виховна година "Моя Батьківщина-рідна Україна"

Про матеріал

Мета цього заходу узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, народні та державні символи українців,прищеплювати любов до Батьківщини, виховувати почуття патріотизму.

Перегляд файлу

Мангушская  ОШ 1

 

 

 

                                     Усний журнал

для початкової    школи :

« Моя Батьківщина-

рідна Україна»

                                   

 

 

 

 

 

   МЕТА:                  узагальнити та систематизувати знання учнів про

                                  Україну, народні та державні символи українців,

                                  прищеплювати любов  до  Батьківщини, виховувати

                                  почуття патріотизму.

  ОБЛАДНАННЯ:  карта України,зображення Державного Герба,

                                  Прапора, рушники, віночки.

 

ХІД  ПРОВЕДЕННЯ

 

  ВЧИТЕЛЬ.

  - Що  таке Батьківщина?                                   (Відповіді дітей.)      слайд 1

  - Чому землю на якій ми народились люди люблять більше за все на

    світі й  називають Батьківщиною?               ( Відповіді дітей.)

  - Отже, розгортаємо першу сторінку усного журналу « Моя  Батьківщи-

    на   - рідна Україна».

  Звучить 1 куплет пісні « Україно моя, Україно!»  (Сл. і муз.   В. Сорочик)

                                                  Виходять учні.

 1 учень.    Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт.

                    І верба над ставом, й калина.

                    Моя Батьківщина – це мрії політ,

                    Це рідна моя Україна.

 

 2 учень.     Моя Батьківщина це наша сім'я,

                    Затишний куточок і хата.

                    Це мама, татусь, бабця, дідо і я,

                    Всі рідні і друзів багато.

 

 3 учень.     Моя Батьківщина – це злагода й мир,

                    Та небо безхмарне й чудове,

                    Це  пісня чарівна, що лине до зір,

                    Й дитинство моє світанкове.

 

 4 учень.    Моя Батьківщина – ліси і поля.

                   Від них в нас і радість, і сила.

                   Це та найсвятіша і рідна земля,

                   Що кожного з нас народила.

 ВЧИТЕЛЬ.

 - Ми всі живемо в Україні і називаємось українським народом. Давайте

   розглянемо карту України.

 - В якій частині світу знаходиться Україна?                  ( Відповіді дітей.)

 - Назвіть столицю України.                                                ( Київ.)

 - А яка найбільша річка протікає на території країни?             ( Дніпро.)

 - А яка площа України?                                                     (603, 7 тисяч кв. км)

 - А тепер назвіть, які ви знаєте найбільші міста  України?     

                                                                ( Харків,  Дніпропетровськ, Донецьк…)

 - Погляньте уважно на карту. Тут є гори, як вони називаються?

                                                                                      (Карпати, Кримські гори.)

 - А тепер на карті нашої Батьківщини знайдемо ту маленьку Батьківщи-

   ну, на якій живемо ми з вами                             ( Показує  с.м.т. Мангуш.)

 - А хто знає скільки людей живе в Україні?             ( Біля 48 млн. чоловік)

 - Отже, для всіх цих людей – Україна є  Батьківщиною, у якій вони жи –

   вуть, яку люблять і захищають.

 

 ВЧИТЕЛЬ.  Перегортаємо другу сторінку журналу. Тут ми дізнаємось      

                      про державні символи.

 

 ВЧИТЕЛЬ. Кожна держава світу має свої державні символи – Герб, Пра-

                       пор та  Гімн.

 

 5 учень. Герб  - це знак держави, міста чи роду, з давніх – давен  зображу-

                ваний на  прапорах, монетах, печатках тощо. На гербах зобра-

               жують рослини, звірів, птахів тощо.

 

 6 учень.  Наш герб – тризуб,

                Це воля, слава й сила,

                Наш герб – тризуб,

                Недоля нас косила,

                Та ми зросли, ми є,

               Ми завжди будем,

               Добро і пісню несемо ми людям.

                                                            ( Н. Поклад)

 7 учень.  Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів

                переніс наш народ на свій прапор.

 

 

  8 учень.      Синій, як море, як день золотий-

                       З неба і сонця наш прапор ясний.

                       Рідний наш прапор високо несім!

                       Хай він уславлений, квітне усім!

                       Гляньте, на ньому волошки цвітуть,

                       Гляньте, жита в ньому золото ллють.

                       З жита й волошок, наш прапор ясний,

                       З неба і сонця, як день весняний.

                                                                       ( О. Олесь)

 9 учень.  Гімн – це найголовніша пісня країни. Для Гімну України напи-

                 сані слова, які виражають найпотаємніші думки і прагнення

                 нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський.

                 До тексту підібрана ніжна і водночас горда, сповнена духу нес-

                 кореності мелодія Михайла Вербицького. Гімн завжди слухають      

                 і співають стоячи.

                                      Діти співають Гімн України.

 УЧИТЕЛЬ: Перегорнемо третю сторінку нашого усного журналу. Тут ми

                       дізнаємось про наші народні символи.

 

 10 учень. Мамина пісня, батьківська хата, дідусева казка, бабусина ви-

                  шиванка, рушник, верба і калина, дівочий віночок, барвінок і

                  любисток – усе це наші народні символи.

 

 11 учень. Рідна хата – наша берегиня. Вона зігріта теплом материнської        

                  любові, осяяна мудрим усміхом батька. Біла хата… Білий ко-

                  лір в Україні – символ чистоти.

 

 12 учень. Хата моя, біла хата,

                   Рідна моя сторона,

                   Пахне любисток і м'ята,

                   Мальви цвітуть край вікна.

 

 13 учень. Хата моя, біла хата,

                  Казка тепла й доброти.

                  Стежка від тебе хрещата

                  В'ється в далекі світи.

 

 

 14 учень. В хаті спокійно й затишно,

                  Вечір десь бродить в гаю.

                  Мати задумливо й ніжно

                  Гладить голівку мою.

                                                           ( Д. Луценко)

 ВЧИТЕЛЬ. В народі є багато прислів'їв та висловів про хату. А які зна-

                      єте ви?

  • Своя хата – своя правда, своя стріха – своя втіха.

  • Чим хата багата -  тим  і  рада.

  • Де хата не метена, там дівка не плетена.

  • Дорога моя хата, де родила мене мати.

 

  ВЧИТЕЛЬ. Гордістю кожної оселі був український рушник. Рушники

                       висіли скрізь – на вікнах, на образах. Без рушника не обхо-

                       дилась жодна подія у людському житті.

        Учні виконують пісню « Рушничок для мами» ( муз.В.Верменича,

                                                   сл. М.Сингаївського).

 15 учень. Калина – не тільки гарна рослина. Здавна в народній медицині

                   кращих ліків від застуди, ніж калиновий чай, не було.

 

 16 учень.  Зацвіла в долині червона калина,

                    Ніби засміялась дівчина – дитина.

                   Любо – любо стало, пташечка зраділа

                    І защебетала, почула дівчина,

                    І в білій свитині з біленької хати

                    Вийшла погуляти у гай на долину.

                                                                              ( Т. Шевченко)

 17 учень. Верба теж дарує нам багато корисного. Вона – ніби знак води

                  на землі.

 ВЧИТЕЛЬ. Згадайте, які ви знаєте загадки про вербу і калину?

   • Заблудилась в верболозі,

     Дні і ночі ронить сльози.

                                                                                                      ( Плакуча верба)

   • Навесні зацвіте білим цвітом,

     А в жнива червоним плодом.

                                                                                                                 (Калина)

 

   • У вінку зеленолистім,

     У червоному намисті

     Видивляється у воду

     На свою красиву вроду.

                                                                                                                 ( Калина)

 ВЧИТЕЛЬ.  Віночки були найкращою прикрасою дівчини, неодмінною

                       ознакою національного українського одягу.

 

 18 учень. До віночка в'язали стрічки. Першою – світло- коричневу- сим-

                  вол землі- годувальниці, побіч неї – жовті- символи сонця. Да-

                  лі- світло – зелені, потім голубі… В'язали й білу стрічку, кінці

                  якої розшиті сріблом і золотом. На лівому кінці вишивали сон-

                  це, а на правому – місяць.

 

          Дівчата виконують українську народну пісню « Подоляночка».

 19  учень.     Я дитина українська

                      Вкраїнського роду.

                      Українці – то є назва

                      Славного народу.

 

 20 учень.     Україна – то край славний

                      Аж по Чорне море.

                      Україна – то лан пишний

                      І степи, і гори.

 

 21 учень.     І як мені України

                      Щиро не кохати?

                      Мене ненька по- вкраїнськи

                      Вчила розмовляти.

 

 22  учень.     І як мені України

                      Щиро не любити?

                      Мене вчили по- вкраїнськи

                      Господа молити.

 

 23 учень.    За свій рідний край і нарід

                     Я Господа молю:

                     Зішли, Боже, Україні

                     І щастя, і долю!

                                             ( Ю. Шкрумеляк)

 ВЧИТЕЛЬ. Пам'ятайте, що ви, діти, майбутнє нашої держави, і саме від

                      вас залежить, чи будуть наші нащадки шанувати державні

                      символи і чи збережемо ми наші народні символи для нас-

                      тупних поколінь. Наша свята земля, рідна оселя, солов'їна

                      мова, невмируща пісня, червона калина і все, про що ми го-

                      ворили, є нашою Батьківщиною, яка зветься Україною. Тож

                      любімо, шануймо, бережімо її та будьмо гідними її синами та

                      доньками.

 Діти виконують пісню « Одна калина» (сл.. В. Куровського, муз. Р. Квінти)

.

 

      

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку