Виховна година: «НАША КРАЇНА - ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА»

Про матеріал
Виховна година може поглибити знання учнів про країни Європи та нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; формувати в учнів знання про рідну країну, почуття патріотизму і любові до рідної Батьківщини.
Перегляд файлу

Виховна година: «НАША КРАЇНА - ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА»

Мета: поглибити знання учнів про країни Європи та нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; формувати  в учнів знання про рідну країну, почуття патріотизму і любові до рідної Батьківщини.

Обладнання: мультимедійна презентація, глобус, аудіо запис пісні у виконанні К. Бужинської «Європа і Україна» .

Хід заходу.

 Добрий день, шановні діти. Тема нашої сьогоднішньої зустрічі «Наша країна  – держава Європейська»

 Як часто ми чуємо з екранів наших телевізорів такі слова, як «Європа. Європейський союз. Майбутнє України.» Але що вони значать? Що таке Європа? Де вона знаходиться? І що ж це за Європейський союз, куди прагнуть вступити багато країн, серед яких є наша Україна?

Тож я пропоную сьогодні здійснити подорож Європою.

(Звучить космічна музика, на екрані відеоролик «Нічна Європа» https://www.YouTube.com/watch?v=rcOnnQ-vcc)

          Із року в  рік навколо Сонця,

Мов корабель, пливе Земля.

Ми – юнги,  юні охоронці,

Матроси цього корабля.

Тут батьківщина всіх народів ,

Тут народились я  і ти,

І місяць   іграшка природи

Над нами сяє з висоти. ( А. Качан )

 

 Якою прекрасною є наша планета в зоряному просторі. Легкі завіси хмар потроху розходяться і ми бачимо обриси материків, блакить океанів. Спробуймо роздивитись все це детальніше.(Слайд 2)

 Які частини світу ми можемо побачити на земній кулі? (Робота з глобусом.)

           Давайте відшукаємо Європу на глобусі. Якими океанами омивається ця частина світу? Які моря вам видно?

 Європа – частина материка Євразія. У різні часи  межу  Європи проводили по-різному.  Останні три століття умовну межу між Європою і Азією  проводять вздовж східного підніжжя Уральських   гір,  далі через Чорне море, Мармурове море, а  вже Середземне море відокремлює Європу від Африки. (Слайд 3)

 Протяжність Європи із заходу на схід — 4300 км, з півночі на південь — 5000 км.

 А тепер погляньте на карту Європи. Усього в Європі розташовано 44 країни. Чи є серед прапорів знайомі вам? (Слайд 4)

      Так, ви впізнали наш державний прапор. Отже, Україна – це європейська держава. Крім того, географічний  центр Європи розташований  на території України поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області(на березі річки Тиса недалеко від кордону з Румунією). (Слайд 5)

 

 Країни Європи дуже різні. У кожної з них своя мова, історія, закони... Та все ж народи Європи мають багато спільного ще з давніх часів і до сьогодні.

 Схожу культуру і традиції. Спробуйте назвати деякі з них.(Слайд 7, 8)

 Подібні народні ремесла. Назвіть ті, що бачите на слайді і пригадайте інші, відомі вам.(Слайд 9)

 Однакові традиції господарювання. Назвіть те, що бачите.(Слайд 10)

 А ще країни Європи співпрацюють у різних сферах життя – в політиці, економіці, в галузі науки, мають торгівельні та економічні стосунки тощо. Багато людей від’їжджають жити та працювати в інші країни, створюють міжнаціональні сім’ї. Тому й переплітаються народи. Та їх спільним домом залишається Європа.

 Як багато ми знаємо про Європу та ті країни що входять до неї? Давайте помандруємо сьогодні до деяких з них, щоб трохи ближче пізнати багатобарвне лице європейської культури.

 Скажіть мені, коли ми знайомимося з новою людиною, що ми робимо перш за все? Ми хочемо дізнатися про неї якомога більше, чи не так?!

 А якщо ми хочемо “познайомитися” з новою країною?   Що тоді? Що може допомогти нам дізнатися про неї якомога більше цікавого, нового? Що говорить про країну та її народ більше ніж підручник з географії або історії?

 Це казки цієї країни. І мандрувати ми будемо саме казками та з їхніми героями.

Перша зупинка це Франція. Країна романтики та кохання, краси та почуттів. Столиця цієї країни – Париж. Які французькі  казки ви знаєте? А чи добре ви їх знаєте? Ось зараз і перевіримо.

(Вікторина. За кожну правильну відповідь учень отримує зірочку. В кінці заходу підводяться підсумок, переможець отримує подарунок)

 

Я буду читати опис героя, а ви маєте його вгадати.

 Вона була дуже доброю та вродливою. Але мачуха не любила її. Дівчина була змушена робити всю тяжку роботу по господарству: чистити котли та каструлі, мити сходи, прибирати в кімнатах, готувати. Спала вона на горищі, біля попелу. (Попелюшка)

 Вона з’явилася нізвідкіля. В руці жінка тримала чарівну паличку, за допомогою котрої перетворила  гарбуз на карету, мишку на коня, а старий одяг дівчинки на гарне святкове вбрання. (Фея)

 Коли вона народилася, на свято прийшло багато фей. Всі вони побажали їй щастя, краси, успіху. Але одна, стара фея,  передрекла, що дівчина вколеться веретеном та помре. (Спляча красуня)

 Дівчинка дуже любила свою бабусю, тому часто носила їй пиріжки. Вона завжди одягала свою улюблену червону накидку з капелюшком. (Червоний Капелюшок)

 Він маленький на зріст, має чотири лапи, вуса та хвіст. На відміну від своїх родичів він вмів розмовляти як людина. Завдяки його розуму та хитрощам його володар став заможним паном. (Кіт у чоботях)

 Автор всіх цих казок Шарль Перо. (Слайд 12)

Наступна країна – Англія, або Великобританія. Столиця -  Лондон.(Слайд 13)

 Які англійські казки ви знаєте?

 Подивіться на ілюстрації та вгадайте казку.(Пригоди Вінні Пуха та його друзів, Алан Олександр  Мілн) (Слайд 14)

  Що подарував П’ятачок другові ІА? (Повітряну кульку)

           В якій казці головний герой поміняв корову на насіння рослини (бобів) (Джек і бобове стебло).(Слайд 15)

           Які предмети забрав Джек у велетня. ( Золоті монети, курку, яка несла золоті яйця, золоту арфу).

          Моє ім'я — «маленьке жабеня» — дістав я в теплім вовчім лігві, бо джунглі дикі — то моя сім'я:  Каа,  Балу,  Багіра.  Переміг я тигра!( М а у г л і.) (Слайд 16)

 

          Наш новий пункт призначення – це Німеччина. Столиця – Берлін(Слайд 17)

 Дуже довгий час вона складалася з маленьких князівств, кожне з котрих мало свою культуру та літературну спадщину. Але два брати Якоб та Вільгельм ..... (Грим) вирішили зібрати всі казки.  Чи впізнаєте ви їх головних героїв?

 Ця компанія складалася з чотирьох друзів з музикальними вміннями. (Бременські музиканти).

 Хто ці друзі, назвіть їх (Осел, пес, кіт, півень).

 Була в одного короля дочка, гарна але дуже вередлива. Вона відмовляла всім принцам. Розлютившись король віддав її за першого ліпшого перехожого. Ним виявився молодий та розумний король. Як його звали? (Король Дроздовик ).

 Вона змушена була піти з дому та жити в лісі з маленькими чоловічками. Адже  мачуха ненавиділа її за вроду. Через це і намагалася вбити дівчину за допомогою  яблука. Але справжнє кохання завжди робить дива. ( Білосніжка).

В якій казці головний герой вишив на своєму поясі такі слова «Коли злий буваю, то сімох убиваю» (Хоробрий кравчик). (Слайд 18)

 

 

Нашою наступною  зупинкою будеДанія. Столиця Копенгаген. (Слайд 19)

 Тут народився і творив відомий письменник і казкар – ..... (Ганс–Христіан  Андерсен). Всім дітям відомі його казки, а вам?

 Всі народилися гарними, і лише він був наче маленьке чудовисько. Всі його цуралися. (Гидке каченя).

 Ким стало Гидке каченя? (Лебідь).

 Вона була холодна наче крига. Мешкала на Півночі і ненавиділа дітей. (Снігова королева).

В якій казці Андерсена серце хлопчика перетворилося на шматок льоду? («Снігова королева».)

 Хто був сином олов’яної ложки? (Непохитний олов’яний солдатик з однойменної казки Андерсена.)

 Вона танцювала, а він стояв і милувався її красою. Він не був схожий на своїх “братів”. Адже в нього була лише одна нога. (Стійкий олов’яний солдатик).

 Народилась я в горошині. В шкаралупі я жила. Але якось раз мене з вікна Жаба понесла. В старої миші я була. І з кротом зустрічалась я. І ластівочка мене на крилах до тюльпану принесла.(Дюймовочка).(Слайд 20)

А тепер час повертатися додому, в Україну. Столиця нашої держави Київ. (Слайд 21)

Наші українські казки гідні представити нашу державу в Європі, на рівні кращих казок світу. Нумо, назвемо їх.

Вгадати казку за ілюстрацією («Летючий корабель», «Кирило Кожум’яко», «Котигорошок», «Язиката Хвеська»)(Слайди 22, 23, 24, 25)

Казки всіх народів навчають добру, взаємодопомозі, дружбі. В них добро завжди перемагає зло, а  той хто працьовитий і має добре серце завжди досягає бажаного.

А зараз пропоную вам пограти в гру «Повна скриня»

Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.

• Ананас, вареник , банан;

Лелека, слон, мавпа;

• Пальма, калина, верба;

Вишитий рушник ,віяло, матрьошки;

• Місяць, зірка, тризуб;

Мальва, кактус, гвоздика.

Підведення підсумку.

Наша мандрівка закінчується.

  • Де ми сьогодні з вами побували?
  • В яких країнах?
  • З якими країнами межує наша країна?
  • Скільки держав знаходиться в Європі?
  • Молодці! Ви були сьогодні уважними.

 Вам ще рости і рости. І мандрувати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі передумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами, бо «Ми не є сусідами Європи, ми є центром Європи»

Ви - юний цвіт нової України,

У ваші очі дивиться народ.

Верстати шлях вам суджено єдиний:

Під кольорами сонця й неба сині –

Сягнуть в житті небачених висот.(Слайд 26)

Звучить пісня у виконанні К. Бужинської «Європа і Україна» .

На цьому наша виховна година завершена, дякую всім за увагу!

docx
Додано
27 березня 2019
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку