Виховна година "Конфлікт і спілкування"

Про матеріал
Мета: дати учням уявлення про умови виникнення конфліктів, розглянути їх позитивні та негативні сторони, способи розв’язання, стратегії поведінки в конфлікті. Учити дітей правильно оцінювати конфліктні ситуації та враховувати інтереси інших людей при їх вирішенні.
Перегляд файлу

Виховна година 4 клас

Тема: Конфлікт і спілкування

Мета: дати учням уявлення про умови виникнення конфліктів, розглянути їх позитивні та негативні сторони, способи  розв’язання, стратегії поведінки в конфлікті. Учити дітей правильно оцінювати конфліктні ситуації та враховувати інтереси інших людей при їх вирішенні.

Хід заняття

Вступне слово вчителя. Нерiдко наше життя затьмарюють конфлiкти. Вони, як правило, є наслiдком невмiння спiлкуватися. Конфлiкт — це невдоволенiсть, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфлiктiв не уникнути, адже люди всi рiзнi, мають рiзнi думки, бажання, iнтереси, тобто їхнi зiткнення можливi. Помилковою є думка, начебто пiд час конфлiктної ситуацiї краще зробити вигляд, нiби нiчого не сталося. Потрiбно його розв’язувати.

Вправа «Як на долоні».

Мета: актуалізація в учнів особистісного досвіду переживання конфлікту, демонстрація відмінностей у сприйнятті конфлікту різними людьми.

Учням пропонується закрити очі, витягнути вперед руки долонями догори і уявити у себе на долонях КОНФЛІКТ. Уявивши конфлікт, потримати його в руках, кожен може зробити з ним те, що захоче.

Після виконання вправи проводиться обговорення.

- Яким вам уявився конфлікт?

- Якого він був кольору?

- Які відчуття були у вас у той момент?

- Що вдалось зробити з конфліктом?

- Як ви себе почуваєте тепер?

(Звернути увагу,  хто і як сприймає конфлікт під час обговорення.)

Підсумок. Що ми називаємо конфліктом? (дається визначення).

КОНФЛІКТ — суперечність, яка виникає між окремими людьми,в процесі їх спільної трудової діяльності виникають непорозуміння або протилежності інтересів, відсутності згоди між двома й більше сторонами.

 

 

 

Вправа «Асоціація».

Мета: Визначення емоційного навантаження на учасників поняття конфлікт

Учні почерзі називають асоціацію, а вчитель записує. Після того, як список складений, обговорюємо разом з учнями  запропоновані асоціації з точки зору емоційного навантаження (позитивна, негативна, нейтральна), ставлячи навколо записаних слів знаки «+»  «-», «+-». (Не проводимо обговорення в процесі запису, а лише фіксуємо асоціації на дошці.)

-Діти, як ви вважаєте, чому виникають конфлікти?

– не розуміють один одного;
– не поступаються один одному;
– не володіють власними емоціями;
– не прислухаються до думки іншого;
– намагаються завжди  бути головним;
– не вміють слухати інших;
– спеціально намагаються образити іншого.

 

Висновок. Найголовніше у спілкуванні з іншими людьми, це володіти собою, приймати чуже судження, вміти слухати інших, цікавитися думкою інших, і тоді багатьох проблем можна уникнути.

  Між ким виникають конфлікти?

Конфлiкти iснують мiж людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любовi й зрештою навчилися безконфлiктно жити.

Але будь-який конфлiкт — це початок бiди, великої чи малої. Тому потрiбно уникати конфлiктiв.

Вправа «Глечик якостей»

У природі кожний предмет має свою красу. Так і кожна людина неповторна.

  Напишіть на аркушах риси характеру, які відрізняють вас від інших.

– Оберіть риси характеру, які відрізняють вашого однокласника від інших.

– Чи легко вам було виконувати це завдання?

– Що легше: помітити свої риси характеру чи чужі?

 «Мозковий штурм»

— Як ви думаєте, як уникнути конфлiктiв?

  1. У конфлiктiв не буває переможцiв: програють завжди обидвi сторони.

Зроби першим крок назустрiч — це показник твого характеру i самоповаги.

2.Намагайся вислухати людину. Необхiдно пам’ятати, що вашi думки є рiзними, i саме це спричинило конфлiкт. Уважно слухай людину, не перебивай, не заперечуй, не сперечайся.

3.Найпростіший спосіб заспокоїтися – заплющити очі і полічити до 10.

 

4.Відчувши напад гніву, подивіться на годинник і відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчитися контролювати себе.

 

5.Можна дуже сильно стиснути кулачки і повільно їх розжати. Давайте спробуємо. Що ви відчули?

Висновок. Способів вирішення конфліктів дуже багато. Проте, до кожної ситуації обирати потрібно свій.

Робота в групах

_ Ви взнали багато нового. Давайте спробуємо застосувати ці знання практично.

1) Обговорення ситуацій.

        Ситуація 1

На дворі жилого мікрорайону був збудований баскетбольний майданчик, який влітку міг використовуватись для гри в теніс та волейбол, а взимку – для гри в хокей. Коли з часом обладнання стало непридатним, цей майданчик використовувався хлопцями як футбольне поле, і весь двір ганяв тут м´яча. Але одного разу баскетбол знову став дуже популярним, і половина хлопців двору, зібравши гроші, відновила баскетбольні щити. Саме тоді виник конфлікт: двір поділився на « футболістів » і « баскетболістів » – два ворожих табори.

  • Які варіанти рішень ви могли б запропонувати для того, щоб примирити ворожнечу хлопців?
  • На який варіант, на ваш погляд, погодились би обидві сторони ?

       Ситуація 2

Брати Мишко і Петрик посварилися за книжку . Мишко хотів її читати тоді, коли й Петрик.

   Як можна було братикам уникнути сварки ?

Ситуація 3

Прийшов Кирило Кожум´яка до змія, а той йому й каже:
– А що  Кирило? Прийшов битися чи миритися ?
– Де вже миритися? Битися з тобою, з іродом проклятим.
От і почали вони битися – аж земля гуде.
– Чому Кирило погодився битися із змієм?
– Як можна було уникнути сварки?

Виступи лідерів груп.

Мирилки

-Давайте пригадаємо, як миряться найменші дітки? (За допомогою мирилок)

-Давайте пригадаємо деякі з них.

Мир, мир, миром,
Пироги з сиром,
Вареники з маслом,
Ми – подружки красні.

Мирись, мирись

Мирись, мирись,
І більше не сварись.
Не будемо ми битися,
Не будемо сваритися.

Пiдсумок заходу

– Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форми, стилю, нанесе на неї  унікальний малюнок , – її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну  вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною насамперед тому, що не існує на світі  нікого, хто був би схожий на вас до дрібниць. Людські серця дуже подібні до глечиків. Поки людина живе, її серце наповнюється добрими вчинками, знаннями, любов’ю, добротою, мудрістю, радістю, спогадами». Я бажаю, щоб і ваші серця наповнювалися добрими вчинками, любов’ю.

 

docx
Додав(-ла)
М Евгения
Пов’язані теми
Етика, Виховна робота
Додано
13 травня 2021
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку