«Ми єдина країна»
(Сценарій квесту до Дня туризму для учнів 10-11 кл.)
Мета: поглибити знання учнів про історію, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Обладнання: карта подорожі, карта України по областях, маршрутний лист, папір, олівці, ручки, картки з зашифрованими текстами.
Хід заходу
Педагог-організатор. Доброго дня всім. Раді вітати вас на сьогоднішньому розважально-альтернативному квесті.
Дозвольте пояснити: квест – це спортивно-розважальна і інтелектуально-командна гра. Під час неї команди змагаються один з одним за перемогу та головний приз. Команди переміщаються від станції до станції за визначеним маршрутом (карта подорожі) та виконують різноманітні завдання (Додаток 1).
Правила гри:
Отже, пропоную розпочати. Мета команд – виконати всі завдання. І прийти першою. Після того як пройдете свій маршрут, то повертаєтесь до старту. Там віддаєте свій лист із балами вчителю (Додаток 2).
Станція «Словотвір»
Ваше завдання в зашифрованих кубиках знайти слова (Додаток 3).
Станція «Акторська»
Одному учаснику команди дається завдання – за допомогою пантоміми влучно і точно відтворити вислів. Інші учасники повинні здогадатися що він показує.
1.Зобразіть ходу людини, якій тісне взуття.
2. Виконайте мімікою, ходою та звуками сполоханого кота.
3. Виконайте мімікою, ходою та звуками таку ситуацію: ви відкусили шматок яблука, а там черв’як.
4. Виконайте мімікою, ходою та звуками таку ситуацію: бабуся бачить, що її внук лізе по водостічній трубі 9-поверхового будинку.
5. Зобразіть ходу людини, яка щойно пообідала.
(Якщо вийшло так, що одна команда іще проходить це завдання, а інша прибігла і чекає, то для того, щоб не було повторів пропонуємо фразеологізми)
Кожному учаснику пропонується по одному фразеологізму. Завдання: за допомогою пантоміми влучно і точно їх відтворити.
Станція «Я люблю Україну»
Від команди потрібно 2 учасника. Ваше завдання: один учасник тримає олівець пером до низу. Інший бере аркуш паперу. Вам потрібно написати "Я люблю Україну" проте не звичним способом. Один тримає олівець неподвижно, другий водить листком паперу по кінчику олівця так, щоб зробити напис "Я люблю Україну".
Станція «Картограф»
Команда отримує завдання – скласти карту України з усіх її областей.
Станція «Спортивна»
На станції команда повинна виконати естафету. Діти шикуються один за одним, присідають та тримаючись один за одного проходять «гусаком» через обруч, потім кожен член команди пробігає з затиснутим між ніг м’ячем та передає його наступному учаснику, потім проносять тенісну ракетку з м’ячем на ньому по черзі намагаючись не впустити його. Після виконаного завдання діти отримують пазл.
Станція «Бухгалтер»
Скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День незалежності (24.08.1991=2+4+8+1+9+9+1=34=3+4=7)
Скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День Конституції (28.06.1998=2+8+6+1+9+9+6=43=4+3=7)
Станція « Сніданок»
Уявіть, що перед вами 5 круглих солодких коржиків. вам потрібно розділити їх на 6 людей порівну. Але! Не можна кожен коржик ділити на 6 частин.
Для вирішення вам потрібно намалювати як ви розділите ці коржики.
Станція «Історична»
Дайте відповіді на запитання:
1. Постановою Верховної Ради України було прийнято і затверджено Акт проголошення незалежності України. Назвіть дату цієї події.
Для вас підказка – відтоді літом ми святкуємо День незалежності своєї країни. (24.08.1991 р.)
2. Що є основним законом нашої держави? (Конституція)
3. Назвіть державні символи України. (Герб, прапор, гімн)
4. Що означають блакитний і жовтий кольори на прапорі? (Жовтий – колір пшеничної ниви, блакитний – колір чистого, мирного неба і води)
5. Які ви знаєте народні символи України?
(Барвінок – символ вічності. Рушник – оберіг дому. Верба – символ краси. Калина – символ краси, кохання, щастя)
Станція «Літературна».
Потрібно правильно сумістити по три кольорові картки, щоб в результаті отримати правильну відповідь, щоб вірно були вказані і автор, і назва, і дійова особа.
І. Нечуй Левицький – «Кайдашева сім’я» – Маруся Кайдашиха.
І. Карпенко-Карий – «Сто тисяч» – Герасим Калитка.
Панас Мирний – «Хіба ревуть воли, як ясла повні» – баба Оришка.
Е. Хемінгуей – «Старий і море» – Сант-Яго.
Леся Українка – «Лісова пісня» – Перелесник.
Станція «Дешифратор».
Ви отримали зашифрований текст щодо подальших пошуків, прийдеться стати дешифраторами. Згадайте український алфавіт!
Кожна літера стоїть під визначеним порядковим номером:
2, 7, 10 3, 7, 21, 2, 11 12 15, 1, 16, 11, 18, 11 18, 7, 17, 1 24,15,
21, 1, 13, 18, 11.
(Відповідь: Без верби і калини нема України)
По закінченню діти повертаються до старту, підраховуються бали. Нагороджують переможців.