Виховна година "Мова єднає всіх"

Про матеріал
: Розширити знання учнів про багатство мов, формувати розуміння того, що мова – скарб кожного народу; розвивати комунікативну компетентність учнів; виховувати у підростаючих громадян України любов до рідної мови як неоціненного спадку свого народу, толерантність і повагу до мов та національної самобутності інших народів, почуття патріотизму громадян Української держави.
Перегляд файлу

Виховний захід « Мова єднає всіх»

Мета: Розширити знання учнів про  багатство мов, формувати розуміння того, що  мова – скарб кожного народу; розвивати комунікативну компетентність учнів; виховувати у підростаючих громадян України любов до рідної мови як неоціненного спадку свого народу, толерантність і повагу до мов та національної самобутності інших народів, почуття патріотизму громадян Української держави.
Обладнання: комп’ютер, слайд-шоу в програмі Microsoft Power Point, записи пісень

Святково прибрана сцена (плакати, вислови про мови, глобус).
Лунає голос: "Увага! Увага!"
Вітаємо з Міжнародним днем рідної мови. Сьогодні нас зібрало свято «Мова єднає всіх»
(Виходять по черзі учасники в національних костюмах, тримаючи в руках невеликий національний прапор, вітаються із глядачами різними мовами (вітання звучать 10   мовами))
Українка:     Добрий день, дорогі гості
(Учасники прикріпляють прапори на глобус)
(Танець «Величальний»)
Ведучі:
Ведучий-1:

Мова - державна перлина,
Нею завжди дорожіть
Без мови немає країни - 
Мову, як матір, любіть.

Ведучий-2:
 

Летить планета в космосі жива,
На ній народжене усе, щоб жити.
Людині дані розум і слова.
І почуття найвищі, щоб любити!

Ведучий-1:
 

Все для людини: небо і поля,
І кожен має право розмовляти
Тією мовою, що нам дала Земля,
Співати пісню, що навчила мати.
 

(Звучить пісня «Лелеча доля». Слова В. Цілого, муз. І. Кириліної )
 

Ведучий-1: Дорогі друзі, шановні гості! Сьогодні, 21 лютого, увесь світ відзначає свято своєї рідної мови. Міжнародний день рідної мови проголосила Генеральна конференція ЮНЕСКО в листопаді 1999 року. На землі проживає безліч людей різних культур і різних національностей, вони сповідають різну віру й розмовляють різними мовами.
 

Ведучий -2: 21 лютого – свято унікальне. Винятковість його в тому, що воно є і спільним, і водночас вузько родинним для людей, яких об'єднала спільна історична доля в єдиний моноліт – народ. Це свято є заповітним скарбом для кожного народу.
 

Ведучий-1: У Святому Письмі сказано: "Спочатку було Слово". Для кожної людини воно завжди спочатку.
Читець. 
 

Найперше було слово,
Крізь темряву  й хаос.
 Воно, як вічне диво,
Над світом піднялось.


Ведучий-1:
 

Буква до букви – Слово вродилось,
Заусміхалось, заколосилось.

 Ведучий-2:
 

Серце зраділо слово, як брату.
Слово – це щастя, Слово – це свято.

Ведучий-1:
Вчимося, друзі, слово любити,
Слово до слова – й думка сповита.

Ведучий-2:
Люди ж без думки – птиці безкрилі,
З думкою люди мудрі й щасливі.

Читець.  
Оті слова – одвічне царство мови,
Що вижило й узориться тепер.
Вона звучить магічно, як Бетховен,
В устах братів по крові і сестер. 


Ведучий-1: Мова – одне з багатьох див, створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Тож нехай наші почуття на сьогоднішньому святі стануть не тільки  емоційними, а й яскравими, колоритними й незабутніми.

Ведучий-2: Мила серцю, рідна наша Полтава мова
Край мудрого мандрівника Сковороди і веселого Котляревського, великого Гоголя і видатного художника Боровиковського, грузинського співця Гурамішвілі і декабриста Муравйова-Апостола.
Земля незабутньої в віках Полтавської битви, увічненої в літературі    генієм Пушкіна.

Ведучий-1: Настав час дізнатися про мови світу та відкрити для себе захоплюючі  мовні  традиції.
 

Читець. Синів і дочок багатьох народів
            Я зустрічав, які перетинали
            гірські й морські кордони, на подив,
            Багато бачили, багато знали,
            Я їх питав із щирою душею:
            Яку ви любите найбільше мову? –
            І всі відповідали: -  Ту, що нею
            Ненька мені співала
(Пісня «Черемшина». Сл. М. Юрійчук, муз. В. Михайлюк)
 

Ведучий-1:
Скільки мов у нашім світі?
Дві, чотири, може, двісті?
Є китайська, є грузинська,
І французька, і киргизька!
 Іноземні треба знати,
Щоб у слові все пізнати.
Щоб мови народів в повазі були
Від роду до роду, щоб в пісні жили.

Ведучий-2:   
Друзі!
Звертаюсь сьогодні до Вас,
Мовою землі Вашої,
Мовою матері Вашої,
Народу Вашого мовою.

Ведучий-1:    
Існує безліч мов на світі
І знаєм їх ми день від дня
Але завжди Ви пам`ятайте
Що рідна є лише одна

 

 

Ведучий-2:    
Сербська мова в українському віночку
Це невід`ємна сила і краса.
Ми раді, що з народом цим слов`янським
Нас поєднала доля й небеса. (Лунає сербська пісня "Молітва". Автор Саша Милошевич Маре)
 

Виходять  учні
              1.  Люблю тебя, русский язык!
                   Великое русское слово!
                   В нем вижу я Пушкина лик,
                   В нем вижу я лик Толстого.

              2.  Люблю тебя, русский язык!
                   Язык пониманья и мира:
                   На нем говорят и якут и калмык,
                   И те, кто живет на Памире.

              3.  За то, что красив и могуч,
                   За то, что как солнце, велик,
                   За слово, как солнечный луч
                   Люблю тебя, русский язык!
(Пісня «Мамині руки». Сл. Д. Мигдал)
Ведучий-2: Цією освяченою століттями мовою, що має численні абсолютно не схожі один   на одного діалекти, спілкується не менше п’ятої частини населення планети.
Донині точно не відомо, коли вперше виникли китайські ієрогліфи. Легенди кажуть про те, що вони дозволили пізнавати принципи й основні закони будови Всесвіту.
Китайська мова – це справжній скарб культури цього народу.
Зустрічаємо гостей, які подарують нам свою пісню.
(Виступ гостей)
 

Ведучий-1: Кожний народ – це своя неповторна культура, історія, традиції, спосіб життя. І, насамперед, мова. Рідна мова – першооснова і першоджерело кожної людини. Зберегли мову своїх пращурів і гості із сонячного Азербайджан. У світі азербайджанською мовою говорять 30 млн. громадян.
 

Ведучий-2: Пісні й танці цього народу нікого не залишають байдужими. Спалах емоцій,  колоритність – усе це передадуть запальним танцем гості.
Зустрічайте, темпераментний і запальний,  як південне сонце, азербайджанський  танцювальний мотив.  (Танець)
Читець                        Я зараз мов багато знаю
                                   Вивчаю їх я і люблю
                                   Для вас сьогодні заспіваю
                                   Молдавську пісню запальну!
                                  (Виконання молдавської пісні)
 

Ведучий-1:  Німецька мова – одна з провідних мов світу, мова геніальних   
письменників і поетів, геніїв музики, науки і техніки.
Хто не знає шедеврів Бетховена, Баха, Шуберта?    
Хто не читав безсмертного «Фауста» Гете, або твори Фейхтвангера, братів Манк, або в крайньому випадку казок братів Грімм. Вивчайте німецьку мову – мову класиків і геніїв. Учениця нашої гімназії, яка вивчає  і любить цю мову, дарує тепло свого серця і пісню усім нам. Зустрічайте! (Звучить пісня)
 

Ведучий-2:  Існує думка, що мова, якою розмовляє людина, визначає спосіб її  мислення, впливає  на манери, поведінку та навіть зовнішність. (Пісня із кінофільму «Титанік». Сл. Джеймса Хорнера)

Ведучий-1: Скільки я знаю мов, стільки разів я людина. У цьому переконаються всі, хто в нас є на святі. Культура єврейського народу міцно вливається в загальний хор голосів різних народів. (Звучить пісня «Хава-Нагіла»)
 

Виходять дівчина і хлопець в українських костюмах
Дівчинка.     Звідки ти і хто такий?
Хлопчик.    Українець я малий
Дівчика.      І яку ти знаєш мову?
Хлопчик.    Українську чорноброву.
Дівчика.     Де живеш ти, хлопче, нині?
Хлопчик.    В тополиній Україні.
(Пісня «Малий козак»)
Хлопчик      А ти хто така?
Дівчинка      Українка я маленька,
                  Українці - батько й ненька. 
                   На Вкраїні родилася
                   В свою маму вдалася
                   Все, що рідне, я кохаю,
                   Всім, хто рідний, помагаю.
                   Своє ціную, свого вчуся
                    І до рідного горнуся.
                    І чужого я навчаюсь
                    Але свого не цураюсь.
(Танець «Не журися, Україно»)
 

Читець 1.   Наша мати – Україна!
                 Наша мова солов’їна!
Читець 2.   Наша мова – ніжна, ласкава.
                 Наша мова – багата, цікава.
Читець 3.   Наша  мова – квітуча й барвиста
                Наша мова – прекрасна і чиста.
Читець 1    Наша мова , як джерельце, дзюрчить,
                 Наша мова красиво звучить.
Читець 2.   Вивчайте мову українську
                 Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну.
Читець  3.   Прекрасну, милу і чудову,
                  Вивчайте українську мову!
 

Ведучий 1. Вишукана в розмові інтелектуалів,  строга і регламентована в діловодстві, легка  й гнучка в бесіді друзів, образно багата,   лексично наповнена в  літературних творах,  дотепна, іскриста.
Така вона – українська мова!
(Звучить українська пісня)
 

Читець:        Добре народитись білорусом!
                   Куди оком не кинеш –
                   До вподоби тихі місцини,
                   Поле житнє духмяне,
                   Гомін у висях соснових,
                   Річечки, наче змійки,
                  А бори, а діброви,
                  А ця гідність народу,
                  Що її не зламати,
                  А це пісня роботи –
                  Як душі не співати!

Читець 1.      Українські діти
                    Всім говорять сміло:
                    Свій народ любити –
                    То велике діло.
Читець 2.     Нам по-українськи
                   Любо говорити,
                   І по – українськи
                   Господа молити.
Читець 3.    Треба й чужі мови
                  Старанно вивчати,
                  Та з усіх найбільше
                  Рідну шанувати.
Читець  4.   Хай не йде до серця туга,
                  Хоч і час до неї звик,
                  Порадійте ви за друга,
                  Збудьтесь заздрощів навік!
                  І хай родить наше поле,
                  І хай світиться душа,
                  І людська біда ніколи
                  Хай не буде вам чужа!
Читець 5.   Щоб серця  усіх в сім'ї Полтави
                 Тільки-но від радощів співали,
                 Наші сподівання, наші мрії
                 Барв яскравих світу   надавали.
                 І мова всіх  єднала нас.
(Звучить пісня  «Мова єднає всіх»)
 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
НУШ
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку