Виховна година "Кожна дитина має свої права"

Про матеріал
Учні ознайомлюються з основними правилами, які гарантовані Декларацією прав дитини, вчаться осмислено дотримуватись своїх прав, користуватися ними та поважати права інших дітей, розвивають логічне мислення, мовлення, інтерес до правових знань, та виховується повага до законів
Перегляд файлу

 

Кожна  дитина  має  свої  права

Виховна  година

Мета.  Ознайомити  учнів  з  основними правами, гарантованими  Декларацією  прав  дитини; вчити  дітей  осмислено  дотримуватись  своїх  прав; розвивати  логічне  мислення, мовлення, інтерес  до  правових  знань; виховувати  повагу  до  законів, вчити  користуватися  своїми  правами  та поважати  права  інших  дітей.

Обладнання. Плакати  з  графічним  зображенням  прав  дитини, малюнки  до  казок,  малюнок  казкового  лісу,  костюми  казкових  героїв.

Хід  заняття

  1. Організаційна  частина

Учитель.  Веселі, бешкетливі,  сумні,  смішні,  серйозні – діти  такі  різні.  Вони  наповнюють  життя  безпосередністю,  змістом,  приємними  турботами.  Сьогодні,  у  ІІІ  тисячолітті,  багато  дітей  не  мають  можливості  нормально  жити  і  розвиватися,  вчитися  і  лікуватися.  Тому  громадські  організації  багатьох  держав  борються  за  гідне  життя  дітей  у  всіх  куточках  Землі.

Що  таке  дитинство?

Бантики,  резинки,

Книжки  і  фарби,

М’ячики,  машинки.

Це  і  щастя,  й  радість,

Що  довкіл  лунає,

І  чого  дорослим

Так  не  вистачає…

Учитель.  Дорогі  діти,  сьогодні  ми  з  вами  здійснимо  подорож  у  місто  Прав  дитини.  А  чи  знаєте  ви,  що  були  часи,  коли  до  дітей  ставилися  так,  як  до  дорослих.  Лише  400  років  тому  на  малечу  почали  звертати  увагу.   Раніше  діти  не  мали  ні  дитячого  одягу,  ні  дитячих  іграшок  чи  книжок.  Довгі  роки  найрозумніші  і  найдобріші  люди  боролися  за  те,  щоб  зробити  життя  дітей  кращим  і,  нарешті,  у  1924  році  вони  вперше  зібралися  у  місті  Женеві,  де  прийняли  перший  документ  про  потреби  дітей – Декларацію  прав  дитини.

Декларація – документ,  у  якому  викладено  права  і  обов’язки  для  всіх  людей.

У  1989  році  прогресивні  країни  світу,  зокрема  і  Україна,  підписали  Конвенцію  про  права  дитини,  у  якій  домовилися  охороняти  права  всіх  дітей  світу.

Конвенція -  міжнародна  угода,  яка  регулює  питання  з  певної  теми.

Учитель.  А  що  ж  таке  право?  ( відповіді  дітей)

Учитель.  Так,  вірно.

Право – це  система  встановлених  державою  правил  і  норм  поведінки.

Права  дитини – це  певні  можливості,  що  надаються  дітям (до  18  років),  для  того,  щоб  жити  і  дорослішати, і  в  чому  вам  не  можуть  відмовити.  Діти  мають  особливе  право  на  піклування  та  допомогу  з  боку  держави.  Але  на  жаль,  життя,  здоров’я,  навчання,  щастя  дітей  усього  світу  недостатньо  захищені.  Сьогодні  250  млн. дітей  живе  за  рахунок  важкої  праці,  жебрацтва,  пограбувань.  30  млн. дітей  у  світі  не  мають  змоги  навчатися.  Кожен  рік  від  хвороби  помирає  5  млн.  дітей.  Поширюється торгівля  дітьми,  використання  дітей  для  пересадки  органів.

Але  ви  не  повинні  забувати  і  про  свої  обов’язки.

Учитель.  Що  таке  обов’язки  людини?  (відповіді  дітей)

Учитель:  Обов’язки –   зобов’язання  людини  перед  суспільством (батьками,  вчителями)   і  державою.  Кожен  із  нас  повинен:

  • Поважати  і  любити  оточуючих.
  • Дотримуватися  правил  моральної  етики (організовувати  дозвілля  так,  щоб  воно  було  корисним  і  не  заважало  іншим).
  • Цінувати  і  дбати  про  своє  здоров’я.
  • Дотримуватись  правил  і  норм  поведінки.
  • Не  ображати  і  не  принижувати  інших.

Учитель.  Головний  закон  нашої  країни,  який  визначає  основні  права,  свободи  та  обов’язки  громадян – це  Конституція.  В  статтях  Конституції  України  сформульовані  права  та  обов’язки  громадян  України. Розділ  про  права  людини - один  із  найважливіший  у Конституції  нашої  держави.

У  2001  році  Верховна  Рада  України  ухвалила  Закон  «Про  охорону  дитинства».  Кожна  дитина – немов  маленьке  деревце.  І  як  садівник  плекає  кожну  квіточку  й  рослину,  так  і  держава  піклується  про  своїх  дітей,  щоб  росли  вони  дужими  та  розумними  громадянами,  здатними  цінувати  своє  життя  та  інших  людей.

Учитель.  Діти,  до  нас  у  клас  закотився  клубочок.  Він  щось  шепоче.  То  він  нас  із  вами  запрошує  у  подорож.  Знаєте  куди?  У  казкове  місто  прав  дитини.  Але,  щоб  клубочок  показав  дорогу,  нам  треба  пригадати  слова,  якими  починаються  казки.

Діти. Жили  були,  в  далекому  царстві…

Учитель.  Так,  діти,  правильно.  Ми  можемо  вирушати  за  клубочком.

                    А  чому  клубочок  зупинився?  Я  здогадалася,  нам  треба                             пригадати  всі  права  дитини.

ІІ  Основна  частина

Зупинка 1

Вернісаж  малюнкових  зображень  про  права  дитини  у  віршах.

1 учень.  Сьогодні  ми  у  класі  повторимо  права,

                    Які  держава  дітям  з  любов’ ю  надала.

                    Кожна  дитина  має  права.

                    Їх  визначає  книжка    така.  (Конвенція  про  права  дитини)

2 учень.  Декларація – це  просто

                   Оголошення  всіх  прав.

                   Є  права  й  дітей,  звичайно,

                   Треба,  щоб  усяк  їх  знав.

                   Вчити  ми  дітей  повинні,

                   Бо  знання  усім  потрібні,

                   Знають  це  всі  люди  в  світі,

                   Знають  це  маленькі  діти.   (Право  на  освіту)

3 учень.  Щоб  не  хворіти,

                   Відмінно  навчатися,

                   Право  мають  діти

                   Добре  харчуватися.    (Право  на  належне  харчування)

4 учень.  Коли  в  дитинстві  щось  болить –

                  Терпіти  біль  негоже,

                  До  лікаря  їй  слід  сходить –

                  І  він  їй  допоможе.       (Право  на  медичне  обслуговування)

5 учень.  Дитина  має  право  вирости  красивою,

                  Розумною,  здоровою,  щасливою.

                  Для  цього,  хочу  сказати,

                  Вона  повинна  відпочивати.   (Право  на  відпочинок  і  дозвілля)

6 учень.  Держава  наша  обіцяє

                  Книжок  побільше  випускати,

                  Щоб  інформацію  потрібну

                  Змогла  дитина  з  них  узяти.  (Право  на  інформацію)

7 учень.  Дитина  культурним  життям  має  жити,

                  Свободою  й  честю  своєю  дорожити.

                  Віру  свою  зберігати,

                  Право  таке  їй  повинна  держава  надати.

                                                                         (Право  на  совість,  думки,  релігії)

8 учень.  В  Конвенції  ми  можем  прочитати,

                  Що  діти  мають  право  працювати,

                  Якщо  для  цього  вік  у  них  доречний

                  І  у  батьків  немає  заперечень.

                                (Жодна  дитина  не  повинна  бути   примушеною  до  праці)

9 учень.  Не  важливо,  де  живе  дитина,

                   Де  її  оселя  чи  країна,

                   Про  її  права  держава  має  дбати

                    І  від  негараздів  захищати.

                                                                          (особлива  турбота  дітям-біженцям)

10 учень.   Хай  різні  в  дітей  і  шкіра,  і  мова,

                      Усмішка  інша  і  різні  думки,

                      Право  у  них  є  усіх  однакове –

                      Бути  потрібними – не  навпаки.  (Всі  діти  рівні  у  правах)

11 учень.  Дитина кожна  -  це  мала  істота.

                       Її  права  не  можна  зневажати,

                       А  навпаки, підтримувати, дбати

                       І  від усього злого  захищати.

                       Десь  у  світі   свищуть  кулі

                       І  до  школи  не  дійти…

                       Ми  повинні  вберегти

                       Всіх  дітей  від  бід  війни.

                (Жодна  дитина  не  повинна  бути  жертвою  насильства  або  війни)

12 учень.  Дитина  кожна  має  право 

                       Свою  власну  думку  мати,

                        А  держава  обіцяє  її  завжди  поважати.

                                                            (Діти  можуть  виражати  свої  власні  думки)

13 учень.  Якщо  дитина  скоїла  помилку

                      І  через  це  потрапила  за  грати,

                     Увагу  слід  надати  їй  велику,

                     А  не  одразу  за  гріхи  карати. 

            ( Особлива  турбота  дітям,  що  перебувають  у  конфлікті  з  законом)

14 учень.   На  жаль,  є  багато  у  нашій  країні

                      Дітей-інвалідів,  яким  треба  дати

                      Найкращу  турботу  і  усмішки  щирі,

                      Як  інших  дітей,  треба  їх  поважати. 

                                                                               (Особлива  турбота  дітям-інвалідам)

15 учень.   Дитина  кожна  має  право,

                      Щоб  у  неї  тато  був  і  мама.

                      Про  тих,  у  кого  їх  немає,

                      Держава  наша  дбати  має.    (особлива  турбота  дітям без сімей)

                                      Пов’язане зображення

 

 

Зупинка  2

Тренінг  правової  культури

Учитель.   На  адресу  нашого  класу  прийшло  повідомлення.  Здогадайтеся,  хто  надіслав  повідомлення  про  порушення  їхніх  прав.

Галявина  «Казкові  повідомлення»

 

  • Рятуйте!  Нас  з’їв  сірий  вовк!     (Червона  шапочка  і  бабуся  із  казки                  Ш. Перро  «Червона  Шапочка»)
  • Діти,  допоможіть!  Посадили  мене  у  в’язницю  за  те,  що  допоміг  Гарбузу  повернути  його  будиночок.  (Цибуліно  із  казки Дж. Родарі  «Пригоди  Цибуліно»)
  • Мені  дуже  холодно  в  зимовому  лісі.  Допоможіть  мені  швидше  знайти  квіти. ( Падчерка  із  казки С. Маршака «Дванадцять  місяців»)
  • Діти,  мене  забрали  від  бабусі  і  названої  сестри  та  відвезли  в  льодове  царство.  Мені  холодно,  я  хочу  додому.  (Кай  із  «снігової  королеви» Г. – К. Андерсена)
  • Я  страшенно  хочу  на  бал,  а  мене  примушують  працювати  без  відпочинку.  (Попелюшка  із  казки  Ш, Перро  «Попелюшка»)
  • Я  Зайчисько,  я  маленький,  хатку  мав  собі  гарненьку,  та  прийшла  коза  рогата,  і  нема  у  мене  хати.  Ой,  хутчіш  допоможіть!

                                               ( Українська  народна  казка  «Коза-дереза»)

  • Полечу  я  від  баби  і  діда,  коли  назбираю  багато  пір’ячка.  Не  можу  так  більше  жити. ( Качка  із  української   народної  казки   «Кривенька  качечка»)
  • Привіт!  Нас  звати  Ніф – Ніф, Наф – Наф, Нуф – Нуф.  Ми  побудували  собі  хатиночки, але  прийшов  злий  вовк  і  знищив наші  оселі. Він  також  хотів  з’їсти  нас. (Поросята  із  рос.нар.казки  «Троє  поросят»)
  • Привіт!  Мене  звати  Каченя.  Я  народилося  на  пташиному  дворі.  З  мене  всі  сміються, щипають  та  клюють  мене, тому  що  я  не  вмію  плавати  і  не  схожий  на  своїх  братиків  та  сестричок. ( Каченя  із  казки Г.Х.Андерсена «Гидке  каченя»
  • Я  від  Баби  втік,  я  від  Діда  втік, я  від  Вовка  втік  і  від  Ведмедя  втік, а  от  від  Лисиці  втекти  не  вдалося.  Хитрюща  і  шахраювата  Лисиця  мене  з’їла. ( Колобок  із укр..нар.казки  «Колобок»)

 

 

Зупинка  3

«Відгадай!»

Завдання. Знайти  героїв  казок, які  порушували  права  інших  персонажів, і  тих, чиї  права  були  порушені. Скористайтеся  картками – підказками, на  яких  зображено  Червону  Шапочку, Козенятка,  Лисицю, Бабу, Кощія Бессмертного, Буратіно, Колобка, Попелюшку.

  1. У  цій  казці  маленьку  героїню  переслідували  невдачі. Незважаючи  на  вільне  переслідування лісом, свободу  слова  й  думки,  вона  зазнала  дискримінації, на  її  життя  був  учинений  замах, а  її  бабуся  втратила  права  на  недоторканність  житла.      ( Червона  Шапочка)
  2. Героя  цієї  казки  тримали  в  неволі. Він  втратив  сестру, на  його  життя  намагалася  вчинити  замах  відьма,  порушуючи   його  право  на  особисту  недоторканність  на  життя.               (Козенятко)
  3. Цей  герой  багатьох  казок  постійно   порушував  права  інших  персонажів,  намагався  позбавляти  їх  життя,  тримав  у  рабстві, жорстоко  поводився  з  ними, зазіхав  на  недоторканність  житла,  втручався  в  їхнє  особисте  життя.                              (Кощій Безсмертний)
  4. Ця  героїня  казок  хитра  й  шахраювата.  Порушуючи  права   інших  героїв, вона  дуже  часто  сама  потрапляла  в  неприємні  ситуації.

                                                                                                           ( Лисиця)

  1. Вона  жорстоко  поводилася  зі  своїм  чоловіком, принижуючи  його  гідність.  Але  насамкінець  залишилася  біля  розбитого  корита (Баба)
  2. Йому  дуже  не  таланило  в  житті:  спочатку  він  був  власністю  однієї  людини, потім  став  сином  іншої.  Розбійники  не  раз  порушували  особисту  недоторканність  цього  героя,  право  на  життя   й  свободу,  пробували   заволодіти  його  майном.  А  от   правом  на  освіту  він  сам  не  скористався.                                                                 ( Буратіно)
  3. Він  мав  право  на  вільне  пересування  в  межах  країни,  свободу  думки  й  совісті,  право  на  захист  від  зазіхання  на  честь  і  репутацію.  Але  його  необачна  поведінка  призвела  до  того,  що  лисиця  порушила  його  право  на особисту недоторканність.           (Колобок) 
  4. Вона  народилася  в  знатній  сім’ ї,  але  старші  сестри  жорстоко  з  нею  поводилися,  порушуючи  її  права.  Змушували  її  прислужувати  їм.  Скориставшись  своїм  правом  на  створення  сім’ї.  дівчина  стала  щасливою.                                                                                       (Попелюшка)      

 

Зупинка 4

Інтерактивні  інсценізації

Колобок

Учитель.   Головне  право  кожної  людини – право  на  життя.  І  маленька  людина – теж  має  право  на  життя.  Це  означає,  що  ніхто  не  може  відібрати  в  людини  життя.  У  цьому  переконаний  і  казковий  Колобок.  

Лисичка.    Ой,  який  кругленький!  Мабуть,  і  смачненький!  Колобок,                                     Колобок,  я  тебе  з’їм…

Колобок.  Та  не  їж  мене,  лисичко,  я  тобі  пісеньку  заспіваю.

Лисичка.  Ну  співай.  Послухаю.

Колобок.  Я  по  засіку  метений,  я  на  яйцях  печений.

                    Я  від  баби  втік…

Лисичка.  От  хороша  пісенька!  Я  ще  зроду  такої  гарної  не  чула!  Тільки          я  трішки  недочуваю,  то  йди  мені  ближче  заспівай,  ось  на  язичку  в  мене.

Колобок.  Заспіваю  і  на  язичку.

                    Я  по  засіку  метений,  я  на  яйцях  печений.

                    Я  від  баби  втік,  я  від  діда  втік,  і  від  тебе…

                                          (Лисичка  хапає  Колобка  зубами.  Чути  тріскіт).

Лисичка.  Ой-ой-ой!  Жламала   я  жуба!

                    Що  тепер  зі  мною  буде?

                    Ще  бежжубою  такою

                    Вижене   Лиш  іж  дому.  Ой-ой-ой!

                                                                                                            (Лисичка  тікає).

