ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ: «ЗДОРОВ'Я І ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ»

Про матеріал
- Розширити знання учнів про здоровий спосіб життя як необхідну складову повноцінного життя; - Показати вплив куріння на різні органи людини, стадії їхніх захворювань; - Переконати, що негативні наслідки куріння набагато перевищують позитивний ефект від куріння, дати негативну оцінку вибору, зробленому на користь куріння; - Навчити підлітків приймати правильне рішення, виходячи з будь-якої життєвої ситуації при високій впевненості в собі.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА

 

НА ТЕМУ:

 

«ЗДОРОВ  І

ШКІДЛИВІ

ЗВИЧКИ»

C:\Users\Елена\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG-8bdcc7dc58cdf1bbc06f07e3b492551f-V.JPG

 

 

Тема: «Здоров'я і шкідливі звички»

Мета: 

-         Розширити знання учнів про здоровий спосіб життя як необхідну складову повноцінного життя;

-         Показати вплив куріння на різні органи людини, стадії їхніх захворювань;

-         Переконати, що негативні наслідки куріння набагато перевищують позитивний ефект від куріння, дати негативну оцінку вибору, зробленому на користь куріння;

-         Навчити підлітків приймати правильне рішення, виходячи з будь-якої життєвої ситуації при високій впевненості в собі.

Тип уроку: усний журнал з елементами тренінгу

Обладнання: правила спілкування в групі (на дошці), інформаційні аркуші, аркуші А3, карта результатів уроку.

План

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

ІІІ. Формування вмінь і навичок .

ІV. Підсумок роботи.

 

Перебіг заходу

І. Організаційний момент. Привітання.

Вступна бесіда про звички людей.

Вчитель: Які бувають звички?

Учні: Корисні і шкідливі.

В.: Чому звички називають корисними?

У.: Тому що вони приносять людям користь.

В.: Чому звички називають шкідливими?

У.: Тому що вони приносять людям шкоду.

 

 Правила роботи в класі:

1) уміти слухати один одного;

2) говорити повинен хтось один;

3) говорити слід по суті;

4) необхідно ділитись думками в голос;

5) поважати почуття інших;

6) неприпустимо приниження достоїнств;

7) висловлювати слід по піднятій руці;

8) поважно відноситись до всіх учнів без винятку.

 

ІІ. Основний етап. Актуалізація опорних знань.

      Сьогодні ми проведемо розмову про підступних ворогів людства – шкідливі звички. Найпоширенішою з них є паління.  Паління – велике лихо. Доведено, що паління тютюну призводить до виникнення різних захворювань, які спричиняють передчасну смерть людей.

Тестування «Що я знаю про шкідливі звички?»

  1. Шкідливі звички – це:

а) мити руки з милом перед їдою;

б) палити, вживати алкоголь та наркотики;

в) вранці та ввечері чистити зуби;

г) човгати ногами, смоктати пальці, гризти нігті.

2. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?

а) вона швидше росте;

б) у неї покращується пам' ять;

в) вона погано вчиться;

г) вона завдає неабиякої  шкоди власному здоров' ю.

3. Які наслідки може викликати паління?

а) захворювання на рак легенів;

б) піднесення настрою;

в) зниження гостроти зору, слуху;

4. До чого призводить вживання наркотиків?

а) з'являється унікальна можливість відвідати віртуальні світи;

б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;

в) деградує мозок людини;

г) людина стає більш розкутою і товариською

(Відповіді: 1б,г;  2.в,г;  3.а,в;  4.б,в)

ІІІ. Формування вмінь і навичок.

Слово вчителя.

     Відкриваємо другу сторінку нашого журналу – фізіологічну.

     Нікотин – поширений соціальний наркотик. Паління завдає великої шкоди фізичному станові людини. Курці шкодять не лише собі, а й людям, які перебувають поруч і дихають отрутою – димом.

     Імунна система курців дуже послаблена. Підвищується загроза виникнення раку легенів і горла, серцево-судинних, алергійних, інфекційних та багатьох інших захворювань, ураження плоду в утробі жінки-курця.

      От що розказує організм курця-школяра.

Виступ учнів – читців.

1-ша учениця: Я – нервова система. Паління викликає безперервне збудження , що ослаблює гальмівний процес, а це веде до мого виснаження. Англійське прислів'я каже: «Курець пускає ворога а свої уста, який викрадає його мозок». У мого господаря погіршилася пам'ять , він став робити в 1,5 рази помилок більше, ніж до паління. Тепер він учиться погано, а в молодших класах вчився добре. Він став вразливий, нервовий, у нього знизилася працездатність. Він конфліктує з учителями, сперечається з товаришами. Він зовсім змінився, у нього порушився перебіг психічних процесів.

