Виховна година "Надзвичайні ситуації. Дії населення при надзвичайних ситуаціях" (інтегроване заняття з використанням англійської мови)

Про матеріал

Метою виховної години є не лише поглибити знання учнів з питань цивільного захисту, а й вміти застосувати знання іноземної мови для обговорення важливих проблем сьогодення і пропонувати шляхи їх вирішення.

Перегляд файлу

Тема: Надзвичайні ситуації. Дії населення при надзвичайних ситуаціях

Мета: Поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.

Форма проведення: інтегрований урок

Обладнання: компютер, проектор, картинки,  таблички з основними поняттями, роздатковий матеріал

 

Хід  заняття

 

  1.          Організаційний момент

Відео «The Year the Earth Went Wild» (https://www.youtube.com/watch?v=Sx6vuSr9l34)

 

  1.          Слово вчителя

Вчитель: Життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як важливоу таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки і пригадала, як поводитися за таких обставин, як врятуватися самій і як допомогти іншим.

 

3. Оголошення теми і мети заходу

Вчитель: Отож, сьогоднішнє заняттями з вами присвятимо тому, щоб вивчити та повторити, як  виходити зі скрутних життєвих ситуацій. Нашу виховну годину ми проведемо у досить цікавій формі, адже ми поєднаємо з вами не лише ваші знання з теми, а й знання англійської мови. So, today we are going to talk about emergencies.

 

4.    Актуалізація опорних знань

1) Бесіда

- Що таке небезпека(danger)?

- Що таке надзвичайні ситуації(emergencies)?

- Що відносимо до надзвичайних ситуацій? (НС – це подія, порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинених аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та (або) значних матеріальних збитків.)

Вчитель: You have all heard stories or seen news reports about storms that make rivers rise and flood whole neighborhoods or towns, or hurricanes that are so fierce that people have to leave their homes to escape it, or huge wildfires that burn out of control and destroy any house that is in its way. It can be scary to think about these things. Have you ever wondered what it would be like, and what you would do, if you were faced with a life-threatening emergency? I‘m going to tell you a true story, about a girl, who found herself in exactly that situation. But first, let’s watch a short video.

(Відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Xawte2sd8kA)

 Imagine yourself on a wonderful vacation in a big hotel right on the beach. The white sand is warm under your feet and the ocean is sparkling with sunlight. Some people are looking for shells on the beach, others lie under the shade of umbrellas, and children splash in the waves. Suddenly, the water in the ocean looks different. It bubbles on the edge and foam sizzles just like it‘s in a frying pan. The water is coming up on the beach but it isn‘t going out again. It comes in… and in… and in…. closer to the hotel.

 What is happening? In a few minutes, an enormously high, powerful wave – a tsunami – is going to cover the whole beach. There may be more huge waves after the first one. Anyone who is on the beach will be captured by the violent sea and they will probably drown. What a frightening thought!

 In 2004, 10 year old Tilly Smith was on a holiday vacation with her family at a beach in Thailand on the Indian Ocean. There were about 100 people on the beach that day, which happened to be the day after Christmas. Tilly noticed that the water began to look very strange.  Tilly‘s teacher, Mr. Kearney, at Danes Hill School in England, had talked about tsunamis in Geography class and had showed a video that showed the signs of an oncoming tsunami.

 What Tilly had seen on the video was happening right in front of her, for real. She told her mother that a big dangerous tsunami wave was coming. Her mother didn‘t understand and Tilly began to get hysterical. Tilly, her father, mother, and little sister rushed back to the hotel and told the staff about the warning signs of a tsunami. The hotel workers ran to the beach and spread the word about the giant incoming wave, caused by an earthquake many miles away across the Indian Ocean.

 Everyone left the beach and they were all safe- saved by 10-year-old Tilly. Tsunamis caused by the 2004 earthquake killed more than 150,000 people around the perimeter of the Indian Ocean. But no one died on the beach where Tilly was.

 You can be a hero like Tilly Smith by learning about the kinds of emergencies that can happen here and what to do in those situations. We‘re going to learn how to prepare your homes and families so you can confidently use the information and help ensure that your household is ready for events that might happen.

  1. Робота в групах

Вчитель: Now your task is to order the sentences to make a story about that young girl.

Tilly Smith was on holiday on the beach.

Tilly noticed the water began to look very strange.

Tilly remembered the video about tsunamis which she had seen at school.

She told her mother that a big dangerous tsunami wave was coming.

Tilly, her father, mother, and little sister rushed back to the hotel.

Tilly’s parents told the staff about the warning signs of a tsunami.

Everyone left the beach and they were all safe.

(Учні встановлюють правильну послідовність)

  1.          Бесіда. Класифікація надзвичайних ситуацій

Вчитель: Надзвичайні ситуації поділяються на групи, залежно від характеру

походження подій. Розрізняють 4 класи надзвичайних ситуацій: природного, техногенного, соціально-політичного та військового характеру. Які ж це ситуації природного характеру?

Уч.1.Надзвичайні ситуації природного характеру – це наслідки небезпечних геологічних, метеорологічних,морських та прісноводних явищ, природних пожеж, інфекційних захворювань людей, сільськогосподарських тварин, масового ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміни стану водних ресурсів тощо.

Вчитель:Які ж це ситуації техногенного характеру?

Уч.2. Надзвичайні ситуації техногенного характеру (техногенний- породжений технікою і промисловістю) — це наслідок транспортних аварій, катастроф, пожеж, неспровокованих вибухів чи їх загроза, аварій з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптового руйнування споруд та будівель, аварій на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, аварій на греблях, дамбах тощо.

Вчитель:Які ж це ситуації соціально-політичного характеру?

Уч. 3. Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру — це ситуації, пов’язані з протиправними діями терористичного та антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих ядерних об’єктів, систем зв'язку та телекомунікації, напад чи замах на екіпаж повітряного чи морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях,  викрадення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо.

Уч.4.Надзвичайні ситуації воєнного характеру — це ситуації, пов’язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, транспортних та інженерних комунікацій.

Вчитель: So, there are four types of emergencies: natural disasters, accidents, civil and military emergencies.

  1.          Вправа «Встановлення відповідності»

Вчитель: А зараз ваше завдання розмістити фото надзвичайних ситуація відповідно до їх характеру. And now your task is to match pictures and types of emergencies. Don’t forget to name the emergencies in English.

(На дошці подана класифікація і учні по черзі виходять до дошки і прикріпляють фото у відповідному місці)

 

Додаток 2

 

  1.          Інформаційне повідомлення учнів

 

Вчитель: Вашим завданням було підготувати повідомлення про найбільші катастрофи останніх десятиліть.

Найсмертоносніші стихійні лиха у світіНайсмертоносніші стихійні лиха двадцятиліття

 Конец формыУраган "Ірма", хоча й визнаний одним із найпотужніших в Атлантиці за останнє десятиліття, однак приніс значно менше жертв, ніж інші стихійні лиха, які спіткали людство за останні 20 років.

Згідно з дослідженням Управління ООН зі зменшення небезпеки стихійних лих (UNISDR), кількість стихійних лих у світі з 1970 року збільшилася більш ніж у чотири рази – приблизно до 400 на рік. Натомість кількість жертв цих лих скорочується. У 1970-х роках щорічно гинуло 200 тисяч людей. Завдяки заходам безпеки до сьогодні цей показник значно зменшився.

Кількість смертей внаслідок стихійних лих за 20 роківСША разом з Китаєм та Індією стали територією, яка найбільше страждає від різноманітних стихійних лих – від землетрусів до повеней. На ці території за період 1995 – 2015 років обрушилося від 160 до 470 катастроф природного походження. Трохи менше стихійних лих припало на Бразилію, Мексику, Пакистан, Афганістан, Францію та Росію.

Карта небезпечних зон світуНайсмертоноснішим за всю історію 21-го століття стихійним лихом став землетрус на Гаїті, який стався 12 січня 2010 і забрав життя майже 223 тисяч людей. Другим за кількістю жертв з 1995 року став шторм у М'янмі (травень,  2008), який призвів до загибелі 138 тисяч людей. Третім лихом двадцятиліття стала аномальна спека в Росії влітку 2010 року, яка стала однією із причин масових пожеж, що супроводжувалися небувалим смогом у низці міст і регіонів. За даними UNISDR тоді від аномальних погодних умов в Росії загинуло понад 55 тисяч.

Найбільш смертоносні стихійні лиха двадцятиліття
Землетрус на Гаїті 2010 року став найбільш смертоносним лихом 20-ліття

Теги: Надзвичайні ситуації Публікації Жертви Стихійні лиха Інфографіка Ураган у США Ураган Ірма

Джерело: 24 Канал

Стихійні лиха, які сколихнули світ у 2017 році

У 2017 році Землю сколихнула низка руйнівних землетрусів та ураганів, які забрали тисячі життів. Одні регіони потерпали від пожеж, які випалювали навіть міста, в інших регіонах люди насмерть замерзали від аномального холоду. За словами науковців, так реагує природа на глобальне потепління.
(https://24tv.ua/mizhnarodni_novini_tag1121)

Відео (https://www.youtube.com/watch?v=tp_uodfUiAo)

Результат пошуку зображень за запитом "землетрус італія 2017"Серія землетрусів в Італії

Коли: січень 2017 року
Де: Монтереале, Центральна Італія
Жертви: 34 особи
Постраждалі: 11 осіб

Центральну Італію (між Абруццо, Лаціо, Марке та Умбрією) сколихнули 4 землетруси, силою від 5,2 до 5,7 бала за шкалою Ріхтера. Всі вони стались за менш ніж 5 годин. Епіцентр землетрусів заліг на глибині у 9-10 кілометрів. Вчені наголошують, що серія землетрусів – непересічне нове явище, адже раніше такого не спостерігалося.

У Британській Колумбії горіло понад 1 мільйон гектарів лісуЛісові пожежі у Канаді

Коли: липень 2017 року
Де: Провінції Британська Колумбія, Канада
Евакуйовано: понад 45 тисяч людей

У липні в провінції Британська Колумбія вперше за 14 років оголосили надзвичайний стан – горіло понад 1 мільйон гектарів лісу. Масштабна пожежа завдала збитків на 127 мільйонів доларів. Вогонь знищив понад 300 будинків.


У Британській Колумбії горіло понад 1 мільйон гектарів лісу

Масштабні пожежі спричинило влучання блискавки та людський фактор. Через пожежі було евакуйовано понад 45 тисяч людей та близько 30 тисяч голів худоби.

 

Повені в Азії

Результат пошуку зображень за запитом "індія повені 2017"Коли: липень-вересень 2017 року
Де: Індія, Бангладеш, Непал, Пакистан
Жертви: 1288 загиблих
Постраждалі: понад 45 мільйонів осіб, з них 16 мільйонів – діти

Серйозні повені охопили країни Південної Азії через мусони. Постраждали громадяни Індії, Бангладешу, Непалу та Пакистану.

Мусони – це стійкі вітри нижнього шару тропосфери, які протилежно змінюють свій напрямок двічі на рік. І для країн Азії – це звичне явище, щороку вони тривають з червня по вересень. Та мусони у 2017 році були дещо іншими – сезон дощів був набагато сильнішим, ніж зазвичай. Через зливові дощі регіони страждали від повеней та зсувів.

Зі слів дослідників, повені в Південній Азії стали найбільшими за останні десятиліття. Вони переконані, що сильні повені виникли у зв'язку з невідворотною зміною клімату.

Найбільше біди повені наробили в Індії – загинули понад 1000 осіб, постраждали понад 31 мільйон осіб, пошкоджені або зруйновані понад 800 тисяч будинків.

Повені в Індії забрали понад тисячу життів – відео

У Бангладеші загинуло близько 140 осіб, постраждало понад 6 мільйонів. Тут стихія зруйнувала або пошкодила майже 700 тисяч будинків, 4,8 мільйона гектарів сільгоспугідь було затоплено, повені зруйнували тисячі кілометрів автошляхів.

У Непалі жертвами негоди стали 143 особи, 1,7 мільйона постраждали. Повені затопили понад 34 тисячі будинків і ще тисяча була зруйнована. У Пакистані загинуло 23 людини.

Зсув у Сьєрра-Леоне забрав понад 500 життівЗсув у Сьєрра-Леоне

Коли: серпень 2017 року
Де: Фрітаун, Сьєрра-Леоне
Жертви: за офіційними даними – 499 загиблих, за неофіційними – 1050 жертв
Постраждалі: понад 3 тисячі осіб

Зсув та повені внаслідок сильного дощу накрили столицю Сьєрра-Леоне Фрітаун. Стихійне лихо знищило домівки понад 3 тисяч жителів міста.

Через масові поховання влада міста вдалась до надзвичайних заходів, аби запобігти холері – у місті з 1,2 мільйона осіб було провакциновано понад 500 тисяч людей.


Зсув у Сьєрра-Леоне забрав понад 500 життів

Результат пошуку зображень за запитом "Виверження Агунга"Окрім сильних злив, катастрофу спричинили й декілька інших факторів. Зокрема, через повені дренажні системи часто блокуються відпрацьованими відходами, а ліси, які тут масово вирубують, тримали схили від розсипання. Окрім того, місто Фрітаун густонаселене і лежить на рівні або нижче рівня моря.

 

Виверження Агунга

Коли: серпень 2017 року
Де: острів Балі, Індонезія
Евакуйовано: понад 120 тисяч осіб у вересні, понад 40 тисяч осіб – у листопаді

Перші виверження вулкану Агунг у 2017 році відбулися 13 серпня. Далі вулкан дав про себе знати у вересні і листопаді. У вересні через сейсмічну активність навколо вулкана близько 122,5 тисячі людей було евакуйовано, уряд Індонезії оголосив 12-кілометрову зону відчуження навколо вулкану.

Через активність Агунга у листопаді було припинено авіапольоти, через які в аеропортах застрягли 59 тисяч пасажирів. З 22 сіл біля вулкана довелось евакуювати понад 40 тисяч осіб.

 

Ураган "Харві"

Від урагану Коли: 17 серпня – 3 вересня 2017 року
Де: Гайана, Нікарагуа, Гондурас, Беліз, Кайманові острови, півострів Юкатан, США – найбільше Луїзіана у Техасі
Жертви: 91 людина
Евакуйовано: понад 32 тисячі осіб

Перший великий тропічний циклон в Атлантичному сезоні ураганів 2017 року досягнув 4 категорії, розігнавшись до 215 кілометрів на годину. Вийшовши на сушу, викликав катастрофічні повені у Луїзіані штату Техас, через які затопило сотні тисяч будинків.

У столиці штату Техас місті Г'юстон через випадки мародерства навіть було введено комендантську годину. Окрім того, Вашингтон запровадив надзвичайний стан у зоні стихійного лиха.

Пов’язане зображенняЧерез повені у Техасі на двох хімічних заводах сталися серйозні вибухи. Ураган "Харві" завдав Америці збитків у майже 200 мільярдів доларів.

 

Ураган "Ірма"

Коли: 30 серпня – 16 вересня 2017 року
Де: Кабо-Верде, Сент-Мартен, Віргінські острови, Куба, Пуерто-Ріко, Багамські острови, США – особливо штат Флорида
Жертви: 134 особи

Ураган "Ірма", який зародився біля Капо-Ферде, досяг 5-ї категорії, пориви вітру сягали до 295 кілометрів на годину. Руйнівна стихія завдала збитків на майже 67 мільярдів доларів і забрала майже 150 життів. Розміри тропічного циклону сягали майже площі Франції, а це понад 600 квадратних кілометрів.

Ураган завдав катастрофічних збитків у Барбуді, Сен-Бартелемі, Сен-Мартен, Ангільї і на Віргінських островах, жителі цих регіонів пережили ураган 5-ї категорії.

 

  1.           Перегляд відео

Вчитель: Україна також неодноразово потерпає від стихійних лих. Варто згадати лише минулий рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.          ТОП-5 техногенних катастроф сучасної України

 

 

За період незалежності в Україні сталося чимало надзвичайних подій національного масштабу.

Фосфорна аварія під Львовом

Результат пошуку зображень за запитом "Фосфорна аварія під Львовом"У липні 2007 року під Львовом сталася фосфорна аварія. Неподалік від села Ожидів у Буському районі Львівської області на 12-му кілометрі перегону Ожидів-Красне зійшов з рейок потяг, що прямував із Казахстану до Польщі, перекинулися 15 вагонів з жовтим фосфором, шість з них загорілися.

У результаті сходження цистерн було пошкоджено 50 м залізничної колії, близько 100 м контактної мережі і три опори. Під час гасіння пожежі утворилася отруйна хмара з продуктів горіння із зоною ураження 90 квадратних кілометрів. У результаті почалася евакуація із зони ураження. В першу чергу евакуювали людей з найближчих сіл, решту за бажанням. З п'яти довколишніх сіл було евакуйовано понад 800 осіб. Ситуація ускладнювалася тим, що фосфор не можна гасити водою.

Загоряння усували дві доби. В цілому з початку надзвичайної ситуації були госпіталізовані 152 особи (з них 27 дітей).

Пожежа на Вуглегірській ТЕС

Результат пошуку зображень за запитом "Пожежа на Вуглегірській ТЕС"У березні 2013 року сталася пожежа на Вуглегірській ТЕС у Світлодарську Донецької області, на одному з найбільших енергетичних об'єктів України. У результаті загинув 44-річний працівник підприємства і ще 13 осіб отримали травми різного ступеня тяжкості.

Як з'ясувала прокуратура Донецької області, пожежа сталася через самозаймання вугільного пилу при розгерметизації пилосистеми. Збитки від пожежі на Вуглегірській ТЕС становили 173,5 мільйона гривень.

Пов’язане зображенняВикид аміаку на "Стиролі"

У серпні 2013 року на хімічному підприємстві "Стирол" у Горлівці Донецької області стався викид аміаку. В результаті чого п'ятеро людей загинули, ще п'ятеро постраждали.

Як пізніше встановили експерти, вибух і викид аміаку стався через незадовільний технічний стан аміакопроводу, обумовленого корозією навколишнього середовища, а також ерозією робочого середовища.

Пожежа в Чорнобильському лісі

Наприкінці квітня 2015 року в лісі поблизу Чорнобиля сталася пожежа. У вогневій зоні перебувало близько 400 га лісу. Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк повідомив тоді про небачений з 1992 року масштаб пожежі, який гасили близько тижня.

Пов’язане зображенняРадіаційний фон у районі пожежі, за даними української влади, знаходився в межах норми і становив у середньому 21 мкР/год (безпечний рівень радіаційного фону – до 50 мкР/год). У Києві цей показник складав 11 мкР/год. До ліквідації пожежі залучили понад 300 осіб і 50 одиниць техніки, в тому числі літаки і вертольоти.

Раніше виконуючий обов'язки мера Славутича – міста, де живуть переселенці з Чорнобиля і персонал, що обслуговує Чорнобильську АЕС, заявляв, що загоряння в поліському регіоні трапляються щорічно і виникають або самостійно, або через "людський фактор".

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "Пожежа на нафтобазі під Києвом"Пожежа на нафтобазі під Києвом

У понеділок, 8 червня 2015 року, на нафтобазі "БРСМ-нафта" під Києвом у селі Крячки розгорілася масштабна пожежа. Полум'я охопило 4 резервуари з паливом. До гасіння пожежі на нафтобазі привернули два пожежні потяги.

 

  1.          Бесіда

Вчитель: So you see that anything can happen to us at anytime. What we can do is to be prepared. Let’s summarize a little what we have learned.

1. What is a real disaster? 

a. Blizzard, flood, fire, ice storm, hurricane, tornado

2. What is an emergency?

 a. Power going out, car breaking down, small ice storm

3. What is the difference between an emergency and a disaster?

 a. Disasters are large scale and affect a lot of people across a large area. Emergencies are any event that affects your family.

4. What are some of the ways disasters or emergencies affected the lives of people? 

a. Damaged houses and properties, health problems 

5. Has anyone in the class experienced a disaster or emergency? What was it like? Were you prepared for it?

7. What kinds of disasters are possible in our area? 

a. Snowstorms, ice storms, fires, rainstorms.

8. In the story I read at the beginning of the lesoon, Tilly Smith saved people’s lives when she told others about something she learned in school. Is it possible for someone in this room to be a hero? What could you do that would help your family or friends in a time of trouble? 

a. Call emergency services if you see a serious accident; tell someone if you see something dangerous such as fire, downed wire, broken glass, suspicious activity, lightening, etc; provide information that could help your family prepare.

9. In case of an emergency уou don’t want to be running around your house looking for things at the last minute. How could you and your family be prepared in advance?

 a. Prepare an emergency kit and keep it handy.

10. There are a lot of ways you can find information about family emergency kits. What do you think should go into an emergency kit? Here is a family supply list with some suggestions. 

a. HANDOUT 3: WHAT GOES IN AN EMERGENCY KIT

(Додаток 3)

3.  Робота в групах (проектна діяльність)

Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму на форматному аркуші з використанням роздаткового матеріалу (додаток 4)

 

Вчитель: Щоб вберегтися від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, слід знати правила поведінки, які можуть зберегти ваше життя. Ви будете працювати у групах. Кожна з груп отримає завдання скласти план дій при тій чи іншій ситуації. Але групи у нас будуть різні. Одні з вас отримають завдання англійської, а інші українською. Ваше завдання обговорити у групах правила поведінки і презентувати класові.

 

Група 1 – складіть алгоритм дій під час та після виникнення землетрусу

Група 2 - Do's and Don'ts during Earthquake

Група 2 - складіть алгоритм дій під час та після пожежі

Група 3Fire Safety Tips

 

Б) Представлення творчими групами своїх проектів

 

4.     Отримання зворотного зв’язку

- Що нового ви дізналися для себе на сьогоднішньому занятті?

 

5. Заключне слово вчителя.

Вчитель:Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, що тепер ви  зможете подолати будь-які проблеми.Наш урок закінчується. Тепер давайте знову поглянемо на фотографію нашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю. 

 

Відео «Earth song»( https://www.youtube.com/watch?v=XAi3VTSdTxU)

 

 

 

docx
Додано
16 травня 2019
Переглядів
1122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку