Виховна година "Мінна безпека"

Про матеріал
Виховна година створена з метою ознайомити дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати; формувати систему знань про вибухонебезпечні предмети; виховувати почуття відповідальності та обережності.
Перегляд файлу

Тема: Мінна безпека

 

Клас:3

 

Мета:

-          ознайомити дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати;

-          формувати систему знань про вибухонебезпечні предмети;

-          виховувати почуття відповідальності та обережності.

-           

Матеріально-технічне забезпечення:

-         дидактичне забезпечення: олівці, фломастери, білий папір,карточки з малюнками.

 

-         технічні засоби навчання: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор.

 

-         використані джерела інформації:

-         Інформування про мінні безпеку [Електронний ресурс] / 2018. –Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/konspekt-vihovnoi-godini-informuvanna-pro-minnu-nebezpeku-berezi-sebe-berezi-insih-5386.html

-         Загадки на тему мінної безпек[Електронний ресурс] // Режимдоступу: https://www.unicef.org/ukraine/stories/mine-safety-brainteasers

-         Будь обережним – мінна безпека[Електронний ресурс] /2019.-Режим доступу : https://www.schoollife.org.ua

-         Відеоролик Пес Патрон та Вовк Діккі шукають міни[Електронний ресурс]/2022.-Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=auLkN7PORK0

 

-         Складова  моделі успішного випускника: громадянин

 

Орієнтир складової моделі успішного випускника: співіснування у суспільстві.

 

Педагогічний інструментарій:

-підхід: особистісно-орієнтований;

-технологія:колективно-групового навчання;

-форма роботи: виховне заняття.

 

Ознаки успішного зростання випускника:усвідомлення необхідності збереження  життя та здоров’я.

Хід заняття

І. Вступ

Вихователь:

- У житті завжди важливо

Вести себе бережливо!

Бо доцільніше, до речі,

Запобігти небезпеці!

 

Що для людини найдорожче? Так, життя людини – найвища цінність. Сьогодні ми попрацюємо з тим, щоб ви цю цінність не втратили у випадку виявлення небезпечних знахідок.

- Які знахідки можуть бути небезпечними?

(відповіді учнів)

Вихователь:

 

 

24 лютого 2022 року на світанку росія напала на Україну по всій довжині спільного кордону, від Луганська до Чернігова, а також із території Білорусі й окупованого Криму.

«Русскій мір» залишив на нашій землі не тільки біль та страждання, а й неприємні та підступні «сюрпризи» у вигляді мін та вибухонебезпечних предметів. Щоб вберегти власне життя та життя своїх рідних потрібно бути ознайомленими з різними видами небезпек під час воєнного стану в Україні. Адже, «Обізнаний — значить озброєний». (сайд 1-3)

 

ІІ. Основна частина

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Небезпека 1

Міни. Детонатори (запали, підривники).

Міна – це вибухонебезпечний пристрій, спрямований на виведення з ладу чи знищення людини, транспорту або будівлі від присутності, близькості або контакту з особою чи транспортним засобом.

Потрібно пам’ятати, що міна може поранити, покалічити чи вбити людину, або декілька людей, зруйнувати чи пошкодити транспортний засіб/елементи інфраструктури.

Серед військових є таке визначення як «негуманні міни». Що ж це за міни? Це саме ті, які не забирають життя, а серйозно калічать людину, лишаючи на все подальше життя згадку про себе.

Міни бувають протипіхотні та протитранспортні.

Протипіхотні фугасні міни встановлюється на ґрунті чи під ґрунт/сніг (візуально не помітні). Спрацьовують від настання на них ногою. Результат – смерть від больового шоку чи втрати крові, або руйнування нижньої частини ноги (стопи). Ураження відбувається вибуховою хвилею, часто супроводжується втратою свідомості. Крім того, висока температура вибухових газів може заподіяти значні опіки нижнім кінцівкам.

 

Небезпека 2

Осколкові протипіхотні міни.

Міна спрацьовує, коли людина зачіпляється за дротову розтяжку. Вона вистрибує на висоту 90-110 см від поверхні землі, розривається та розкидає повз себе 2400 забійних елементів (кульки або ролики). В радіусі 25-30 м нічого живого лишитися не може – це називається радіусом суцільного ураження. Але смертоносні осколки можуть летіти на відстань до 300 м та завдавати значної шкоди (вбити чи серйозно поранити людину). Одна така міна одночасно може поразити десятки людей.

 

Небезпека 3

Боєприпаси, що не вибухнули, залишені боєприпаси.

Боєприпас, що не вибухнув (НВБ) вибухонебезпечний предмет, підготовлений до використання або використаний шляхом установлення капсуля, запалу/підривника / детонатора, переведення в бойове положення або іншим чином. Він міг бути вистрілений, скинутий, запущений або випущений, проте не вибухнув через або несправність, або конструкцію, або з будь-якої іншої причини.

У чому небезпека:

     Їх дуже багато (набагато більше, ніж мін).

     Частина з них візуально абсолютно непомітна (снаряди часто заходять повністю у землю).

     Вони дуже нестабільні, чутливі та непрогнозовані – можуть здетонувати й вибухнути будь-якої хвилини.

     Ставлення до них людей та, відповідно, поведінка є вкрайне правильними – абсолютно не відповідають ступені небезпеки, яку несуть у собі нерозірвані боєприпаси.

     Інколи вони виглядають як купа покрученного металу, схожа на металобрухт, але в собі можуть зберігати елементи, що не вибухнули, детонатори, і становити серйозну загрозу безпеці людини.  

Тому заборонено займатися збором металобрухту на територіях, яких торкнулася війна, збирати залишки від боєприпасів, зброї, техніки тощо.

Залишені вибухонебезпечні боєприпаси (ЗВБ) це вибухонебезпечні боєприпаси, що не були використані під час збройного конфлікту та були залишені або кинуті однією зі сторін збройного конфлікту і більше не знаходяться під контролем жодної зі сторін конфлікту. 

До вибухонебезпечних залишків війни (ВЗВ) відносяться боєприпаси, що не вибухнули (НВБ) та залишені вибухонебезпечні боєприпаси (ЗВБ), які пов’язані з бойовими діями.

Небезпека 4

Саморобні вибухові пристрої та міни-пастки.

Саморобний вибуховий пристрій (СВП)  пристрій, який  містить  вибухову речовину, руйнівні, смертоносні, токсичні, запалювальні, піротехнічні матеріали або хімікати, призначений для того, щоб  знищувати, калічити, відволікати або тероризувати. Може включати елементи з військових запасів, проте, як правило, виготовляється із невійськових компонентів.

Зазвичай їх маскують під знайомі предмети побуту: сумка, дипломат, валіза, пакунок, коробка, іграшка, цукерки, книжка тощо.

Міна-пастка – вибуховий чи невибуховий пристрій (наприклад, капкан) або інший матеріал, який навмисно встановлюють для спричинення смерті або поранень внаслідок дотику до об’єкту, що здається нешкідливим, або виконання зазвичай безпечної дії.

В Києві вже декілька разів були виявлені такі міни. Тому треба бути дуже уважними ЗАВЖДИ і не чіпати незнайомі предмети навіть біля свого будинку!

Правильні дії:

1.Заспокоїтись та заспокоїти інших.

2.Спокійно, але переконливо попросити всіх присутніх відійти від підозрілого предмету та зробити це самому.

3.Якщо це трапилося у транспорті, попросити водія зупинитися, Заглушити двигун, всім вийти та відійти від транспортного засобу.

4.Якщо у приміщені – евакуювати всіх та відійти на безпечну відстань.

5.Передзвонити з безпечної відстані за телефонами екстрених служб (101 Служба порятунку, 102 – Поліція, місцеві органи владиСпокійно, але переконливо попросити всіх присутніх відійти від підозрілого предмету та зробити це самому.

Передзвонити з безпечної відстані за телефонами екстрених служб (101 Служба порятунку, 102 – Поліція, місцеві органи влади.

Попереджувальні знаки.

Є дві системи позначення: офіційні та неофіційні (саморобні).

Офіційні попереджувальні знаки – ті, що зроблені відповідно до діючих стандартів.

Неофіційні попереджувальні знаки  зроблені  шляхом таблички, позначки та інші візуальні попередження, зроблені за допомогою підручних засобів. Це може бути від руки зроблена табличка чи просто надпис, стрічка, прив’язана на дереві хустина, перехрещені палиці, зібране в купу каміння тощо. Навіть пляшка на дереві може бути попередженням щодо небезпеки. 

(слайд 4-11)

Перегляд відеоролика «Пес Патрон та Вовк Діккі шукають міни»https://www.youtube.com/watch?v=auLkN7PORK0

 

Об’єднання учнів в групи і виконання завдань.

1) Перша група - намалювати території, які можуть бути небезпечними.

2) Друга група – намалювати умовні знаки, які можуть попереджувати нас про мінну небезпеку.

3) Третя  – скласти план (порядок) дій при виявленні вибухонебезпечних предметів, розмістивши правильні відповіді у відповідному порядку (учні отримують надруковані різні дії (правильні і неправильні). Групи працюють 10 хвилин.

 Представлення командами своїх робіт.

Група № 1 «Території, які можуть бути небезпечними» - обговорення (роботи розміщуються на дошці).

Група № 2 «Знаки, які можуть попереджувати нас про мінну небезпеку» - обговорення (роботи розміщуються на дошці).

Група № 3 «Порядок дій при виявленні вибухонебезпечних предметів» - обговорення (окремі надруковані дії наклеюються на плакат).

Відгадайте віршовані загадки:

1.Там у кущах ховають небезпеку

Снарядів,різних мін без ліку

І щоб від страху не ховать обличчя

Будь обережним та обходь (узбіччя)

 

2.У кущах, на полях, де трава по коліна,

Сховалась небезпечна (міна)

 

3.Бачиш міни чи небезпечний предмет,

 а поруч покинутий військовий намет

не блукай, у кущі не ходи

зупинись і 101 (подзвони)

 

4.Не гуляй на полях, на узбіччях доріг,

не ходи у зруйновані хати,

небезпечний снаряд там залишитись міг

і він шкоду може ( завдати)

 

5.Будь обережний, під ноги дивись

І покинутих місць (стережись)

 

6.Там соняхи росли і пшениця

А тепер по коліна травиця

Аби не сталося горе

Не ходи у поросле (поле)

 

7.Побачиш покинуту хату

Там можуть бути гранати

Щоб уникнути біди

Від будинку (відійди)

 

8.Не іграшка і не прикраса для кімнати

Підійдеш – вибухне, ім’я її (граната)

 

9.Зустрів груду каміння на своєму шляху?

Або стічкучервоно-білу, яскравутаку

Зупинись, це все знаки, що проходу немає

Там лишенебезпека на тебе (чекає)

 

10.Увагу звертай, на безпечніознаки

Не ходи там, де поставлені (знаки)

 

Фізкультхвилинка

ІІІ. Заключна частина

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тож, підсумовуючи усе вищезазначене, можна винести такі правила для того, щоб залишатися у безпеці:

  1. Використовувати тільки ті шляхи, які є напевно безпечними:

-         Це головні дороги, якими регулярно користуються;

-         вони мають тверде неушкоджене покриття;

-є підтвердження щодо їхньої безпечності від місцевого населення, органів  влади.

  1. Якщо є сумнів щодо безпечності шляху, не використовувати його.
  2. Постійно моніторити ситуацію, збирати інформацію щодо різного роду небезпек.
  3. Бути уважним, помічати ознаки небезпечних територій та в жодному разі не заходити на них.
  4. Ніколи не ігнорувати попереджувальні знаки, як офіційні, так і саморобні. Не прибирати та не псувати їх.
  5. Не заходити на території, на яких велись бойові дії чи знаходилися військові.
  6. Під час руху обирати середину дороги. 
  7. З жодної причини не з’їжджати на узбіччя і не ходити до лісосмуги.
  8. Завжди тримати достатню дистанцію з іншими учасниками дорожнього руху.
  9. Не наїжджати на невідомі предмети.
  10. Не піднімати, не торкатися та не здійснювати ніякого іншого впливу на незнайомі підозрілі предмети.
  11. Для будь-яких пересувань використовувати тільки денний час доби з гарною видимістю.
  12. Ніколи не мандрувати після настання темряви.
  13. Завжди мати з собою аптечку, укомплектовану необхідним набором ліків, вогнегасник (в машині).
  14. Якщо перед Вами небезпечна територія не робіть спробу обійти її, розверніться та повертайтесь у напрямку, звідкіля Ви прийшли.
  15. Обов’язково повідомляти екстрені служби за телефонами: 101, 102, 103.

Підсумок виховної години

 

Гра «Так чи Ні»

Вихователь промовляє твердження. Якщо твердження правильне, діти плескають у долоні. Якщо хибне — тупотять ногами.

1. Під час воєнного стану можна відвідувати ліси та лісосмуги.

2. До вибухонебезпечних предметів належать: міни, гранати, боєприпаси.

3. Категорично забороняється брати вибухонебезпечний предмет до рук.

4. Про знайдені вибухонебезпечні предмети потрібно негайно повідомити міліцію.

5. Якщо на майданчику ви знайшли іграшку, то можна забрати знахідку додому і показати батькам.

6. Мінною пасткою може бути знайдений мобільний телефон, гаманець, дитяча іграшка.

7. Загублену річ у громадському транспорті треба взяти в руки та віднести водію.

8. Міна може вибухнути у будь-який момент.

9. Радіус діїміни такий, що навіть стоячи віддалікти не будеш у

безпеці.

10.Знешкоджувати вибухонебезпечні предмети мають лише спеціально підготовлені фахівці піротехнічних груп.

 

Запам'ятайте золоті правила безпеки:

     НЕ чіпай

     НЕ підходь

     Телефонуй 101

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку