17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Виховна година на тему: "Як одягатися, щоб не хворіти" 3 клас

Про матеріал
Розробка виховної роботи для 3 класу на тему: "Як одягатися, щоб не хворіти". У розробці присутня робота із загадками, віршами, головоломками, запропоновано цікаві ігри для розкриття теми.
Перегляд файлу

Тема: Як одягатися, щоб не хворіти.

Мета: навчити дітей одягатися по сезону, формувати вміння правильно одягатися, підбирати одяг; розвивати увагу, логічне та критичне мислення, спостережливість, вміння аналізувати та робити вибір; виховувати естетику, бажання допомагати іншим, бажання співпраці.

Тип заняття: виховна година.

Обладнання: м’яч, наочний та демонстраційний матеріал (картки зі словами «здорова», «хвора»), роздатковий матеріал (стрічки паперу, розрізні літери, паперовий одяг із приказками та прислів’ями).

Клас: 3.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організація класу до уроку.
    1. Перевірка готовності до уроку.
  • Погляньте, будь ласка, на свої робочі місця та перевірте чи у вас на партах є все необхідне для сьогоднішнього заняття: паперові стрічки, роздрукований шаблон… .
    1. Створення сприятливого психологічного комфорту. Вправа «Коло побажань».
  • Виховний захід почнемо з побажань. Тому станьте, діти, всі у коло і передаючи м’яч з рук у руки висловіть побажання своїм товаришам.
  • З таким гарним настроєм розпочинаємо наш захід.
  1. Опрацювання нового матеріалу.
    1. Створення проблемної ситуації (відгадування загадки).
      1. Відгадування загадки.
  • Відгадайте загадки.

 

Крила має, а не літає. 

(Кожух)

 

 

 

Ані тіла, ані духу,

Має писок, шкіру й вуха. 

(Чоботи)

 

П'ять комірчин, а вхід один. 

(Рукавичка)

 

 

 

Я знайшов аж дві дороги —

По одній на кожну ногу.

А вони назад звелися

І на поясі зійшлися. 

(Штани)


  • Назвіть відгадки одним словом. (Одяг)
  • Яке слово-відгадка «зайве»? (Чоботи)
  • Чому? (Чоботи — це взуття.)
    1. Оголошення теми та мети заняття.
  • То як вигадаєте, про що ми сьогодні говоритимемо?
  • Правильно, про одяг та про те, як правильно одягатися, щоб не хворіти.
    1. Опрацювання нового матеріалу.
      1. Розповідь учителя про взуття (з елементами бесіди)
  • Одяг захищає від холоду і спеки. В одному одязі легко і зручно працювати, а в іншому — людина відпочиває, займається спортом, іде в похід тощо.

Не треба котику вдягатись,

Бо в нього гарний кожушок,

В пісочку може пес качатись,

А качка в пір'ї йде в ставок.

І ластівка свій одяг має

І в тигра гарний одяг є.

А білочка руде вдягає.

В природі кожному своє.

Звір в чому спить, у тому й ходить

Вночі і вдень. В воді пливе.

Нічого одягу не шкодить,

Звір все життя у ньому живе.

Один такий, хтось зовсім інший,

Є в кожушку, у пір'ї хтось.

Однак, людині трохи гірше,

Самій усе робить прийшлось.

Взуття і одяг треба шити.

А в холод — шапку одягати.

Таке життя. А що робити?

Самому треба раду дати,

Щоб в світі цім не пропадати

І одяг треба, і взуття.

Ще й зовсім різне одягати

На кожен випадок життя.


  • Діти назвіть взуття, що людина може носити взимку та влітку. (Босоніжки, валянки, черевики, чоботи, кеди)
  • Я вважаю, що взуття не потрібне. Якої думки ви? (Відповіді дітей.)
  • Як ви вважаєте, чому валянки не можна взувати влітку, а сандалі — взимку?
  • Отже, взуття одягають відповідно до погоди. Майстра, який шиє та лагодить взуття, називають шевцем.
  • У різних народів взуття різниться зовнішнім виглядом та матеріалом, з якого виготовлено. Взуття повинне бути зручним на нозі. Погано, якщо воно тісне або дуже вільне. Валянки, теплі чоботи вам необхідні для холодної погоди. Якщо ноги промерзнуть, то ви захворієте.
    1. Розповідь учителя про одяг (з елементами бесіди)
  • Діти, назвіть одяг, що можна носити влітку; узимку.
  • Коли народжується дитина, її потрібно захистити від впливу зовнішнього середовища: від спеки та холоду, від дощу та вітру, від сонячного проміння, що може обпекти шкіру. Одяг людині потрібний, щоб жити в цьому світі. Існує одяг для роботи і відпочинку, на будень і на свято. Для роботи одяг має бути простим і зручним, щоб можна було б вільно рухатися і працювати, а для свята — гарним, вишуканим, прикрашеним різними оздобами.
  • У кожного з вас є шкільний, святковий, спортивний одяг, а також одяг, у якому ви допомагаєте мамі поратися по господарству.
  • Відгадавши загадку, ми дізнаємося, з якої рослини виготовляють тканини.

Били мене, били, на шматки порвали,

У воді мочили, по траві валяли.

Одну половину з кашею поїли,

Другу половину на плечі наділи.

(Льон)

  1. Робота з ілюстрацією.
  • Людину, яка шиє або ремонтує одяг, називають кравцем.
  • Відгадайте, що ще допомагає кравцеві шити одяг.

 


Вона тоненька та міцна,

Латає нам кожух та свитки

І зветься штука чарівна,

Ви здогадались, дітки?.. 

(Нитка).

 

Два кінця, два кільця, а посередині цвях. 

(Ножиці)

Металевий в неї носик

І лляний у неї хвостик.

Із шиття не буде толку,

Якщо ми не візьмем... 

(голку).

 

 

 

 


  1. Первинне закріплення.
    1. Гра «Додай слово» (з м’ячиком).
  • Пропоную пограти в гру «Додай слово».
  • Я починаю гру словами: «Якщо дитина здорова, то (або «Якщо дитина хвора, то…) вона…, і той, кому я кину м’ячик, повинен продовжити речення одним словом і прикріпити його до даної таблички на дошці «Здорова», або навпаки «Хвора».
    1. Робота над складанням назв одягу та взуття (в парах)
  • Кожна пара отримує розрізні літери. З них складають назви.

16.05.2015-1-1крсф

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
    1. Колективне складання інструкції з догляду за одягом та взуттям.
  1. Одяг та взуття повинне мати гарний зовнішній вигляд.
  2. Щоразу, повернувшись зі школи, переодягати свій одяг.
  3. Взуття та одяг повинні мати своє постійне місце.
  4. Одягайтесь відповідно до роду занять та до погоди.
    1. Гра «Так чи ні?».
  • А зараз ми з вами пограємо в гру «Так чи ні». Я вам говоритиму певну фразу і якщо вважаєте її правильною, то ви плескаєте в долоні, а якщо вона говорить неправду, то ви – тупаєте ніжками.
  • Узимку я вдягаю шубу.
  • Ішовши влітку на рибалку, я надів собі вушанку.
  • Як приємно в босоніжках погуляти взимку в сніжки.
  • На город по моркву Таня пішла в рукавицях.
    1. Гра «Профілактика застуди»
  • Учитель дає дітям підписані картки із зображеннями різного одягу та взуття. 1 група має обрати лише картки із зображеннями того, що можна одягати в осінній період, 2 – у зимовий, 3 – у весняний, 4 – у літній, для того, щоб не застудитися.
  1. Підсумок заняття.
    1. Підсумкова бесіда.
  • Отже, хто запам’ятав про що ми сьогодні говорили? Яка була тема сьогоднішнього заняття?
  • Перелічіть мені одяг та взуття, який ми можемо одягати восени? Влітку? Взимку? Весною?
  • Чому рукавиці не одягають влітку?
  • Для чого потрібно носити шапку?
  • Чим зимовий одяг відрізняється від літнього?
    1. Заключне слово вчителя.
  • Молодці! Бачу ви сьогодні буле дуже уважними та кмітливими, тому на згадку хочу вам залишити паперовий одяг із приказками та прислів’ями, які будуть вам нагадувати про те, що потрібно одягатися відповідно до пори року та погоди, яка є надворі.
  • Мені було дуже приєсно з вами працювати! Гарного вам дня! До побачення!

 

docx
Додав(-ла)
Гуда Світлана
Додано
16 квітня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку