Мета цього заходу узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, народні та державні символи українців,прищеплювати любов до Батьківщини, виховувати почуття патріотизму.
Мангушская ОШ №1
Усний журнал
для початкової школи :
« Моя Батьківщина-
рідна Україна»
МЕТА: узагальнити та систематизувати знання учнів про
Україну, народні та державні символи українців,
прищеплювати любов до Батьківщини, виховувати
почуття патріотизму.
ОБЛАДНАННЯ: карта України,зображення Державного Герба,
Прапора, рушники, віночки.
ХІД ПРОВЕДЕННЯ
ВЧИТЕЛЬ.
- Що таке Батьківщина? (Відповіді дітей.) слайд 1
- Чому землю на якій ми народились люди люблять більше за все на
світі й називають Батьківщиною? ( Відповіді дітей.)
- Отже, розгортаємо першу сторінку усного журналу « Моя Батьківщи-
на - рідна Україна».
Звучить 1 куплет пісні « Україно моя, Україно!» (Сл. і муз. В. Сорочик)
Виходять учні.
1 учень. Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт.
І верба над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна.
2 учень. Моя Батьківщина це наша сім'я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і я,
Всі рідні і друзів багато.
3 учень. Моя Батьківщина – це злагода й мир,
Та небо безхмарне й чудове,
Це пісня чарівна, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
4 учень. Моя Батьківщина – ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.
ВЧИТЕЛЬ.
- Ми всі живемо в Україні і називаємось українським народом. Давайте
розглянемо карту України.
- В якій частині світу знаходиться Україна? ( Відповіді дітей.)
- Назвіть столицю України. ( Київ.)
- А яка найбільша річка протікає на території країни? ( Дніпро.)
- А яка площа України? (603, 7 тисяч кв. км)
- А тепер назвіть, які ви знаєте найбільші міста України?
( Харків, Дніпропетровськ, Донецьк…)
- Погляньте уважно на карту. Тут є гори, як вони називаються?
(Карпати, Кримські гори.)
- А тепер на карті нашої Батьківщини знайдемо ту маленьку Батьківщи-
ну, на якій живемо ми з вами ( Показує с.м.т. Мангуш.)
- А хто знає скільки людей живе в Україні? ( Біля 48 млн. чоловік)
- Отже, для всіх цих людей – Україна є Батьківщиною, у якій вони жи –
вуть, яку люблять і захищають.
ВЧИТЕЛЬ. Перегортаємо другу сторінку журналу. Тут ми дізнаємось
про державні символи.
ВЧИТЕЛЬ. Кожна держава світу має свої державні символи – Герб, Пра-
пор та Гімн.
5 учень. Герб - це знак держави, міста чи роду, з давніх – давен зображу-
ваний на прапорах, монетах, печатках тощо. На гербах зобра-
жують рослини, звірів, птахів тощо.
6 учень. Наш герб – тризуб,
Це воля, слава й сила,
Наш герб – тризуб,
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.
( Н. Поклад)
7 учень. Синь українського неба і золото неозорих пшеничних ланів
переніс наш народ на свій прапор.
8 учень. Синій, як море, як день золотий-
З неба і сонця наш прапор ясний.
Рідний наш прапор високо несім!
Хай він уславлений, квітне усім!
Гляньте, на ньому волошки цвітуть,
Гляньте, жита в ньому золото ллють.
З жита й волошок, наш прапор ясний,
З неба і сонця, як день весняний.
( О. Олесь)
9 учень. Гімн – це найголовніша пісня країни. Для Гімну України напи-
сані слова, які виражають найпотаємніші думки і прагнення
нашого народу. Їх автор – український поет Павло Чубинський.
До тексту підібрана ніжна і водночас горда, сповнена духу нес-
кореності мелодія Михайла Вербицького. Гімн завжди слухають
і співають стоячи.
Діти співають Гімн України.
УЧИТЕЛЬ: Перегорнемо третю сторінку нашого усного журналу. Тут ми
дізнаємось про наші народні символи.
