Виховна година на групі подовженого дня на тему:
КРИЛА»
Виконала: вихователь ГПД
ЗЗСО № 3 Рей А.В.
ЧЕРНІГІВ
2019
«МИЛОСЕРДЯ Й ДОБРОТА – ЛЮДСТВА ВІЧНІ ДВА КРИЛА»
Ознайомити дітей з поняттям «милосердя», вчити виявляти милосердя до інших людей, до всіх живих істот; виховувати бажання робити добро для свої близьких.
Наприкінці заняття учні мають уміти:
• розуміти термін «милосердя» ;
• продемонструвати прояви милосердя;
• назвати випадки, коли зробили добро іншим;
• пояснити, чому проявляти милосердя – це прекрасно.
• аркуші паперу за кількістю учнів;
• пташки (ластівка, голуб, горобець, синичка) і малюнок засніженого парку;
• поробки кольорових годівничок за кількістю учнів;
• малюнки тварин (білочка, собачка, метелик, бджілка); роздруковані слова фізкультхвилинки (див. пункт Руханка).
Хід заняття
- Добрий день, діти! Дуже рада Вас усіх знову бачити.
У вас дуже гарні усмішки, добрі очі. А це значить, що ви добрі, виховані, милосердні.
Тому тема виховного заняття “Милосердя й доброта – людства вічні два крила”.
- А чи знаєте ви, що таке милосердя? Давайте поміркуємо.
(Дитячі роздуми).
- Милосердя – те, що миле серцю. Це ваші добрі вчинки і справи, які допомагають іншим, дарують іншим тепло, ласку.
- А як ви гадаєте, де живе милосердя?
( На дошці на малюнку засніженого парку прикріплені пташки – ластівка, голуб, горобець, синичка).
- Яка зараз пора року? Місяць? А що у Вас лежить на партах?
(годівнички)
Зима засипала все навколо. Весь парк стоїть засніжений.
До речі, яка пташка зайва? (ластівка, вона відлітає у теплі краї).
Важко їм. А як ви можете допомогти? (Діти пишуть свої пропозиції на годівничках).
Справді, давайте подаруємо їм наші годівнички.
(Діти виходять і клеять годівнички на деревах намальованого парку, озвучують пропозицію).
- Ви проявили милосердя. Чи важко було це зробити?
- Зовсім не важко. Ви навіть отримали задоволення.
- То де ж живе милосердя? ( Воно у наших серцях, тільки треба його не шкодувати для інших).
Інсценування.
- Це була ситуація з пташками. А як же з людьми? В житті ми теж маємо часто можливість проявити милосердя.
Об’єднати дітей у три групи. Кожна група отримує завдання – інсценізувати ситуацію:
• старенька бабуся заходить у автобус,
• сусід по парті загубив ручку,
• старенький дідусь не може перейти слизьку стежку.
Діти демонструють, як би вони проявили милосердя.
- Коли ще треба співчувати і допомагати людям? Діти наводять приклади з власного життя, в тому числі і шкільного.
- Я теж хочу зробити вам приємне - дам можливість весело перепочити. А зараз учень класу проведе для всіх нас фізкультхвилинку.
- А де ще слід проявляти милосердя? Подумайте і скажіть, як ви можете його проявити ось тут:
Собачка |
(Нагодувати, не ображати)
Білочка |
(Зробити годівничку, підгодовувати взимку)
Метелик |
(Не зловити його, нехай красу бачать всі)
Бджілка |
(Не чіпати, не заважити їй)
- А ще у вас є найдорожча людина – ваша мама. Вона найбільше потребує вашого милосердя.
Обведіть на аркуші паперу свою руку.
Ваші ручки ще дуже малі, але вони можуть зробити мамі багато добра.
Що саме? Напишіть на пальчиках, що ви можете зробити для мами.
(Діти малюють і розказують, що вони можуть зробити для мами.) Підніміть аркуші. Погляньте довкола. Скільки щасливих людей може бути від ваших маленьких ручок.
Перегляд мультфільму про милосердя.
А зараз давайте переглянемо один цікавий мультик.
Запитання після перегляду мультфільму:
Ось ви продивилися мультик. Чи побачили ви у вчинках героїв прояви милосердя? Як ви гадаєте, чи будуть їх поважати? Чому їх будуть поважати? Заключне слово:
Будьмо милосердні, озирнімося навколо. Поряд із нами живуть люди, які потребують допомоги. Отож не відкладаймо доброчинність і милосердя на потім. Нині, сьогодні, саме зараз. Бо милосердя й доброта — це два крила, на яких вічно тримається людство.
Інсценізувати ситуацію: старенька бабуся заходить у автобус
Інсценізувати ситуацію:
сусід по парті загубив ручку
Інсценізувати ситуацію: