Навчи своє серце добру
(Вітальня для милосердних
На фоні відеоряду звучать слова:
1-учень
Робіть добро,
Відгукуйтесь участю своєю,
На крик зазивний і безмовне sos
Людини, птаха, навіть деревця,
Робіть добро.
Не ждіть від цього слави,
Не ждіть багатства, знань чи похвали,
Робіть добро непоказно, буденно.
Це принесе найвищу з нагород,
Ні з чим не порівнянне почуття, що
Ти живеш не марно на цім світі.
2-учень
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забуваєш про чужу біду.
Бо доброта - не тільки те,
Що обіймає тепле слово
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте,
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині,
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.
Учитель Сьогодні, діти, ви, мабуть, уже зрозуміли: ми поведемо розмову про добро, людяність, милосердя. Адже кожен з нас, де б не знаходився, може робити людям добро. Допомогти іншій людині перейти в небезпечному місці дорогу, пропустити в черзі жінку з дитиною чи інваліда, подати руку допомоги в скрутну хвилину, розділити чиєсь горе. Головне не пройти мимо, не відвернутись, не відвести очей вбік, коли хтось потребує допомоги. Кожна, навіть невеличка, зроблена нами справа залишить приємне почуття насамперед у власних душах.
3-учень “ Учіться радіти життю, поспішайте робити добро,тримайтеся з гідністю за всіляких обставин “, - говорить житейська мудрість.
4-учень Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. Чи втратило сьогодні свою цінність милосердя? Чи не звівся його широкий зміст до поняття”дрібна милостиня”?Чи є поряд із нами люди, які потребують допомоги?
5-учень В Україні мешкає близько2 млн. самотніх людей. Майже 200 тис. із них не здатні подбати про себе.15 тис. самотніх живуть у будинках-інтернатах. Усіх цих людей поєднує одне - немічність.
1-учень Понад 1млн. наших земляків живе нині у злиднях. Близько 30 тис. із них не мають гідного житла. 70 тис. громадян нашої держави змушені існувати на мізерну пенсію. Ці сумні цифри лякають. Проте вони – правда життя, яку ми маємо знати і намагатися змінити на краще. І ми робимо перші кроки у цьому напрямку. Про те, які кроки дорогою добра роблять учні нашої школи, розповість нам педагог-організатор.
(Виступ педагога- організатора)
2-учень Співчуття, добродійність, чуйність,,милосердя, благодійність завжди були притаманні нашому народові. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба з голодним, порятувати хворого, захистити скривдженого.
3-учень У Вавилоні був такий звичай:недужих виносили на майдан чи дорогу. Кожен , хто йшов повз нього , підходив, розпитував, коли знав якийсь засіб . радив нещасному. Ніхто байдуже не проходив.
4-учень У Сербії був такий закон: той, хто одружився, мав посадити 75 оливкових дерев. Оливки живуть і плодоносять 400 років. Забули імена тих, хто їх садив, а посаджені в 17 ст. дерева плодоносять і радують людей ще й сьогодні.
1-учень Прекрасний звичай побутує і нині на Кавказі. Високо в горах саджають плодові дерева. Випадковий мандрівник, втамувавши голод чи спрагу, не може навіть подякувати , не знає кому. Потреба в доброті – повсякчасна.
2-учень Мабуть,важко уявити, що люди можуть страждати не лише від хвороб або бідності. Душевний біль може спричинити і холодна байдужість оточуючих, непривітність. І як образливе слово може поранити душу, так і привітне може зцілити її.
3-учень Кажімо більше ніжних слів
Знайомим, друзям і коханим
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь загоїть рану,
Чи перший біль, чи то останній
Коли б то знати наперед!
Кажімо більше ніжних слів
Комусь всміхайтесь ненароком.
То не життя людське коротке,
Короткі в нас слова черстві
Кажімо більше ніжних слів.
Учитель Про добро, людяність, доброту та милосердя ще можна говорити й говорити. Але варто пам’ятати, що у будь-яких життєвих ситуаціях ми повинні залишатись на висоті, бути Людьми. А щоб перевірити, чи уважні ви були сьогодні, чи все зрозуміли, просимо вийти сюди по 5 представників від кожного класу.
Отже, у нас є 4 команди. Вам буде запропоновано ряд завдань,які чим швидше потрібно вирішити.
Завдання 1 “Чарівні лікарі”
Лікарі стверджують, що коли ми робимо добрі справи, ми рідше хворіємо.
То ж уявіть себе добрими лікарями і вигадайте ліки від моральних хвороб.
(Командам роздано картки з хворобами: злість, егоїзм, черствість душі,
брехня)
Завдання 2 “Хто швидше допоможе”
(Командам роздано конверти, у яких лежать частини 2-х прислів’їв, які
потрібно об’єднати)
Прислів’я Зле слово гірше від побоїв.
Зло сильне, а добро сильніше.
Без добра і жито не родить.
Поживеш серед добрих – сам подобрієш.
Добре роби – добре буде.
Завдання-3 “Гарячий стілець”
- Що ти скажеш, якщо
- твій друг травмував коліно і йому боляче
- твоя подруга загубила ручку і плаче
- у твого сусіда немає олівця, лінійки
- при тобі насміхаються з дівчинки
- однокласник підвів тебе
- у тебе є скейт, а у твого друга немає
- ти ненароком штовхнув дівчинку
- товариш просить сказати неправду
- Що ти зробиш, якщо
- захворіла бабуся,і я
- маленький братик не може заснути,і я
- мама втомлена прийшла з роботи, і я
- наближається мамине свято, і я
- друг зробив зауваження, і я
- впала сестричка і плаче, і я
- друзі штовхають на негарний вчинок, і я
Завдання-4 Конкурс на тему: “Світ доброти”
Гра з залом
Пригадайте прислів’я і приказки про доброту.
Міні-анкета “Так - ні”
Чи можна примусити людину бути доброю?
Чи згодні ви з думкою, що “добротою живе світ”?
Чи можна стати добрим лише на деякий термін?
Чи потрібно виявляти доброту до будь-кого?
Чи можна сказати , що доброта – найбільша окраса душі?
Чи легко бути добрим?
Чи можна доброту порівняти із сонцем?
Чи є у вас бажання чинити добрі справи?
(Якщо більшість так, то ви прагнете чинити добро)
Завдання-5 Запишіть риси, якими має бути наділена людина, щоб про неї говорили
лише добре.
Завдання-6 “Скарбничка доброти”
(Командам роздано конверти з буквами, з яких потрібно
скласти вислів по темі)
Завдання-7 Конкурс капітанів
( До перших букв імен гравців вашої команди дібрати слова на обговорювану тему)
Учитель Гадаю, що наше заняття не пройшло дарма. Ми змогли посіяти у ваших душах зерна добра.
1-учень Даруйте людям радість, робіть їм добро, не чекаючи віддачі. Робіть добро
тим,з ким, можливо, зустрінетесь лише 1 раз у житті.
2-учень Пам’ятайте, що все повертається, як бумеранг. Добро – добром, зло – злом.
3-учень Будьте милосердні. Не відкладайте добрі справи на потім. Робіть їх пос-
тійно, сьогодні, саме зараз, бо завтра, можливо, буде пізно.
4-учень Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше зла,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що на торжку не продається,
Що кривди розбива пласти,
Красою тулиться до серця.
. Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящих,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.
Спасибі усім за співпрацю. Живіть у добрі. До побачення.