10 учень. Мамина пісня, батьківська хата, дідусева казка, бабусина ви-
шиванка, рушник, верба і калина, дівочий віночок, барвінок і
любисток – усе це наші народні символи.
11 учень. Рідна хата – наша берегиня. Вона зігріта теплом материнської
любові, осяяна мудрим усміхом батька. Біла хата… Білий ко-
лір в Україні – символ чистоти.
12 учень. Хата моя, біла хата,
Рідна моя сторона,
Пахне любисток і м'ята,
Мальви цвітуть край вікна.
13 учень. Хата моя, біла хата,
Казка тепла й доброти.
Стежка від тебе хрещата
В'ється в далекі світи.
14 учень. В хаті спокійно й затишно,
Вечір десь бродить в гаю.
Мати задумливо й ніжно
Гладить голівку мою.
( Д. Луценко)
ВЧИТЕЛЬ. В народі є багато прислів'їв та висловів про хату. А які зна-
єте ви?
• Своя хата – своя правда, своя стріха – своя втіха.
• Чим хата багата - тим і рада.
• Де хата не метена, там дівка не плетена.
• Дорога моя хата, де родила мене мати.
ВЧИТЕЛЬ. Гордістю кожної оселі був український рушник. Рушники
висіли скрізь – на вікнах, на образах. Без рушника не обхо-
дилась жодна подія у людському житті.
Учні виконують пісню « Рушничок для мами» ( муз.В.Верменича,
сл. М.Сингаївського).
15 учень. Калина – не тільки гарна рослина. Здавна в народній медицині
кращих ліків від застуди, ніж калиновий чай, не було.
16 учень. Зацвіла в долині червона калина,
Ніби засміялась дівчина – дитина.
Любо – любо стало, пташечка зраділа
І защебетала, почула дівчина,
І в білій свитині з біленької хати
Вийшла погуляти у гай на долину.
( Т. Шевченко)
17 учень. Верба теж дарує нам багато корисного. Вона – ніби знак води
на землі.
ВЧИТЕЛЬ. Згадайте, які ви знаєте загадки про вербу і калину?
• Заблудилась в верболозі,
Дні і ночі ронить сльози.
( Плакуча верба)
• Навесні зацвіте білим цвітом,
А в жнива червоним плодом.
(Калина)
• У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою красиву вроду.
( Калина)
ВЧИТЕЛЬ. Віночки були найкращою прикрасою дівчини, неодмінною
ознакою національного українського одягу.
18 учень. До віночка в'язали стрічки. Першою – світло- коричневу- сим-
вол землі- годувальниці, побіч неї – жовті- символи сонця. Да-
лі- світло – зелені, потім голубі… В'язали й білу стрічку, кінці
якої розшиті сріблом і золотом. На лівому кінці вишивали сон-
це, а на правому – місяць.
Дівчата виконують українську народну пісню « Подоляночка».
19 учень. Я дитина українська
Вкраїнського роду.
Українці – то є назва
Славного народу.
20 учень. Україна – то край славний
Аж по Чорне море.
Україна – то лан пишний
І степи, і гори.
21 учень. І як мені України
Щиро не кохати?
Мене ненька по- вкраїнськи
Вчила розмовляти.
22 учень. І як мені України
Щиро не любити?
Мене вчили по- вкраїнськи
Господа молити.
23 учень. За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя, і долю!
( Ю. Шкрумеляк)
ВЧИТЕЛЬ. Пам'ятайте, що ви, діти, майбутнє нашої держави, і саме від
вас залежить, чи будуть наші нащадки шанувати державні
символи і чи збережемо ми наші народні символи для нас-
тупних поколінь. Наша свята земля, рідна оселя, солов'їна
мова, невмируща пісня, червона калина і все, про що ми го-
ворили, є нашою Батьківщиною, яка зветься Україною. Тож
любімо, шануймо, бережімо її та будьмо гідними її синами та
доньками.
Діти виконують пісню « Одна калина» (сл.. В. Куровського, муз. Р. Квінти)
.
1