Виховна година на тему "Культура поведінки"

Про матеріал
Розробка виховної години на тему "Культура поведінки" для учнів 6 класу . Розробка містить тест для учнів.
Перегляд файлу

Тема виховної години: Культура поведінки.

Мета:навчати учнів культури спілкування, пошуку конструктив-

          них способів вирішення проблемних ситуацій; сприяти по-

          ліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню

          доброзичливих стосунків; виховувати в учнів повагу одне

          до одного, відпоідальність за власні слова і вчинки.

 

 

Слово вчителя.

 

     Людство існує протягом багатьох тисячоліть, і взаємовідносини між людьми формувалися дуже тривалий час.

     Бути вихованою людиною - значить уміти жити серед людей. Тобто правил, які склалися у стосунках між людьми за багато років. Одні з них записано як закони, що надають нам певні права і обовязки, інші - як правила поведінки.

     Правила поведінки - це неписані закони, за їх невиконання не судять(закон не карає), але коли їх не дотримуватися регулярно - це переростає у звичку.Що із цього виходить давайте поглянемо на малюнки і прокоментуємо їх.

 

  -----------------------(розгляд малюнків)----------------------------------

     У  житті відомого дослідника і мандрівника Миклухо-Маклая(досліджував землі Нової Зеландії) трапився такий випадок.Висадившись на березі моря і попрямувавши до населення папуасів він тримав у руці якийсь згорток. Чи страшно було йому? Надзвичайно страшно. Ішов дуже повільно, але рішуче і не помічаючи насторожених поглядів. Коли він наблизився до житла папуасів, дві стріли одна за одною просвистіли повз нього. Він зупинився. Навколо нього замкнулося вороже кільце.

                                                   -1-

 

Ще трішки і вони його вб’ють. Миклухо-Маклай не поспішаючи розгорнув згорток- це був килимок - і розстелив його на землі під деревом. Потім скинув черевики, ліг і... заснув.  Коли через кілька годин він прокинувся, біля нього сиділо декілька туземців. Їхня зброя лежала осторонь, а на обличчях був вираз розуміння - людина стомилася і хоче перепочити. А ще, цікавість. Хто ж він, такий безстрашний і довірливий?

Яка мораль із цієї достовірної розповіді?

 Папуаси, люди далекі від правил культури поведінки, люди, які керувалися тваринними інстинктами, але і вони зуміли оцінити людяність, повагу до них, порядність, ввічливість, чесність.

      Ми ж із вами вважаємося людьми вихованими, тими, що знають культуру поведінки.

     Кожна людина живе лише один раз. І щоб не сталося у кожного з вас у житті, завжди памятайте, що ви людина. Нікого і ніколи не звинувачуйте у тому, що вас погано виховали. Ви вже дорослі і свідомо вмієте мислить. Тож самі повинні якомога більше працювати над вдосконаленням самого себе.Ми можемо купити на базарі одяг, їжу, меблі, дорогі авто. Якщо у нас немає грошей, ми можемо це позичити. Але ми не купимо і не позичимо людської любові, доброти прощення тієї людини, яку ми скривдили. Життя прекрасне, але водночас  і надзвичайно коротке. Не забуваймо вислів:

             « ВСЕ ТЕ, ЩО РОБИШ КОМУСЬ, РОБИШ СОБІ!»

 

     І на кінець нашої виховної години ми проведемо анонімне тестування: Чи вмієте ви дотримуватись правил культурної поведінки?

                                                   -2-

  1.Чи вважаєте ви, що серйозні з’ясування стосунків необхідні?

  а)так;

  б)ні;

  в)всяк буває;

  2.Чи слідкуєте ви за культурою свого спілкування під час розмови?

  а)так;

  б)ні;

  в)в залежності від ситуації;

  3.Чи думали ви коли небудь про те, що у майбутньому ви залишитесь сам на сам зі своїми проблемами?

  а)так;

  б)ні, ніколи про таке не думаю;

  4.Ви неформальний лідер класу?

  а)так;

  б)ні;

  в)буваю всяким;

  5.Ви  слухаєте і поважаєте своїх батьків?

  а)так;

  б)ні;

  в)всяк буває;

  6.Ви слухаєте і поважаєте вчителів?

  а)так;

  б)ні;

  в)всяк буває;

  7.Якого значення ви надаєте школі, в якій здобуваєте освіту?

  а) хочу звидше з неї вийти;

                                                  -3-

 

  б) хочу отримати хороші знання;

  в)школа добре, але без неї краще;

  8.Вас словесно і фізично образив старшокласник. Що ви    відчуваєте?

  а) піду поскаржусь своїм батькам;

  б) спробую по-доброму зясувати  його поведінку;

  в)обізву його лайливим словом;

 9.Ви словесно і фізично образили меншого за себе? Що ви відчуваєте?

  а)я - герой(героїня);

  б) я неправильно вчинив (вчинила), піду вибачусь;

  в)хай кожен знає своє місце.

 10.Ким для вас є ваші однокласники?

  а) однокласники - це прекрасно.Вони у всьому допоможуть;

  б) вони мені не потрібні, з ними немає про що розмовляти;

       Як підсумок зачитать притчу про лісорубів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      -4-

         Зеленьківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

               Виховна година на тему:

 

  КУЛЬТУРА  ПОВЕДІНКИ

 

                              Класний керівник8-го класу:

                              Кобзар Світлана

                              Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    2013

doc
Додано
30 березня 2019
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку