Виховна година на тему «Нести радість людям»

Про матеріал
В роки мого дитинства поштарок, так у народі звуть робітниць поштових відділень, чекали з нетерпінням, бо не тільки на свята, але і в будні приносили вони у кожну родину привітальні листівки, листи, газети й журнали. Перед великими державними святами у поштових відділеннях і біля кіосків з назвами «Газети та журнали» утворювалися черги: усі поспішали вибрати найяскравіші привітальні листівки.
Перегляд файлу

1

 

Виховна година «Нести радість людям»

 Привітання учнів з гостями, які завітали на виховну годину:

Вихователь.                  

Тихо жовтень ходить гаєм

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя обсипає,

Дуб нахмурений стоїть

А берізка над потоком

Стала  - наче золота.

Вітер мовби ненароком

Їй косиці розпліта.

 От і заступив на своє чергування другий осінній місяць.

(Інтерактивна бесіда з учнями про походження назв осінніх місяців, пори  року)

 Сюрпризний момент: до класу заносять конверт.

Вихователь.  Що ж це  може бути?

(Діти роблять припущення: завдання  від педагога – організатора,  жарт паралельного класу, але не вірять, що конверт прийшов із поштового відділення, бо для зв’язку є мобільні  телефони.)

  Вихователь пропонує  учню прочитати адресу на конверті. Запитує, чи така адреса школи. Відповідь дітей: на конверті адреса школи,  клас  і  навіть  печатка поштового відділення.

 Вихователь. В роки  мого дитинства поштарок, так у народі звуть робітниць поштових відділень, чекали з нетерпінням, бо не тільки на свята, але і в  будні приносили вони у кожну родину  привітальні листівки, листи, газети й журнали. Перед великими державними святами у поштових відділеннях і біля кіосків з назвами «Газети та журнали» утворювалися черги: усі поспішали вибрати найяскравіші привітальні листівки.

    (учні отримують зразки привітальних листівок минулого сторіччя)

 В моїй родині підписувати листівки було моїм обов’язком. У мене був зошит, до якого я занотовувала  цікаві привітання, щоб потім адресувати їх своїй рідні. Зараз у цьому, звісно, нема потреби і річ не тільки у мобільному  зв’язку. Сучасна привітальна листівка вже має надруковане гарними літерами

привітання.

      (демонстрація декількох  сучасних привітальних листівок)

 До речі, діти, а чи знаєте ви історію виникнення поштового зв’язку.

      (відповідь учнів)

 То ж давайте від осінньої теми перейдемо до більш серйозної, я б  навідь сказала дослідницької теми, бо для цього є привід: 9 жовтня – Всесвітній День пошти. То що скажете?

      (відповідь учнів)

 У такому разі я надаю слово людині, через руки якої щоденно проходить безліч книжок, журналів, газет та іншої літератури. І майже всю вона читає - шкільному бібліотекарю.

 Бібліотекар.  Пошта – це древній вид зв’язку. Походить це слово від поняття

«Станція», «Зупинка». В стародавніх державах Персія, Єгипет, Рим зародилась естафетна пошта.

Запитання до учнів. Що таке естафета? На яких уроках ви зустрічаєте цей вид змагання? Зробіть припущення, яка це естафетна пошта?

    ( Відповідь дітей)

   На мультимедійній дошці малюнки естафетної пошти  Стародавньої             Персіі .                                                       

 Бібліотекар.  На окремих поштових станціях, які знаходились одна від одної на відстані три-чотири кілометри напоготові чекали кінні вершники. Перший вершник привозив лист від відправника, передавав другому. Другий скакав   до іншої поштової станції і передавав третьому. Третій – четвертому, а той – п’ятому. Останній віз повідомлення до міста призначення.

 А у Франції у давні  часи існувала ще й голубина пошта, тобто листоношами  були звичайні голуби. Але про це ви дізнаєтесь, коли  завітаєте

до мене в гості у шкільну бібліотеку.

Вихователь. (відкриває конверт, вголос читає лист)

 «Любі учні, а чи знаєте ви де, коли і за яких умов люди використовували птахів для переправки  кореспонденції. А які види транспорту використовують для перевезення    поштових вантажів у наші дні?

 Чекаю вас у себе з понеділка до п’ятниці -  шкільний бібліотекар Галина Григорівна.

 Вихователь. Оце,шестикласники, ви і отримали завдання для наступної виховної години.

    Діти, а де ще, крім бібліотеки ви можете здобути інформацію про все на світі?

      Відповідь дітей: «В інтернеті». Розповідь про те, як знаходити відомості за допомогою інтернету.

 Вихователь. А ще в моєму дитинстві учнів часто запрошували на екскурсію до  пошти. Ми  знайомились з професією листоноші, допомагали сортувати газети, журнали, листи і листівки за адресами.

    А от в сільській місцевості школярі  навідь працювали помічниками листоноші і самостійно розносили кореспонденцію до найвіддаленіших

куточків села.

          Гра «Розсортируй листівки за адресами»

 Вихователь. От, шестикласники, ви і попрацювали листоношами.

 Але – це тільки мала частина тієї роботи, яку виконує за день робітник пошти. Йому потрібно не тільки розсортирувати кореспонденцію і при цьому не помилитися адресами, але й принести її до адресатів .

   Діти, у спеку чи в негоду ми поспішаємо під захист своїх осель,  а листоноші, чи сніг, чи злива, йдуть та їдуть на велосипедах до квартир і будинків   по селах, містах та містечках, бо їхнє призначення – нести радість людям.

   Мені дуже хотілось запросити на нашу сьогоднішню розмову листонош з поштового відділення, що знаходиться у нашому мікрорайоні, але  зараз у них найвідповідальніший етап – нікого з них на пошті немає, бо вони  розійшлися по вулицям і будинкам і  так аж до п’ятої  години  вечора.

  Як доповнення до всього вищесказаного хочу ще розповісти  про військових листонош. У воєнне лихоліття у всіх країнах світу зберігалися

посади військових листонош. В подяку за таку небезпечну але  потрібну працю послухайте вірш, присвячений листоноші на війні.

Повзе поштар у рев, у грім

Назустріч радості чи смерті

Несе листи, та не усім

Ідуть трикутники потерті.

Вручив би кожному по сім,

Сто раз би повз назустріч смерті

Лише б усім, хоч раз усім

Вручить  трикутники потерті.

Його чекають неспроста

Хоча у сумці не гранати

Ось тільки б жодного листа

На пошту знов не повертати.

Вихователь  (повторює вірш)

Ось тільки б жодного листа

На пошту знов не повертати

         Діти, а як ви зрозуміли ці слова, чому не усім поштар вручив листи? Чому деякі він несе назад?

    Відповідь: це листи солдатам, які загинули під час бою

        Майстер-клас від вчителя образотворчого мистецтва: виготовлення конверту своїми руками

Вихователь. Конверти  готові?

        Вкладаємо в них листівки та пишемо адреси:  відправника і адресу отримувача.

На мультимедійній дошці зразок підписаного конверту

Вихователь. Діти, хто такий відправник? Хто такий отримувач?

А ми з вами відправники чи отримувачі? А ким були на початку заходу? А у чому різниця?

  Конверти підписані, листівки вкладені, а з якої нагоди ми їх подаруємо?

      На середину класу виходять усі учні.

- Без всякої нагоди. Просто тому, що прийшов жовтень – найяскравіший місяць осені.

- У нас гарний настрій і ним ми хочемо поділитися з усіма .

- Над нами мирне небо і не чуте вибухів війни.

- Ні, є нагода! В жовтні професійне свято української пошти, а ми

сьогодні – юні листоноші

Разом: і несемо радість всім!

Діти дарують гостям заходу конверти з привітальними листівками.

              

    

                                         

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                      

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку