Виховна година "Попередження трагічних наслідків пожеж" 5 клас

Про матеріал

1. План-конспект виховної години з протипожежної безпеки з теми " Попередження трагічних наслідків пожеж " + пам'ятка " Як поводитися під час пожежі "

2. малюнки по темі

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

 

 

 

 

 

 

Виховна година

в 5-Б класі з теми:

«Попередження трагічних наслідків пожеж»

 

 

 

 

   Підготувала:

класний керівник 5-Б класу

Замерлова Алла Василівна  

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігівський ліцей № 22

2018

Мета:

  • розширювати  уявлення  учнів про причини виникнення пожежі;
  • учити передбачати наслідки своїх дій;
  • спонукати до виконання правил протипожежної  безпеки;
  • навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я  й  життя;
  • розвивати  пам'ять, мислення,  зв’язне  мовлення;
  • виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в парах і групах, прислухатись до думки інших.

 

Форми роботи:

  • бесіда
  • обговорення
  • тестування
  • парна робота
  • робота в групах
  • тренінг

 

Обладнання: картки із завданнями; картки з прислів’ями; малюнки пожежі; пам’ятка «Як поводитися під час пожежі».

 

Очікувані результати: учні зможуть назвати правила пожежної безпеки, як запобігти виникненню пожежі та як діяти у випадку виникнення пожежі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи:

 

І. Організаційна частина. 

 

ІІ. Вступна частина. 

 

Вчитель: Послухайте, та відгадайте загадку:

Він може зігріти, зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити.

(Вогонь.)

 Як ви гадаєте, про що буде наша сьогоднішня бесіда?

 

Повідомлення теми:

«Попередження трагічних наслідків пожеж»

 

Запитання для обговорення: 

1. Які найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж? 

2. Яких елементарних правил треба дотримуватись, щоб вберегти своє житло від пожеж? 

3. Що треба робити при виявленні пожежі? 

4. Чого не можна робити під час пожежі? 

 

Вчитель: Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його. Сьогодні ми з’ясуємо, наскільки вогонь може бути другом чи ворогом. Коли  вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на небезпечного ворога та руйнівника, що за лічені хвилини знищує все, створене впродовж років наполегливої праці? (Під час пожежі, війни.)

 

ІІІ. Основна частина 

 

Вчитель: Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. 
Іноді він виходить з-під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить? Сьогодні ми про це і поговоримо. Назвіть найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж. 

 

Орієнтовані відповіді учнів: 

1) необережне поводження з вогнем; 

2) порушення правил будови та користування електричних приладів; 

3) пустощі дітей з вогнем; 

4) недотримання правил пожежної безпеки при користуванні газом; 

5) підпалювання через необережність або через незнання правил пожежної безпеки. 

 

Вчитель: А зараз я пропоную вам попрацювати у парах і утворити речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини. 

Для розваги і для гри сірників ти не бери.

Не розпалюй сам багаття, а не в лісі, а ні в хаті. 

З грубки жару не беріть жар в собі вогонь таїть.  

Плитку, праску умикати нам не слід. 

Коли йдеш з квартири, то вимкни всі електроприлади. 

Не грайся з вогнем - це небезпечно.

Не грайся запальничкою, користуйся ліхтариком.

 

Тестування.

1. Якщо  виникне  пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную - 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися  їдким  димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою  ганчіркою і буду  просуватися  до виходу.

3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити  її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду  бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5. Що треба робити, якщо при приготуванні  їжі  загорілася  олія на сковороді?

а) вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

6. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі  на п’ятому поверсі?

а) вологими  рушниками  та  простирадлами  закрию  щілини по периметру дверей,  скоротивши приток  диму;

б) відкрию вікно і покличу на допомогу;

в) зроблю мотузку з  простирадл,  прив’яжу  до  батареї  опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

 

Руханка: «На галявині вогнище». Учні повторюють рухи за вчителем.

На галявині вогнище,

Полум’я стелиться низько-низько (присідають),

Далі вогнище розгоряється (піднімаються).

І полум’я колихається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо із кринички.

Полили, загребли (імітація руками).

І з галявини пішли (крокують).

 

Вчитель: Прочитайте 2 ситуації і дайте оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101»

1. Даша схвильовано кричить у трубку:

- Алло,  пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!

 

2. Сашко набирає номер «101» і  швидко повідомляє:

- Алло,  виникла пожежа на вулиці Косіора, будинок14, квартира №34. Повідомив: Олександр  Коваленко.

 

Вчитель: Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. Прочитайте пам’ятку.

 

 

Пам'ятка:  «Як поводитися під час пожежі?»

 

Правила пожежної безпеки вдома.

1. Не грайся із сірниками та запальничками. 
2. Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду дорослих. 
3. Не  залишай  іграшки, книжки, одяг   біля увімкнених   обігрівачів,  не суши  речі  над газовою плитою. 
4. Не пали багать у хлівах, підвалах, на горищах, 
5. Не вмикай багато електроприладів одночасно, електромережа може не витримати перенавантаження. 
6. Обов'язково  вимикай  електроприлади, коли  ідеш із дому. Але не тягни  за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки. 
7. Не відкривай грубку — від маленької вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа. 
Якщо виникла пожежа, а дорослих немає вдома 
1. Ніколи не треба  лякатись і  ховатись, треба кликати дорослих на допомогу, негайно телефонувати  «101»

2. Якщо вогонь маленький  і  зайнявся не від електроприладу чи газової плити, накинь на нього товсту ковдру або швидко залийте його водою так, щоб не залишилося жодної іскринки. Полум’я  можете  гасити піском, землею, мокрим одягом.

3. Якщо горить шнур електроприладу, перш ніж  залити  полум'я водою, вийми   штепсель електроприладу з розетки. Гасити увімкнені електроприлади водою не можна! 
3. Якщо   тобі   не   вдалося    самостійно   загасити   вогонь, вибігай  з  будинку  і клич на допомогу або дзвони за номером «101». 
4. Зателефонувавши   до   пожежної   частини, чітко   називай   свої   прізвище та адресу і повідом, що горить. 
5. Якщо в приміщенні з’явилося  багато диму, накрийте обличчя вологою тканиною і пробирайтеся до виходу поповзом. Не  намагайся  врятуватися  від  пожежі  у  шафі, кладовці  або іншому тісному місці — можеш учадіти там від газів, що виділяються під час горіння. 
6. Не можна  відкривати  вікно — свіже   повітря   підживить   його  і  полум'я  спалахне з новою силою. 
7. Доки   чекаєш   на   пожежників, не   панікуй, шукай  вихід  із кімнати.
8. Довірся пожежним, виконуй усе, що вони накажуть тобі. 
9. Якщо  ти  знаєш, що  хтось  не  може  вийти  з  будинку, який  горить, повідом  про  це дорослих або пожежних. 

 

IV. Підсумок

 

Гра «Так чи ні!» 

- Можна гратися із сірниками?(НІ) 

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК) 

- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ) 

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК) 

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ) 

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК) 

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ) 

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

 

Тренінг «Евакуація»

Давайте проведемо організовану евакуацію учнів з класу, чітко слідуйте моїм інструкціям:

`` Зроби раз `` - всі складають портфелі.

`` Зроби два `` - всі встають по парам.

`` Зроби три `` - всі організовано виходять з класу у супроводі вчителя.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.png
fire fighters.jpg
fire.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юдова Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
6295
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку