Виховна година "Культура спілкування"

Про матеріал
Виховна година розрахована на проведення її у 5-7 класах. Містить ігрові елементи, що спрямовані на розвиток правильного мовлення учнів. Доречним є використання діалогів та бесід.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему

 

«Культура спілкування»

 

 

 

Підготувала:

Педагог-організатор

Мушкатівської ЗОШ

І-ІІ ступенів

Юркова Олена Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета заходу: учити учнів навичок спілкування, закріплювати ці навички в ігровій формі; познайомити учнів з формами спілкування; формувати культуру спілкування, сприяти об'єднанню учнівського колективу; розвивати вміння слухати співрозмовника і вміння домовлятися один з одним; відпрацьовувати навички безконфліктного спілкування.

 

Форма проведення: класна година.

 

Місце проведення заходу і його тривалість: 5 клас (45 хв.)

 

Обладнання: аркуш паперу, маркер.

 

Науково-популярна і методична література:

 

  1. Бондарчук Г. М. Тимочків М. М. Виховні години: На допомогу класному керівникові. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 80 с.
  2. Виховні заходи. Сценарії/ Упоряд. О. В. Гноінська. - Харків: Ранок - НТ, 2007. 54 с.
  3. Краєзнавчі свята. – Харків: Вид. група «Основа», 2008. – 288 с.
  4. Кадленчук С. Г. Теорія і методика виховання. – К. , 1997.

 

Основні поняття: спілкування, невербальні засоби спілкування, ввічливість, правила поведінки, співпраця, безконфліктне спілкування.

 

 

Зміст виховного заходу:

 

І. Вступна частина

 

Вступне слово вчителя.

 

Сьогодні ми з вами поговоримо про спілкування і його значення.

 

- Що таке спілкування?

 

Спілкування – це взаємодія людей, обмін інформацією, емоціями, відчуттями.

 

- З допомогою чого ми спілкуємося?

 

Люди спілкуються з допомогою слів, жестів, міміки, мови, листів, телефону, пейджера, факсу, комп'ютера.

 

- Чи однаково ви спілкуєтеся з батьками, друзями, вчителями?

- Від чого залежить ваша поведінка під час спілкування з рідними людьми?

- Як ви вважаєте, з якою людиною цікавіше спілкуватися: з емоційною чи нудною?

 

Для того щоб бути цікавим співрозмовником, самому краще розуміти людей, з якими спілкуєшся, потрібно вчитися правильно, красиво спілкуватися.

Культура спілкування – дуже важлива частина загальної культури людини. Спілкуючись, людина використовує мову слів і мову жестів і міміки. Твоє мовлення стане ще чіткішим і зрозумілішим співрозмовнику, якщо твій погляд буде спрямований на нього, жести будуть виразними і точними, а вимова – чіткою.

 

 

ІІ. Основна частина

 

1. Гра «Пантоміма»

 

Пантоміма – це безсловесне зображення якої-небудь думки, відчуття, стану. Давайте проведемо конкурс на краще зображення.

 

  • Хто бажає взяти участь?

 

(Вчитель тихенько говорить що потрібно показати, учні відгадують.)

 

Потрібно показати:

 

  1. Сумного пінгвіна;
  2. Задумливого кота;
  3. Людину, яка тільки-но ситно пообідала;
  4. Сцена запрошення : на день народження, на побачення.
  5. Сцена пояснення причини запізнення на урок.

 

-Молодці! Сподобалося?

 

 Ви можете придумувати завдання для такої гри самостійно.

 

-А зараз я пропоную вам позмагатися в написанні короткого послання:

 

1. давньому другові;

2. вподобаній дівчинці (хлопчику);

3. вчителю;

4. бабусі.

 

(Потім проводиться вибіркове аналізування робіт.)

 

- Як ви гадаєте, то потрібно володіти мовленням чи досить жестами передавати свою думку.

 

 Людина посміхається, коли їй добре, весело. Людина посміхається, коли знайомиться з новими людьми або зустрічає друзів.

 

- Яка усмішка у доброї вихованої людини? (Добра, мила, сонячна.)

 

Давайте проведемо конкурс на кращу усмішку. Оберніться один до одного і посміхніться.

 

- Сподобалося, коли вам посміхаються?

 

Тепер з гарним настроєм ми вирушаємо в дорогу.

 

 

 

2. Гра «Замок Чарівних Дзеркал»

 

Люди спілкуються між собою з допомогою слів, усмішки і жестів. Коли ви дивитесь на людину, ви можете зрозуміти без слів, який у неї настрій, що вона відчуває та про що думає. Все у неї «написане» на обличчі.

 

- Коли вона радіє, що ми бачимо? (Усмішку.)

- А коли хмуриться, що вона відчуває? (Сумує.)

 

Молодці! Я запрошую сюди бажаючих взяти участь. Давайте спробуємо зобразити людину, яка здивована, розсерджена, мріє про що-небудь.

(Учасники зображують запропоноване, інші учні відгадують.)

Дуже добре! А зараз давайте пограємо.

 

3. Гра «Дзеркало»

 

Станьте парами обличчям один до одного. Тепер один з вас хай робить які-небудь рухи руками, головою, тулубом, а інший – повторює його рухи, як дзеркало. Далі міняєтесь ролями.

 

-А тепер скажіть, будь ласка, чи може наше спілкування бути таким ідентичним як рухи в дзеркалі? Про що свідчить те, що в кожної людини різні думки? 

 

Чудово! Продовжуємо нашу подорож.

 

 

 

 

4. «Конкурс компліментів»

 

  Беруть участь кілька пар гравців. Кожен по черзі повинен сказати якнайбільше компліментів.

Але нажаль дуже часто трапляється так, що ми  не вміємо висловлюватись, не вміємо слухати один одного, часто перебиваємо і перекрикуємо один одного. Зараз ми з вами розіграємо кілька сценок, щоб запам’ятати кілька правил спілкування.

 

5. Вправа «Хороше і погане спілкування»

 

Учасникам пропонується виконати в парах такі вправи:

 

1) Обидва учні говорять одночасно від 30 секунд до 1 хвилини (теми: «Улюблена телепередача», «А чи знаєш ти, що…» тощо).

 

Обговорення:

 

- Що ви відчували?

- Чи не здавалося вам, що більше нічого сказати?

 

2) Пари розподіляються на учасників А і Б. Поки учасник А висловлюється упродовж хвилини, учасник Б повністю його (її) ігнорує. Потім вони міняються ролями.

 

Обговорення:

 

- Як ви себе почували, коли вас ігнорували?

 

3) Учасник А говорить упродовж хвилини, учасник Б уважно слухає. Потім вони міняються ролями.

 

Підсумкове обговорення:

 

- У чому полягає різниця між вправами?

- Як ви визначили, що зараз вас слухають?

 

 Для досягнення домовленості під час будь-яких переговорів важливо бачити очі та обличчя свого співрозмовника.

 

6. Вправа «Що потрібно для взаєморозуміння?»

 

Два учасники за бажанням виходять до дошки і сідають спинами один до одного. Їхнє завдання – домовитися про що-небудь. (Про правила якоїсь гри, про роботу, про те що зображено на аркуші паперу)

 

- Що тільки що відбувалось між учасниками?

 

(Обговорення)

 

Отже, якщо ми прагнемо продуктивного спілкування, необхідно поводитися так, щоб не ображати партнера, поважати точку зору іншого та його особистість, незалежно від соціального статусу, національності, індивідуальних уподобань тощо. Таке спілкування називається толерантним.

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина

 

Бесіда:

 

  1.  Які засоби можна використовувати під час спілкування для того, щоб воно було цікавішим?
  2.  З яких компонентів складається спілкування?
  3.  Що таке ввічливість?
  4.  Сформулюйте свої правила спілкування?
  5.  Що із заняття вам сподобалось і запам'яталось найбільше?
  6.  Який висновок можна зробити сьогодні: що важливо знати й уміти, спілкуючись з іншими людьми?

 

Пам'ятайте, що усмішка, чарівні слова, і уміння слухати співрозмовника, допоможуть знайти вам нових друзів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Совенко Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михайленко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сеник Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
11055
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку