14.11.18 Виховна година на тему: «« Солов’їна, барвінкова, українська рідна мова»
Підготували студенти групи Т-31:
Годзенко Данило
Герасимовський Назар
Клас: 2-А
Мета:
Обладнання: урочисто прибраний клас,тематичні малюнки, роздатковий матеріал.
Хід роботи
1. Організаційний момент.
1.1 Привітання
Студент 1: А перед початком нашої плідної роботи нам треба сказати одне одному такі слова:
Щоб на разом працювати,
Треба всім таке сказати:
Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту,
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь!
Впевнений, кмітливий я
Хочу отримати нові знання
2. Основна частина.
Студент 2: Діти, а чи знаєте ви, яке свято відзначала вся Україна минулої п’ятниці?
9 листопада ми святкували день української мови та писемності. Це свято української мови – одне із найцінніших надбань, які створили й залишили нам наші попередники. Мова є душею нації, її генетичним кодом, у її глибинах народилося багато з того, чим може пишатися наш народ.
Студент 1: І саме сьогодні ми зможемо перевірити, як добре ви знаєте державну українську мову у дуже цікавій грі, а гра називається « Брейн-ринг».
(Клас об’єднано у 3 групи. У кожній – свій капітан і своя назва. На партах лежать листочок та ручка. Кожна група визначає назву команди та обирає капітана.)
Хід гри
Студент 2: Сьогодні гра допоможе нам з’ясувати, як ви навчилися грамоти, чи вмієте швидко читати, наскільки ви кмітливі та дружні.
Завдання 1: Із букв слова «ТОВАРИСЬКІСТЬ» скласти якомога більше нових слів. Команда, яка скласть більше слів за 2 хвилини – переможе. Переможець отримує один бал.
Можливі слова: товар, рись, рис, сир, ріст, торт, рот, рок, віра, корито, сто, тісто, траса, сирість, кіт.
Студент 1: Молодці, з цим завданням ви впоралися. Переходимо до другого. Зараз ми перевіримо наскільки добре ви знаєте українські прислів’я та приказки. Зараз я буду зачитувати приказку, а ваша задача дібрати слово, якого не вистачає. Всього приказок по п’ять для кожної команди, за кожну правильну відповідь команда отримує п’ять балів.
Команда 1:
1. Вік живи, вік учись
2. Вовків боятися – в ліс не ходити.
3. Дурневі закон не писаний.
4. Знання людині, що крила пташині.
5. Краще пізно, ніж ніколи.
Команда 2:
1. І сам не їсть, й іншим не дає.
2. Знає кішка, чиє м’ясо з’їла.
3. Живий про живе й думає.
4. Вір своїм очам, а не чужим словам.
5. Краще пізно, ніж ніколи.
Команда 3:
1. Куди голка, туди й нитка.
2. Коли гроші говорять — правда мовчить.
3. Між трьома деревами заблукав.
4. Моя хата скраю, нічого не знаю.
5. Не кажи “не вмію”, а кажи “навчусь”.
Студент 2: Що ж, з цим завданням ви теж впоралися, переходимо до наступного. Наступне завдання на кмітливість і воно буде таким: додаючи або віднімаючи на початку чи в кінці букву, з поданих слів утворіть слова з новим значенням.
Команда 1: Буря
Команда 2: Їжа
Команда 3: Буква
Студент 1: Останній конкурс на сьогодні – конкурс капітанів. Саме ваші капітани зможуть допомогти командам набрати додаткові бали. Завдання капітанів якомога швидше прочитати скоромовку. За перше місце учень отримує 3 бали, за друге – 2, за третє – 3.
Команда 1:
Заболіло горло в горили -
Бо горила багато говорила.
Команда 2:
Обережний хитрий лис
До нори вечерю ніс.
Команда 3:
Семен сіно віз – не довіз,
Лишив сани – узяв віз.
3. Заключна частина.
Підбиття підсумків та визначення переможців.
Медотист:_______________________ Колмакова Ірина Юліївна
Класний керівник:____________________ Куліченко Інна Вікторівна