Виховна година
«На шляху до незалежності»
Мета: формувати в учнів моральні пріоритети та сприяти збагаченню знань про державотворчі процеси в Україні; виховувати в учнів
почуття патріотизму, свідомої громадянської зрілості, шанобливе ставлення до державних символів України, почуття гордості за власну державу.
Обладнання: державні символи України; вишиті рушники; аудіозапис Державного Гімну України; плакат із назвою виховної години; історико-літературні твори про Україну.
Слава тобі, Україно,
Невмируща слава!
Де святиться воля
І твоя держава!
1-й ведучий
Україно! Ти — моя молитва,
Ти моя розлука вікова.
Гримотить над світом
Люта битва
За твоє життя, твої права.
Хай палають хмари бурякові,
Хай сичать образи — все одно.
Я проллюся крапелькою крові
На твоє священне знамено.
Вчитель:. Ми стали свідками й учасниками творення новітньої української історії, новітнього українського суспільства, виникнення нової держави на карті світу. Довгий і тернистий шлях подолала Україна, чекаючи на цей день.
Усупереч усьому український народ здобув вистраждану, омріяну свободу. Закріплена вона Актом про незалежність України 24 серпня 1991 року, а згодом — 1 грудня 1991 року було проведено всенародний референдум, на якому українці сказали своє «так» незалежності. Ця подія мала велике значення, адже вона виявила споконвічне прагнення нашого народу бути господарем на своїй землі.
Парламент України — Верховна Рада — 24 серпня 1991 року урочисто проголосила Акт незалежності України. Цей історичний документ виявляє право українського народу на самовизначення,
передбачене статутом ООН та іншими міжнародноправовими документами.
Учень зачитує Акт проголошення незалежності України. «Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла над Україною в зв’язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року,— продовжуючи тисячолітню традицію державотворення на Україні,— виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН та іншими міжнародноправовими документами,— здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України,
Верховна Рада Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах; незалежність України та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ. Територія України є неподільною і недоторканною.
Вчитель:Віднині на території України мають чинність Конституція і закони України. Цей акт набирає чинності з моменту його схвалення».
1- й ведучий. Україна — одна з найбільших європейських держав з
площею 604 000 тис. км 2 . Населення України становить близько 45 млн чол.
2- й ведучий
Де Дніпро наш котить хвилі,
Рве стрімкі пороги,
Там країна вся зелена,
Славний край розлогий.
1-й ведучий
Там козацтво виростало,
Славу, волю добувало.
Україно, Україно,
Славний край козачий!
2 – й ведучий. Україна — це країна парадоксів, буферна зона, країна,
де найбільше любили волю і найменше знали її. Країна, яка дала світові безліч талановитих доньок і синів, які прославляли свою батьківщину за межами держави. Україна — це країна довговічної боротьби за волю, яку вона здобула 24 серпня 1991 року.
Учні виконують пісню «Наша Україна» (муз. М. Ведмедері, сл. В. Кленца).
Вчитель: А зараз ми з’ясуємо, чи знаєте ви основні терміни, поняття,
події нашої держави. Проведімо невелику вікторину.
● Вікторина «Україна понад усе!»
1. Як називають Основний Закон України? (Конституція)
2. Які є державні символи України? (Гімн, герб, прапор)
3. Єдиним джерелом влади в правовій державі є... (народ).
4. Якою є Україна за формою державного правління? (Республіка)
5. Як називають законодавчий орган нашої держави? (Верховна Рада)
6. Коли Україна проголосила про свою незалежність? (24 серпня 1991
року)
7. Яка грошова одиниця України? (Гривня)
8. Хто був автором першої української конституції? (П. Орлик)
9. Як називають опитування населення з найважливіших питань
державного життя? (Референдум або плебісцит)
10. Як називають основну адміністративнотериторіальну
одиницю
України? (Область)
Підбиття підсумків вікторини.
2-й ведучий . Ви мали підготувати вірші про Україну. Послухаймо їх!
Учні читають вірші напам’ять.
● Конкурс «Лінгвістичне конфетті»
Вчитель:а зараз ми проведемо невеликий конкурс.
На дошці записано слова, учні впродовж 30 с на них дивляться, а
потім відтворюють їх по пам’яті.
Акт, незалежність, референдум, вибори, президент, указ, повноваження, парламент, народ, демократія, бюлетень, Конституція, спікер, правонаступництво, гімн.
Підбиття підсумків конкурсу.
● Акровірш
2 – й ведучий. Я вам зачитаю акровірш, а ви відгадайте зашифроване
словосполучення.
За соборну вільну Україну
Аз молюся, Боже мій, до тебе.
Україну, мову солов’їну,
Край пшеничний під блакитним небом,
Ріки збережи й сади веселі,
Ароматами медів залиті,
Їх дари солодкі, соковиті;
Низпошли нам злагоди в оселі,
У твоїй руці — твої ми діти;
Миру, ласки дай містам і селам,
Огради од фарисейства й злоби;
Лихо одверни, тяжкі хвороби,
Юрби заздрих, ницих та облесних;
Сподоби розквітнуть на просторах
Яко на земних, так і небесних.
Д. Білоус (За Україну молюся)
Вчитель: Отже, 24 серпня 1991 року був ухвалений Акт
проголошення незалежності України і виникла нова держава —
Україна. Народ України продемонстрував світові своє прагнення
свободи і державності. Україна як демократична держава стала на
шлях цивілізованого розвитку, і хоча попереду на неї чекають багато
випробувань, українці впевнені, що зробили правильний вибір. А день
проголошення незалежності — це державне свято.
Учень
Люблю тебе, Вітчизно,
Мила Україно,
Бо щастя жити
Ти мені дала.
Для мене ти одна
І рідна, і єдина,
Я все зроблю,
Щоб ти завжди цвіла.
Учениця
Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа — частинка твого я.
Красою правди у святім двобої
Понад Майданом сонця лик сія.
Є нація! Народ піднявся із колін!
І переможно сонце правди світить
Співає гордо нам Державний Гімн!
Звучить Державний Гімн України.