Тема: «Парад квітів», (2-б клас)
Мета:
Обладнання: презентація, малюнки, заготовки паперових квітів.
Тип заняття: виховна година
Форма проведення: фестиваль краси
Хід заняття
I. Вступна частина:
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
II. Основна частина:
– Подивіться, хто це до нас завітав, це ж метелик! Він приніс нам на крильцях завдання та хоче з нами поділитись цікавою інформацією, яку він збирав поки прибув до нас!
Весна — дивовижна пора року, яка радує всіх своїми численними квітами. Ніжні й тендітні, квіти з’являються з-під зрошеної талим снігом і весняним дощем землі, що за довгу зиму відпочила та наповнилася життєдайною силою природи.
Коли теплішає і весна вступає в свої права, природа ніби прокидається від сну. До весняних квітів можна віднести цвітіння фруктових дерев: яблунь, вишень, слив, абрикосів. При одночасному поширенні бутонів на гілочках цих дерев все стає білим, немов потрапляєш у чарівну казку. Щороку багато людей чекають цього часу, щоб насолодитися красою та ароматом квітучих садів.
–А зараз перевіримо, як ви мене слухали:
– Ось наше і перше завдання, у якому ми маємо складати квітку, отримавши кожну її частину, якщо вгадаємо квітку. У нас є правила гри, давайте ознайомимося.
Правила: діти діляться на три ряди і повинні вгадати назву квітки на слайді та отримати частинку до своєї квітки за кожну правильну відповідь.
(Слайди з презентації, діти відповідають, тим самим водночас створюють власну квітку)
– Давайте освіжимо нашу пам’ять з цієї гри.
-Ви ж мої квітоньки, молодці! Подивіться, які гарні квіточки у нас вийшли. Метелик оцінив нашу творчість, бо змахує крильцями.
(Показ 11, 12, 13 слайду під розповідь)
–Ви знаєте, як називається ця квіточка? Послухайте:
У проміннях сонця ніжних, край веселого струмка,
білий, росяний підсніжник раптом блиснув з-під сніжка…
Отакий малий неначе, ледь прокинувся від сну,
тихий-тихий, а одначе він привів до нас весну! (підсніжник)
–Про яку квіточку говориться?
–Правильно, це – підсніжник. Підсніжник – це квітка весни.
Ще навкруги лежить сніг, а він вже пробиває собі дорогу до сонця. Підсніжник занесений до Червоної книги України. А ростуть підсніжники у гаї, лісі, в саду. Розцвітають рано навесні – це перші весняні квіти. Давайте уважно роздивимось підсніжник. Що є в нього?
–У підсніжника квіточка якого кольору?
–Нова квітока проситья у гості, давайте відгадаймо!
Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне…(пролісок)
–Молодці, у проліска теж листочки довгасті, блискучі, темно – зелені. Ось стебельце – ніжне – ніжне, тонесеньке, як ниточка. А квіточка яскраво синя, немов краплинка синього неба. На кінчику стебла квіточки розкрилися. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Ці квіти занесені до Червоної книги України. Нехай квіти ростуть усюди і прикрашають своєю красою природу нашої землі.
–Дізнаємось ще про одну квіточку!
Гарно, тепло у садку, снігу вже немає…
Із-під листя у кутку крокус виглядає.
Наче золотом горять пелюстки жовтенькі
І листочки мерехтять ніжні, зелененькі.(крокус)
– У крокуса квіточка більша, а листочки відрізняються від листочків проліска і підсніжника, вони тоненькі, немов ниточка.
– Вже знаєте про квіти, молодці! Мабуть трохи заморились. Метелик приніс для вас фізкультхвилинку від природи!
–Встаємо з-за парт і покажемо метелику, щоми теж рухливі!
Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)
І суницю знайшов. (нахиляються вперед)
З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов.
Поклав у кошик
і додому пішов. (сідають за парти)
–Добре відпочили і завдання нове нас тепер чекає, а метелик скоро вирушить далі у свою подорож!
Правила: на правильну відповідь ви кажете – так, а на неправильну- ні.
–Молодці, метелику сподобалось як ви відноситесь до природи!
III. Заключна частина:
– Давайте підсумуємо наші досягнення та подякуємо метелику за повідомлення про чудові квіти!