки. Я дам короткі визначення цих понять, а ви подивіться, наскільки ви виявилися близькі до істини. Отже.
Професія - це трудова діяльність людини, яка дає йому засоби для існування і розвитку.
Спеціальність - вид занять у межах однієї професії.
Кваліфікація - це рівень професійної майстерності.
Посада - це місце, займане людиною в організації.
         Як бачимо, багато хто з вас дали правильні тлумачення всіх цих слів. Всі ці слова разом містять професійну характеристику людини.

Мрія й реальність – як їх поєднати? Як не помилитись у виборі своєї дороги, щоб бути щасливим у праці? Ці проблеми ми спробуємо  розв’язувати сьогодні на класній годині.

1.Проблемна ситуація «Чий це вибір?»
Один вчений, який написав книгу про вибір професії, багато років пропрацював у школі і завжди цікавився подальшою долею своїх учнів. При зустрічі він задавав їм незмінний питання: «Чи задоволений ти обраною професією?» І отримував гнітючий відповідь: (!) Приблизно кожен третій помилився у своєму виборі, і кожен другий зізнавався, що не зовсім задоволений, і якщо б починати спочатку, то, напевно, пішов би по іншій дорозі.

 Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

Зразкові відповіді дітей:
  -«Тиснуть» батьки.
    - Йдуть за модою.
    - Нічого не знають про професії, яку обрали.
    - Вибирають «за компанію».
    - Не хочуть дізнаватися про негативні сторони професії.
    - Не мають здібностей і нахилів до цієї професії.
    - Наслідують героїв кіно і телесеріалів.

Існує 8 факторів вибору професії (за Е.А. Климовим).

Позиція старших членів сім’ї

Позиція товаришів, подруг

Позиція вчителів, шкільних педагогів

Особисті професійні плани

Здібності

Рівень домагань суспільного визнання

Інформованість

Схильності

Класний керівник: У світі багато  професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об'єднують їх у великі класи, групи. Всі професії об'єднують в п'ять великих груп, типів.

2.  (Перегляд презентації)
Перший тип: людина - природа. Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище.
Другий тип: людина - техніка. Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі та інші професії, які використовують технічні пристрої.
Третій тип: людина - людина. Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на інших людей. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, продавець.
Четвертий тип: людина - знакова система. Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки і т. п. Це бухгалтери, учені, люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах.
П'ятий тип: людина - художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін
4. Перед зустріччю з вами у класі було проведено анкетування за методикою Евгена Климова.

Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно врахувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості.

3. Метод «Знайомство»

       Учень називає своє ім’я та здібності, яку він вважає у себе добре розвиненою

( наприклад: «Ліда – легко зосереджуюся», Іван – швидко вчу вірші»).

Як же знайти ту справу, яка буде тобі по душі і буде відповідати твоїм здібностям? Пропоную зараз в цьому розібратися.

Будь-ласка, подивіться на екран та прочитайте твердження, які ви там бачите і дайте мені відповідь, чи згодні ви з ними, з якими так, а якими ні.

  • Професія обирається раз і назавжди;
  • Обирання професії залежить від товщини гаманця;
  • Треба знайти ту професію, в якій ти будеш найкращим;
  • Професія призначена людині від народження;
  • За назвою навчального закладу можна судити о том, кого він готує;
  • Професії можна обирати, опираючись на знання батьків та друзів;
  • Професію треба обирати тільки ставши дорослим;
  • Щоб отримати гарну освіту, треба йти в престижний вуз;
  • Якщо у тебе є гроші, то профорієнтація не потрібна;
  • Психолог-не помічник при обиранні професії.

(насправді всі твердження помилкові)

  Підрахуйте, скільки тверджень ви нарахували, з якими ви згодні.

     0-2. Ти добре справляєшся з проблемою вибору професії, твій рівень інформованості про світ професій та про те, як вибирати, майже дорівнює компетентності фахівця.

     3-5. Тобі не достає інформації та впевненості у тому, як обирати професію.

     6 та більше. Спробуй чесно відповісти на питання: «Чому мені так важко взяти відповідальність на себе?» Можливо, відповівши на нього, ти зможеш зрозуміти, як стати більш самостійним.

   Отже, цим опитувальником ми стверджуємо,  що обирати професію дуже важлива справа в житті кожної людини.

    Для початку прислухайтеся до себе. Що вам більш подобається? І як казав Конфуцій: «Почніть займатися тим, що вам подобається , і вам не прийдеться працювати жодного дня.»

5. Міні-лекція «Формула професії»
 

Скажіть, будь ласка, що вийде, якщо довжину нашої класної кімнати помножити на ширину? (Площа класної кімнати.)
А що вийде, якщо скласти три слова, які винесені в тему сьогоднішньої  класної години: «хочу», «можу» і «треба»?
(Учитель крейдою перекреслює тире між словами в назві теми класної години, виходять плюси. Діти висловлюють припущення).
         Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії.
Фахівці з профорієнтації встановили, що правильним може бути тільки усвідомлений вибір професії.
(Учитель дописує на дошці після трьох слів називання класної години. «= Усвідомлений вибір професії»)
Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:
    хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа;
    можу - це все, що мені по силам, за здібностями;
    треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.
         Разом виходить формула усвідомленого вибору професії. Усвідомлений вибір - це такий вибір, при якому людина враховує і особисті устремління (хочу), і свої можливості (можу), і потреби суспільства в цей професії саме в даний момент (треба).
Демонстрація усвідомленого вибору професії
6. «Це мій вибір!» (учні оголошують свій вибір)
Класний керівник. Як же працює формула усвідомленого вибору професії?
Зараз ви побачите це у виконанні {Сільман Марини).

         Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і він твердо йде до своєї мети, він обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки.

 

 

7. Тестування.

Класний керівник. Може бути, трохи розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх  не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с.
                                       (Діти малюють фігурки.)
Тепер підрахуйте кількість трикутників.
                                      (Діти виконують завдання.)
А тепер слухайте ключ до тесту.
Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією.
Другий тип: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність.
Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
         Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про своїх можливостях і здібностях і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху.

І я хочу зараз з’ясувати як гарно ви знаєте світ професій і чи уважно ви слухали?

8. Профорієнтаційна Гра «Один день з життя..» (роздати картки з назвами професій)

Скласти  розповідь тільки з іменників про «звичайний» трудовий день працівника.

(Напр. день вчителя: Дзвінок – сніданок – дзвінок – урок – запитання – відповідь – двійка – перерва - учительська – директор – скандал – урок – п’ятірка – дзвінок – дім – ліжко).
     Отже, бачите, що ви намагалися вгадати професію, аналізуючи певні її ознаки, класифікуючи отримані відомості. І це вам допомагає виконати завдання.
9.Заключне слово

Обираючи професію треба пам’ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особистості та громадські інтереси.
Звичайно , що вибір професій це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Ураховуйте всі обставини пов’язані з трудовою діяльністю. Це дозволить вам надовго зберегли свої життєві сили й досягти великих успіхів у житті та кар’єрі.
Зважуючи на те, що ви сьогодні почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі, яку будете любити. Тільки улюблена робота приносить щастя й задоволення. Ніякі блага не можуть замінити людині радощів праці, задоволення своїм правильним та потрібним місцем у житті.

  На останок мені хочеться розповісти вам притчу.

 На останок мені продемонтсрувати  вамвідео про одну притчу. (Вихователь демонструє учням відео: «Глечик з каменями»

Як добре помітив один мудрець: «Щоб не помилятися, потрібно мати досвід. Щоб мати досвід, потрібно помилятися ».

10 Підведення підсумків (рефлексія)

Класний керівник. Ви помітли, що в кожного на парті лежить квітка на пелюстці квітки напишіть, ким ви хочете бути, а на інших –яким ви хочете бути?

Приклейте до дошки свої квіти.

Шановні гості! хоч зараз за вікном продовжує панувати зима, ми даруємо вам свій яскравий букет.

Які почуття залишилися після класної години? Які відкриття ви для себе зробили?
Зразкові відповіді дітей:
    - Залишилися позитивні почуття. Професію будемо вибирати свідомо.
    - Відкрив, що, виявляється, у мене тип ученого, це дуже дивно.
    - Відкрив, що в світі 50 тис. професій. Поки не знаю, яку вибрати.
    - Ніяких почуттів не залишилося, тест цікавий, але на вибір професії він не вплине.

Діти, ви сьогодні дізналися про себе щось нове та цікаве, я сподіваюсь, коли ви вийдете з цього класу, ви вже будете на крок ближче до вирішального кроку у вашому житті-до вибору професії ! А я бажаю вам у цьому успіхів.  Дякую за увагу!


 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку