Виховна година для 3 класу
Тема: Людина з друзями, як земля з квітами.
Мета: формувати в учнів поняття про дружбу як про важливу, моральну цінність; вчити цінувати дружбу, сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх; розвивати зв’язне мовлення, загально-людські чесноти; виховувати уміння чемно ставитись один до одного.
Компетентність: спілкування державною мовою, уміння вчитись впродовж життя.
Наскрізні змістові лінії: здоров’я і безпека.
Обладнання: пелюстки, зображення ляльок, аудіо, відео, пам’ятки, клубок ниток, паперові смужки із прислів’ям.
Хід заходу
І. Організація класу
1. Вітання
Доброго ранку! – ми друзям бажаємо.
Доброго ранку! – всіх друзів вітаємо.
Доброго ранку тобі і мені –
Щирі слова нехай линуть рясні.
2. Гра «Павутинка»
(Діти утворюють із клубка ниток «павутинку» розповідаючи про свої новини)
ІІ. Оголошення та представлення теми
Вона всім нам дорога,
Вона жити помагає.
Коли вона в тебе є,
Життя радісним стає
Разом можна все зробити,
Тож без неї не прожити.
(Дружба)
Дружба - найцінніший скарб, який має людина в своєму житті (це відносини людей).
Друг – людина, якій ми довіряємо, поважаємо.
Учні по колу говорять один одному компліменти.
Об’єднайте смужки за початком і кінцем. Утворіть прислів’я і поясніть їх значення.
Вчитель роздає дітям цеглинки лего червоного і зеленого кольору. Якщо названа якість справжнього друга, то діти піднімають цеглинку зеленого кольору, якщо ні – червоного
За початковими літерами слова «дружба» називають якості справжнього друга.
Д (добрий, дбайливий)
Р (розумний, радісний)
У (уважний, урівноважений)
Ж (жвавий, життєрадісний)
Б (бадьорий)
А (акуратний, активний)
Другом називаємо того, кому довіряємо. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна …..
Отож, і ми повинні чинити по відношенню один до одного добрі справи.
А зараз давайте створимо друга, якого б ви хотіли мати. У нас є фігурки – силуети людини (ляльки). Прикріпіть до фігурок за кольором ті риси, які найбільше підходять нашим лялькам.
Чи можна назвати відносини між героями мультфільму дружбою – проаналізувати.
11. Ситуації про дружбу.
Нерідко буває так, що дружба допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.
Ситуація 1
До Ігоря додому прийшов Володя.
Володя: Вмикай телевізор, наші грають!
Ігор: Не можу. На завтра не підготував українську літературу.
Володя: облиш ти свої уроки, пропутимо ж перший тайм!
Ігор: Вибач, Володю, але я не можу. Вибач!
Володя: Бач, який ти, а ще другом називаєшся.
Чи правильно вчинив Ігор? А що б ви зробили на його місці?
(Роздуми учнів)
Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?
- Так, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Тому наш народ має багато прислів'їв і приказок про дружбу. Я читаю вам початок прислів'я, а ви закінчуєте.
. Друга шукай, а знайдеш ( тримай ).
. Друзі пізнаються в ( біді ).
. Скажи мені, хто твій друг, а я скажу ( хто ти ).
. Не май 100 рублів, а май 100 ( друзів ).
12. Складання букету «Квітка-семицвітка».
Із пелюсток, на яких написані якості, які б ви, цінували у друга, зробіть квітку.
ІІІ. Підсумок.
Молодці! Мені сподобалось, як ви сьогодні працювали. Завжди дотримуйтесь правил дружби і ваше життя буде радісним.