Колобок.  Я – Колобок,  діда  і  баби  синок.

                    Я  маю  право  на  життя,  як  і  кожне  дитя.

Учитель.  Діти,  хто  в  цій  казці  скоїв  найнебезпечніше  правопорушення?  Чому  ви  так  вважаєте?

 

Попелюшка

Учитель.  Ст..  19,  37  Конвенції  про  права  дитини  проголошує:  «Діти  не  повинні  стати  жертвами  насилля».  Діти  мають  право  на  рівень   життя,  необхідний  для  розумового  і  духовного  розвитку.  Подивіться  уривок  із  казки  і  скажіть:  яке  право   і  ким  було  порушено  у  цій  казці?

Попелюшка.  Знов  на  бал  зібралась  вся  сім’я :

                           Мачуха  і  сестри,  та  не  я.

                           Стільки  роботи  повік  не  зробити:

                           Вдома  прибрати,  зварити  харчі,

                           Купа  прання – все  роби  і  мовчи.

                           Хочу  на  бал,  та  мене  не  взяли,

                           Чом  такі  люди  жорстокі  та  злі?

Казкар.           Не  плач,  Попелюшко,  не  треба  жалю.

                           Потрапиш  на  бал,  я  тобі  допоможу.

Попелюшка.  Роботи  багато,  не  встигну  ніяк!

                            Та  й  що  одягну  я?   це  ж  свято!  Це  бал!

Казкар.           Не  плач,  Попелюшко,  зараджу  біді.

                           Поїдеш  на  бал,  де  танцюють  усі.

(Казкар  торкається  чарівною  паличкою  вбрання  Попелюшки,  і  воно  перетворюється  на  пишні  шати).

  • Діти,  які  права  і  ким  були  порушені  у  казці?

 

Коза-дереза

Учитель.  Діти,  погляньте,  хто  це  сидить  на  пеньку  і  плаче?

Діти.  Зайчику,  чого  це  ти  плачеш?

Зайчик.  Та  як  мені  не  плакати,  коли  в  моїй  хатинці  сидить  страшний  звір.  Він  мене  з  моєї  хатки  вигнав.

Учитель.  А  ми  тобі  допоможемо.  Хто  тут  у  зайчиковій  хатинці?

Коза.  Я  Коза-Дереза,

            За  три  копи  куплена,  півбока  луплена.

            Тупу-тупу  ногами,  сколю  ткбе  рогами,

            Ніжками  затопчу,

            Хвостиком  замету,

  • Тут  тобі  й  смерть!  Ме-ме-е-е!!!

Учитель.  Боїтеся,  діти?

Діти.  Ні!

Учитель.  Тоді  нумо  виженемо  Козу.  Як  тобі  не  соромно,  Козо,  чужі  будиночки  займати!

Коза.  Чуже  займаю,  бо  свого  не  маю!

Учитель.  Запам’ятайте!  Кожен  з  вас  має  право  на  житло,  тобто  жити  в  своєму  будинку  чи  квартирі.  Ніхто  не  має  права  вигнати  вас  із  вашої  оселі.

Коза.   Зайчику,  вибач.  Я  більше  не  буду  так  робити.  Живімо  дружно,  однією  сім’єю  у  хатинці.

Зайчик.  Добре!

 

 

Зупинка  5

Учитель.   Мандруємо  далі.

  • Що  сталося?  Це  галявина  прав  дитини  (показую  малюнок)  дерево  тут  таке  сумне  без  листочків.  А  щоб  дерево  ожило,  треба  пригадати  права  дитини  та  прикрасити  дерево  листочками.  (Учні  по  черзі  будуть  підходити  до  дерева,  розповідати  вірш   і  прикрашати  дерево  листочками,  на  яких  написані  права  дитини)

Учитель.  Усіх,  хто  має  вік  до  18

                    Вважають  дітьми –

                    Це  повинні  знати  всі.

1 учень.    І  ти  дитя,  і  він  дитя –

                    Усі  ми  маємо  право  на  життя.

2 учень.   Змалку  не  щастить  Данилку.

                   Звуть  його  усі  «дитинко»

                   «Гей  ти!»,  «хлопчик»  чи  «маля»,

                   Як  же  право на … ім’я?

3 учень.   Права  дитини  ми  повинні  знати:

                   Не  можна  красти  нас  і  продавати

4 учень.   Життя  дитини  кожної  безцінне –

                   Нам  харчування  треба … повноцінне.

5 учень.  А  щоб  життя  було  насичене  й  цікаве,

                  На  відпочинок  маємо  ми  право.

6 учень.  Ти  захворів?

                   Пошкодив  руку,  ногу?

                   То  ж  маєш  право

                   На  медичну  допомогу.

7 учень.  Мама   Дмитрика   кохає,

                  Одягає,  доглядає.

                  Ще  й  встигає  на  роботу.

                  Ось  де  право  на  турботу.

8 учень.  Лихо  трапилось  в  Ігната –

                  Не  пустив  до  школи  тато,

                  Бо  не  знав  татусь,  що  діти

                  Мають  право  на  освіту.

9 учень.  Нехай  щасливим  буде  кожен  день –

                  Ніхто  не  має  права

                  Кривдити  дітей.

10 учень. Спасибі  всім,

                    Хто  діток  поважає,

                    І  хто  права  дитинства

                    Захищає!

 

ІІІ  Закріплення  вивченого  матеріалу

Гра  «Спіймай  правило»

Учитель.  Повторили  всі  права, 

І  тепер  в  нас  буде  гра.

Якщо  право  є  в  законі –

Дружно  плескаємо  в  долоні.

А  якщо  його  нема –

Буде  в  класі  тишина.

  • Усі  діти  мають  право  на  любов  і  турботу.
  • Кожна  дитина  має  право  їсти  лише  гамбургери,  чипси  і  хот-доги.
  • Діти,  які  добре  ставляться  до  своїх  батьків,  повинні  одержувати  від  них  особливу  увагу.
  • Особлива  увага  до  дітей-біженців.
  • Кожна  дитина  може  нецензурно  висловлюватися,  якщо  вона  захоче.
  • Діти  мають  право  вільно  висловлювати   свої  погляди.
  • Жодна  дитина  не  зобов’язана  мити  посуд,  прибирати  свою  кімнату.
  • Усі  діти  мають  право  на  ім’я.
  • Усі  діти  мають  право  їсти  руками  і  діставати  стелю  ногами.
  • Жодна  дитина  не  повинна  бути  скривдженою  і  приниженою.
  • Кожна  дитина  має  право  читати  чужі  листи,  розглядати  вміст  портфеля.
  • Усі  діти  мають  право  на  вільне  спілкування.
  • Кожна  дитина  має  право  одержувати  їжу  в  постіль.
  • Діти,  які  мають  брата  або  сестру,  повинні  одержувати  додатковий  захист  і  турботу.

 

ІV  Завершальна  частина

  • Я  знав (ла) …
  • Я  дізнав  (ла) ся …
  • Я  був (ла)  здивований (а) …

Учитель.  Тепер  я  впевнена,  що  ви  гарно  запам’ятали  свої  права  і  завжди  зможете  відстояти  їх.  І  звірям  буде  краще  жити  в  цьому   казковому  лісі.  А  нам  час  повертатися  у  клас.  Щоб  потрапити  додому,    треба  пригадати  слова,  якими  закінчуються  казки.

Діти.  От  казочці  кінець,  а  хто  слухав – молодець.

Учитель.  У  світі  всі  малята,

І  хлопчики  й  дівчата,

Повинні  право  мати

Щасливими  зростати.

В  турботливій  країні,

У  люблячій  родині

Мужнітимуть  здорові

Біляві  й  чорноброві.

Бо  очі  карі  й  сирі,

У  злагоді  та  мирі

Не  плачуть  а  сміються,

Що  дітками  зовуться.

Хоч  ти  маленька  ще  дитина –

Та  будь  в  майбутньому  Людина!

 

 

 

Література.

  1. О.П. Конопельник,  О.Б. Павленко  «Правові  розваги» / Журнал  «Розкажіть  онуку» -   №1  2016,  ст.  38 – 39
  2. О.Ю. Сімак  «Вірші  про  серйозне» / Журнал  «Розкажіть  онуку»   №1  2016  ст.  35
  3. О.В. Ночвінова  «Кожна  дитина  має  свої  права» ,  «Інтерактивні  інсценізації» / Журнал  «Розкажіть  онуку» - №  11  2017  ст. 50 – 51,  54
  4. І. Романова  «Азбука  проектної  діяльності» /  Журнал  «Початкова   освіта» - №3  2016,  ст. 59 - 60

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
1345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку