14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Виховна година .Навчи своє серце добру

Про матеріал
Виховна година спрямована ознайомити учнів з найвизначнішими надбаннями людської толерантності, сприяти виробленню позитивного ставлення до близьких , виховувати духовність, милосердя, гідність та інші людські чесноти.
Перегляд файлу

Навчи своє серце добру

        (Вітальня для милосердних

На фоні відеоряду звучать слова:

1-учень

Робіть добро,

Відгукуйтесь участю своєю,

 На крик зазивний і безмовне sos

Людини, птаха, навіть деревця,

Робіть добро.

Не ждіть від цього слави,

Не ждіть багатства, знань чи похвали,

Робіть добро непоказно, буденно.

Це принесе найвищу з нагород,

Ні з чим не порівнянне почуття, що

Ти живеш не марно на цім світі.

2-учень

                   Не говори про доброту,

                   Коли ти нею сам не сяєш,

                   Коли у радощах витаєш,

                   Забуваєш про чужу біду.

                   Бо доброта -  не тільки те,

                   Що обіймає тепле слово

                   В цім почутті така основа,

                   Яка з глибин душі росте,

                   Коли її не маєш ти,

                   То раниш людяне в людині,

                    Немає вищої святині,

                    Ніж чисте сяйво доброти.

Учитель   Сьогодні, діти, ви, мабуть, уже зрозуміли: ми поведемо розмову про добро, людяність, милосердя. Адже кожен з нас, де б не знаходився, може робити людям добро. Допомогти іншій людині перейти в небезпечному місці дорогу, пропустити в черзі жінку з дитиною чи інваліда, подати руку допомоги в скрутну хвилину, розділити чиєсь горе. Головне не пройти мимо, не відвернутись, не відвести очей вбік, коли хтось потребує допомоги. Кожна, навіть невеличка, зроблена нами справа залишить приємне почуття насамперед у власних душах.

 

3-учень   Учіться радіти життю, поспішайте робити добро,тримайтеся з гідністю за всіляких обставин , - говорить житейська мудрість.

 

4-учень    Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. Чи втратило сьогодні свою цінність милосердя? Чи не звівся його широкий зміст до поняттядрібна милостиня?Чи є поряд із нами люди, які потребують допомоги?

 

5-учень В Україні мешкає близько2 млн. самотніх  людей. Майже 200 тис. із них не здатні подбати про себе.15 тис. самотніх живуть у будинках-інтернатах. Усіх цих людей поєднує одне -  немічність.

 

1-учень   Понад 1млн. наших земляків живе нині у злиднях. Близько 30 тис. із них не мають гідного житла. 70 тис. громадян нашої держави змушені існувати на мізерну пенсію. Ці сумні цифри лякають. Проте вони – правда життя, яку ми маємо знати і намагатися змінити на краще. І ми робимо перші кроки у цьому напрямку. Про те, які кроки дорогою добра роблять учні нашої школи, розповість нам педагог-організатор.

(Виступ педагога- організатора)

 

2-учень    Співчуття, добродійність, чуйність,,милосердя, благодійність завжди були притаманні нашому народові. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба з голодним, порятувати хворого, захистити скривдженого.

 

3-учень     У Вавилоні був такий звичай:недужих виносили на майдан  чи дорогу. Кожен , хто  йшов повз нього , підходив, розпитував, коли знав якийсь засіб . радив нещасному. Ніхто  байдуже не проходив.

 

4-учень      У Сербії був такий закон: той, хто одружився, мав посадити 75 оливкових дерев. Оливки живуть і плодоносять 400 років. Забули імена тих, хто їх садив, а посаджені в 17 ст. дерева плодоносять і радують людей ще й сьогодні.

 

1-учень      Прекрасний звичай побутує і нині на Кавказі. Високо в горах саджають плодові дерева. Випадковий мандрівник, втамувавши голод чи спрагу, не може навіть подякувати , не знає кому. Потреба в доброті – повсякчасна.

 

2-учень       Мабуть,важко уявити, що люди можуть страждати  не лише від хвороб або бідності. Душевний біль може спричинити і холодна байдужість оточуючих, непривітність. І як образливе слово може поранити душу, так і привітне може зцілити її.

 

3-учень        Кажімо більше ніжних слів

                     Знайомим, друзям і коханим   

                     Нехай комусь тепліше стане

                     Від зливи наших почуттів

                     Нехай тих слів солодкий мед

                     Чиюсь загоїть рану,

                     Чи перший біль, чи то останній

                     Коли б то знати наперед!

                     Кажімо більше ніжних слів

                     Комусь всміхайтесь ненароком.

                     То не життя людське коротке,

                     Короткі в нас слова черстві

                     Кажімо більше ніжних слів.

Учитель       Про добро, людяність, доброту та милосердя ще можна говорити й говорити. Але варто памятати, що у будь-яких життєвих ситуаціях ми повинні залишатись на висоті, бути Людьми. А щоб перевірити, чи уважні ви були сьогодні, чи все зрозуміли, просимо вийти сюди по 5 представників від кожного класу.

Отже, у нас є 4 команди. Вам  буде запропоновано  ряд завдань,які чим швидше потрібно вирішити.

Завдання 1    “Чарівні лікарі”

                        Лікарі стверджують, що коли ми робимо добрі справи, ми  рідше хворіємо.

                         То ж уявіть себе добрими лікарями і вигадайте ліки від моральних хвороб.

                         (Командам роздано картки з хворобами: злість, егоїзм, черствість душі,

                           брехня)

Завдання 2       Хто швидше допоможе

                          (Командам роздано конверти, у яких  лежать частини 2-х  прислівїв, які

                           потрібно обєднати)

Прислівя          Зле слово гірше від побоїв.

                          Зло сильне, а добро сильніше.

  

                         Без добра і жито не родить.

                         Поживеш  серед добрих – сам подобрієш.

                         Добре роби – добре буде.

 

Завдання-3      Гарячий стілець

                       -   Що ти скажеш, якщо

                       -  твій друг травмував коліно  і  йому боляче

                       - твоя подруга загубила ручку і плаче

                       -   у твого сусіда немає олівця, лінійки

                       -  при тобі насміхаються з дівчинки

                       -   однокласник підвів тебе

                       -   у тебе є скейт, а у твого друга немає

                       -   ти ненароком штовхнув дівчинку

                       -   товариш просить сказати неправду

                       - Що ти зробиш, якщо

                       - захворіла бабуся,і я

                       - маленький братик не може заснути,і я

                       - мама втомлена прийшла з роботи, і я

                       - наближається мамине свято, і я

                       - друг зробив зауваження, і я

                       -  впала сестричка і плаче, і я

                       - друзі штовхають на негарний вчинок, і я

 

Завдання-4      Конкурс на тему: Світ доброти

 

Гра з залом

                         Пригадайте прислівя і приказки про  доброту.

                         Міні-анкета Так - ні

                         Чи можна примусити людину бути доброю?

                         Чи згодні ви з думкою, що добротою живе світ?

                         Чи можна стати добрим лише на деякий термін?

                         Чи потрібно виявляти доброту  до будь-кого?

                         Чи можна сказати , що доброта – найбільша окраса душі?

                         Чи легко бути добрим?

                         Чи можна доброту порівняти із сонцем?

                         Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

                         (Якщо більшість так, то ви прагнете чинити добро)

 

Завдання-5       Запишіть риси, якими має бути наділена людина, щоб про неї говорили       

                           лише добре.

 

Завдання-6        Скарбничка доброти

                           (Командам роздано конверти з буквами, з яких потрібно    

                             скласти вислів по темі)

 

Завдання-7          Конкурс капітанів

                             ( До перших букв імен гравців вашої команди дібрати слова                              на обговорювану тему) 

 

Учитель               Гадаю, що наше заняття не пройшло дарма. Ми змогли посіяти у ваших  душах зерна добра.

1-учень                Даруйте людям радість, робіть їм добро, не чекаючи   віддачі. Робіть добро

                              тим,з ким, можливо, зустрінетесь лише 1 раз у житті.

 

2-учень                 Памятайте, що все повертається, як бумеранг. Добро – добром, зло –   злом.

 

3-учень                 Будьте милосердні. Не відкладайте добрі справи на потім. Робіть їх пос-

                              тійно, сьогодні, саме зараз, бо завтра, можливо, буде пізно.

 

4-учень                  Я вірю в силу доброти,

                               Добро завжди сильніше зла,

                               Дає наснагу, щоб цвісти

                               І світлу обирать дорогу.

                               Я вірю в силу доброти,

                               Що на торжку не продається,

                               Що кривди розбива пласти,

                               Красою тулиться до серця.                                                                                                                                                                                                

  .                            Я вірю в силу доброти,

                               Що має долю роботящих,

                               Що хоче, щоб і я, і ти,

                               І все було у світі кращим.

                               Спасибі усім за співпрацю. Живіть у  добрі. До побачення.

 

doc
Додано
6 травня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку