Проблема "Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації"

Про матеріал
Проблема над якою працювала методист. На момент початку роботи за проблемою наш заклад навіть не мав власного приміщення, відсутня стабільність педагогічних кадрів. Та і в загалі питання дипломованих спеціалістів – позашкільників дуже складне. Доводилося працювати з вчителями – сумісниками. Відверто кажучи, результативність діяльності була недостатня. Молоді педагоги потребували адаптації, навчання, власної соціалізації у колективі, практичних навичок роботи з дітьми різних вікових категорій. А попит на позашкільне навчання зростав з кожним роком. Тому провідною ідеєю стало об’єднати колектив педагогів спільними завданнями, підтримати «зернятка» творчості, новацій, змотивувати керівників гуртків на систематизацію освітньої діяльності і успішний, передбачуваний кінцевий результат.
Перегляд файлу

Позашкільний заклад освіти

«Центр дитячої та юнацької творчості»

відділу освіти Синельниківської міської ради

АЛГОРИТМ УСПІХУ

КЕРІВНИКА ГУРТКА

D:\2019-2020 навчальний рік\матеріали до оформлення власної проблеми\ll.jpgВ СУЧАСНИХ УМОВАХ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

методист ЦДЮТ

1 категорія

педагогічний стаж 28 років

Журавська

Людмила Василівна

2020 рік


ЗМІСТ:

  1. Мотивація вибору методичної проблеми.
  2. Провідна ідея.
  3. Науково-теоретичне обґрунтування.
  4. Етапи роботи над методичною проблемою.
  5. Перспективний план роботи над методичною проблемою.
  6. Мета.
  7. Завдання.
  8. Зміст роботи.
  9. Форми роботи.
  10. Очікувані результати.
  11. План заходів.
  12. Робота щодо реалізації проблеми.
  13. Результативність.
  14. Висновок.


  1. МОТИВАЦІЯ ВИБОРУ МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ

«Мотивація – головні сили, що рухають дидактичний процес. Вони посідають перше місце серед факторів, що визначають його продуктивність.»

І. Підласий

У 2014 році я розпочала свою педагогічну діяльність на посаді методиста в Центрі дитячої та юнацької творчості. Перший рік роботи був складний. За кваліфікаційними вимогами, на наступний 2015-2016 навчальний рік, я повинна була атестуватися на підтвердження 1 категорії  і вже в травні 2015 року була направлена на курси підвищення кваліфікації в Дніпропетровський інститут післядипломної освіти. На одній із лекцій нас познайомили з матеріалами нового обласного науково – методичного проекту на  2015 – 2020 навчальний рік «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства». І повернувшись «додому» я розпочала глибинно вивчати матеріали, працювати над розробкою шляхів реалізації даного проекту нашим закладом позашкільної освіти.

На методичній раді 09.09.2015 педагоги були ознайомлені з новим обласним науково – методичним проектом на  2015 – 2020 навчальний рік «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та міською науково-методичною проблемою «Формування соціальної компетентності особистості, як важлива умова громадянського суспільства». В процесі обговорення педагогічний колектив ЦДЮТ прийняв рішення протягом 2015-2020 років працювати за методичною проблемою «Формування соціальної компетентності особистості».

І вже через рік стало зрозуміло, що результат впровадження та реалізації залежить виключно від діяльності кожного члена педагогічного колективу закладу. Я особисто поставила перед собою задачу допомагати, аналізувати та узагальнювати діяльність керівників гуртків, знайомити з найкращими здобутками досвідчених педагогів молодь, а креатив досвідчених спеціалістів підтримувати та популяризувати серед колег. Тому моя методична проблема була невипадковою – «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації».

Мотивація — це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали, установки, які спонукають до діяльності. Мотивація вибору моєї методичної проблеми мала соціальні мотиви – успіх педагогічного колективу в реалізації методичної проблеми ЦДЮТ «Формування соціальної компетентності особистості». Для досягнення успіху потрібно було вибудувати певний алгоритм діяльності, зацікавити педагогів та вихованців, розрахувати ризики, побачити недоліки, розробити рекомендації, працювати – працювати…


  1.                 ПРОВІДНА ІДЕЯ

В умовах великих змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема перебудови у сфері освіти та виховання, мета якої - формувати конкурентно здібну, творчу особистість, яка спроможна до самовизначення, самореалізації та самовдосконалення. Сьогодні позашкільна діяльність в Україні виходить на якісно новий рівень.

В умовах модернізації освітньої галузі Міністерством освіти і науки України визначені нові стратегічні цілі, які вимагають відпрацювання нових підходів до підвищення кваліфікації педагогів, й тенденції оновлення змісту навчання і виховання підростаючого покоління, удосконалення діяльності позашкільних навчальних закладів. Адже успіх інноваційних реформ, в першу чергу, залежить від педагога, його творчого потенціалу, готовності до безперервної освіти, гнучкого соціально-педагогічного мислення.

На момент початку роботи за проблемою наш заклад навіть не мав власного приміщення, відсутня стабільність педагогічних кадрів. Та і в загалі питання дипломованих спеціалістів – позашкільників дуже складне. Доводилося працювати з вчителями – сумісниками. Відверто кажучи, результативність діяльності була недостатня. Молоді педагоги потребували адаптації, навчання, власної соціалізації у колективі, практичних навичок роботи з дітьми різних вікових категорій. А попит на позашкільне навчання зростав з кожним роком. Тому провідною ідеєю стало об’єднати колектив педагогів спільними завданнями, підтримати «зернятка» творчості, новацій, змотивувати керівників гуртків на систематизацію освітньої діяльності і успішний, передбачуваний кінцевий результат. Продемонструвавши місту отримані результати /перемоги в обласних, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах, виставках, фестивалях/, участь колективів художньо – естетичного напрямку у міських заходах, підняло нашу діяльність і значущість на достатньо високу щаблину і вже сьогодні ми маємо прекрасне приміщення, сучасно обладнані кабінети.

 D:\2017-2018 навчальний рік\сайт ЦДЮТ\13.jpg D:\2017-2018 навчальний рік\ТОД\СХОДИНКИ ТВОРЧОСТІ\відео ролик\2.JPGD:\2018-2019 навчальний рік\ЦДЮТ\танцювальна зала 1.JPG


  1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ
  1. Ознайомлення педагогів колективу позашкільного закладу з аналітичним матеріалом щодо визначення проблемної теми.
  2. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.
  3. Ознайомлення педагогів з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим ППД з даної проблемної теми.
  4. Створення творчих груп з планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблемної теми.
  5. Складання програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності запланованих заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу роботи позашкільного закладу.
  6. Підготовка та проведення в закладі засідань педагогічних рад та робота творчого педагогічного майданчика з відповідною тематикою.
  7.  Визначення провідних напрямків діяльності педагогів з питань реалізації проблемної теми, встановити строки виконання запланованого.
  8. Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблемної теми в методичному кабінеті.
  9. Накопичення матеріалів з проблемної теми в електронному каталозі.
  10. Анкетування керівників гуртків, вихованців та батьків. Виявлення проблем, підготовка до складання плану реалізації теми.

  1. ЕТАПИ РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ

Робота над проблемою «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації» реалізовується в рамках методичної проблеми ЦДЮТ, тому розрахований на 4 роки і має 4 етапи:

1. Підготовчо – діагностичний етап. Вивчення та виявлення проблеми, обґрунтування її актуальності через аналіз стану освітнього процесу у закладі, мотивація діяльності педагогів, визначення труднощів педагогів в діяльності, створення умов для реалізації проблеми.

2. Теоретичний етап. Процес накопичення теоретичного матеріалу через участь керівників гуртків у педагогічних, методичних радах, нарадах, творчому педагогічному майданчику, семінарах, самоосвітня діяльність.

3. Практичний етап. Удосконалення освітнього процесу в закладі, формування педагогічного досвіду через відвідування відкритих гурткових занять та виховних, масових заходів, спілкування з колегами відповідного напрямку діяльності та участь у конкурсах, фестивалях, виставках різного рівня, проектна діяльність педагогів, тиждень педагогічної творчості.

4. Підсумково – аналітичний етап. Вивчення педагогічного досвіду: актуальність, оригінальність, новизна, раціональність витрат часу, зусиль, засобів, відповідність реальним можливостям. Аналіз матеріалів моніторингу . Систематизація накопиченого матеріалу. Організація виставки творчих доробок педагогів, творчі звіти, ярмарок педагогічних ідей, аналіз педагогічного досвіду роботи, відкриті гурткові заняття та масові заходи. Проведення психолого-педагогічного семінару з проблем креативної освіти. Використання позитивного досвіду роботи в практичній діяльності педагогів закладу. Підготовка кращих матеріалів для публікації. Визначення подальших перспектив.


  1. ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ

НАД МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ

  1. МЕТА

Робота над проблемою «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації» дасть можливість:

удосконалити систему безперервної освіти педагогічних кадрів;

вивчати та  розвивати педагогічні компетентності кожного керівника гуртка;

стимулювати творчій потенціал водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності;

впроваджувати організацію моніторингу якості освіти відповідно до Державних стандартів;

вводити компетентнісно - орієнтований підхід в освітній процес позашкільного закладу;

виробити мотивацію на позитивний кінцевий результат, як у педагогів так і у вихованців;

створити умови для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога;

забезпечити професійну самореалізацію педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві;

сформувати у вихованців соціально значущі особистісні компетентності;

соціалізувати дітей та юнь в сучасних життєвих умовах.


  1. ЗАВДАННЯ
  • мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації методичної проблеми;
  • оновлення ролі керівника гуртка як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації освітнього процесу;
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти та підвищення професійної майстерності кожного керівника гуртка;
  • реалізація в практичній діяльності Центру дитячої та юнацької творчості концептуальних основ та принципів розвитку системи позашкільної освіти;
  • спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
  • корекція діяльності молодих педагогів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
  • апробація системи діяльності позашкільного закладу та педагогів у процесі реалізації методичної проблеми;
  • оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над методичною проблемою на заключному етапі;
  • зосередження зусиль адміністрації позашкільного закладу та керівників гуртків з метою створення у випускників гуртків практичної бази  та мотивації для успішного продовження навчання у закладах середнє – спеціальної та вищої освіти за обраним в дитинстві творчим напрямком;
  • узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи керівників гуртків, моральне та матеріальне стимулювання педагогів, які одержали високі результати в ході реалізації проблеми;
  •  висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.


  1. ЗМІСТ РОБОТИ

D:\2019-2020 навчальний рік\матеріали до оформлення власної проблеми\images.jpgКартинки по запросу "вирішення методичної проблеми клипарт" 

  1. ФОРМИ РОБОТИ

Картинки по запросу "клипарт учитель"  

«Творчість є діяльністю, в яку людина вкладає немовби частинку своєї душі, і чим більше вона вкладає, тим багатшою стає її душа»

В.О.Сухомлинський

  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
  • визначення теми, її актуальності;
  • обговорення форм роботи над поставленою проблемою;
  • сприйняття кожним керівником гуртка необхідності роботи в цьому напрямку;
  • здійснення аналізу досягнутих по кожному етапу результатів з проблеми;
  • аналіз банку педагогічних технологій, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації проблеми;
  • визначення рівня роботи з реалізації проблеми;
  • спрямування роботи всіх над розробкою алгоритму реалізації методичної проблеми;
  • накопичення теоретичного матеріалу з теми;
  • включення до планів роботи методичної ради матеріалів з  питання методичної проблеми;
  • вироблення рекомендацій щодо реалізації проблеми;
  • подолання в роботі молодих педагогів  труднощів, що виникають у процесі реалізації методичної проблеми;
  • підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у ході реалізації проблеми;
  • визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
  • здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
  • висока мотивація в діяльності з дитячим колективом;
  • удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи;
  • використання набутого досвіду на практиці;
  •  виявлення, узагальнення, поширення досвіду гурткової роботи;
  • залучення педагогів до інноваційної діяльності;
  • створення сприятливих умов для навчання й розвитку обдарованих дітей, вступ до обласної Дніпропетровської спілки ТОД;
  • створення оптимальних умов для реалізації ефективної системи методичної роботи.
  1. ПЛАН ЗАХОДІВ

 

Рік

Заходи

2016-2017

Засідання методичної ради :

Досягнення педагогічного колективу та вихованців ЦДТ за навчальний рік

Педагогічна рада:

 Здійснення  особистісно - орієнтованого підходу в організації роботи з творчо обдарованими дітьми та перспективними вихованцями

Відвідування занять

Участь колективів ЦДЮТ у конкурсах, виставках, фестивалях обласного, Всеукраїнського, міжнародного рівнів

 

2017-2018

Засідання методичної ради :

Формування соціальної компетенції особистості

Діагностика динаміки розвитку професійної компетентності педагогів та їх готовності працювати над методичною  проблемою

Педагогічна рада:

Аналіз роботи гуртків художньо - естетичного напрямку

Сходинки творчості

Відкриті заняття

Участь колективів ЦДЮТ у конкурсах, виставках, фестивалях обласного, Всеукраїнського, міжнародного рівнів

 

2018-2019

Засідання методичної ради :

Національно – патріотичне виховання в позашкільному закладі

Педагогічна рада:

Педагогічна підтримка дитини в практиці виховної діяльності закладу

Робота творчого педагогічного майданчика :

Формування особистісних ціннісних орієнтацій, набуття соціального досвіду вихованцями (на основі досвіду В. Сухомлинського)

Розвиток професійної компетентності в рамках соціалізації педагог розпочинає з самоаналізу

Цикл занять "Людина починається з добра"

Тиждень педагогічної майстерності

Фольклорний фестиваль «Від славного минулого до сучасного майбуття»

Вивчення досвіду роботи керівника театрального колективу "Експромт" Панасевич Н.В.

Підготовка документів на  звання "Зразковий художній колектив"

Моніторингова діяльність

Відкриті заняття

Сходинки творчості

Участь колективів ЦДЮТ у конкурсах, виставках, фестивалях обласного, Всеукраїнського, міжнародного рівнів

 

2019-2020

Педагогічна конференція освітян міста: «Формування виховного середовища та створення оптимальної траєкторії розвитку кожної дитини»

Засідання методичної ради :

Етапи творчої та педагогічної діяльності керівника гуртка, досягнення дитячого колективу /ювілеї: «Зразковий художній колектив» «Експромт», «Талановиті малята», вокально-хореографічний «Натхнення»/

Педагогічна рада:

Компетентність сучасного педагога позашкільника

Впровадження інноваційних технологій в освітній процес позашкільного закладу освіти: Лепбук  _ Національно - патріотичне виховання

Психолого-педагогічний семінар з проблем креативної освіти

Участь колективів ЦДЮТ у конкурсах, виставках, фестивалях обласного, Всеукраїнського, міжнародного рівнів

Участь у обласному фестивалі педагогічних  інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU_FEST Dnipro – 2020

Вступ до обласної спілки творчо обдарованих вихованців

Сходинки творчості

 


  1. РОБОТА ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ

Розпочинаючи цей розділ, хочу зазначити, що чотири роки в житті освітнього закладу це не великий проміжок часу, а в житті людини певний період. Педагогічний колектив нашого закладу нараховує 14 педагогів, 10 з яких – керівники гуртків. Але щороку з тих чи інших обставин хтось звільняється, іде у декретну відпустку, вступає до вищу на очну форму навчання – це життя. Таким чином 12 осіб нас «покинули». Лише 7 педагогів мають багаторічний стаж і вважають себе «старожилами позашкілля». Так, велике значення мають умови праці, відносини у колективі, заробітна платня, обрана професія… Це фактори стабільності, особистої реалізації та розвитку, бажання працювати. В нашій професії відсутні випадкові люди, існує «природний відбір». Але я не маю права промовчати про тих чий внесок в реалізацію методичної проблеми «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації» був цікавим та значущим. У справжнього педагога є особисті надбання, власне бачення проблеми і індивідуальні шляхи реалізації, а головне: бажання, досвід, креатив, харизма, любов до дітей, жага до улюбленої праці,…

ГОЛОВНА МЕТА РОБОТИ ЦДЮТ -  створення максимально сприятливих умов для соціалізації особистості, розвитку здібностей кожної дитини, виховання вільної, інтелектуально розвиненої, духовно багатої, фізично здорової особистості, яка орієнтована на загальнолюдські моральні цінності, здатна до успішної   самореалізації в умовах сучасного суспільства.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • Національно - патріотичний формування поваги до символіки, історії  та традицій України; чемне ставлення та допомога  дітям, що приїхали  із зони АТО, перегляд та розуміння подій, що відбуваються у державі; відображення краси та гармонії рідного краю в виконанні робіт на заняттях гуртка; участь гуртківців у заходах ЦДТ та акціях спрямованих на національне виховання.
  • Художньо - естетичний – розвиток вмінь та навичок, реалізація здібностей,  забезпечення художньо-естетичної освіченості та вихованості особистості, здатної до саморозвитку і самовдосконалення, формування її художньо-естетичної культури засобами кращих національних надбань.
  • Соціокультурний – допомога вихованцям у визначенні свого статусу, як особистості, через включення їх у систему соціальних відносин, зростання їх престижу і авторитету.
  • Дозвіллєво - розважальний – організація культурного дозвілля дітей та підлітків, спілкування з однолітками у різних формах діяльності, поліпшення психологічного здоров’я.
  • Громадськийорганізація  та координація діяльності шкільних дитячих осередків, надання можливості самореалізації і прояву  активності, формування суспільно-громадського досвіду особистості, сприяння адаптації  дітей в соціумі.

ДЕВІЗ: Кожній дитині - максимум уваги,

А педагогам – творчості  й наснаги.


ХУДОЖНЬО – ЕСТЕТИЧНИЙ НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ ЦДЮТ

Ця ланка роботи в ЦДЮТ найстабільніша, вона поєднує гуртки вокального, хореографічного та театрального мистецтв.

Джерельцем, початком великої творчої роботи є наші керівники гуртків. В любій справі повинен бути ватажок, який спрямовує та веде вперед, який піклується про своїх підлеглих та прагне перемоги. Такими ватажками і є наші педагоги. Від їх енергії, бажання, фахової майстерності, креативу та творчого потенціалу залежить якісний показник діяльності ЦДЮТ, творче зростання вихованців, кінцевий результат. Кожен педагог – родзинка,  творча особистість.

«Натхнення» - керівник Пасічник Жанна Василівна, досвідчений педагог, відповідальна особистість, талановитий фахівець своєї справи, цілеспрямована, відверта та вимоглива людина, порадник батьків, шанувальник гармонії та краси.

В цьому році вокально – хореографічний колектив ювіляр, вони відзначають 15 років творчої праці. Всі міські свята проходять з участю «Натхнення».

Показником праці Жанни Василівни є стабільність. Діток батьки приводять в п’ятирічному віці і мінімум 5 років діти входять до складу колективу. Але є і такі, які випускаються з позашкільного закладу по закінченню загально освітньої школи. Набуті знання, навички випускники використовують у дорослому житті, обираючи професію відповідно до творчого напрямку вибраного в дитинстві. Її випускниці продовжують її справу в Туреччині, Парижі, Арабських Еміратах, а Амелькіна Юлія ведуча акторка Одеського театру, знялася в понад 15 кінострічках.

D:\2018-2019 навчальний рік\тиждень педагогічної творчості\заняття _театр, вокал\DSCN3238.JPG Із 80 вихованців колективу 18 дівчаток входять до банку творчо обдарованих дітей ЦДЮТ, що становить майже 23% від загальної кількості дітей колективу. Це результат щоденної кропіткої праці. У педагога існує чітка система занять, де кожна хвилина використана раціонально, де непорушні динаміка і темпоритм. Щоб отримати гарний танок потрібна злагоджена робота кожного учасника, якісна постановча робота, яскраві костюми, … Вона формує у кожної дитини працелюбність, само - визначеність, вчить чути і відтворювати, бачити і виконувати. В стосунках з дітьми для неї головне: довіра, відповідальність, результат. Тому не випадково керівником обрана власна проблема «Я - колектив».

D:\2017-2018 навчальний рік\проект Пасічник 23.05.18\свято фото 23.05.18\IMG_20180529_133046_438.jpgЖанна Василівна не зупинилася на вивченні пісень та танців. Будучи прекрасним педагогом, послідовним та далеко бачним, відчула необхідність формування у вихованців та збереження родинних цінностей. Свою ідею вона виношувала, пестила, збирала по зернятку інформацію і таким чином започаткувала проект «Цінності сучасного національного виховання». Кожного навчального року проектний етап підсумовувався великим загальним заходом: «Все починається з родини» /2016 р./, «Щаслива дитина, щаслива родина» /2017 р./, «Ми надія твоя, Україно! Пам’ятаємо   Віримо… Мріємо…»/2018 р./ У травні чекаємо на наступний, останній, звітний.

І так, наш «Алгоритм …» ми будемо вибудовувати з цеглинок. У Жанни Василівни ми візьмемо:


«Сузір’я» - керівник Агіян Єва Рустамівна, знаючий хореограф, досвідчений режисер постановник танцювальних композицій, креативна особистість, відповідальна, чуйна, вразлива людина, щирий наставник дівчаток.

Дитячий колектив сформований і протягом 10 років прикрашав міські свята, мандрував містами України, перемагаючи на фестивалях та конкурсах, завдяки порозумінню та плідній праці педагога та батьківської громади.

D:\2015 - 2016 навчальний рік\фото 2015-16\1.06.2016\IMG_3426.JPGДесятки яскравих постанов, та близько 200 нагород. Чарівний танок мам та донечок, який зворушив серця усіх глядачів.

Єва Рустамівна уважно прислухалася до мрій та бажань вихованок, крокувала в ногу з мрійливими маленькими танцівницями, диференційно підходила до кожного гуртківця, а ще вибагливий вибір музики, постановка, відточені елементи танцю, оригінальні костюми. Керівником, перевага віддається сучасним танцям з елементами акробатики.

D:\2015 - 2016 навчальний рік\фото 2015-16\Сузір'я\DSC_0903.jpgБагато часу витрачалося на виховні, родинні моменти, колективні фото сесії, цікавий відпочинок.

Необхідно підкреслити, сумлінність педагога в мотивації дітей, робота на кінцевий результат. Кожен навчальний рік розпочинався «з планів на майбутнє», тому переможна фестивальна географія захоплювала всіх: Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Бердянськ, Київ…

У Єви Рустамівни ми візьмемо:


«Експромт» - керівник Панасевич Наталія Володимирівна, досвідчений режисер, креативний сценарист, творча особистість, обізнаний фахівець театрального мистецтва, цікавий співрозмовник, емоційна людина, душа компанії…

В 2019 році театральний колектив отримав звання «Зразковий художній колектив».

В цьому році наші театрали ювіляри, вони відзначають 10 років творчої сценічної праці. Творчий шлях був складним: від гуртка в 15 вихованців до колективу у 85 дітлахів, а ще потрібно добавити випускників, які на сьогодні стали фаховими акторами, але із задоволенням відвідують свій «альма-матер» і з бажанням приймають участь у спектаклях.

Керівник гуртка уважно слідкує за творчим зростанням своїх вихованців. Випускники театрального колективу продовжують навчання у коледжах культури та мистецтва, театрально-художніх коледжах та в вищих освітніх закладах: КНУТКіТ (КГИТИ) ім. І.К. Карпенко-Карого, Харківській державній академії культури, Київському національному університеті культури.

Тісний зв’язок з батьками, які завжди поруч: і на відпочинку, і під час занять, і в творчій співпраці. А ще, створена батьківська творча група «Цвіт», яка порч у гастрольних турах, допомагає з реквізитом, костюмами, оформленням сцени.

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\04.01 новорічна вистава Експромт\DSCN8750.JPGТеатральний колектив згуртував і дорослих, і дітей.  Наталія Володимирівна, мамі двох синів, їй вдалося вичерпно вивчити психологію хлопчиків, знайти таємний підхід і залучити як маленьких джентльменів, так і юнаків. Колектив з найбільшою кількістю чоловічої статі, маже 40%.

На рахунку колективу безліч перемог в різного рівня заходах, Гран – Прі обласного та Всеукраїнських рівнів. Вдала робота у проекті «Ярмарок у сьогоденні». За останній час колектив напрацював великий театральний багаж: 26 завершених різножанрових театральних постановки та 65 творів  сольного виконання, які включають монологи, літературні номери, уривки творів з художнього читання, розмовного та оригінального жанру. Спектаклі, які із задоволенням переглянули школярі нашого міста та дорослі. Можна відверто сказати, що в місті Синельникове є справжній театр – «Експромт». Є і глядачі, які завжди очікують на прем’єру…

Нестримна енергія керівника, постійний рух вперед, практично відсутність дистанції між вихованцями та режисером, цікавий репертуар, амбіційні плани, все це  - згуртовує та є рушійною силою діяльності колективу.  А ще в колективі D:\2018-2019 навчальний рік\тиждень педагогічної творчості\заняття _театр, вокал\DSCN3194.JPGіснують дружні стосунки, підтримка та взаємодопомога. Усі і все разом: танцювати, співати, грати, проводити веселі заходи, бути аніматорами на святах…

Щороку педагог проводить надзвичайно цікаві відкриті заняття, постійно самовдосконалюється, відвідує семінари та вебінари, має 100 власних публікацій, працює над створенням авторської програми.

У Наталії Володимирівни ми візьмемо:

 

D:\2019-2020 навчальний рік\86280625_863699520739144_2114644912170336256_o.jpg«Galaxy Dance» - керівник Гуменнік Ольга Михайлівна, молодий спеціаліст з хореографічного мистецтва, вольова, наполеглива, цілеспрямована особистість, має бажання створити конкуренто здатний дитячий колектив.

Гурток зовсім юний, працює перший рік за програмою початкового рівня. Але надзвичайне бажання керівника, працездатність та особистий потенціал створюють умови для роботи дитячого колективу, перших кроків, дебюту на великій сцені.

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\3.01.2020\DSCN8478.JPGДень Святого Миколая, новорічні свята та Міжнародний жіночий день показали, що траєкторія обрана вірно, що рух розпочато і результати не заставлять довго на себе чекати.

У Ольги Михайлівни ми візьмемо:

 

 

 


ОБРАЗОТВОРЧІЙ НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ ЦДЮТ

Для ЦДЮТ і мешканців нашого міста це один із пріоритетних напрямків діяльності.

По-перше, батьки усіх дошкільнят із великим задоволенням та надією ведуть своїх діточок бо впевнені, що малювання дасть змогу правильно тримати як олівець так і ручку, а це постанова руки, значить успіх у письмі при виконанні завдань у 1 класі. Батькам подобається, що дитина адаптується у новому дитячому середовищі, розуміє і виконує поставлену задачу керівником гуртка, тобто дорослішає, стає відповідальною. Педагог вчить елементам самообслуговування. А яка радість, якщо дитині подобається, його малюнки демонструють, цікаво використовується вільний час…

По-друге, найбільша кількість протягом навчального року конкурсів та виставок міського, обласного та Всеукраїнського рівнів з образотворчого мистецтва. Ми хочемо вчити дітей, показувати роботи вихованців, отримувати нагороди, мати власний рейтинг.

По-третє, в освітньому просторі нашого позашкільного закладу сформована масова та виховна робота. Без «юних художників», їхньої праці, чарівних робіт дуже складно реалізувати заплановане.

Звертаю увагу, що 9-10 груп дітей різного віку, щороку, навчаються за рекомендованими МОН України програмами з даного напрямку: початковий та основний рівень – це становить 40 академічних годин на тиждень, тобто 2 ставки, 140-160 вихованців. Але також щороку до нас приходять працювати випускниці Дніпропетровського коледжу культури та мистецтв і нажаль залишаються не на довго: 1-2 роки, причини виключно об’єктивні. Ми звикаємо до них, вони вчаться, дають перші результати, боляче покидають ЦДЮТ, справу, діток….

З нами залишається добра пам’ять про співпрацю та їх невеликі здобутки. Знайомимося:

D:\2015 - 2016 навчальний рік\фото 2015-16\уроки рисование\23.11\IMG_7476.JPG
Соловйова Тетяна Василівна

«Палітра»

Вдала робота з різновіковими групами дітей, індивідуальний підхід до вихованців. Учасники конкурсів: «Я хочу жити в якісному світі», «Живи безпечно», «Різдвяні свята», «Собори наших душ».

Заняття

 

D:\2015 - 2016 навчальний рік\фото 2015-16\уроки рисование\23.11\IMG_7478.JPG

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\колеги\26.10.2014 052.jpg

Сінчук Дар’я

Дмитрівна

«Творча малеча»

Завжди має цікаву ідею, вміє організувати і повести за собою. Позитивна енергетика згуртовує навколо вихованців і дає змогу творити. Унікальна віра в те що робить, навіть в буденному вміє знайти щось яскраве и цікаве.

День захисту дітей

 

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\ФОТО ЗВІТНИЙ ДЕНЬ 2015\IMG_4423.JPG

D:\2015 - 2016 навчальний рік\Витворяшка 2016\ВИТВОРЯШКА фото\2\IMG_4363.JPG

Оришевська Олена Олександрівна

«Чарівний

олівець»

Завжди усміхнена, відкрита. Не соромиться запитувати, отриману інформацію пропускає через призму власних знань і вмінь. Результат: дружній дитячий колектив, цікаві творчі роботи, задоволення діток і дорослих.

Малюнок для матусі

 

D:\2015 - 2016 навчальний рік\фото 2015-16\Оришевська\09.12.2015\DSC09341.JPG


Григоренко Марина Ігорівна

«Етюд»

Справжній художник із своїм власним баченням, тендітним внутрішнім світоглядом, великою любов’ю до дітей. Розуміє і підтримує вихованців, поважає їх власну думку і творче бачення, кожен дитячий малюнок – це авторська робота, яку потрібно поважати. Заняття завжди перетворюються в «творчу лабораторію винахідників».

Творча лабараторія

 

D:\2017-2018 навчальний рік\Григоренко фото\заняття\IMG_1241.JPG


Строна - Струсь Марина Василівна

 «Веселка»

Марина Василівна прекрасний художник, турботливий організатор дитячого колективу, «багатогранне графічне обличчя позашкільного закладу», ніжна, тактовна, відповідальна особистість, бажана колега.

Чіткість в роботі, доброзичливість у відносинах, пошук індивідуальності в малюнках, тісні зв’язки з вихованцями, власна коректність та значні результати.

D:\2017-2018 навчальний рік\фото архів\виставки квітень\IMG_3925.JPGУчасть у 21 конкурсі, 17 результативних, 5 вихованок зараховані до банку ТОД ЦДЮТ. Гран-Прі Всеукраїнського відкритого конкурсу образотворчого мистецтва _ місто Київ.

 

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\тод\IMG_3907.JPG

Мажара Марія В’ячеславівна

«Творча малеча»

Марія В’ячеславівна сама колись була вихованкою ЦДЮТ, тому чітко розуміє структуру діяльності закладу, вимоги до керівника гуртка, бажання дітей. Девіз: «Енергійно і завзято треба всім нам малювати». Вміє спостерігати за вихованцями та процесом роботи, направляти і стимулювати при виконанні роботи.

Перші кроки

 

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\Перші кроки_заняття 18-21.11.19\17 09.19 заняття\DSCN6842.JPG

Ось які цеглинки ми отримали від молодих педагогів до нашого «Алгоритму успіху…»:

 


ДЕКОРАТИВНО -ПРИКЛАДНИЙ НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ ЦДЮТ

Ліскова Людмила Анатоліївна

D:\2016 - 2017 навчальний рік\конкурси, виставки, фестивалі\Знай і люби свій рідний край\роботи\IMG_5819.JPG«Чарівна скринька»

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\Ліскова відкритий урок\Відкрирі заняття 057.jpgГурток очолює педагог з багаторічним стажем роботи. Вдало володіє формами та методами педагогічної діяльності. На заняттях переплітаються автентичність у виготовлені виробів та пошук нових, цікавих підходів до роботи з тканиною. Заняття завжди має чітку структуру, продуманий хід, кінцевий результат. Де - хто вважає, що народна лялька – мотанка, це вчорашній день… Але, як показала практика, старанність вихованців, охайність в роботі, бажання з яким діти виконують власні вироби дають можливість отримувати призові місця на конкурсах, приносити задоволення відвідувачам виставок і зігрівають душу нашим захисникам в АТО. Вихованці гуртка неодноразово гуртка неодноразово приймали участь у благодійних акціях і відправляли м’які іграшки, фенічки, мотанки на Схід. Безвідмовна Людмила Анатоліївна, залюбки проводить майстер – класи для дітей з інших гуртків, батьків, педагогів. Фаховість та позитивність – запорука успіху праці.

 

Чорна Людмила Миколаївна

«Майстриня»

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\День міста 14.09.19\100NIKON\DSCN6826.JPGНазва гуртка дуже доцільно підкреслює вміння, навички, майстерність Людмили Миколаївни. Вона багато раків працює в ЦДЮТ. «Майстриня на всі руки» - вдало володіє технікою роботи зі шкірою, вчить вихованців виконувати надзвичайні вироби з бісеру, чарівних домовичків з тканини та мішковини, моделює прикраси з намиста, шовкових стрічок, приголомшує вишитими хустинками, рушниками, серветками. Роботи вихованців прикрашали Всеукрахнські виставки та отримували заслужені нагороди.

D:\2018-2019 навчальний рік\фто архив 2018 -2019\Звітний день 29.05.19\DSCN5281.JPGАле, стримана, спокійна, лагідна, Людмила Миколаївна не вміє зупинятися на досягнутому. Сьогодні вона опановує нові техніки, працює з новітніми матеріалами. Безшовна аплікація – кінусайга, «шалені» квіти з фуамірану, різноманітні картини, пано, …

Співпрацює з керівниками декоративщиками, ділиться власним досвідом, має чималий професійний «багаж», приймає участь у проектній діяльності. На її заняттях завжди «аншлаг».

 

D:\Звітний день фото\rau8xl-oP-A.jpgСоловйова Тетяна Василівна

«Мальви»

Петриківський розпис для Дніпропетровщини – це гордість і необхідність. Тетяна Василівна старанно готує на кожне заняття власні зразки, щоб надихнути дітей на стародавнє українське мистецтво, щоб продемонструвати красу, неповторність відображених квітів та тварин. Неговірка, талановита художниця власним прикладом мотивує дітей. Коли роботи вихованців оцінює почесне журі, вони одноголосно підкреслюють, що керівнику гуртка вдалося створити власний стиль виконання Петриківки, що роботи впізнаванні, що є особливості в подачі кольорів, велика кількість дрібних елементів, петушіння.

Діти із задоволенням працюють на папері, тканині, прикрашають дерев’яні вироби: дощечки, шкатулки, гребінці та багато іншого.

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\5 жовтня виставка\5.10.2014 049.jpg

Всеукраїнський конкурс

«Квітуча країна»

 

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\немцы\IMG_3899.JPG

Сінчук Дар’я

Дмитрівна

«Писаночка»

D:\2014-2015 вчальний рік\фото архів 2014-2015 навчальний рік\21 март дН-ск\IMG_9331.jpgДивовижна риса характеру керівника гуртка, вміння побачити прекрасне в звичайному, знайти незбагненне, досконало оволодіти технікою і «запалити усіх навколо». На початку роботи гуртка, я мала сумніви, чи сподобається це дітям, чи захочуть сьогоднішні діти займатися писанкарством… Але я дуже помилялася. Дар’я Дмитрівна створила особливу атмосферу під час роботи гуртка. До неї поспішали і хлопчики, і дівчатка, навіть матусям та бабусям не хотілося чекати на діток за дверима, вони потайки намагалися «проникнути» на заняття. Глибина пізнання, любов та віра у власну справу, мрійливість і бажання створити щось надзвичайне, повага до дітей – це допомагало молодому педагогу у створенні колективу, розвитку напрямку діяльності, зростанню власного рейтингу. Дар’ї Дмитрівні притаманні щира радість по дитячому та засмучення. Але вона боєць – завжди підійматися і рухатися вперед. Вона вміла вражати: національне дерево з більш як півтори сотні крашанок розписаних в різних техніках, які відображають мистецтво писанки, крапинки, шкрябанки, мальованки усіх регіонів України, які зробили її діти. А коли до нас завітали гості з Німеччини, то їх здивуванню не було меж. Вони власноруч виконали цікавих мультяшних героїв «Міньйончиків» на основі звичайнісінької крашанки і повезли їх на свою батьківщину.

 

Іванющенко

Світлана

Анатоліївна

«Талановиті малята», «Креативний дизайн»

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\8 березня\100NIKON\DSCN9980.JPGСвою діяльність Світлана Анатоліївна розпочала з двох груп наймолодших вихованців: малюки – п’ятирічки «Талановиті малята». Нічого не вміли, гарно посміхалися і дуже любили свого керівника - мов матусю.

D:\2018-2019 навчальний рік\Фольклорний фестиваль 17.05.19\100NIKON\DSCN4996.JPGD:\2017-2018 навчальний рік\Атестація Іванющенко\последие фотки\IMG-db149bd60b0d915c5f86a89673104992-V.jpgСпритність, дотепність, велике бажання, а ще вміння перевтілюватися в казкові образи, дали можливість сьогодні створити колектив дітей в якому більше 80 вихованців різних вікових категорій. І навіть тих, хто працює поспіль більше 3 років перевести до нового напрямку: «Креативного дизайну». Всі 5 груп вихованців створюють єдиний великий творчий колектив, в якому усім затишно, цікаво, весело. А головне – дитячі руки, які вже після декількох занять починають слухатися господаря і виконувати цікаві вироби з пластиліну, солоного тіста, глини, а потім декорувати, народжуючи маленькі шедеври. Комунікабельність та відкритість керівника гуртка згуртовує навколо неї творчих та небайдужих людей. Повага батьків допомагає створювати умови для праці та приймати участь у різноманітних заходах. Колектив має безліч нагород та титулів.

Керівник володіе великою кількістю цікавих, складних технік роботи з пластичними масами, має особистий художній смак, креативно підходить до будь якої справи і завжди знаходиться у пошуку.

Світлана Анатоліївна, студентка педагогічного вищого навчального закладу, але вона завжди знаходить час для співпраці, допомоги, займається наставництвом.

Перший колектив нашого закладу, який за межами України довів чого ми варті: Кітен, Болгарія – Міжнародний фестиваль «Зоряний бриз» - Гран – При.

А ще приоритетним в роботі цих гуртків є національно – патріотичне віховання.

 

D:\2017-2018 навчальний рік\фото архів\1.06.18 День захисту дітей\IMG_5126.JPG

Єроцька Альона Сергіївна

«Соняшник»

D:\2017-2018 навчальний рік\Витворяшка 2018\фото смена\IMG_5378.JPGВ руках Альони Сергіївни фарби,мастихін і пензлик створюють немов живі квіти. Вона вчила своїх вихованців бачити світ через призму Петриківського розпису. Діти фотографували навколишній світ: дерева, кущі, пташок, тварин та комах, а потім, вивчаючи тонкощі декоративного розпису, переносили це на папір. Вона стверджувала, що головне композиція, а за законами Петриківки можуть малювати всі, треба трішки старання, бажання та душі…

Сачко Дар’я

Фаритівна

«Квітка Петриківки»

D:\2018-2019 навчальний рік\фто архив 2018 -2019\пасхальний вернісаж\DSCN4740.JPGУ кожного художника є власне бачення, він володіє різними техніками виконання. Петриківка Дар’ї Фаритівни була іншою, ніж попередніх керівників гуртків.

Організаторські здібності, цікава зовнішність, внутрішня енергія, молодість і бажання працювати в позашкільному закладі освіти були першою, міцною сходинкою молодого педагога до успіху. Кожне заняття мало музичний супровад, позитивну, дружню атмосферу і завдання, яке подобалося дітям. Незабувала керівник про перерви, проводила їх організовано, гучно, весело.

Результатом роботи були виставки.

 

C:\Users\admin\Desktop\изображение_viber_2019-12-20_15-30-16.jpg

Огінок Ольга

Юріївна

«Шовкова стрічка»

Розпочинаючи свою діяльність Ольга Юріївна поставила досить високу планку. Але власний професіоналізм швачки, рукодільниці, дизайнера одягу змотивував вихованців створити колекцію національного вбрання та прийняти участь у фольклорному фестивалі «Від славного минулого до сучасного майбуття». І це дійсно був результат – цікаве дефіле вишиванок. За короткий час гуртківці оволоділи технікою вишивки та гаптування шовковою стрічкою, виготовили прикраси, конзаши… Прийняли участь у міських та обласних конкурсах – виставках, стали переможцями обласного етапу конкурсу «Новорічна композиція» в номінації «Подарунок».

D:\2018-2019 навчальний рік\Фольклорний фестиваль 17.05.19\100NIKON\DSCN5015.JPG Ольга Юріївна має активну життєву позицію, тому спрямувала діяльність дітей на участь у благодійних акціях: «Життя без сміття», «Подарунок другу», ярмарок благодійності, «Воїну АТО».

У своїх вихованців формувала любов та повагу до національного, народного, українського.

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\День міста 14.09.19\100NIKON\DSCN6833.JPG

Пітько Оксана

Іванівна

«Веселі намистинки»

Най молодший гурток нашого закладу, не по складу, не по віку, а по часу створення. Його вже знають, він уже демонстрував свої перші вироби.

D:\2019-2020 навчальний рік\фото архів 2019-20\День міста 14.09.19\100NIKON\DSCN6823.JPGКерівник гуртка всестороння особистість, великий спеціаліст по різноманітним виробам. Надзвичайно запальна, зацікавлена людина. Все, що бачить обов'язково намагається виконати, виконуючи докладає стільки стараності, фантазії і зусиль, що інколи її робота перевершує попереднього автора.

На занятті по домашньому затишно, легко, спокійно, цікаво.

Керівник постійно урізноманютнює діяльність вихованців. Намагається лагідно будувати відносини, при цьому чітко дотримується техніки безпеки при роботі з голкою, ножицями, дисципліни та поваги між усіма учасниками освітнього процесу. Дітям подобається, те що вони роблять. Керівник завжди допомагає словом і ділом.

 

Ось ми швиденько пройшлися напрямками роботи ЦДЮТ, познайомилися з керівниками, гуртками, їх діяльністю та спробували у кожного знайти цеглинки для побудови загального «Алгоритму успіху…», у декоративщиків ми взяли:


РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ

  1. ВИСНОВОК

З вересня 2016 року,  протягом чотирьох років, методист та педагогічний колектив Центру дитячої та юнацької творчості працювали,  реалізовуючи етапи проблеми  «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації». Ми переконані тема була обрана вдало і вчасно. Процес роботи був досить насиченим, інноваційним, послідовним та цікавим. Заплановані заходи були реалізовані і це дало можливість поліпшити роботу над проблемою ЦДЮТ «Формування соціальної компетентності особистості».

Глибинно вивчаючи діяльність кожного керівника гуртка ми накопичили базу власних педагогічних знахідок, з’ясували, що необхідно поліпшити, як виправити помилки, куди направити подальшу стратегію освітньої діяльності. А най головніше, що в нашій роботі завжди поруч були діти, вихованці гуртків. Спостерігати, аналізувати, відстежувати процес їх діяльності надзвичайно корисно, а вдала творча і корекційна робота педагога має позитивний вплив на емоційний, психологічний та креативний розвиток дитини, її адаптацію у соціумі, соціалізація в дитячому колективі та до справи якою вона займається. Вся ця кропітка праця формує, виховує, дає практичні навички вихованцю, налаштовує на довгостроковий спільний процес в гуртку та позашкільному закладі. Зрозуміти, зацікавити, змотивувати, дати певну кількість знань та навичок, щоб дитина могла далі самостійно, впевнено рухатися обраним напрямком діяльності – це над складна і най важливіша задача справжнього педагога позашкільника. А іще так важливо, щоб кожна дитина, що переступила поріг освітньої будівлі знайшла для себе очікуване, зростаючи розуміла, що позашкільна освіта створена «виключно для неї», що її тут чекали, що вона особлива, що в неї все вийде. Керівник гуртка, при цьому, створить умови, знайде підхід, навчить… І ми отримаємо спільну ПЕРЕМОГУ!

Отже, в результаті опрацювання даної теми було зроблено висновок, що ефективність роботи педагогічного колективу та результативність діяльності вихованців залежить від побудови чіткого алгоритму освітнього процесу. Сьогодні над цим працюють всі освітяни.

Алгоритм успіху керівника гуртка залежить від безлічі позицій та факторів, що на нього впливають.



 

Підсумовуючи вище зазначене, потрібно не соромлячись сказати, що робота в позашкільному закладі освіти – наше життя, ми обрали для себе педагогічне кредо:

Картинки по запросу "ЩАСЛИВА ДИТИНА"Картинки по запросу "слово успіх"«Створення ситуації успіху на кожному занятті для розвитку та соціалізації особистості дитини, надання кожному вихованцю можливості відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх власних вмінь та здібностей, віра у власні сили».


Картинки по запросу "открытая дверь"Ми зібрали найкраще, про недоліки сьогодні говорити не будемо. Тепер у нас є можливість побудувати наш власний «Алгоритм успіху керівника гуртка в сучасних умовах соціалізації». Ось він, наш будиночок:


Наш «Алгоритм…» - це гарна споруда, затишна оселя, із своїми добрими традиціями, де головною є дитина і педагог, який завжди поруч.

І щоб ми не говорили - на 90% все залежить від особистості педагога.

Якщо в побудований нами будиночок заходити сходами, то, звертаємо увагу, в основі знаходяться особисті якості педагога, потім надбані вміння та професіоналізм і завершує споруду - рух у перед, власна відповідальність.

Кожна людина повинна розуміти, що її життя залежить виключно від неї, а педагог повинен турбуватися про майбуття. Це він: виховує, формує, вчить, створює НАДІЮ УКРАЇНИ.

Я вважаю, що над складна, над важлива і над відповідальна місія педагога! Педагог повинен бути компетентним. Я формулу компетентності бачу так:

Але тим хто обрав цю професію пощастило: вони на довго залишаються юними і енергійними, їм зовсім ніколи сумувати, поруч з ними завжди гомінка малеча зі щирими допитливими оченятами; відверті, технічно обізнані, інколи скептичні підлітки; впевнена, змотивована юнь… І щоб бути хоча б на пів кроку попереду, треба бути для них цікавими і постійно працювати над собою.

 

НАСНАГИ ТОБІ ПЕДАГОГ!

При оформленні матеріалів були використані Інтернет джерела, інформація з фахових сайтів та літератури.

1

docx
Додано
9 вересня 2020
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку