Виховна година на тему:«Бережи і охороняй природу»

Про матеріал
Охорона природи має в нас конституційну основу Стаття 66. Конституції України читається так: « Кожен зобов’язаний не заподіяти шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки » .
Перегляд файлу

 

 

                Класна  година 

 

«Бережи і охороняй природу»

 

 

look.com.ua-128297.jpg

 

 

 

 

 

Тема:   Бережи  і  охороняй  природу

Цілі:  виховувати  в  учнів  любов  до  природи, рідної  землі,  своєї 

           Батьківщини.

                                       Хід   уроку

« Любіть,  цінуйте  й  бережіть  природу,  вічне  джерело  нашого  життя  і 

нашої    творчості».

                                                                                         / М. Рильський /

Охорона  природи  має  в  нас  конституційну  основу  Стаття  66.  Конституції

України  читається  так: « Кожен  зобов’язаний  не  заподіяти  шкоду  природі, 

культурній  спадщині,  відшкодовувати  завдані  ним  збитки » .

В-І  Погляньте  навкруг, яка  велика  і  прекрасна  наша  Земля,  кругом  дерева,

птахи,  квіти,  сонце – все  це  природа.

В-ІІ  Життя  наше  невіддільне  від  природи.  Природа – колиска  людства  і 

Потребує  від  нас  лиш  одного,  щоб  ми  з  вами  були  до  неї  добрими.

В-І  Природа -  вічне  джерело  здоров’я,  бадьорості  і  красоти.  Ось  чому 

нас  завжди  тягне  в  ліс,  на  річку,  в  поле.  Це  вічний  дар  природи.

В-ІІ  Вона  нам  не  жаліє  нічого,  дарує  нам  свої  безцінні  дари.  Вона кормить,

напуває,  одягає  нас.  Вона  щедра.

В-І  Природа  і  Батьківщина  невіддільні  поняття.  Любов  до  природи  і

Батьківщини  нам  передаються  із  материнським  молоком.  Ось   чому     ця

любов  така   міцна.

1 уч. «Любити  природу – означає  любити  Батьківщину»  -  писав

                                                                                        Михайло  Гришвин.

2 уч.  Леонід  Лєонов: «Людина,  яка  розуміє  природу  -  чиста  і  благородна».

3 уч.  Костянтин  Паустовський: « Я  не  знаю  більш  близького  мені  нічого,

          як  наші  прості  люди,  і  нічого  більш  прекрасного,  як  наша  земля».

4 уч.  Лев  Толстой: «Щастя  -  це  бути  з  природою,  бачити  її,  говорити  з

         нею».

5 уч.  Іван  Тургенєв: « Людина  не  може  не  захищати  природу,  адже  вона

          зв’язана  з  нею  життям  нерозривних  ниток».

6 уч.  Максим  Горький: «Людина  повинна  прикрашати  землю  так,  старанно,

          як  вона  прикрашає  своє  жиле  приміщення,  свій  дім».

7 уч.  Олександр  Купрін: « Навіть  квіти  на  Батьківщині  пахнуть  по  іншому».

8 уч.  Михайло  Шолохов: «Людина  зобов’язана  прикрашати  землю ».

                  Вірш   «Мій  рідний  край  -  земле  моя».

В-ІІ  Про  нашу  рідну  природу  неньку  -  Україну  складено  багато  пісень.

Ми  співаємо  їх  з  радістю.  Це  саме  наше  життя.

В-І  Із  всіх  природніх  ресурсів  самим  великим  багатством  являється  земля.

Недарма  її  ще  називають  матінка  -  земля.  Великий  вчений  ґрунтознавець

Докучаєв  говорив, -  що  чорнозем  -  це  неоціненне  і  вічне  багатство,  воно

дорожче  за  золото.

В-ІІ  Тож  будь - те  вдячні  кожному  клаптику  Землі,  куди  ви ступите на  своєму

життєвому  шляху.  Земля  вам  дарує  все.

В-І  А  вода?  Голуба,  ніжна,  чиста…  Що  може  бути  краще  її?  Вода  дає –

весну  живому,  життя.

В-ІІ  Так  само,  як  землю  і  воду, ми  любимо ліс.  Ліс – це прекрасне  створіння

природи.  Ліс – це  багатство,  без  якого  людям  просто  не  обійтись.  Ліс

годує,  лікує,  одягає,  зігріває.

                                Вірш   « Березовий  гай »

В-І  Найбільша  радість,  джерело  усього  живого -  кисень,  який  постачає

нам  ліс.  Якщо  людина  без  їжі  може  прожити  більше  місяця,  без  води –

5  днів,  то  без  кисню  не  більше – 3 хв.

В-ІІ  В  будь – яку  пору  року,  весною,  літом,  осінню,  зимою – природа  гарна.

Вона  завжди  повна  звуків,  ароматів,  відтінків  фарб.

В-І  Кожна  людина  любить  свій  край,  де  вона  народилася,  зробила  перші

кроки,  виросла.

                                     Вірш  «Україні»

В-ІІ  Ми  повинні  любити  свою  землю – Рівненщину  з  півночі  на  південь

Перетинають  ріки  Горинь,  Іква,  Стир.  Наші  ріки  оспівані  в  піснях і  легендах.

                                      Вірш   «Лебеді  летіли»

В-І  Але  ми  не  повинні  лише  захоплюватися  її  красою,  а  повинні  берегти

її  як  зіницю  ока. Охорона  природи – святий  обов’язок  кожного  з  нас.

В-ІІ  Поблизу  нашого  села  Карасин  в  урочищі  «Молін»  росте  дуб- патріарх.

Йому  приблизно  700 років,  як  писала  про  це  обласна  газета  «Зміна»  від

22. 04. 1982р.  Давайте  підрахуємо  разом,  скільки  років  дубові  зараз  і  в

якому  році  посадили  наші  предки.

В-І  Природа  і  Батьківщина – нероздільні  почуття.  Як  ми  охороняємо  свій 

край  від  ворогів,  так  ми  повинні  оберігати  природу.

В-ІІ  Ми  доглядаємо  дерева  і  насаджуємо,  підгодовуємо  птахів,  вирощуємо 

квіти.

В-І Непримиренно  ставимось  до  тих,  хто  ламає  дерева,  ріже  їх  кору,

нищить  гнізда  птахів,  топче  і  ламає  квіти.  Ми  пишаємося  нашими  учнями,

які  вже  посадили  деревце.

1 уч.  Вірний  друг  природи – це  той,  хто  береже  кожне  деревце,  кожну

гілочку,  не  допускає  пожару  в  лісі.

2 уч. Вірний  друг  природи – це  той,  хто  не  розкидає  гнізда  птахів,  мурашники,  а  навпаки  оберігає.

3 уч.  Вірний   друг  природи –  це  той,  хто  не  відбирає  у  лісових   мешканців

їх  діток – зайчат,  білочок.

4 уч.  Вірний  друг  природи – це  той,  хто  береже  воду,  ріки  від  забруднення,

садить  дерева  по  берегах  рік,  озер,  доріг,  хто  садить  нові  ліси.

5 уч.  Вірний  друг  природи – це  той, хто  бореться з  браконьєрами  і  всіма 

тими,  хто  порушує  закон  про  природу.

6 уч.  Вірний  друг  природи – це  той,  хто  вирощує  сади,  прикрашає  землю

квітами.

7 уч.   Бережімо,  люди,  землі,  води,

           Кожну  квіточку  в  лузі,  деревце,

           Вбивцею  не  стань  краси – Природи,

          Пам’ятаймо  ми  усі  про  це.

                                           Анкета

                     «Чи  вмієте  ви  охороняти  природу?»

1.  Ви  знайшли  в  лісі,  невідому  дуже  хорошу  квіточку.  Як  ви  поступите?

а)  полюбуєтеся  і  підете  далі;  ( 1 оч.)

б)  засушите  її  для  шкільного  кабінету  біології;  ( 3 оч.)

в)  зріжете  і  поставите  у  вазу;  ( 5 оч.)

2.  Ви  знайшли  гніздо  із  пташенятами.  Що  зробите?

а)  нагодуєте  пташенят;  ( 3 оч.)

б)  покличете  товаришів,  щоб  вони  також  подивилися; ( 5 оч.)

в)  будете  спостерігати  із  далека;  ( 1 оч. )

3.  Друзі  зібралися  в  ліс  за  березовим  соком.  Чи  підеш  ти  з  ними?

а)  піду,  але  буду  збирати  дуже  обережно;  ( 5 оч. )

б)  не  піду  і  інших  не  пущу;  ( 3 оч.)

в)  спитаєте  дозволу  у  батьків;  ( 2 оч.)

4.  Після  обіду  в  поході  у  вас  залишилося  багато  пустих  пляшок  і  банок.

Як  ви  поступите  з  ними  перед  тим,  як  іти  далі?

а)  заберете  з  собою;  ( 1 оч.)

б)  віднесете  в  кущі,  щоб  ніхто  не  поранився;  ( 5 оч.)

в)  закопаєте  в  землю;  ( 3 оч.)

5.  Як  ви  оцінюєте  свої  знання  по  охороні  природі?

а)  майже  все  знаю  і  завжди  її  охороняю;  ( 3 оч.)

б)  дещо  знаю,  але  хотів  знати  більше;  ( 1 оч.)

в)  я  люблю  природу,  але  її  не  охороняю;  ( 5 оч.)

А  зараз  за  сумою  очок  ви  виясните  до  якої  із  трьох  груп  належите.

Не  обіжайтеся,  якщо  вам  не  сподобається  результат,  краще  задумайтеся.

І-група  від    5  до  11 очок 

Якщо  всі   були  б  такими,  як  ти,  то  б  не  страдали  наші  б  ліси  і  ріки  від

невмілого  втручання.  Ви  не  тільки  багато  знаєте  про  природу,  але  й 

умієте  її  берегти.

ІІ – група  від  12  до  18  очок

Ви,  безперечно,  дещо  знаєте  про  природу  і  хочете  їй  допомогти.  Але

ваші   знання  недостатні,  і  сам  того  не  бажаючи  можеш  їй  причинити

біду.  Більше  читай,  дізнавайся  про  природу  і  нарешті  зможеш  принести

їй   користь.

ІІІ – група  від  19 до 25

Ви,  мабуть  любите  природу.  Це  добре.  Але  зовсім  мало  знаєте  про  неї…

Вам  більше  всіх  треба  вивчити  життя  рослин,  поведінку  звірів.

Зараз  послухаємо « Що  було  підслухано  в  лісі»  учнями Сарненщини:

Акація – З  мого  образу  люди  користь  мають.  Створили  такі  ж  колючі

параграфи  й  інструкції,  немов  мої  гілки.

Береза – Я  плачу. А  мої  сльози люди  називають «Березовим  соком»,  цілющим  для  них.  А  для  мене  як ?

Дуб – Маю  родичів  і  серед  людей.  Недарма  ж  деяких  з  них  називають

«дубовими».

Клен – Мені  і  в  застійному  періоді  жилось  непогано.  Я  викручуюсь  якось

і  зараз,  а  інші  хай  думають…

Модрина – Дехто  совість  губить,  як  я  глицю.  Але  глиця  інша  виросте.

А  совість?

Сосна – Порятуйте  мене,  люди  добрі,  від  хімікатів,  бо  загину.  Недарма  в 

мене  й  назва  починається  з  СОС.

Тополя – Росте  вгору  наша  перебудова,  як  я.  І  її  ніхто  не  зупинить.

В  З  тривогою  і  надією  людство  мусить  замислитись,  куди  йдемо?  Що

 надбали?  І  якою  ціною?

В-ІІ  Не  забуваймо:  Земля  задихається,  бо  винищуємо ліси – її  зелені  легені.

В-І  Земля  не  може  вгамувати  спрагу,  вже  зміліли  Дніпро  й  Амазонка.

В-ІІ  Земля  вкрилася  ранами  від  хмар  Чорнобиля  і  кислих  дощів.

В-І  Захистимо  ж  її! Покаємось  у  заподіяному.  Станемо  іншими!

 1уч.         Берізонько,  берізонько

                 Від  сонця  заховай.

                Щоб  росла  і  квітла  я,

                Мене  щодня  ти,  поливай.

                Я  доглядав  свою  берізоньку,

                Щодня  іі  я  поливав.

                        Росте  моя,  берізонька,

                        Біліє  серед  трав.

                        Під  нею  завжди  затишно

                       В  густім  її  гіллі

                       Виспівують, витьохкують 

                       Веселі  солов’ї. 

2 уч.    Живе  і  трудиться  людина,

            Відчувши  радість  пізнання.

            А  світ,  немов  мале  дитина,

            Благає  захисту  щодня.

Нам  все  дає  природа – мати

Тепло,  повітря  і  росу,

Але  й  велить  оберігати

Оцю  гармонію - красу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
3437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку