23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Виховна година на тему: "Я переходжу дорогу. Дорожня розмітка." 3 клас

Про матеріал
Розробка виховної години для 3 класу на тему: "Я переходжу дорогу. Дорожня розмітка.". Дане заняття має на меті ознайомити учнів із правилами переходу дороги, дорожньою розміткою, світлофором та дорожніми знаками; розвивати увагу, обережність, спостережливість, кмітливість, логічне мислення; виховувати толерантне ставлення один до одного, вміння працювати в групах, парах.
Перегляд файлу

Тема: Я переходжу дорогу. Дорожня розмітка.

Мета: ознайомити учнів із правилами переходу дороги, дорожньою розміткою, світлофором та дорожніми знаками; розвивати увагу, обережність, спостережливість, кмітливість, логічне мислення; виховувати толерантне ставлення один до одного, вміння працювати в групах, парах.

Тип заняття: заняття-вікторина

Обладнання: ребус, задачі, питання для вікторини, аркуш паперу А3, фломастери, фарби.

Клас: 3.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організація класу до уроку.
    1. Перевірка готовності до уроку.
  • Погляньте, будь ласка, на свої робочі місця. На сьогоднішнє заняття вам знадобляться лише аркуш паперу, ручка та фломастери, все інше заховайте у ваші портфелі.
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту. Вправа «Коло побажань».
  • Виховний захід почнемо з побажань. Тому станьте, діти, всі у коло і передаючи м’яч з рук у руки висловіть побажання своїм товаришам.
  • З таким гарним настроєм розпочинаємо наш захід.
  1. Опрацювання нового матеріалу.
    1. Створення проблемної ситуації (відгадування загадки).
  • Для того, щоб дізнатися про що ми з вами сьогодні говоритимемо, пропоную відгадати загадку.

Йде з села до села, а з місця не зрушить. (Дорога)

  1. Оголошення теми та мети заняття.
  • Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми говоритимемо про те як переходити дорогу та про дорожню розмітку.
    1. Опрацювання нового матеріалу. Розповідь вчителя.
  • Колись, ще у сиву давнину, дороги були зовсім не такі, ЯК сьогодні. Вони були витоптані ногами людей і більше нагадували широкі стежки, що слугували шляхами сполучення і засобом пересування з одного місця в інше. Колена така дорога вела до осель, де жили люди. Згодом люди зрозуміли, що рівна дорога краща, ніж з горбами та ямами, бо по ній легше пересуватися. Тому почали вирівнювати стежки, що ними чисто ходили дорослі та діти. Так з’явилися перші дороги. Л коли люди приручили коней, винайшли колесо та зробили підводи, щоб їздити їїи них і вантажі возити, то дороги стали першою необхідністю. ‘Годі люди зрозуміли, що дорога потрібна рівна і тверда, щоб її не розмивали дощі, а отже, і не ламалися колеса. Згодом вони почали прокладати дороги з твердим покриттям, тобто з каменю, щоб їздити по них було безпечно, щоб не перекинутися самим і не перекинути вантаж. По таких дорогах їхали кіньми, йшли пішки люди. На них не було жодної розмітки і призначалися вони для всіх одразу. Перші дороги були вузькі, проте міцні. Фрагменти деяких перших римських доріг збереглися до наших днів. Тоді не існувало Правил дорожнього руху, тому що в ті часи ще не було машин, автобусів та інших транспортних засобів.
  • А що ж являє собою сучасна дорога?
    1. Первинне закріплення.
      1. Гра «Пішохід-знавець».

Діти об’єднуються в команди: «пішо­ходи», «автобус», «тролейбус», «трам­вай», «поїзд». «Пішоходи» стоять на «зупинці», ведучий — у центрі.

  • Ведучий. Під’їжджає трамвай, розпочинайте посадку!
  • «П і ш о х о д и». Ні, не можемо, трам­вай ще не зупинився. Трамвай зупи­нився, можна заходити у трамвай?
  • Ведучий. Якщо дасте правильну відповідь на запитання, заходьте.

Він ставить запитання щодо будь-якого правила дорожнього руху. Якщо «пасажири» відповіли правильно, гравці міняються місцями.

  1. Математична хвилинка.

Задача 1

Марина вийшла з будівлі музичної школи і побачила трамвай, що на­ближався до зупинки. Вона вмить схопилася і побігла назустріч трам­ваю, адже знала: має обмаль часу і може спізнитися до ліцею.

  • Про що забула Марина?

Задача 2

Після відвідування басейну Івась та Андрій швидко застрибнули у тролей­бус. Розштовхуючи всіх, вони кинули­ся до вільних місць. Коли тролейбус поїхав, почали голосно обміркову­вати план змагань, потім заспере­чалися, адже не змогли поступити­ся один одному. Андрій підняв свою спортивну сумку і хотів замахнути­ся нею у бік Івася, але поруч стояла маленька дівчинка, яку він і зачепив своєю сумкою.

  • Проаналізуйте дії хлопців. Чи мо­гла б ситуація скластися інакше? Як?

Задача З

У вихідний день дівчата вирішили відвідати кінотеатр. Домовилися зу­стрітися на автобусній зупинці. Коли всі зібралися, то сіли в автобус і по­їхали. Щойно автобус поїхав, вони голосно, перебиваючи одна одну, почали розпитувати водія, де їм кра­ще вийти, щоб швидше потрапити до кінотеатру. На потрібній зупин­ці вони вийшли, але розгубилися: як їм перейти на другий бік вулиці, адже дорога широка, машин занад­то багато. Зупинилися вони і не зна­ють, як бути?

  • Чи правильно поводились дівчата під час руху автобуса?
  • Що робити дівчатам? Допоможіть, будь ласка!
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
    1. Конкурс 1. «Мозковий штурм».

Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

І команда.

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).

6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).

7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).

8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).

9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

ІІ команда.

1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).

2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).

4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).

5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).

6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).

7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).

8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).

9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).

10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

  1. Конкурс 2. «Виправ помилки».

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

Якщо помилку тільки знайшли – 0,5 балів, помилку виправили – 1,0 балів.

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).

4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

  1. Конкурс 3. Створення хештеку.

C:\Users\user\Documents\ViberDownloads\0-02-05-7ce4fb4b95ef89591efc59a746e4c839141a82ff60b0782c79be508c044e7b71_bd6eeefa.jpg

  1. Конкурс 4. «Крокодил».

Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.


Команда 1

- Водій

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Пішоход

- Регулювальник

- Шлагбаум

Команда 2

- Перехрестя

- Підземний перехід

- Свисток

- Дорожній знак

- ДТП ( аварія)

- Мотоцикл

- Пасажир


  1. Підсумок заняття.
    1. Підсумкова бесіда.
  • Отже, якою була тема сьогоднішнього заняття?
  • Про які нові правила дорожнього руху ви дізналися?
  • Що нового ви дізналися про дорожню розмітку?
  • Як правильно переходити дорогу, коли перед вами знаходиться трамвай? Тролейбус?
  • Що потрібно зробити перед тим, як переходити дорогу?
  • Хто є учасниками дорожнього руху?
    1. Прощання з класом.
  • Молодці! Бачу ви сьогодні були дуже уважними та кмітливими. Мені було дуже приємно з вами працювати! Гарного вам дня! До побачення!

 

docx
Додав(-ла)
Гуда Світлана
Додано
16 квітня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку