Виховна година на тему "Гриби"

Про матеріал
Виховна година на тему "Гриби" створена з метою сформувати поняття про гриби як отруйні організми , їх вплив на організм людини; учити розрізняти отруйні та їстівні гриби за характерними ознаками; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та до природи.
Перегляд файлу

Тема: Їстівні та отруйні гриби

Клас: 3

Мета:

  • сформувати поняття про гриби як отруйні організми , їх вплив на організм людини;
  • учити розрізняти отруйні та їстівні гриби за характерними ознаками;
  • виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та до природи.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • дидактичне забезпечення:картки з їстівними та отруйними грибами,  малюнки грибів, Lego–цеглинки.
  • технічні засоби навчання: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор.
  • використані джерела інформації.

     Долгова О.В. «Обережно! Гриби!». [Електронний ресурс] /О. В.Долгова// Освітній портал «На Урок».– 2018. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/vihovna-godina-u-molodshih-klasah-oberezhno-gribi-47610.html

     «Розробки уроків НУШ. Гриби». [Електронний ресурс]// Освітній портал «Нова українська школа».–Режим доступу: https://nuschool.com.ua/lessons/world/3klas/30.htmдl

     «Загадки про гриби». [Електронний ресурс]  //Освітній портал «На урок» – Режим доступу:https://naurok.com.ua/zagadki-pro-stivni-gribi-114966.html

     «Прислів’я та приказки про гриби». [Електронний ресурс] //Освітній портал «Всеосвіта». –2021. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/user/id357225/blog/pryslivia-ta-prykazky-pro-hryby-44718.html

Складова  моделі успішного випускника: громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: співіснування у суспільстві.

Педагогічний інструментарій:

-підхід: особистісно-орієнтований;

-технологія:колективно-групового навчання.

-форма роботи: виховне заняття.

Ознаки успішного зростання випускника:усвідомлення бережного ставлення до життя.

Хід заняття

І. Вступ

Вихователь:

Доброго дня, учні. Пропоную вам цікаве занятя - відгадайте загадки:

 

Є шапка – нема голови,

Є нога – нема черевика.

(Гриб)

У теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

(Гриб)

В нашої сімейки ніжки тоненькі,

Шиї, мов цівки, круглі  голівки.

І на пні і коло пня

Нас велика рідня.

(Опеньки)

Ми грибочки невеличкі,

Маємо жовтенькі личка,

Не червиві, дуже чисті,

Не ховаємося в листі.

(Лисички)

Я куцоногий, блідолиций,

Але витримую фасон.

Французьку гарну  назву маю

І зовуся шампіньйон,

А  хто гриби всі гарно знає,

Українську назву відгадає.

(Печериця)

Я барвистий і цікавий,

Жить на булках полюбляю.

Хто в пакеті забуде,

Той знайде мене там всюди.

(Мукор)

Коричневу я шапку маю

Та ніколи не знімаю

На одній нозі стою

Під ялинкою в бору.

(Білий гриб)

У цього гриба

Шапка видна ще здаля,

Яскраво-червоняста

З білими плямами.

(Мухомор)

 

Вихователь:

Ми сьогодні з вами будемо говорити про гриби. І тема нашої виховної години звучить так: «Їстівні  та отруйні гриби».

Навколо нас існує дивовижний світ живих істот, створених природою. Гриби –це особливе царство живої природи, яке не відноситься ні до світу тварин, ні до світу рослин.

Бесіда з метою виявлення знань учнів про гриби:

-         Хто з вас збирав у лісі  гриби?

-         Як ви орієнтувались у виборі грибів?

-         Які ви знаєте їстівні гриби? Розкажіть про їх ознаки.

-         Назвіть отруйні гриби. Опишіть їх.

(короткі розповіді  дітей)

 

Вихователь:

 

 

 

Слайд 2 - 7

Давайте відвідаємо нашу фотогалерею.

(Діти розповідають про гриби,які з’являються на екрані)

Слайд 8

Повторимо правила «Як  правильно збирати гриби»

ІІ. Основна частина

 

Гриби  дуже цікаві організми. Вони не рослини і не тварини. Гриби становлять особливе царство живих організмів. Будова гриба (Слайд 9,10)

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 Чи є корисні гриби? (відповіді учнів)

Гриби — це смачно й корисно. Вони містять і білки, небагато жирів і вітаміни. Гриби людина споживає у їжу здавна. На жаль, не всі знають, які гриби можна їсти, а які — ні.

 Вживати в їжу можна тільки їстівні гриби.( Слайд 11)

 

Гриби — цікаве явище природи. Серед грибів є багато отруйних, наприклад: мухомори, несправжні опеньки, бліда поганка, несправжні лисички та багато інших.(Слайд 12 )

Про отруйні властивості грибів люди знали здавна. Найнебезпечнішою з-поміж них є бліда поганка.(Слайд 13 ) Вона росте у листяних та хвойних лісах, на узліссях, просіках. Чортів гриб  також небезпечний отруйний гриб. (Слайд 14)

На території нашої країни виявлено 80 потенційно отруйних грибів, з-поміж них 10 — смертельно отруйних. Період, коли ростуть гриби, досить тривалий: від травня до листопада, тобто майже шість місяців.

Найбільше отруйних грибів —- в осінній період (серпень-жовтень), а в умовах теплої затяжної осені — навіть до середини листопада. На них можна натрапити не лише в лісі' а й у парку, полі, саду, на луках, у садибі.

 

Порівняйте їстівні та отруйні лисички і опеньки (Слайд 15,16)

 Чому отруєння грибами виникають у разі вживання не тільки неїстівних, але й їстівних грибів?

Люди  можуть отруїтися під час неправильної обробки грибів та їх консервування.

Правила збирання грибів

1. Збирати гриби тільки з дорослими.

2. Збирати потрібно тільки добре відомі гриби.

3. Не збирайте гриби поблизу транспортних магістралей, колишніх смітниках, у хімічно та радіаційно небезпечних зонах.

4. Ніколи не збирати і не вживати гриби, у яких біля основи ніжки є стовщення (як, наприклад, у червоного мухомора). .

5. Намагайтеся брати гриби тільки з ніжкою, особливо це стосується сироїжок, тільки у такий спосіб можна запобігти зустрічі з блідою поганкою.

6. Не знищуйте неїстівні гриби! Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців – ліки і харчі.

7. Не куштуйте сирих грибів.

8. Ще раз перевірте гриби вдома. Усі сумнівні викиньте!!!

 

Фізкультхвилинка

 

Робота з прислів’ями

Для справжнього грибника похід за грибами - радісна зустріч із лісом, наближення до його краси,до його таємниць. Знають грибники прислів’я й приказки про гриби. Тільки вони розсипалися у кошику, слова переплуталися. Давайте спробуємо їх зібрати та прочитати. Працювати в парах. Знайдіть свої пари за грибочками,які лежать у вас на партах.

Прислів’я

Усяк грибок знає свій строк.

Усякий гриб до рук беруть, так не всякий гриб у кошик кладуть.

 Видертий гриб навік загинув, зрізаний під корінець — дає приплоду мішок.

Хто любить землі кланятися — без видобутку не залишиться.

Люблять гриби за ніс водити.

Якщо хочеш грибів назбирати ,то треба ще до схід сонця встати. 

Де дуби, там і гриби.

Пізній грибок - пізній сніжок.

 

 

Гра «В ліс за грибами»

1.Впізнай гриб по фото. (Слайд 17)

2.Вихователь промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять.

Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник, маслюк, сатанинський гриб, лисички, перцевий гриб.

 

Запам’ятайте ознаки отруєння грибами та надання першої домедичної допомоги хворому.

 

Ознаки отруєння грибами

Підступність захворювання полягає в тому, що перші симптоми можуть з’явитися  лише через 12 -14 годин, і якщо  не вжити термінових заходів, то вже через 2 – 3 доби з моменту отруєння лікування проводити дуже складно, а нерідко – безперспективно. Захворювання  починається з болів у животі, нудоти, блювоти.

 

Найперша допомога під час отруєння грибами

Допомога під час отруєння грибами повинна бути якнайскорішою. Викликати швидку допомогу.  Поки лікар не прибув,  найперше потрібно промити шлунок:  випити 5 – 6 склянок води. Після цього, подразнюючи корінь язика пальцем, викликати блювоту. Процедуру треба повторити 3 – 4 рази. Лягти у ліжко. Прикласти теплу грілку до рук і до ніг. Безперервно  пити теплу воду або чай.

ІІІ. Заключна частина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

Гра «Так чи ні ?» LEGO

(зелена цеглинка – так, червона – ні)

Зіграти хочеться мені

З тобою, друже, в «Так чи ні».

Тобі питання я даю,

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом – ні чи так.

 

  1. Цвіль, дріжджі, мухомор – це гриби?
  2. Бліда поганка – це отруйний гриб?
  3. Тіло гриба складається з стебла і листочків?
  4. Отруйні гриби потрібно знищувати?
  5. Гриби – це жива природа?
  6. Сироїжки можуть бути різних кольорів?
  7. З грибів можна виробляти ліки?
  8. Чи можна їсти сирі гриби?
  9. Отруйні гриби можна брати в руки?

 

Підсумок виховної години

 

Вправа « Вільний мікрофон»

Яка інформація була для вас новою?

Які відкриття  зробили?

Чи всі гриби можна вживати в їжу?

Які не можна?

Чим вони небезпечні?

Чи можуть бути отруйні гриби схожими на їстівні?

Що потрібно знати, щоб не припуститися помилки?

Чи може їстівний гриб спричинити отруєння?

У яких місцях заборонено збирати гриби?

 

Пам’ятайте!!! Вживання грибів може призвести до лиха, тому слід бути дуже обережними. Отруєння грибами дуже важко лікувати.

Народна мудрість вчить: «Будь-який гриб до рук беруть, та не будь який у кошик кладуть».             

 

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку