«Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №17 Луцької міської ради»
Виховний захід для учнів 5 –го класу на тему
ДРУЖБА - НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ
Підготувала: Кл.керівник 5 –В класу Воробей Л.А.
Луцьк – 2019
|
Напис на дошці: Доброта
Радість
Уміння
Жертовність
Бадьорість
Акуратність
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування;прищепити учням повагу до цінностей дружби;закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі;
Завдання:
Обладнання:клубок ниток, мультимедійне обладнання (комп'ютер, проектор), комп ‘ютер, телевізор,паперове дерево, листочки – стікери,
папір, маркери, фломастери,сонячні окуляри,конверти з розрізаними прислів’ями.
Хід заняття
Слайд 1
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок!
Слайд 2
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді, обов'язково,
День тобі веселим буде!
Вправа «Подари усмішку товаришеві»
Вчитель - Пропоную вам кожному подарувати один одному усмішку. У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття.
Пісня про усмішку з мультфільму «Крихітка єнот»
від усмішки засія веселка в небі
поділись усмішкою щедріш
і вона не раз повернеться до тебе.
Приспів:
І тоді хмарок склика
В танець музика дзвінка
І на скрипці грає коник найніжніше
Із блакитного струмка починається ріка
Ну а дружба починається з усмішки
Слайд 3
Сьогодні наше заняття ми присвятимо дружбі. Більше пізнаємо один одного, сформулюємо правила дружби. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.
Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
В усі часи , і в різних народів дружба і вірність була головною із чеснот, ознакою благородності і поваги.
Слайд 4
Що ж таке дружба?
Цікаво було б відкрити «Скарбничку народної мудрості».
Ось звідси ми могли б запозичити нові знання, практичні поради.
(Учні-теоретики по черзі розповідають).
1-й учень. Дружба — це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність.В усі часи вважалось великою цінністю мати друга.
2-й учень. У скіфів дружба перевірялась кров'ю і оформлялась спеціальним договором і великою клятвою. Надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього ніщо не могло їх розлучити.
3-й учень. У епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства й вірності.
4-й учень. Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному.
5-й учень. Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, щоб люди пробачали один одному. Іноді в стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.
Гра у колі друзів «Чарівні окуляри»
Передаючи з рук в руки чарівні сонячні окуляри (через них можна бачити лише хороше), діти розповідають, що вони бачать гарного в учневі, який стоїть поруч.
Вчитель: У кожного з Вас є багато світлого, доброго. Намагайтесь зберегти і роздмухати ці жаринки доброти.
6-й учень. Найміцніша дружба зав'язується в тяжку годину випробувань. Вірність друга потрібна не тільки в радості. В біді вона просто необхідна. Справжній друг, який віддає частку свого серця, силу почуття, вартий того, щоб його цінували і берегли.
Слайд 5
7-й учень.
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти.
Коли ж якесь нерозуміння,
Потрібно виявить терпіння.
При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
8-й учень. Людина може жити й не тужити,
Коли умітиме по справжньому дружити.
Бо друг в житті – це вам не просто так,
А це, напевно, що від Бога знак.
Товариша не можна ображати,
Його потрібно вміти поважати.
Не кидайте ви друга у біді
Він допоможе й вам колись тоді.
Умійте й порадіти ви за друга,
І ви забудете відтак, що таке сум і туга
Робіть добро й великі і малі,
І будуть друзями всі люди на землі.
Слайд 6 Вправа «Асоціативний кущ»
Яким має бути друг. У вас на партах є кольорові овали з різними прикметниками. Які з них у вас асоціюються з другом. Візьміть їх і прикріпіть на дошку.
Погляньте яка квітка дружби у нас вийшла
Слайд 7 Складання висловів.
В пам`яті українського народу залишилося багато прислів’їв та висловів про дружбу.
Гра «Хто швидше?» Складання й осмислення змісту прислів’їв
На партах – конверти з розрізанними на частини прислів’ями. Хто швидше об’єднає половинки?
Намагатимемося і ми в нашому житті керуватися цими золотими правилами народної мудрості
Слайд 8
Діти підберіть будь-ласка синоніми до слова ДРУЖБА.
(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога).
Висновок: Отже ,дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів.
Слайд 9 Вправа «Дерево дружби»
На листочках – стікерах учні пишуть імена своїх друзів. По –черзі виходять до дошки й описують свого товариша, не називаючи його імені. Діти вгадують того, про кого йдеться. Після чого учень кріпить свій листочок до паперового дерева.
Висновок: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями».
Слайд 10
Вчитель: Інколи можна почути такі фрази: «У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Що мені робити? До кого звернутися за допомогою?» Щоб такої ситуації не сталося з вами, давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.
Слайд 11
Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Діти, якщо ви будете дотримуватися цих правил, то у нас буде дуже дружний клас. А у дружньому класі кожен учень почуватиме себе затишно.
Вправа "Нитка"
Вчитель: Пограємо у гру. Вам необхідно назвати якості особистості, що допомагають жити в суспільстві і дружити, при цьому ви передаєте один одному клубок ниток, розмотуючи його. Зрештою, всі учасники виявляться пов'язаними між собою. (Вийшла переплетена, як павутина, нитка).
Як ви думаєте, що у нас вийшло?
Ось так само пов'язані між собою всі люди – діяльністю, вчинками бажаннями, подіями.
Ведучий: А зараз потягніть кожен нитку на себе. Пересуньтеся на крок вправо. Чому нитка рветься? Чому вам не вдалося зміститися? (Кожен тягне її на себе). Так і в колективі, потрібно вміти домовлятися, виконувати загальні правила, працювати спільно, розуміти один одного.
Слайд 12
Робота над притчею «Скільки важить сніжинка?»
Притча «Скільки важить сніжинка?»
Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала у дикого голуба:
Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї – гілка зламалася.
Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.
Висновок: Скільки важать наші слова? Часом ті слова, що «не важать нічого», наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина.
Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна поліпшити людині настрій, зробити її щасливою, а злими, жорстокими – засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це необхідно пам’ятити завжди!
Слайд 12 Побажання другові.
У вас на партах лежать серця, я хочу, щоб ви зараз написали побажання і подарували їх своєму другові.
Заключне слово вчителя
Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба. Будьте тактовні, ввічливі, добрі, відверті, щирі. Стримуйте свій гнів у будь-яких ситуаціях. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння. І зараз ми всі разом виконаємо пісеньку про дружбу.
Виконання «Пісеньки про дружбу»
(роздати правила дружби кожному учневі)
Дякую Вам за плідну працю і всього Вам найкращого!