Виховна година. Тема: Що для мене справжня дружба???

Про матеріал
Мета: вивчити ціннісні орієнтації та моральні ідеали учнів; з’ясувати думку та відношення учнів до дружби між своїми однолітками; розвивати моральні уявлення учнів про якості особистості, стимулювати їх самовиховання; виховувати безкорисливість, негативне відношення до заздрощів.
Перегляд файлу

Тема: Що для мене справжня дружба???

Мета: вивчити ціннісні орієнтації та моральні ідеали учнів; з’ясувати думку та відношення учнів до дружби між своїми однолітками;

 розвивати моральні уявлення учнів про якості особистості, стимулювати їх самовиховання;

 виховувати безкорисливість, негативне відношення до заздрощів.

Обладнання: таблиці, реквізити для ділових ігор.

Тип заняття:година спілкування.

Хід заняття

I. Організаційна частина.

1. Привітання вчителя

 2. Мотивація

 У кожного з нас бувають моменти, коли ми відчуваємо себе самотніми, коли в нас немає друзів. Які ж причини самотності?

 Поставте собі запитання: «Що є в мені хорошого?» Якщо відповідь: «нічого», то потрібно серйозно працювати над собою.

 Коли вважаєш, що ти цікава людина, то варто, щоб це визнали і твої однолітки, будь відвертим і чесним.

 Подумайте, чому не помічають ваших гарних якостей? Може тому, що всі так само зациклені лише на собі. Тож хіба не вам першому треба роздивитися їхні прекрасні риси, виявивши свої здібності й таланти? Скористайтеся старою приказкою: «Аби мати друзів, будь другом сам». (плакат на дошці)

 Про що ви розмовляєте з друзями? Навчіться не лише говорити про те, що цікаве вам, але й слухати інших. Дуже часто нам бракує терпіння дослухати когось, кожний прагне висловитися. Часто можна чути крик, шум, в якому губляться думки.

 Чи буває так, що ти плетешся коридором, похнюпившись, вдивляєшся в підлогу? Можливо, тобі хочеться податись кудись із друзями, але ти не знаєш, як це зробити. Ти чекаєш, щоб хтось тебе помітив і запропонував товаришувати. А чому б тобі не взяти ініціативу на себе? Покажи, що ти цікава людина, що з тобою можна бути відвертим.

 Чи подобаєшся ти сам собі? Подумай про це. Важливо приймати себе і любити, але не бути егоїстом. Щоб мати друзів, треба вміти дружити.

ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години

 В кожної людини є потреба бути поважним та необхідним в колективі де він знаходиться. Вік підлітка – це вік великих суперечностей, найбільш виражених зовнішніми і внутрішніми , особистими та міжособистостими конфліктами. Велике щастя жити серед людей та приносити їм радість.

 Ще французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері вважав, що єдина людська розкіш людини – це розкіш людського спілкування. Більш всього спілкування виявляється в почуттях товариства. Товариство – це рівноправ’я. Але більш високий рівень спілкування – це дружба. Отже давайте сьогодні поговоримо про це.

ІІІ. Основна частина

1. Технологія «Мікрофон» та прийом «Незакінчені речення»

 У тлумачному словнику написано: «Дружба — це стосунки між людьми, засновані на духовній близькості».

 (проблемне запитання)

 - Так хто ж такий друг в нашому розумінні?

 На дошці є декілька висловів про дружбу. Давайте подивимось, які з них більш пристосовані до вашого уявлення.

 „ Друг – це людина, з якою можна кудись піти ”.(товариш)

 „ Друг – це людина, з якою можна поговорити відверто, розповісти свої таємниці ”.

 (випадки – коли незнайомій людині можна розповісти більше)

 „ Друг – це людина, яка заради тебе кине все та прийде на допомогу, як завжди зрозуміє тебе, завжди розділить з тобою останнє, скаже про тебе добре слово ”. (споживацьке відношення до дружби)

 „ Друг – це людина, заради якої я все кину та прийду на допомогу, яку я завжди зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово ”.

 „ Друг – це людина, яка тебе добре знає, але незважаючи на це любить ”. (відповіді дітей та обґрунтування власних думок)

Рефлексія

 - Як вам працювалось?

 - Що взяли для себе із даної вправи?

 „ Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти ”. (плакат на дошці)

 Зверніть увагу: не про батьків питають, не про кохану людину. Про друга. Повна свобода волевиявлення при взаємному виборі, при встановленні статусу відношень, при розриві союзу. І нема ніяких спеціальних законів, норм та правил, судів та контролю. Все на добровільно - договірному початку. Важко собі уявити людину, яка б не прагнула знайти відвертого, ідеального друга. Образ друга на здивування однаковий, незважаючи на те, що люди, які хочуть знайти друга, дуже різні.

2. Проблемне завдання

 - Які риси є в цієї дівчинки, за що можна назвати її справжнім другом?

 «Некрасивая девочка» (уривок)

 Среди других играющих детей

 Она напоминает лягушонка.

 Заправлена в трусы худая рубашонка,

 Колечки рыжеватые кудрей рассыпаны,

 Рот длинен, зубки кривы,

 Черты лица остры и некрасивы.

 Двум мальчуганам, сверстникам ее,

 Отцы купили по велосипеду.

 Сегодня мальчики, не торопясь к обеду,

 Гоняют по двору, забывши про нее,

 Она ж за ними бегает по следу.

 Чужая радость так же, как своя,

 Томит ее и вон из сердца рвется,

 И девочка ликует и смеется,

 Охваченная счастьем бытия.

 Ни тени зависти, ни умысла худого

 Еще не знает это существо.

 Ей все на свете так безмерно ново,

 Так живо все, что для иных мертво.

 Н.Заболоцкий

 (варіанти відповідей учнів: «Дівчинка не знає, що таке заздрість» та ін..)

3. Мозковий штурм

 На дошці записані риси характеру особистості. Запишіть їх в такому порядку, в якому ви хотіли б бачити їх у своїх друзях

 Риси характеру: щирість, вірність, винахідливість, краса, скромність, цікавість, розум.

 Зразки виконання

 1. Вірність

 2. Винахідливість

 3. Щирість

 4. Розум

 5. Скромність

 6. Цікавість

 7. Краса

 (представлення власних схем учнями, обґрунтування власного вибору)

 - Що ви взяли для себе із даної вправи? (відповіді учнів)

 „ Основа дружби заключається у цілковитій згоді волі, смаків і думок” ( Цицерон). (плакат на дошці)

 Але все починається лише з самого себе.

4. Тест «Чи справжній я друг?»

 1. Згадайте вашого найкращого друга. Які з перерахованих нижче якостей ви цінуєте в ньому найбільше:

 а) надійність — друг ніколи не підведе;

 б) солідарність—друг завжди буде тільки на вашому боці;

 в) чуйність — друг знає про ваш настрій раніше, ніж ви про це скажете;

 г) вірність — друг завжди буде з вами;

 ґ) сумісність—вам добре в компанії друга,

 2. Якщо друг прийшов до вас ввечері зі сльозами:

 а) ви пригостите його кавою і заспокоїте;

 б) не відчините, ніби вас немає вдома;

 в) даєте зрозуміти, що кудись поспішаєте;

 г) попросите його зайти, але попередите, що вам завтра рано вставати;

 ґ) вибачитеся, що сьогодні не можете приділити йому достатньо уваги, але пообіцяєте зустрітись завтра.

 3. Ви слухаєте історію негараздів одного друга, а в цей час до вас завітав інший, який теж потребує співчуття:

 а) ви запропонуєте іншому другові приєднатися до бесіди;

 б) поясните першому, що на вас чекає інший;

 в) поясните другому, що займаєтесь проблемами першого;

 г) залишите їх удвох, щоб вони підтримували один одного;

 ґ) відмовитесь виконувати прохання, з якими до вас звернуться.

 4. Скільки у вас було друзів у перші 10 років життя:

 а) жодного;

 б) один;

 в) два;

 г) три;

 ґ) чотири і більше.

 5.Скільки ваших друзів знайомі один з одним?

 а) всі;

 б) майже всі;

 в) не всі;

 г) небагато;

 ґ) двоє або ніхто.

 6. Якщо друг хоче позичити у вас новий костюм, який ви ще не одягали, ви :

 а)погодитесь без вагань;

 б) погодитесь, але неохоче;

 в) погодитесь, якщо просить людина, якій

 ви дуже довіряєте;

 г) скажете, що самі сьогодні його вдягнете;

 ґ)зізнаєтесь, що хочете першим одягнути костюм, а другові запропонуєте щось інше.

 7. Коли друг, якого ви запросили в гості, повідомить про дієту, то ви:

 а) скажете, що хоч раз можна поїсти, чого заманеться;

 б) те ж саме, але образитесь, якщо друг замовить якусь дієтичну страву;

 в) запитаєте, чи хоче друг, щоб йому приготували якусь спеціальну страву;

 г) приготуєте дієтичну страву, не запитуючи;

 ґ) запропонуєте дієтичну страву і всім іншим гостям.

 8.Коли один друг попросить вас збрехати заради нього іншому, то ви:

 а) категорично відмовитеся;

 б) відмовитесь брати на себе відповідальність, поки не дізнаєтесь причину;

 в) відмовитесь і скажете іншому другові про прохання першого;

 г) запропонуєте замість цього сказати правду за вашої допомоги;

 ґ) погодитесь, але попередите, що це вперше і востаннє.

 9. Якщо вам здалося, що друг — у матеріальній скруті, то ви:

 а) спробуєте з'ясувати, чи правильні ваші здогади;

 б) спробуєте виявити причину;

 в) запитаєте, чи не потрібна ваша допомога;

 г) дасте пораду;

 ґ) поставитесь до цього так, ніби вас це не обходить.

 10. Друг звертається до вас із проханням позичити грошей. Отримає він від вас:

 а) гроші;

 б) гроші та співчуття;

 в) гроші та настанови;

 г) тільки настанови;

 ґ) ваші відмовки, що не можете допомогти.

 11. Який звір з перерахованих вам до вподоби?

 а) панда;

 б) кішка;

 в) собака;

 г) мавпа;

 ґ) слон.

 12. Ваші друзі:

 а) люди, які приблизно схожі між собою, але відрізняються від вас;

 б) всі схожі один на одного;

 в) дуже різні.

 13.Вважаєте ви однокласників, з якими ви навчалися в класі:

 а) справжніми друзями;

 б) друзями на час навчання;

 в) хто — друзі, а хто — ні, залежить від обставин;

 г) ви рідко заводите дружбу з однокласниками;

 ґ) ніколи не заводите дружбу з однокласниками.

 14. Яка риса, на ваш погляд, є важливою для того, щоб стати другом?

 а) вміння уважно вислухати ваші проблеми;

 б) позбавляти вас від самотності;

 в) отримувати задоволення від спілкування;

 г) завжди бути на вашому боці;

 ґ) завжди приходити вам на допомогу.

 15. Що ви вважаєте найважливішим для дружби?

 а) надавати підтримку другові в будь-якій ситуації;

 6) давати пораду, коли ви її потребуєте;

 в) бажання дати пораду, коли про це просять;

 г) ніколи не давати порад;

 ґ) завжди бути готовим вислухати.

 

 Бали за відповіді

 № 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

 А 10 20 15 0 15 20 5 15 10 15 5 0 0 10 15

 Б 5 0 10 5 20 10 0 10 5 20 0 5 10 15 0

 В 15 5 10 10 10 10 10 0 15 10 10 10 20 20 5

 Г 0 15 5 15 5 0 15 5 0 0 20 - 15 0 10

 Г 20 10 0 20 0 15 20 0 20 5 15 - 5 5 20

 

 Інтерпретація результатів

 0—70 балів. Ви певні, що можете бути найкращим другом, але в цьому треба переконати інших. У глибині души ви знаєте, що справжніх друзів у вас не так і багато. Ви людина, яка для себе використовує все, а іншим нічого не дає.

 75—140 балів. Ваші друзі непогані, але ви іноді проявляєте егоїзм, коли ваші та їхні інтереси перетинаються. Якщо ви підводите друзів, то це відбувається тому, що ви не поділяєте їхню точку зору. Вчіться підкоряти свої інтереси заради друзів.

 145—215 балів. Ви — найкращий з можливих приятелів — уважний, великодушний, вірний, вмієте співчувати, ваші друзі знають, що на вас можна покластися. Ваші стосунки з друзями нагадують вулицю з двобічним рухом і витримують випробування часом.

 226—280 балів. Мабуть, ви хотіли б вважати себе найкращим із друзів, але це не так. Ви добрий товариш, але вашій дружбі бракує взаємної підтримки. Ви забагато берете на себе, щоб припасти до серця іншим. Спробуйте більше подобатися самому і відмовте хоч раз комусь у проханні. У вас залишиться кілька друзів, зате вони будуть справжні, вірні.

 (підведення результатів тестування з учнями, обговорення)

ІІІ. Підведення підсумків заняття

Слово вчителя

 У кожної людини свої уявлення про справжню дружбу, але, на жаль, уявлення не завжди відповідають реальності, може і можна якісь подання перетворити в реальність, але тільки не дружбу. І, напевно, справжніх друзів має той, хто не замислюється про дружбу і не заморочується про її сенс і значення, він просто дружить, не думаючи. А той, хто розмірковує про все це, значить, той вибирає друзів по якимось критеріями, що б створити ідеальну дружбу за своїми уявленнями.

 Справжня дружба так не створюється, вона виникає. Так що, не потрібно думати, а треба відчувати і слухати своє серце. Не ідеалізуйте, а приймайте дружбу такою, яка вона є. А краще, не думайте про дружбу, а просто дружіть!

Вправа «Мікрофон» та прийом Незакінчені речення»

 «Сьогодні на занятті я зрозумів…»

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку