: Письмо малої букви «ш». Написання складів, слів і речень

Про матеріал
Закріплювати в учнів навички написання вивчених букв, з'єднань з інши¬ми буквами; вчити писати малу букву "ж" (же), правильно поєднувати її з іншими буквами; закріплювати їх знання про багатозначність слова
Перегляд файлу

 

Тема уроку:  Письмо малої букви «ш». Написання складів, слів і речень.

Мета уроку: вчити  учнів правильно писати малу букву ш; складати речення за малюнками; розвивати вміння аналізувати структуру букв, порівнювати її з іншими; розвивати навички письма складів, слів і речень; виховувати акуратність в записах, дбайливе відношення до птахів.

Обладнання:

зразки букв и, і, ї; зразки друкованої і писаної букви «ша»;

індивідуальні картки – букви з наждачного паперу, альбоми для штрихування, трафарети, лекала;

предметні малюнки: шпаківня, шпак, сонце вода, повітря, земля, гусінь, дерево, ягоди.

Хід уроку

ІОрганізаційний момент

Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

ІІАктуалізація опорних знань.

Фонетична розминка

  • Послухайте загадку і спробуйте відгадати її. Про що йдеться?

Ми, звичайно, не хитруєм;

Нас і бачить, нас і чують –

Це зовсім не новина.

Як же наші імена? (Букви і звуки)

Що ви знаєте про звуки?

(звуки ми чуємо і вимовляємо)

  • Вимовте правильно звуки української мови. Працюємо ланцюжком.

(звуки виставлені на набірному полотні)

  • На які дві великі групи поділяються всі звуки української мови?

(голосні і приголосні)

  • Що ви знаєте про букви? Чим відрізняються звуки від букв?
  • Розгляньте картки, вимовте правильно звук та назвіть букву, що позначає цей звук на письмі.

[а] - а

 

[в] – в

 

[л, л '] - л

 

  • Завдання виконуємо ланцюжком.
  • Якими бувають букви? (букви бувають друкованими і рукописними, великими і малими).
  • III. Робота за малюнком у зошиті (с. 22).
  • 1. Розгляд малюнка.
  • 2. Відповіді на запитання.
  • Що бачите на малюнку? (Школу.)
  • Що стоїть біля школи? (Машина.)
  • Хто прилітає в гості до дітей? (Пташки.)
  • Що зробили діти для пташок?
  • 3. Аналіз звукової моделі слова "школа".
  • 4.  Складання речення за схемою.
  • Діти зробили шпаківні. Школа запрошує учнів. Пташки клюють зерно.
  • 5. Вірш.             Школа учнів зібрала,
  • Школярі навчаються. Шкода тільки, що не всі Так як слід стараються!
  • 141
  • IV. Робота над новим матеріалом.
  • 1. Демонстрація та порівняння друкованої літери з відповідною їй пи­саною, з раніше вивченими літерами (і, и, й).
  • 2. Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці.
  • Маленька буква "ш " (ша) складається з трьох однакових елементів: пря­мої палички з заокругленням внизу (яку букви "и" плюс ще одна паличка). З'єднуються ці елементи безвідривно.
  • Пишемо під лічбу раз-і, два-і, три-і.
  • 3. Написання у повітрі, пробні й тренувальні вправи у зошиті під кері­вництвом учителя.
  • 4. Написання по пунктирах, самостійно (1 рядок).
  • 5.  Написання складів ша, шу, ош, ши. Звертається увага на з'єднан­ня букв.
  • 6.  Фізкультхвилинка.
  • Мишка
  • Шматок сальця шукає мишка, У нашій шафі шарудить. Як шугоне на мишку кішка! А мишка шусть у шпарку вмить.
  • (Н.Забіча)
  • 7. Написання слів. шк           школа ша           шапка
  • 8. Написання слів "шпаки", "шишки", поданих друкованим шрифтом.
  • 9. Загадки.
  • Гриць дивується, питає:
  • Що за пташка так співає?
  • Як горобчик, цвірінчить,
  • Мов сорока, скрекотить.
  • А ще інколи буває,
  • Що кричить, немов сова!
  • Хто ж виспівує отак?
  • Та то ж так співає ... (шпак).
  • Білка по гілках стрибає, У дупло свій скарб складає: Жолуді, гриби, горішки, Ягоди шипшини й ... (шишки).
  • V. Фізкультхвилинка.
  • VI. Написання слова "машина"після попереднього звуко-буквеного аналізу.
  • -о-о-о142
  • VII.  Розфарбовування малюнка.
  • VIII. Підсумок уроку.
  • Яку букву ви навчилися писати?
  • Які слова з цією буквою запам'ятали?
  •  

 

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку