Виховна година на тему: "Корисна їжа"

Про матеріал
Користь їжі невідємна складова нашого життя і є гарантом здорового способу життя людства
Перегляд файлу

ДНЗ «Лісоводський професійний аграрний ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід на тему:

«Корисна їжа і здоров'я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         Підготувала: Труш І.І


Тема: Корисна їжа і здоров'я.

Виховна мета: Виховувати національне ставлення до харчування та любов до українських страв та української кухні, культуру і традиції харчування, викликати інтерес до тра­диційного харчування українців та їхнє прагнення вживати національні страви, які є засобом збереження і зміцнення здоров'я, узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про позитивний вплив та користь їжі, вплив на збереження і зміцнення здоров'я дорослих і дітей.

Матеріальне забезпечення: картки зі складо­вими здоров'я, малюнки, фотографії, вирізки з газет і журналів із зображенням різноманітної їжі та продуктів, матеріал для створен­ня колажів, плакат для бігборда, кошик із різними предметами та продуктами, папір, олівці.

  1. Сьогодні ми вивчимо значення їжі в харчуванні людини.

Учитель. Життя - це багатство, яке дається кожному із нас батьками. І, звичайно, хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. Це мож­ливо лише за умови міцного здоров'я. Давайте визначимо основні складові здоров'я.

(На столі є малюнки, які характери­зують здоров'я. Учні пояснюють значення кар­ток. Метод «Незакінчене речення»: кожен учень свою відповідь розпочинає фразою: «Щоб бути здоровим...» ).

Складовими здоров'я є:

  1. Свіже повітря.
  2. Режим дня та відпочинок.
  3. Фізична активність.
  4. Правильне харчування.
  5. Відсутність наркотиків, алкоголю і тютюну.
  6. Особиста гігієна.
  7. Екологія та медицина.

Учитель. Як ми знаємо, складовою здо­ров'я є правильне (раціональне) харчування. І сьогодні на виховній годині ми поговоримо про те, якою є корисною їжа?

(Виходять ведучі).

Ведучий. Доброго дня! Задайте кожен собі питання навіщо потрібна їжа, але ж ми знаємо навіть, коли ви спите, ваше серце, легені, шлунок - всі органи працю­ють, отже, витрачають енергію.

Ведуча. Доброго дня! Я знаю у чому ко­ристь їжі, коли ви бігаєте чи виконуєте якусь роботу, організм витра­чає ще більше енергії, тому її необхідно поповнюва­ти? Допомагає в цьому людині їжа.

Ведучий. Людина росте, а для росту їй необхідні «будівельні матеріали». Кожна людина задає собі питання, де їх узяти? Тому ми розуміємо, що нам знову допо­може їжа.

Ведуча. Ось, наприклад, на вулиці величезний мороз, але темпе­ратура твого тіла залишається майже такою, як і в спеку тому, що в організмі людини части­на її енергії переходить в теплову, тому їжа ще й гріє, дає тепло організму.

Ведучий. Давайте подумаємо, що ж таке їжа, спитає кожен з вас?

Ведуча. Їжа - це джерело енергії, тепла, матеріал, з якого будується людське тіло та організм.

 Наше здоров’я залежить від того, що ми їмо!!!

Вчитель. Отже, ми розуміємо, що їжа повинна мати всі ті речовини, з яких складається наше тіло. Кожній людині треба вживати білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду які необхідні для нашого організму. Тому ми зараз з'ясуємо, які речовини є в продуктах харчування, які ми вживаємо щодня.

Робота в групах.

Ми зараз вас поділимо на групи, кожна група отримує аркуш, на якому написана речовина: білки; жи­ри; вуглеводи; вода і мінеральні солі.

Вам необхідно скласти колаж із малюнків-продуктів, у яких є запропоновані речовини. Потім один з учасників кожної групи розміщує свою ро­боту на дошці та і захистить її.

1-а група. Ми з’ясували, що без білків людина не зможе існувати, бо кожна клітина нашого тіла містить у собі білки. Для наповнення організму білками, потрібно їсти яйця, м'ясо, рибу, молоко, сир, а також містяться білки й у картоплі, свіжій капусті, гречаній, рисовій, вівсяній кашах.

  1.    а група. Ми, вважаємо що жири - це теж частинка нашого тіла, та вона є одним із найголовніших джерел енергії, тому що вони дають нам величезну кількість тепла. Необхідні для організму жири знаходяться у молоці та молочних продуктах (вершковому маслі, сметані, кефірі, йогур­тах), а також у яєчному жовтку, корисна також і олія.
  2.    я група. На нашу думку, вуглеводи знаходяться в продуктах у вигляді цукру та крохмалю, а цукор вживається і сам по собі й у складі цукерок, варення, тісте­чок. Цукор містять мед, фрукти, ягоди та овочі, а крохмаль є в хлібі, борошняних виробах, крупах, картоплі, квасолі.

4-а група. А на наш погляд солі - це мінеральні речовини, які повинні бути в їжі: кальцій, фосфор, магній, залізо, йод, які необхідні для будівницт­ва нашого тіла: кісток, скелета, зубів, м'язів, крові, мозку. Мінеральні речовини є в молоці, сирі, горосі, хлібі, щавлі, са­латі, м'ясі, рибі, яйцях, капусті, яблуках, груші і суницях, а людині надзвичайно потрібна вода, яка потрапляє в організм із їжею, і у виг­ляді напоїв. Але шкідливо і коли людина п'є багато води, і коли мало, тому в усьому повинна бути міра.

(Ведуча намагається щось побудувати з овочів та фруктів).

Ведучий. Зачекай, що ти робиш?

Ведуча. Як що, будую будинок. Ось подумайте, для того, щоб закласти фундамент використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні бло­ки, а на будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. А ось поверхи перекривають великими плита­ми, вставляють вікна, двері, штукатурять, фар­бують. А для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей. Наша їжа – теж є будівельним матеріалом, вона неоднакова за своїм складом і значенням для організму.

Ведучий. А, знаю-знаю, для нормального росту і розвитку організму людини особливо потрібні вітаміни, які допомагають тілу правильно рости, боротися з хворобами. Але, якщо в їжі відсутній той чи інший вітамін, в організмі людини виникають різні важкі захворювання...

Ведуча. Зачекай, зачекай, я вважаю, що про вітаміни ми знаємо небагато.

Учень. З давніх-давен люди приділяли велике значення харчуванню, яке забезпечувало здоров'я. Мудреці давнього світу: Гіппократ, Парацельс, Галєн та інші, присвячували цілі трактати лікувальним властивостям різних видів їжі та розумному її вживанню. Видатний учений сходу Абу Алі Ібн Сіна (Авіценна) вважав їжу джерелом здоров'я, сили. І. Мечников вважав, що люди рано старіють і помирають через неправильне харчу­вання, а людина, яка харчується раціонально, може жити 120-150 років.

Учитель. Головна умова здоров'я у наш час повинна звучати так: «Харчуватися розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні й усувати їх!».

На вулицях місцями бачимо багато бігбордів із різноманітними рекламами. І я вам пропоную створити сьогодні свій бігборд із назвою «Наші помилки».

(Учні створюють бігборд на дошці). 

Помилка 1. Ми їмо занадто багато. 10% дітей і 30% дорослих мають надмірну вагу.

Помилка 2. Ми їмо занадто жирну їжу. Норма для дорослої людини - 80 грам жиру на добу.

Помилка 3. Ми неправильно обираємо їжу. Неповноцінність їжі - наслідок нестачі вітамінів, свіжих овочів, фруктів, м'яса, молока, риби. За­те їмо багато хліба, картоплі.

Помилка 4. Ми часто п'ємо напої з концент­ратів, газовану воду тощо.

Помилка 5. Ми неправильно їмо, вживаючи їжу нерегулярно, занадто швидко і великими порціями.

Помилка 6. Ми їмо багато солодощів.

Помилка 7. Ми неправильно готуємо їжу, зловживаючи сіллю, смаженим.

Помилка 8. Ми мало знаємо про харчування.

(Ведуча  бере велику корзину з різними продуктами і не тільки...).

Ведучий. Таню, що ти знову надумала?

Ведуча. Що, що, грати будемо.

Гра «Завжди, іноді, ніколи»

Ведучі по черзі показують продукти всій групі. Учні за допомогою жестів закінчують речення: «Цей продукт можна їсти...». (Завжди - великий палець правої руки піднімають угору, іноді - відводять у бік, ніколи - опускають униз ).

Учень. У далекому минулому бажання вразити гостей кількістю страв розвивалося катаст­рофічно швидко. Імператор Август пригощав гос­тей 4-6 стравами. Один із Бургундських герцогів довів їх кількість до 30. При дворі англійського короля нерідко подавали 44 страви. Особливо відрізнялися російські бояри, у них звичайне частування складалося з 30-40 змін. Рекорди ставилися на царських бенкетах - від 100 до 200 страв. А обід на честь одного посла склав 500 страв. Траплялися і смертельні випадки, тому легко зрозуміти тих, хто був неспроможний з'їсти повний обід.

Вчитель. Щоб у вашому житті не траплялися такі прикрі випадки, запам'ятайте. (Двоє учнів зачитують основні правила харчування).

Основні правила харчування.

  1. Їжу слід приймати в один і той самий час, невеликими порціями, не менше трьох разів на день, а при схильності до повноти - 4-6 разів.
  2. Обов'язково снідай вранці, вечеряй не пізніше ніж за 2 години до сну.
  3. Добовий асортимент харчових продуктів по­винен бути різноманітний, але важливо не пе­реїдати.
  4. Їж повільно, добре пережовуючи.
  5. Не жуй на ходу.
  6. Не відволікайся від їди розмовами, читан­ням, грою.
  7. З дитинства слід привчити себе не зловжи­вати солодощами.

8. Дуже корисно споживати кисломолочні продукти.

9. Якщо щось із продуктів упало на підлогу, їсти його вже не можна.

Учитель. За тим як ви їсте, можна сказати, яка ви людина.

Тест «Хто як їсть?»

Під час читання їсть людина надто раціональ­на, часто робить декілька справ відразу.

На ходу їсть людина, яка завжди поспішає, і тому недисциплінована, погано планує свій час.

Швидко їсть людина, яка надає перевагу прискореному темпу життя, намагається негайно покінчити зі всіма справами, щоб почати нові.

Повільно їсть людина, яка вважає, що задо­волення можна і потрібно отримувати від малень­ких радощів.

За розкладом їсть дисциплінована людина; вона звикла берегти свій час.

Вчитель. Діти, сьогодні ми не можемо не зга­дати мудрість українського народу в прислів'ях, приказках та загадках про їжу. Назвіть ук­раїнські прислів'я, приказки та загадки про про­цес приймання їжі.

(Відповідь учнів). Наша українська кухня ба­гата національними блюдами і традиціями.

Виступ учнів.

У кожній родині свої традиції харчування. В Україні є багато родин, у яких переважно вжива­ють страви національної кухні.

Значну роль у харчуванні українців відіграють овочі (картопля, капуста, буряк, цибуля, час­ник, огірки, помідори, морква, кабачки, редиска, редька тощо). Із насіння льону, конопель, со­няшнику виробляють олію, яка має оздоровче значення. На зиму солять огірки, капусту, помідори.

Але важливим харчовим продуктом є молоко й мо­лочнокислі продукти (сметана, масло, сир, кефір тощо), м'ясо птиці (курей, гусей, качок, індиків) та яйця. Найпоширенішою стравою є борщ.

Учитель (підсумовує). Їжа українців відзна­чається біологічною повноцінністю, тобто має білки, жири, вуглеводи, багато вітамінів, є до­статньо калорійною, смачною і привабливою. Об­ряд прийому їжі об'єднує сім'ю. Українці - гос­тинні і веселі за характером.

Робота в групах.

Гра «Український борщ»

Учні складають перелік продуктів, із яких ва­риться український борщ.

Метод «Інтерв'ю»

Ведучі задають питання присутнім учням про їхні смакові уподобання.

Підсумок.

Ми сьогодні ще раз переконалися, що здоров'я значною мірою залежить від самої людини. (По­каз схеми на дошці). Тільки сама людина має ре­гулювати своє харчування. Це допомагає їй збе­регти власне здоров'я на довгі роки.

 

doc
Пов’язані теми
Технології, 11 клас, Сценарії
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку