1
Виховна година «Нести радість людям»
Привітання учнів з гостями, які завітали на виховну годину:
Вихователь.
Тихо жовтень ходить гаєм
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя обсипає,
Дуб нахмурений стоїть
А берізка над потоком
Стала - наче золота.
Вітер мовби ненароком
Їй косиці розпліта.
От і заступив на своє чергування другий осінній місяць.
(Інтерактивна бесіда з учнями про походження назв осінніх місяців, пори року)
Сюрпризний момент: до класу заносять конверт.
Вихователь. Що ж це може бути?
(Діти роблять припущення: завдання від педагога – організатора, жарт паралельного класу, але не вірять, що конверт прийшов із поштового відділення, бо для зв’язку є мобільні телефони.)
Вихователь пропонує учню прочитати адресу на конверті. Запитує, чи така адреса школи. Відповідь дітей: на конверті адреса школи, клас і навіть печатка поштового відділення.
Вихователь. В роки мого дитинства поштарок, так у народі звуть робітниць поштових відділень, чекали з нетерпінням, бо не тільки на свята, але і в будні приносили вони у кожну родину привітальні листівки, листи, газети й журнали. Перед великими державними святами у поштових відділеннях і біля кіосків з назвами «Газети та журнали» утворювалися черги: усі поспішали вибрати найяскравіші привітальні листівки.
(учні отримують зразки привітальних листівок минулого сторіччя)
В моїй родині підписувати листівки було моїм обов’язком. У мене був зошит, до якого я занотовувала цікаві привітання, щоб потім адресувати їх своїй рідні. Зараз у цьому, звісно, нема потреби і річ не тільки у мобільному зв’язку. Сучасна привітальна листівка вже має надруковане гарними літерами
привітання.
(демонстрація декількох сучасних привітальних листівок)
До речі, діти, а чи знаєте ви історію виникнення поштового зв’язку.
(відповідь учнів)
То ж давайте від осінньої теми перейдемо до більш серйозної, я б навідь сказала дослідницької теми, бо для цього є привід: 9 жовтня – Всесвітній День пошти. То що скажете?
(відповідь учнів)
У такому разі я надаю слово людині, через руки якої щоденно проходить безліч книжок, журналів, газет та іншої літератури. І майже всю вона читає - шкільному бібліотекарю.
Бібліотекар. Пошта – це древній вид зв’язку. Походить це слово від поняття
«Станція», «Зупинка». В стародавніх державах Персія, Єгипет, Рим зародилась естафетна пошта.
Запитання до учнів. Що таке естафета? На яких уроках ви зустрічаєте цей вид змагання? Зробіть припущення, яка це естафетна пошта?
( Відповідь дітей)
На мультимедійній дошці малюнки естафетної пошти Стародавньої Персіі .
Бібліотекар. На окремих поштових станціях, які знаходились одна від одної на відстані три-чотири кілометри напоготові чекали кінні вершники. Перший вершник привозив лист від відправника, передавав другому. Другий скакав до іншої поштової станції і передавав третьому. Третій – четвертому, а той – п’ятому. Останній віз повідомлення до міста призначення.
А у Франції у давні часи існувала ще й голубина пошта, тобто листоношами були звичайні голуби. Але про це ви дізнаєтесь, коли завітаєте
до мене в гості у шкільну бібліотеку.
Вихователь. (відкриває конверт, вголос читає лист)
«Любі учні, а чи знаєте ви де, коли і за яких умов люди використовували птахів для переправки кореспонденції. А які види транспорту використовують для перевезення поштових вантажів у наші дні?
Чекаю вас у себе з понеділка до п’ятниці - шкільний бібліотекар Галина Григорівна.
Вихователь. Оце,шестикласники, ви і отримали завдання для наступної виховної години.
Діти, а де ще, крім бібліотеки ви можете здобути інформацію про все на світі?
Відповідь дітей: «В інтернеті». Розповідь про те, як знаходити відомості за допомогою інтернету.
Вихователь. А ще в моєму дитинстві учнів часто запрошували на екскурсію до пошти. Ми знайомились з професією листоноші, допомагали сортувати газети, журнали, листи і листівки за адресами.
А от в сільській місцевості школярі навідь працювали помічниками листоноші і самостійно розносили кореспонденцію до найвіддаленіших
куточків села.
Гра «Розсортируй листівки за адресами»
Вихователь. От, шестикласники, ви і попрацювали листоношами.
Але – це тільки мала частина тієї роботи, яку виконує за день робітник пошти. Йому потрібно не тільки розсортирувати кореспонденцію і при цьому не помилитися адресами, але й принести її до адресатів .
Діти, у спеку чи в негоду ми поспішаємо під захист своїх осель, а листоноші, чи сніг, чи злива, йдуть та їдуть на велосипедах до квартир і будинків по селах, містах та містечках, бо їхнє призначення – нести радість людям.
Мені дуже хотілось запросити на нашу сьогоднішню розмову листонош з поштового відділення, що знаходиться у нашому мікрорайоні, але зараз у них найвідповідальніший етап – нікого з них на пошті немає, бо вони розійшлися по вулицям і будинкам і так аж до п’ятої години вечора.
Як доповнення до всього вищесказаного хочу ще розповісти про військових листонош. У воєнне лихоліття у всіх країнах світу зберігалися
посади військових листонош. В подяку за таку небезпечну але потрібну працю послухайте вірш, присвячений листоноші на війні.
Повзе поштар у рев, у грім
Назустріч радості чи смерті
Несе листи, та не усім
Ідуть трикутники потерті.
Вручив би кожному по сім,
Сто раз би повз назустріч смерті
Лише б усім, хоч раз усім
Вручить трикутники потерті.
Його чекають неспроста
Хоча у сумці не гранати
Ось тільки б жодного листа
На пошту знов не повертати.
Вихователь (повторює вірш)
Ось тільки б жодного листа
На пошту знов не повертати
Діти, а як ви зрозуміли ці слова, чому не усім поштар вручив листи? Чому деякі він несе назад?
Відповідь: це листи солдатам, які загинули під час бою
Майстер-клас від вчителя образотворчого мистецтва: виготовлення конверту своїми руками
Вихователь. Конверти готові?
Вкладаємо в них листівки та пишемо адреси: відправника і адресу отримувача.
На мультимедійній дошці зразок підписаного конверту
Вихователь. Діти, хто такий відправник? Хто такий отримувач?
А ми з вами відправники чи отримувачі? А ким були на початку заходу? А у чому різниця?
Конверти підписані, листівки вкладені, а з якої нагоди ми їх подаруємо?
На середину класу виходять усі учні.
- Без всякої нагоди. Просто тому, що прийшов жовтень – найяскравіший місяць осені.
- У нас гарний настрій і ним ми хочемо поділитися з усіма .
- Над нами мирне небо і не чуте вибухів війни.
- Ні, є нагода! В жовтні професійне свято української пошти, а ми
сьогодні – юні листоноші
Разом: і несемо радість всім!
Діти дарують гостям заходу конверти з привітальними листівками.