2-га учениця: Я опорно-рухова система. Мій господар став втомлюватися під час бігу або навіть від тривалої ходьби. З'явилися сильні болі в ногах. Йому загрожує ураження кровоносних судин нижніх кінцівок.

3-тя учениця: Я – травна система. Мій господар втратив апетит. Подивіться, як він схуд, як пожовк. Систематично пропускає уроки, бо їздить до стоматолога лікувати зуби. А йому лише 15 років. А все через те, що нікотин із слиною попадає в організм. Після кожної викуреної цигарки різко підвищується кислотність шлунку, їжа вчасно не перетравлюється, зростає загроза виникнення виразки дванадцятипалої кишки. Паління притупляє почуття голоду, бо порушується дія ферментів, їх розщеплення та всмоктування в тонких кишках. Мій господар дуже погано їсть, через те так і відстав у розвитку від своїх ровесників.

4-та учениця: Я – кровоносна система. Поки я не одержувала згубної отрути нікотину , я була здоровою – могла скорочуватися 100 тис.разів за добу і перекачувати 100 тонн крові. Мій серцевий м'яз працював легко, ритмічно, не втомлюючись, забезпечуючи клітини організму достатньою кількістю кисню, піддержуючи тиск крові 130/70 мм рт.ст. Але поганий хлопчисько почав курити. Я стала зношуватись, утомлюватись, старіти.

1-й учень: Я – слух. Тютюновий дим подразнює слизові оболонки ротової та носової порожнин, дихальних шляхів. Мій господар став уранці кашляти, на уроках фізкультури  не може пробігти три кола. Через те, що знижуються захисні властивості слизових оболонок, він часто хворіє на простудні захворювання.

       Тютюновий дим, потрапляючи у внутрішнє вухо, викликає запалення євстахієвої труби. Пошкоджуються слухові рецептори. У мого господаря з'явився  біль у вусі, він став трохи недочувати, а товариші злузують, що він став глухий.

2-й учень: Я – зір. Нікотин пошкоджує органи чуття, знижується функція зорового нерва, порушується гострота зору, здатність розпізнавати кольори.

      Це приходить поступово: зникає сприймання зеленого, червоного, жовтого, синього кольорів. А зовсім недавно мій господар пересів на передню парту ближче до дошки – він став недобачати написане  на дошці: пошкодився зоровий нерв.

Вправа для релаксації «Руханка парами».

Учні формують пари за бажанням. За командою вчителя  виконують завдання вчителя:

*рука до руки

*нога до ноги

*коліно до коліна

*вухо до вуха

*плече до плеча

*спина до спини

Статистична сторінка.

Учитель:

*20 цигарок , випалюваних щодня, скорочують життя приблизно на 5 років;

*випалена цигарка скорочує життя на 5,5 хв.;

*тютюновий дим містить 4 тис. компонентів, шкідливих для здоров'я.

      Учитель: Сьогодні у нас є гостя, яка знає, як почувається людина, яка відмовляється від паління.

      Учениця:

Я дихаю нині, як слон,

Хода у мене легка,

І ніч пролетіла, як дивний сон,

Без кашлю і без плювка.

Я став дотепником, веселуном,

Ну просто – душа товариства.

Я порожевів, поповніло лице, енергія так і кипить.

Громадяни, вас цікавить рецепт?

Відкрити? Чи не відкрити?

Повідомляю: віднині назавжди кинув курить.

Хвилинка сміху.

Секрет довголіття.

-         Чи знаєте ви секрет довголіття?

-         Щодня треба їсти часник!

-         Чудово! Але як тримати  це в секреті?!

Усе чую.

-         Синку, не ходи на дискотеку, бо оглухнеш!

-         Спасибі, мамо, я вже пообідав.

Знайшов вихід.

У школі вивчають методи першої медичної допомоги.

-         Що б ти зробив ,Петрику,якби твій маленький брат ковтнув ключ?

-         Я б лазив у будинок через кватирку!

IV. Підсумок заходу.

       Боротьба з палінням тютюну передбачає збереження здоров'я людини і забезпечення її довголіття. Будемо сподіватися, що в майбутньому всі люди усвідомлять шкідливість тютюнового зілля і відмовляться від його вживання в ім'я  цієї благодійної мети.

       Пам'ятаймо слова китайського філософа Лао-то: «Той, хто може подолати іншого, - сильний, той , хто може подолати себе, - дійсно могутній».

       То що ви оберете: здорове яскраве життя чи щоденну тяжку боротьбу за виживання?

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку